Davant l’augment de casos es recomana usar la mascareta en espais tancats

Davant l’augment de casos i la saturació dels hospitals per la 7a Ona de contagis, la presidenta del Col·legi d’Infermeria de València (COENV), Laura Almudéver, recomana que es torne a usar la mascareta en els espais tancats, on hi haja gran afluència de públic i on siga impossible mantindre la distància de seguretat.

Un suggeriment que va “dirigida a les persones majors, però també als més vulnerables”, segons Laura Almudéver, qui recorda que la pressió assistencial en els centres hospitalaris de la Comunitat Valenciana “és exponencialment major ara que just fa un any. De fet, la xifra d’hospitalitzats d’un any a un altre s’ha multiplicat per sis. De 150 persones hospitalitzades per coronavirus a principis de juliol de 2021, s’ha passat a quasi 1.000 ingressats per aquesta patologia respiratòria”.

La presidenta del Col·legi d’Infermeria de València alerta que els casos de Covid “confirmen que estem en ple ascens d’una nova ona. Ómicron continua sent la variant dominant, però estan arribant unes altres molt contagiosos i que sortegen la immunitat de les vacunes i la protecció d’haver tingut la infecció. Prova d’això és l’últim informe difós pel Centre de Coordinació d’Alertas del Ministeri de Sanitat que apunta al fet que mentre el llinatge BA.2 de la Covid està en reculada, el BA.4 i BA.5 (amb alta transmissibilitat) s’estan imposant”.

S’ha de tindre en compte a més que les dades d’incidència “només reflecteixen els casos en majors de 60 anys (la població vulnerable) confirmats per test d’antígens. Grup d’edat que concentra la majoria de les hospitalitzacions, i especialment els majors de 80 anys, a causa de la seua fragilitat i altres problemes de salut associats”.

D’aquí ve que la presidenta de l’entitat col·legial d’Infermeria recorde la necessitat de “no abaixar la guàrdia i apel·la a la responsabilitat per a evitar un altre augment dels contagis vinculat a una possible massificació de l’estiu, als nous ceps del virus i les seues possibles mutacions. La relaxació de les mesures ha de ser moderada i coordinada amb el nivell de vacunació i d’immunitat de ramat”, reitera.

Si continuen augmentant els contagis els hospitals valencians, tindran serioses dificultats per a cobrir les necessitats assistencials. Especialment, perquè aquest increment de casos en la població també es reflecteix i contagis en el personal sanitari. Una circumstància que ja està posant en dificultat a diversos departaments comarcals i de costa perquè no hi ha infermeres per a contractar”, redunda Laura Almudéver.

Durant els últims dos anys “el COENV ha anat alertant del perill de la transmissió de virus abans de cada ona de contagis, però no se’ns va escoltar i finalment va acabar arribant amb el major número d’infectats i morts”. La presidenta dels/les les/infermers/es/ valencians/es considera que “les professionals disposen del millor indicador per a detectar la incidència de la transmissió del virus, pel seu contacte directe amb els malalts” però apel·la a la “postura de compromís social i individual de la població per a evitar que augmenten els contagis i les morts”.

La presidenta del COENV insta les administracions que “augmenten la freqüència d’horaris del transport públic al màxim per a evitar les aglomeracions, garantint una adequada ventilació, així com el compliment per part de la població de les mesures preventives”.

Recorda a més que la mascareta ha evitat moltes infeccions respiratòries i hi ha perill que altres virus com el de la grip proliferen. Per això aconsella regular les restriccions als actes “en funció de la saturació hospitalària i en Atenció Primària. Tenint molt en compte l’índex d’ocupació de les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de cadascun els hospitals de la Comunitat Valenciana i la disponibilitat de mitjans humans i materials amb els quals es comptaria per a fer front a una altra ona”.

En concret, l’ús de la mascareta, juntament amb la resta de les mesures de seguretat adoptades per a evitar el contagi per COVID-19 (mascareta, distància social, higiene de mans i ventilació), han portat amb si una important reducció del nombre de casos d’una altra mena de malalties que es transmeten per via respiratòria.

Així, de manera significativa, durant els anys 2020 i 2021, s’aprecia una reducció considerable quant al nombre de malalties com la grip, la parotiditis, la tos ferina o la varicel·la, tal com reflecteixen les dades del servei d’Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat. A més, la pallola desapareix i no s’ha detectat cap cas durant l’any passat.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.