Nou augment de casos: 2534 contagis en un dia i 2 morts

Un total de 2.916.639 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 2.343.850 persones. Per províncies: 280.032 a Castelló, 840.623 a Alacant i 1.223.195 a València.

A més, s’han notificat 2.534 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 426.077 persones. Per províncies, 255 a Castelló (43.889 en total); 641 a Alacant (154.209 en total); i 1.638 a València (227.977 en total). El total de casos no assignats es manté en 2.

Des de l’última actualització s’han registrat 1.365 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 409.479 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.576 a Castelló, 151.088 a Alacant i 215.756 a València. El total d’altes no assignades ascendeix a 59.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 421 persones ingressades: 28 a la província de Castelló, 3 en UCI; 55 a la província d’Alacant, 7 d’ells en l’UCI; i 338 a la província de València, 51 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’han registrat dos defuncions en els últims set dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.470: 809 a la província de Castelló, 2.850 en la d’Alacant i 3.811 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 20.590 casos actius, la qual cosa suposa un 4,71% del total de positius.

Dels brots registrats, quatre tenen 10 o més casos associats:

• Rocafort: 10 casos. Origen social
• Vinaròs: 16 casos. Origen social
• Paterna: 15 casos. Origen laboral
• Villena: 13 casos. Origen social

Últimes notícies

Martim Neto anima l’Elx a confirmar la reacció contra el Celta a casa

El migcampista portugués de l’Elx Martim Neto considera fonamental imposar-se al Celta en el pròxim partit a casa per a consolidar el bon moment després del primer triomf de la temporada al camp de l’Espanyol.

Les llars amb menys recursos afectades per la DANA no hauran de tornar els avanços d’ajuda

El Govern central ha aprovat un reial decret llei que permet condonar els avanços d’ajuda per la DANA d’octubre de 2024 a famílies amb rendes i patrimoni per davall de determinats límits. La mesura, amb un cost estimat de 44,3 milions d’euros, beneficia més de 2.700 persones.

La temporada 2026-2027 de Les Arts arranca amb una nova ‘Carmen’ de Ted Huffman

El Palau de les Arts Reina Sofía alça este divendres el teló de la temporada 2026-2027 amb una nova producció de ‘Carmen’ de Georges Bizet, dirigida escènicament per Ted Huffman i amb direcció musical de Michele Spotti.

Un jutjat investiga l’alcalde de Villena i la directora del museu pel robatori del Tresor

Un jutjat de Villena ha obert diligències pel robatori del Tresor de Villena contra l’alcalde, Fulgencio Cerdán, i la directora del museu Muvi arran d’una denúncia per danys per imprudència.

Les acampades per la crisi de la vivenda s’estenen per diverses ciutats d’Espanya

Activistes han iniciat acampades en places cèntriques de ciutats com Madrid, València, Barcelona o Sevilla per denunciar la crisi de la vivenda i donar suport a la mobilització de la Puerta del Sol.

Quasi la mitat de majors veu difícil accedir a ajuda psicològica

Un estudi del Observatorio Social de la Fundación 'la Caixa' revela que el 45 % de les persones de 60 a 75 anys veu difícil accedir a recursos de salut mental, amb més obstacles percebuts en el tram de 60 a 64 anys i un gran desconeixement de les línies telefòniques d’ajuda.

Més de 23.000 signatures reclamen a Les Corts aules climatitzades tot l’any

Famílies i direccions de centres han registrat en Les Corts una ILP avalada per més de 23.000 signatures per a exigir un pla estable de climatització sostenible en totes les aules. Critiquen les ajudes autonòmiques actuals, que consideren curtes i repartides de manera aleatòria.

Bernabé reclama una confrontació total contra la violència de gènere i critica que es negocie

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, defensa una resposta ferma contra la violència de gènere i critica que es convertisca en moneda de canvi política davant els últims crims masclistes.