Avancen la vacuna dels joves entre 20 i 29 anys a la primera setmana d’agost

 

L’avançament en una setmana de la vacunació a persones entre 20 i 29 anys al costat d’una reiterada crida a «un últim esforç» per part dels joves són els principals missatges que llança hui Puig davant unes xifres cada vegada més altes de nous contagis COVID.

No obstant això, també recorda que entre la gent gran, la vacunació sembla estar sent eficient d’acord amb les dades: «Gràcies a la prioritat que fixem per vacunar per franges de risc, de major a menor edat, hui no tenim a cap major de 75 anys en UCI, que són els que major taxa de mortalitat tenen».

«Per això, demane als joves, que tant s’han sacrificat per protegir els seus familiars, que no abaixen la guàrdia». «Un esforç final pel bé de tots i també pel seu, fins que puguem immunitzar-los. Estem a prop del final, però el virus segueix allà fora«.

El president afegeix «seguirem intensificant el procés de vacunació»

 

• Actualment, el 61,6% de valencians a vacunar, gairebé 2,8 milions de persones, té ja a l’almenys una dosi.

• I gairebé un de cada dos valencians té ja la pauta completa.

• Esta setmana estarem a prop dels 5 milions de vacunes administrades.

 

 Ximo Puig afirma que «Gràcies al Pla de Vacunació»

 

• Anem a avançar en una setmana la immunització de les persones entre 20 i 29 anys, que arrencarà a la primera setmana d’agost.

• Esta setmana tindran almenys la primera dosi totes les persones entre 40 i 49 anys, la franja d’edat més nombrosa.

• També entre esta setmana i la que ve s’administraran les 210.000 dosis d’AstraZeneca pendents per a les persones entre 60 i 65 anys.

• I pel que fa als valencians entre 30 i 39 anys: hauran rebut a l’almenys una dosi a finals d’este mes de juliol.

«Mentre accelerem el procés de vacunació, seguirem enfortint el sistema sanitari i adaptant-nos a l’evolució de la pandèmia», afegeix, Ximo Puig

 

• Anem a contractar 450 rastrejadors per reforçar el seguiment dels casos i alleujar la càrrega de treball dels equips d’atenció primària.

• Anem a incorporar a 50 rastrejadors de l’Exèrcit.

• A més, es fixaran dispositius centralitzats de testeig per descongestionar els centres de salut.

«A estos recursos s’afegeixen els 7.300 nous contractes del Pla de Vacances i de reforç d’estiu, dels quals prop de 2.000 es destinaran als centres d’atenció primària».

A més, «s’han renovat 6.053 contractes Covid, dels quals 2.146 són d’atenció primària. Tot el personal d’infermeria, 900 professionals, ha sigut renovat».

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.