Davant l’augment de casos es recomana usar la mascareta en espais tancats

Davant l’augment de casos i la saturació dels hospitals per la 7a Ona de contagis, la presidenta del Col·legi d’Infermeria de València (COENV), Laura Almudéver, recomana que es torne a usar la mascareta en els espais tancats, on hi haja gran afluència de públic i on siga impossible mantindre la distància de seguretat.

Un suggeriment que va “dirigida a les persones majors, però també als més vulnerables”, segons Laura Almudéver, qui recorda que la pressió assistencial en els centres hospitalaris de la Comunitat Valenciana “és exponencialment major ara que just fa un any. De fet, la xifra d’hospitalitzats d’un any a un altre s’ha multiplicat per sis. De 150 persones hospitalitzades per coronavirus a principis de juliol de 2021, s’ha passat a quasi 1.000 ingressats per aquesta patologia respiratòria”.

La presidenta del Col·legi d’Infermeria de València alerta que els casos de Covid “confirmen que estem en ple ascens d’una nova ona. Ómicron continua sent la variant dominant, però estan arribant unes altres molt contagiosos i que sortegen la immunitat de les vacunes i la protecció d’haver tingut la infecció. Prova d’això és l’últim informe difós pel Centre de Coordinació d’Alertas del Ministeri de Sanitat que apunta al fet que mentre el llinatge BA.2 de la Covid està en reculada, el BA.4 i BA.5 (amb alta transmissibilitat) s’estan imposant”.

S’ha de tindre en compte a més que les dades d’incidència “només reflecteixen els casos en majors de 60 anys (la població vulnerable) confirmats per test d’antígens. Grup d’edat que concentra la majoria de les hospitalitzacions, i especialment els majors de 80 anys, a causa de la seua fragilitat i altres problemes de salut associats”.

D’aquí ve que la presidenta de l’entitat col·legial d’Infermeria recorde la necessitat de “no abaixar la guàrdia i apel·la a la responsabilitat per a evitar un altre augment dels contagis vinculat a una possible massificació de l’estiu, als nous ceps del virus i les seues possibles mutacions. La relaxació de les mesures ha de ser moderada i coordinada amb el nivell de vacunació i d’immunitat de ramat”, reitera.

“Si continuen augmentant els contagis els hospitals valencians, tindran serioses dificultats per a cobrir les necessitats assistencials. Especialment, perquè aquest increment de casos en la població també es reflecteix i contagis en el personal sanitari. Una circumstància que ja està posant en dificultat a diversos departaments comarcals i de costa perquè no hi ha infermeres per a contractar”, redunda Laura Almudéver.

Durant els últims dos anys “el COENV ha anat alertant del perill de la transmissió de virus abans de cada ona de contagis, però no se’ns va escoltar i finalment va acabar arribant amb el major número d’infectats i morts”. La presidenta dels/les les/infermers/es/ valencians/es considera que “les professionals disposen del millor indicador per a detectar la incidència de la transmissió del virus, pel seu contacte directe amb els malalts” però apel·la a la “postura de compromís social i individual de la població per a evitar que augmenten els contagis i les morts”.

La presidenta del COENV insta les administracions que “augmenten la freqüència d’horaris del transport públic al màxim per a evitar les aglomeracions, garantint una adequada ventilació, així com el compliment per part de la població de les mesures preventives”.

Recorda a més que la mascareta ha evitat moltes infeccions respiratòries i hi ha perill que altres virus com el de la grip proliferen. Per això aconsella regular les restriccions als actes “en funció de la saturació hospitalària i en Atenció Primària. Tenint molt en compte l’índex d’ocupació de les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de cadascun els hospitals de la Comunitat Valenciana i la disponibilitat de mitjans humans i materials amb els quals es comptaria per a fer front a una altra ona”.

En concret, l’ús de la mascareta, juntament amb la resta de les mesures de seguretat adoptades per a evitar el contagi per COVID-19 (mascareta, distància social, higiene de mans i ventilació), han portat amb si una important reducció del nombre de casos d’una altra mena de malalties que es transmeten per via respiratòria.

Així, de manera significativa, durant els anys 2020 i 2021, s’aprecia una reducció considerable quant al nombre de malalties com la grip, la parotiditis, la tos ferina o la varicel·la, tal com reflecteixen les dades del servei d’Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat. A més, la pallola desapareix i no s’ha detectat cap cas durant l’any passat.

Últimes notícies

Ndukwe firma l’empat del Levante al minut 99 davant el Sevilla

El Levante ha salvat un punt al Ciutat de València gràcies a un gol d’Ifeanyi Ndukwe en el minut 99 davant el Sevilla, després d’una frenètica recta final amb dos gols andalusos i dos remuntats pels granotes.

Allegri i Rafa Marín avisen d’un duel molt dur a La Ceràmica entre Villarreal i Nàpols

Massimiliano Allegri i Rafa Marín han remarcat la dificultat del partit de Champions a La Ceràmica davant un Villarreal que arriba en creixement i concedeix poques ocasions. El tècnic i el central del Nàpols demanen ordre, concentració i pocs errors per a traure un bon resultat.

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.