17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Avancen la vacuna dels joves entre 20 i 29 anys a la primera setmana d’agost

 

L’avançament en una setmana de la vacunació a persones entre 20 i 29 anys al costat d’una reiterada crida a “un últim esforç” per part dels joves són els principals missatges que llança hui Puig davant unes xifres cada vegada més altes de nous contagis COVID.

No obstant això, també recorda que entre la gent gran, la vacunació sembla estar sent eficient d’acord amb les dades: “Gràcies a la prioritat que fixem per vacunar per franges de risc, de major a menor edat, hui no tenim a cap major de 75 anys en UCI, que són els que major taxa de mortalitat tenen”.

“Per això, demane als joves, que tant s’han sacrificat per protegir els seus familiars, que no abaixen la guàrdia”. “Un esforç final pel bé de tots i també pel seu, fins que puguem immunitzar-los. Estem a prop del final, però el virus segueix allà fora“.

El president afegeix “seguirem intensificant el procés de vacunació”

 

• Actualment, el 61,6% de valencians a vacunar, gairebé 2,8 milions de persones, té ja a l’almenys una dosi.

• I gairebé un de cada dos valencians té ja la pauta completa.

• Esta setmana estarem a prop dels 5 milions de vacunes administrades.

 

 Ximo Puig afirma que “Gràcies al Pla de Vacunació”

 

• Anem a avançar en una setmana la immunització de les persones entre 20 i 29 anys, que arrencarà a la primera setmana d’agost.

• Esta setmana tindran almenys la primera dosi totes les persones entre 40 i 49 anys, la franja d’edat més nombrosa.

• També entre esta setmana i la que ve s’administraran les 210.000 dosis d’AstraZeneca pendents per a les persones entre 60 i 65 anys.

• I pel que fa als valencians entre 30 i 39 anys: hauran rebut a l’almenys una dosi a finals d’este mes de juliol.

“Mentre accelerem el procés de vacunació, seguirem enfortint el sistema sanitari i adaptant-nos a l’evolució de la pandèmia”, afegeix, Ximo Puig

 

• Anem a contractar 450 rastrejadors per reforçar el seguiment dels casos i alleujar la càrrega de treball dels equips d’atenció primària.

• Anem a incorporar a 50 rastrejadors de l’Exèrcit.

• A més, es fixaran dispositius centralitzats de testeig per descongestionar els centres de salut.

“A estos recursos s’afegeixen els 7.300 nous contractes del Pla de Vacances i de reforç d’estiu, dels quals prop de 2.000 es destinaran als centres d’atenció primària”.

A més, “s’han renovat 6.053 contractes Covid, dels quals 2.146 són d’atenció primària. Tot el personal d’infermeria, 900 professionals, ha sigut renovat”.

Últimes notícies

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.