Augmenten els morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha administrat un total de 933.355 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 111.052 a Castelló, 331.258 a Alacant i 491.045 a València. Han rebut les dos dosis 267.393 persones.

A més, s’han notificat 149 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 386.461 persones.

La província de Castelló ha registrat 11 casos nous, per la qual cosa el total de casos a la província ascendeix a 39.528. Alacant, per part seua, suma 51 (145.247 en total) i la de València 87 nous casos (201.685 en total). Continua havent-hi un cas sense assignar.

Des de l’última actualització s’han registrat 163 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 387.338 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 39.933 a Castelló, 145.077 a Alacant i 202.273 a València, a més de 55 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 393 persones ingressades: 27 a la província de Castelló, amb 7 pacients en UCI; 180 a la província d’Alacant, 34 d’ells en l’UCI; i 186 a la província de València, 38 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 15 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.197: 784 a la província de Castelló, 2.738 en la d’Alacant i 3.675 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.395 casos actius, la qual cosa suposa un 0,85% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

 

Des de l’última actualització, els casos positius en residències de majors es mantenen en 6 (2 a la província d’Alacant i 4 a la província de València).

Residents nous positius: 7
Treballadors i treballadores nous positius: 1
Residents que han mort: 1

Actualment, es troben sota vigilància activa de control sanitari 2 residències en la Comunitat Valenciana: 1 a la província d’Alacant i 1 a la província de València.

Actualització brots de coronavirus

S’han registrat 13 nous brots des de l’última actualització:

·         Paiporta: 5 casos. Origen social

·         Manises: 7 casos. Origen social

·         Pego: 3 casos. Origen social

·         Alaquàs: 4 casos. Àmbit educatiu

·         Torrevieja: 4 casos. Origen social

·         València: 4 casos. Origen social

·         Requena: 3 casos. Origen laboral

·         Benicarló: 3 casos. Origen social

·         Massamagrell: 4 casos. Origen social

·         Almàssera: 3 casos. Origen social

·         Alboraya: 5 casos. Origen social

·         València: 3 casos. Origen social

·         Benaguasil: 5 casos. Origen laboral

Últimes notícies

Gayà reclama més ambició en l’últim any de Mestalla

José Luis Gayà considera especial l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027 i insta l’equip a ser més ambiciós des de l’inici de LaLiga.

Toni Francés deixa l’alcaldia d’Alcoi en 2027 després de quinze anys i obri la porta a Lorena Zamorano

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha anunciat que no repetirà com a candidat del PSPV-PSOE en 2027 després de quinze anys governant, i ha obert la porta perquè Lorena Zamorano encapçale la candidatura socialista.

La Justícia avala l’Ajuntament d’Alacant i permet seguir disparant mascletaes en la plaça dels Luceros

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha estimat el recurs de l’Ajuntament d’Alacant i ha conclòs que l’associació Salvem el Nostre Patrimoni no estava legitimada per a impugnar les bases del concurs de mascletaes en la plaça dels Luceros.

PP i Vox tomben les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament

La majoria de PP i Vox en Les Corts ha rebutjat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, en un debat marcat per les acusacions creuades sobre la “prioritat nacional” i el model fiscal.

La plantilla de Lladró manté els paros contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores per oposar-se al descuelgue de la part econòmica del conveni i advertixen que les mobilitzacions seguiran si no es garantixen els drets salarials.

La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores en protesta pel descuelgue del conveni en la part econòmica i advertixen que les mobilitzacions continuaran si no es garantixen els seus drets salarials.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

Multes a Vila-real per usar targetes de discapacitat de persones mortes per aparcar

La Policia Local de Vila-real ha detectat en els últims quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i targetes de persones mortes.