15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Davant l’augment de casos es recomana usar la mascareta en espais tancats

Davant l’augment de casos i la saturació dels hospitals per la 7a Ona de contagis, la presidenta del Col·legi d’Infermeria de València (COENV), Laura Almudéver, recomana que es torne a usar la mascareta en els espais tancats, on hi haja gran afluència de públic i on siga impossible mantindre la distància de seguretat.

Un suggeriment que va “dirigida a les persones majors, però també als més vulnerables”, segons Laura Almudéver, qui recorda que la pressió assistencial en els centres hospitalaris de la Comunitat Valenciana “és exponencialment major ara que just fa un any. De fet, la xifra d’hospitalitzats d’un any a un altre s’ha multiplicat per sis. De 150 persones hospitalitzades per coronavirus a principis de juliol de 2021, s’ha passat a quasi 1.000 ingressats per aquesta patologia respiratòria”.

La presidenta del Col·legi d’Infermeria de València alerta que els casos de Covid “confirmen que estem en ple ascens d’una nova ona. Ómicron continua sent la variant dominant, però estan arribant unes altres molt contagiosos i que sortegen la immunitat de les vacunes i la protecció d’haver tingut la infecció. Prova d’això és l’últim informe difós pel Centre de Coordinació d’Alertas del Ministeri de Sanitat que apunta al fet que mentre el llinatge BA.2 de la Covid està en reculada, el BA.4 i BA.5 (amb alta transmissibilitat) s’estan imposant”.

S’ha de tindre en compte a més que les dades d’incidència “només reflecteixen els casos en majors de 60 anys (la població vulnerable) confirmats per test d’antígens. Grup d’edat que concentra la majoria de les hospitalitzacions, i especialment els majors de 80 anys, a causa de la seua fragilitat i altres problemes de salut associats”.

D’aquí ve que la presidenta de l’entitat col·legial d’Infermeria recorde la necessitat de “no abaixar la guàrdia i apel·la a la responsabilitat per a evitar un altre augment dels contagis vinculat a una possible massificació de l’estiu, als nous ceps del virus i les seues possibles mutacions. La relaxació de les mesures ha de ser moderada i coordinada amb el nivell de vacunació i d’immunitat de ramat”, reitera.

Si continuen augmentant els contagis els hospitals valencians, tindran serioses dificultats per a cobrir les necessitats assistencials. Especialment, perquè aquest increment de casos en la població també es reflecteix i contagis en el personal sanitari. Una circumstància que ja està posant en dificultat a diversos departaments comarcals i de costa perquè no hi ha infermeres per a contractar”, redunda Laura Almudéver.

Durant els últims dos anys “el COENV ha anat alertant del perill de la transmissió de virus abans de cada ona de contagis, però no se’ns va escoltar i finalment va acabar arribant amb el major número d’infectats i morts”. La presidenta dels/les les/infermers/es/ valencians/es considera que “les professionals disposen del millor indicador per a detectar la incidència de la transmissió del virus, pel seu contacte directe amb els malalts” però apel·la a la “postura de compromís social i individual de la població per a evitar que augmenten els contagis i les morts”.

La presidenta del COENV insta les administracions que “augmenten la freqüència d’horaris del transport públic al màxim per a evitar les aglomeracions, garantint una adequada ventilació, així com el compliment per part de la població de les mesures preventives”.

Recorda a més que la mascareta ha evitat moltes infeccions respiratòries i hi ha perill que altres virus com el de la grip proliferen. Per això aconsella regular les restriccions als actes “en funció de la saturació hospitalària i en Atenció Primària. Tenint molt en compte l’índex d’ocupació de les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de cadascun els hospitals de la Comunitat Valenciana i la disponibilitat de mitjans humans i materials amb els quals es comptaria per a fer front a una altra ona”.

En concret, l’ús de la mascareta, juntament amb la resta de les mesures de seguretat adoptades per a evitar el contagi per COVID-19 (mascareta, distància social, higiene de mans i ventilació), han portat amb si una important reducció del nombre de casos d’una altra mena de malalties que es transmeten per via respiratòria.

Així, de manera significativa, durant els anys 2020 i 2021, s’aprecia una reducció considerable quant al nombre de malalties com la grip, la parotiditis, la tos ferina o la varicel·la, tal com reflecteixen les dades del servei d’Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat. A més, la pallola desapareix i no s’ha detectat cap cas durant l’any passat.

Últimes notícies

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.