Administren per error una segona dosi d’Astrazeneca a 18 persones

 

 

La Conselleria de Salut de la Generalitat de Cataluá ha admés este divendres haver administrat 18 segones dosis d’AstraZeneca de la vacuna contra el Covid-19 a persones que haurien d’haver-la rebut de Moderna a Badalona (Barcelona), després que una de les afectades l’haja explicat en Rac1.

L’incident es va produir el passat 15 d’agost, quan, a causa d’un «error» en el punt de vacunació de Ca Cabanyes de Badalona, es van administrar segones dosis de la vacuna contra la covid-19 d’un laboratori diferent del que corresponia.

Segons Salut, que assegura que es tracta d’un «cas aïllat», hi ha un total de 34 persones afectades, ja que són el conjunt de les quals es van vacunar en la franja horària en la qual es va produir la confusió amb les dosis.

Dels 34 registres de Moderna, hi ha en realitat 18 que són d’AstraZeneca, però el departament desconeix quins són els vacunats als quals se li va administrar la dosi incorrecta.

Així, se’ls està fent seguiment telefònic, es va informar Salut Pública i «es van prendre mesures per a minimitzar possibles riscos», segons les fonts, que exemplifiquen que se’ls va donar l’opció si es fes una anàlisi serològica passada un mes de la segona dosi.

Salut ha afegit que «a nivell internacional i estatal s’han usat pautes que inclouen l’administració de dos tipus diferents de vacunes sense associar-se a efectes perjudicials per a la salut».

Les fonts de la Conselleria ho han titllat d’un «cas aïllat dins d’un pla de vacunació en què s’han administrat més de 10 milions de dosis«.

 

 

Vacunació amb Astrazeneca

 

La vacunació amb AstraZeneca va ser suspesa en menors de 60 anys a l’abril, per part del Govern, quan dos milions de persones havien rebut ja una dosi. El motiu, els casos de trombosis detectats en alguns pacients.

Quan es va detectar el succeït, es va informar Salut Pública i es van prendre mesures per a «minimitzar possibles riscos«, als afectats se’n va dir per a informar-los i de moment se’ls segueix via telefònica a més d’oferir-los una anàlisi serològica passada un mes des de la segona dosi.

Des de la Conselleria han recordat que, «per diversos motius, a nivell internacional i estatal s’han utilitzat pautes que inclouen l’administració de dos tipus diferents de vacunes sense associar-se a efectes perjudicials per a la salut» i han asseverat que es tracta d’un «cas aïllat» dins «d’un pla de vacunació en el qual s’han administrat més de 10 milions de vacunes».
 

Últimes notícies

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.