11.6 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Avancen la vacuna dels joves entre 20 i 29 anys a la primera setmana d’agost

 

L’avançament en una setmana de la vacunació a persones entre 20 i 29 anys al costat d’una reiterada crida a “un últim esforç” per part dels joves són els principals missatges que llança hui Puig davant unes xifres cada vegada més altes de nous contagis COVID.

No obstant això, també recorda que entre la gent gran, la vacunació sembla estar sent eficient d’acord amb les dades: “Gràcies a la prioritat que fixem per vacunar per franges de risc, de major a menor edat, hui no tenim a cap major de 75 anys en UCI, que són els que major taxa de mortalitat tenen”.

“Per això, demane als joves, que tant s’han sacrificat per protegir els seus familiars, que no abaixen la guàrdia”. “Un esforç final pel bé de tots i també pel seu, fins que puguem immunitzar-los. Estem a prop del final, però el virus segueix allà fora“.

El president afegeix “seguirem intensificant el procés de vacunació”

 

• Actualment, el 61,6% de valencians a vacunar, gairebé 2,8 milions de persones, té ja a l’almenys una dosi.

• I gairebé un de cada dos valencians té ja la pauta completa.

• Esta setmana estarem a prop dels 5 milions de vacunes administrades.

 

 Ximo Puig afirma que “Gràcies al Pla de Vacunació”

 

• Anem a avançar en una setmana la immunització de les persones entre 20 i 29 anys, que arrencarà a la primera setmana d’agost.

• Esta setmana tindran almenys la primera dosi totes les persones entre 40 i 49 anys, la franja d’edat més nombrosa.

• També entre esta setmana i la que ve s’administraran les 210.000 dosis d’AstraZeneca pendents per a les persones entre 60 i 65 anys.

• I pel que fa als valencians entre 30 i 39 anys: hauran rebut a l’almenys una dosi a finals d’este mes de juliol.

“Mentre accelerem el procés de vacunació, seguirem enfortint el sistema sanitari i adaptant-nos a l’evolució de la pandèmia”, afegeix, Ximo Puig

 

• Anem a contractar 450 rastrejadors per reforçar el seguiment dels casos i alleujar la càrrega de treball dels equips d’atenció primària.

• Anem a incorporar a 50 rastrejadors de l’Exèrcit.

• A més, es fixaran dispositius centralitzats de testeig per descongestionar els centres de salut.

“A estos recursos s’afegeixen els 7.300 nous contractes del Pla de Vacances i de reforç d’estiu, dels quals prop de 2.000 es destinaran als centres d’atenció primària”.

A més, “s’han renovat 6.053 contractes Covid, dels quals 2.146 són d’atenció primària. Tot el personal d’infermeria, 900 professionals, ha sigut renovat”.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.