Administren per error una segona dosi d’Astrazeneca a 18 persones

 

 

La Conselleria de Salut de la Generalitat de Cataluá ha admés este divendres haver administrat 18 segones dosis d’AstraZeneca de la vacuna contra el Covid-19 a persones que haurien d’haver-la rebut de Moderna a Badalona (Barcelona), després que una de les afectades l’haja explicat en Rac1.

L’incident es va produir el passat 15 d’agost, quan, a causa d’un “error” en el punt de vacunació de Ca Cabanyes de Badalona, es van administrar segones dosis de la vacuna contra la covid-19 d’un laboratori diferent del que corresponia.

Segons Salut, que assegura que es tracta d’un “cas aïllat”, hi ha un total de 34 persones afectades, ja que són el conjunt de les quals es van vacunar en la franja horària en la qual es va produir la confusió amb les dosis.

Dels 34 registres de Moderna, hi ha en realitat 18 que són d’AstraZeneca, però el departament desconeix quins són els vacunats als quals se li va administrar la dosi incorrecta.

Així, se’ls està fent seguiment telefònic, es va informar Salut Pública i “es van prendre mesures per a minimitzar possibles riscos”, segons les fonts, que exemplifiquen que se’ls va donar l’opció si es fes una anàlisi serològica passada un mes de la segona dosi.

Salut ha afegit que “a nivell internacional i estatal s’han usat pautes que inclouen l’administració de dos tipus diferents de vacunes sense associar-se a efectes perjudicials per a la salut”.

Les fonts de la Conselleria ho han titllat d’un “cas aïllat dins d’un pla de vacunació en què s’han administrat més de 10 milions de dosis“.

 

 

Vacunació amb Astrazeneca

 

La vacunació amb AstraZeneca va ser suspesa en menors de 60 anys a l’abril, per part del Govern, quan dos milions de persones havien rebut ja una dosi. El motiu, els casos de trombosis detectats en alguns pacients.

Quan es va detectar el succeït, es va informar Salut Pública i es van prendre mesures per a “minimitzar possibles riscos“, als afectats se’n va dir per a informar-los i de moment se’ls segueix via telefònica a més d’oferir-los una anàlisi serològica passada un mes des de la segona dosi.

Des de la Conselleria han recordat que, “per diversos motius, a nivell internacional i estatal s’han utilitzat pautes que inclouen l’administració de dos tipus diferents de vacunes sense associar-se a efectes perjudicials per a la salut” i han asseverat que es tracta d’un “cas aïllat” dins “d’un pla de vacunació en el qual s’han administrat més de 10 milions de vacunes”.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.