15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

902 contagis nous i 7 morts per coronavirus en les últimes hores en territori valencià

Cues per fer-se les proves PCR al Cap Sud de Terrassa

Els casos d’infectats nous no paren de pujar  | Cristóbal

 

Els contagis per coronavirus han pujat este dimarts, 1 de setembre, en el territori valencià. La Conselleria de Sanitat ha confirmat 902 casos nous de Covid-19 detectats amb proves PCR, 100 més que ahir. Per la seua banda, 7 persones han mort en les últimes 24 hores, 1.517 en total.

 

Dels 902 casos nous, 584 s’han diagnosticat en la província de València, 237 en la d’Alacant78 en la província de Castelló. Des de què començà la pandèmia, en el territori valencià, s’han confirmat 25.028 casos amb una prova PCR. Cal recordar que la Conselleria, en este recompte total i en l’anunci dels nous casos diaris, només té en compte els confirmats amb proves PCR —les més fiables— i no amb tests d’anticossos —coneguts com a tests ràpids—.

 

Quant als ingressos hospitalaris, la tendència també és negativa. Ara com ara, continuen ingressades 376 persones, 3  més que en les últimes hores. D’elles, 47 es troben ingressades en UCI. Respecte de les altes 593 persones s’han recuperat en les últimes hores i, en total, 26.177 pacients han superat la malaltia.

 

D’altra banda, ara per ara, hi ha casos actius en 42 residències de majors: 3 en Castelló, 19 en la província d’Alacant i 20 en la de València. A demés, també hi ha casos en 6 residències de persones amb diversitat funcional: 2 en Castelló, 1 en Alacant i 3 en València; i en 2 centre de menors: 1 en Castelló i 1 en València. Respecte als centres que es troben baix la vigilància activa del personal sanitari hi ha 6: 0 en Castelló, 2 en la província d’Alacant i 4 en la de València.

 

Casos de coronavirus per províncies: 25.028 

  • Alacant: 237 nous (7.685 en total).
  • Castelló: 78 nous (2.736 en total).
  • València: 584 nous (14.603 en total).
  • Sense assignar: 4 nou (54 en total).

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.510

  • Alacant: 4 nou (523 en total).
  • Castelló: 0 nou (227 en total).
  • València: 3 nou (767 en total).

 

Casos i morts per departaments de salut

A continuació, els casos totals detallats en els 24 departaments de salut, per ordre alfabètic, en què està dividit el territori valencià. Les dades mostren tres xifres: les PCR positives totals des de l’inici de la pandèmia, les PCR positives en els últims 14 dies i els morts totals des de l’inici de la pandèmia.

 

  • Alacant Hospital General: 1.054 | 253 | 63
  • Alcoi: 578 | 126 | 117
  • Castelló: 1.191 | 333 | 84
  • Dénia: 672 | 338 | 19
  • Elda: 648 | 65 | 56
  • Elx: 730 | 100 | 13
  • Elx – Crevillent: 561 | 73 | 12
  • Gandia: 697 | 242 | 29
  • La Marina Baixa: 1.166 | 207 | 111
  • La Plana: 915 | 109 | 101
  • La Ribera: 844 | 145 | 38
  • Manises: 1.035 | 233 | 70
  • Orihuela: 502 | 145 | 24
  • Requena: 552 | 40 | 77
  • Sagunt: 489 | 96 | 43
  • Sant Joan d’Alacant: 791 | 155 | 45
  • Torrevieja: 745 | 142 | 59
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 1.549 | 340 | 69
  • València Clínic – La Malva-Rosa: 1.762 | 464 | 89
  • València Dr. Peset: 2.099 | 644 | 78
  • València hospital General: 2.409 | 636 | 142
  • València La Fe: 2.016 | 497 | 100
  • Vinaròs: 440 | 71 | 29
  • Xàtiva – Ontinyent: 680 | 277 | 42

Últimes notícies

L’ex secretari de Presidència nega haver informat a Mazón d’un possible confinament per la DANA

Cayetano García ha negat davant la jutgessa haver informat a Carlos Mazón de la consulta sobre un possible confinament durant la DANA de 2024. La causa ha incorporat un informe de l'Advocacia que va avalar la viabilitat jurídica d'eixa mesura i ha revelat versions contradictòries amb l'entorn de Salomé Pradas.

Vueling programa més de 1,6 milions de seients a Alacant per a l’estiu de 2026

L'aerolínia incrementa un 18% la seua capacitat respecte a 2025 i operarà 16 rutes, nou internacionals, després de basar un avió addicional a Alacant i afegir freqüències.

Pérez Llorca ressalta les dades ‘magnífiques’ del turisme en les tres províncies valencianes

Pérez Llorca ha qualificat de 'magnífics' els resultats turístics de Castelló, València i Alacant en l'últim any. Ha defés una presència 'positiva' en Fitur per a reforçar l'oferta provincial.

Sanitat no detecta reutilització de catèters a l’Hospital del Vinalopó i avisa de mesures

El conseller Marciano Gómez ha assegurat que la inspecció urgent a l'Hospital del Vinalopó no ha trobat proves de reutilització de catèters. Si afloren irregularitats, promet actuar amb 'amb contundència'.

Pérez Llorca defén que l’estatut d’expresidents valencià és molt similar al d’altres regions

Pérez Llorca ha defés que l'estatut per als expresidents valencians és 'molt similar' al d'altres regions i ha acusat a Compromís de buscar titulars. També ha enlletgit que es condicione la reunió del 27 de gener al fet que reclame l'acta de Carlos Mazón.

Dimitix l’alcaldessa de Llocnou de la Corona i manté l’acta

Paqui Llopis ha presentat la seua renúncia per motius personals, familiars i laborals després d'una profunda reflexió. Mantindrà l'acta i les delegacions de Participació i Festes mentres s'ordena el relleu.

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.