11.6 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Administren per error una segona dosi d’Astrazeneca a 18 persones

 

 

La Conselleria de Salut de la Generalitat de Cataluá ha admés este divendres haver administrat 18 segones dosis d’AstraZeneca de la vacuna contra el Covid-19 a persones que haurien d’haver-la rebut de Moderna a Badalona (Barcelona), després que una de les afectades l’haja explicat en Rac1.

L’incident es va produir el passat 15 d’agost, quan, a causa d’un “error” en el punt de vacunació de Ca Cabanyes de Badalona, es van administrar segones dosis de la vacuna contra la covid-19 d’un laboratori diferent del que corresponia.

Segons Salut, que assegura que es tracta d’un “cas aïllat”, hi ha un total de 34 persones afectades, ja que són el conjunt de les quals es van vacunar en la franja horària en la qual es va produir la confusió amb les dosis.

Dels 34 registres de Moderna, hi ha en realitat 18 que són d’AstraZeneca, però el departament desconeix quins són els vacunats als quals se li va administrar la dosi incorrecta.

Així, se’ls està fent seguiment telefònic, es va informar Salut Pública i “es van prendre mesures per a minimitzar possibles riscos”, segons les fonts, que exemplifiquen que se’ls va donar l’opció si es fes una anàlisi serològica passada un mes de la segona dosi.

Salut ha afegit que “a nivell internacional i estatal s’han usat pautes que inclouen l’administració de dos tipus diferents de vacunes sense associar-se a efectes perjudicials per a la salut”.

Les fonts de la Conselleria ho han titllat d’un “cas aïllat dins d’un pla de vacunació en què s’han administrat més de 10 milions de dosis“.

 

 

Vacunació amb Astrazeneca

 

La vacunació amb AstraZeneca va ser suspesa en menors de 60 anys a l’abril, per part del Govern, quan dos milions de persones havien rebut ja una dosi. El motiu, els casos de trombosis detectats en alguns pacients.

Quan es va detectar el succeït, es va informar Salut Pública i es van prendre mesures per a “minimitzar possibles riscos“, als afectats se’n va dir per a informar-los i de moment se’ls segueix via telefònica a més d’oferir-los una anàlisi serològica passada un mes des de la segona dosi.

Des de la Conselleria han recordat que, “per diversos motius, a nivell internacional i estatal s’han utilitzat pautes que inclouen l’administració de dos tipus diferents de vacunes sense associar-se a efectes perjudicials per a la salut” i han asseverat que es tracta d’un “cas aïllat” dins “d’un pla de vacunació en el qual s’han administrat més de 10 milions de vacunes”.
 

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.