Administren per error una segona dosi d’Astrazeneca a 18 persones

 

 

La Conselleria de Salut de la Generalitat de Cataluá ha admés este divendres haver administrat 18 segones dosis d’AstraZeneca de la vacuna contra el Covid-19 a persones que haurien d’haver-la rebut de Moderna a Badalona (Barcelona), després que una de les afectades l’haja explicat en Rac1.

L’incident es va produir el passat 15 d’agost, quan, a causa d’un «error» en el punt de vacunació de Ca Cabanyes de Badalona, es van administrar segones dosis de la vacuna contra la covid-19 d’un laboratori diferent del que corresponia.

Segons Salut, que assegura que es tracta d’un «cas aïllat», hi ha un total de 34 persones afectades, ja que són el conjunt de les quals es van vacunar en la franja horària en la qual es va produir la confusió amb les dosis.

Dels 34 registres de Moderna, hi ha en realitat 18 que són d’AstraZeneca, però el departament desconeix quins són els vacunats als quals se li va administrar la dosi incorrecta.

Així, se’ls està fent seguiment telefònic, es va informar Salut Pública i «es van prendre mesures per a minimitzar possibles riscos», segons les fonts, que exemplifiquen que se’ls va donar l’opció si es fes una anàlisi serològica passada un mes de la segona dosi.

Salut ha afegit que «a nivell internacional i estatal s’han usat pautes que inclouen l’administració de dos tipus diferents de vacunes sense associar-se a efectes perjudicials per a la salut».

Les fonts de la Conselleria ho han titllat d’un «cas aïllat dins d’un pla de vacunació en què s’han administrat més de 10 milions de dosis«.

 

 

Vacunació amb Astrazeneca

 

La vacunació amb AstraZeneca va ser suspesa en menors de 60 anys a l’abril, per part del Govern, quan dos milions de persones havien rebut ja una dosi. El motiu, els casos de trombosis detectats en alguns pacients.

Quan es va detectar el succeït, es va informar Salut Pública i es van prendre mesures per a «minimitzar possibles riscos«, als afectats se’n va dir per a informar-los i de moment se’ls segueix via telefònica a més d’oferir-los una anàlisi serològica passada un mes des de la segona dosi.

Des de la Conselleria han recordat que, «per diversos motius, a nivell internacional i estatal s’han utilitzat pautes que inclouen l’administració de dos tipus diferents de vacunes sense associar-se a efectes perjudicials per a la salut» i han asseverat que es tracta d’un «cas aïllat» dins «d’un pla de vacunació en el qual s’han administrat més de 10 milions de vacunes».
 

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.