19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Administren per error una segona dosi d’Astrazeneca a 18 persones

 

 

La Conselleria de Salut de la Generalitat de Cataluá ha admés este divendres haver administrat 18 segones dosis d’AstraZeneca de la vacuna contra el Covid-19 a persones que haurien d’haver-la rebut de Moderna a Badalona (Barcelona), després que una de les afectades l’haja explicat en Rac1.

L’incident es va produir el passat 15 d’agost, quan, a causa d’un “error” en el punt de vacunació de Ca Cabanyes de Badalona, es van administrar segones dosis de la vacuna contra la covid-19 d’un laboratori diferent del que corresponia.

Segons Salut, que assegura que es tracta d’un “cas aïllat”, hi ha un total de 34 persones afectades, ja que són el conjunt de les quals es van vacunar en la franja horària en la qual es va produir la confusió amb les dosis.

Dels 34 registres de Moderna, hi ha en realitat 18 que són d’AstraZeneca, però el departament desconeix quins són els vacunats als quals se li va administrar la dosi incorrecta.

Així, se’ls està fent seguiment telefònic, es va informar Salut Pública i “es van prendre mesures per a minimitzar possibles riscos”, segons les fonts, que exemplifiquen que se’ls va donar l’opció si es fes una anàlisi serològica passada un mes de la segona dosi.

Salut ha afegit que “a nivell internacional i estatal s’han usat pautes que inclouen l’administració de dos tipus diferents de vacunes sense associar-se a efectes perjudicials per a la salut”.

Les fonts de la Conselleria ho han titllat d’un “cas aïllat dins d’un pla de vacunació en què s’han administrat més de 10 milions de dosis“.

 

 

Vacunació amb Astrazeneca

 

La vacunació amb AstraZeneca va ser suspesa en menors de 60 anys a l’abril, per part del Govern, quan dos milions de persones havien rebut ja una dosi. El motiu, els casos de trombosis detectats en alguns pacients.

Quan es va detectar el succeït, es va informar Salut Pública i es van prendre mesures per a “minimitzar possibles riscos“, als afectats se’n va dir per a informar-los i de moment se’ls segueix via telefònica a més d’oferir-los una anàlisi serològica passada un mes des de la segona dosi.

Des de la Conselleria han recordat que, “per diversos motius, a nivell internacional i estatal s’han utilitzat pautes que inclouen l’administració de dos tipus diferents de vacunes sense associar-se a efectes perjudicials per a la salut” i han asseverat que es tracta d’un “cas aïllat” dins “d’un pla de vacunació en el qual s’han administrat més de 10 milions de vacunes”.
 

Últimes notícies

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i una nit de 23 graus en la Comunitat Valenciana

El temporal ha disparat el vent i les temperatures: 104 km/h a Atzeneta del Maestrat i fins a 23 graus en diverses localitats, amb rècords nocturns provisionals.

Dimecres amb ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils impulsa vent de l'oest amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i grocs a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. Hi haurà nuvolositat variable i pluges febles a l'interior a la vesprada, amb mala mar en la costa.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i 23 graus de matinada en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 104 km/h i temperatures de 23 graus en plena matinada en diversos punts de la Comunitat Valenciana. Bombers han intervingut pels efectes del vent.

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 crema amb Kenneth i deixa sis finalistes

Kenneth ha segellat el seu passe a la final del dissabte amb una actuació d'alt voltatge. Li acompanyen Tony Grox i LucyCalys, Izan Llunas, Kitai, Mikel Herzog Jr i el duo María León i Julia Medina.

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.