Avancen la vacuna dels joves entre 20 i 29 anys a la primera setmana d’agost

 

L’avançament en una setmana de la vacunació a persones entre 20 i 29 anys al costat d’una reiterada crida a “un últim esforç” per part dels joves són els principals missatges que llança hui Puig davant unes xifres cada vegada més altes de nous contagis COVID.

No obstant això, també recorda que entre la gent gran, la vacunació sembla estar sent eficient d’acord amb les dades: “Gràcies a la prioritat que fixem per vacunar per franges de risc, de major a menor edat, hui no tenim a cap major de 75 anys en UCI, que són els que major taxa de mortalitat tenen”.

“Per això, demane als joves, que tant s’han sacrificat per protegir els seus familiars, que no abaixen la guàrdia”. “Un esforç final pel bé de tots i també pel seu, fins que puguem immunitzar-los. Estem a prop del final, però el virus segueix allà fora“.

El president afegeix “seguirem intensificant el procés de vacunació”

 

• Actualment, el 61,6% de valencians a vacunar, gairebé 2,8 milions de persones, té ja a l’almenys una dosi.

• I gairebé un de cada dos valencians té ja la pauta completa.

• Esta setmana estarem a prop dels 5 milions de vacunes administrades.

 

 Ximo Puig afirma que “Gràcies al Pla de Vacunació”

 

• Anem a avançar en una setmana la immunització de les persones entre 20 i 29 anys, que arrencarà a la primera setmana d’agost.

• Esta setmana tindran almenys la primera dosi totes les persones entre 40 i 49 anys, la franja d’edat més nombrosa.

• També entre esta setmana i la que ve s’administraran les 210.000 dosis d’AstraZeneca pendents per a les persones entre 60 i 65 anys.

• I pel que fa als valencians entre 30 i 39 anys: hauran rebut a l’almenys una dosi a finals d’este mes de juliol.

“Mentre accelerem el procés de vacunació, seguirem enfortint el sistema sanitari i adaptant-nos a l’evolució de la pandèmia”, afegeix, Ximo Puig

 

• Anem a contractar 450 rastrejadors per reforçar el seguiment dels casos i alleujar la càrrega de treball dels equips d’atenció primària.

• Anem a incorporar a 50 rastrejadors de l’Exèrcit.

• A més, es fixaran dispositius centralitzats de testeig per descongestionar els centres de salut.

“A estos recursos s’afegeixen els 7.300 nous contractes del Pla de Vacances i de reforç d’estiu, dels quals prop de 2.000 es destinaran als centres d’atenció primària”.

A més, “s’han renovat 6.053 contractes Covid, dels quals 2.146 són d’atenció primària. Tot el personal d’infermeria, 900 professionals, ha sigut renovat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.