Davant l’augment de casos es recomana usar la mascareta en espais tancats

Davant l’augment de casos i la saturació dels hospitals per la 7a Ona de contagis, la presidenta del Col·legi d’Infermeria de València (COENV), Laura Almudéver, recomana que es torne a usar la mascareta en els espais tancats, on hi haja gran afluència de públic i on siga impossible mantindre la distància de seguretat.

Un suggeriment que va “dirigida a les persones majors, però també als més vulnerables”, segons Laura Almudéver, qui recorda que la pressió assistencial en els centres hospitalaris de la Comunitat Valenciana “és exponencialment major ara que just fa un any. De fet, la xifra d’hospitalitzats d’un any a un altre s’ha multiplicat per sis. De 150 persones hospitalitzades per coronavirus a principis de juliol de 2021, s’ha passat a quasi 1.000 ingressats per aquesta patologia respiratòria”.

La presidenta del Col·legi d’Infermeria de València alerta que els casos de Covid “confirmen que estem en ple ascens d’una nova ona. Ómicron continua sent la variant dominant, però estan arribant unes altres molt contagiosos i que sortegen la immunitat de les vacunes i la protecció d’haver tingut la infecció. Prova d’això és l’últim informe difós pel Centre de Coordinació d’Alertas del Ministeri de Sanitat que apunta al fet que mentre el llinatge BA.2 de la Covid està en reculada, el BA.4 i BA.5 (amb alta transmissibilitat) s’estan imposant”.

S’ha de tindre en compte a més que les dades d’incidència “només reflecteixen els casos en majors de 60 anys (la població vulnerable) confirmats per test d’antígens. Grup d’edat que concentra la majoria de les hospitalitzacions, i especialment els majors de 80 anys, a causa de la seua fragilitat i altres problemes de salut associats”.

D’aquí ve que la presidenta de l’entitat col·legial d’Infermeria recorde la necessitat de “no abaixar la guàrdia i apel·la a la responsabilitat per a evitar un altre augment dels contagis vinculat a una possible massificació de l’estiu, als nous ceps del virus i les seues possibles mutacions. La relaxació de les mesures ha de ser moderada i coordinada amb el nivell de vacunació i d’immunitat de ramat”, reitera.

Si continuen augmentant els contagis els hospitals valencians, tindran serioses dificultats per a cobrir les necessitats assistencials. Especialment, perquè aquest increment de casos en la població també es reflecteix i contagis en el personal sanitari. Una circumstància que ja està posant en dificultat a diversos departaments comarcals i de costa perquè no hi ha infermeres per a contractar”, redunda Laura Almudéver.

Durant els últims dos anys “el COENV ha anat alertant del perill de la transmissió de virus abans de cada ona de contagis, però no se’ns va escoltar i finalment va acabar arribant amb el major número d’infectats i morts”. La presidenta dels/les les/infermers/es/ valencians/es considera que “les professionals disposen del millor indicador per a detectar la incidència de la transmissió del virus, pel seu contacte directe amb els malalts” però apel·la a la “postura de compromís social i individual de la població per a evitar que augmenten els contagis i les morts”.

La presidenta del COENV insta les administracions que “augmenten la freqüència d’horaris del transport públic al màxim per a evitar les aglomeracions, garantint una adequada ventilació, així com el compliment per part de la població de les mesures preventives”.

Recorda a més que la mascareta ha evitat moltes infeccions respiratòries i hi ha perill que altres virus com el de la grip proliferen. Per això aconsella regular les restriccions als actes “en funció de la saturació hospitalària i en Atenció Primària. Tenint molt en compte l’índex d’ocupació de les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de cadascun els hospitals de la Comunitat Valenciana i la disponibilitat de mitjans humans i materials amb els quals es comptaria per a fer front a una altra ona”.

En concret, l’ús de la mascareta, juntament amb la resta de les mesures de seguretat adoptades per a evitar el contagi per COVID-19 (mascareta, distància social, higiene de mans i ventilació), han portat amb si una important reducció del nombre de casos d’una altra mena de malalties que es transmeten per via respiratòria.

Així, de manera significativa, durant els anys 2020 i 2021, s’aprecia una reducció considerable quant al nombre de malalties com la grip, la parotiditis, la tos ferina o la varicel·la, tal com reflecteixen les dades del servei d’Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat. A més, la pallola desapareix i no s’ha detectat cap cas durant l’any passat.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.