Avancen la vacuna dels joves entre 20 i 29 anys a la primera setmana d’agost

 

L’avançament en una setmana de la vacunació a persones entre 20 i 29 anys al costat d’una reiterada crida a «un últim esforç» per part dels joves són els principals missatges que llança hui Puig davant unes xifres cada vegada més altes de nous contagis COVID.

No obstant això, també recorda que entre la gent gran, la vacunació sembla estar sent eficient d’acord amb les dades: «Gràcies a la prioritat que fixem per vacunar per franges de risc, de major a menor edat, hui no tenim a cap major de 75 anys en UCI, que són els que major taxa de mortalitat tenen».

«Per això, demane als joves, que tant s’han sacrificat per protegir els seus familiars, que no abaixen la guàrdia». «Un esforç final pel bé de tots i també pel seu, fins que puguem immunitzar-los. Estem a prop del final, però el virus segueix allà fora«.

El president afegeix «seguirem intensificant el procés de vacunació»

 

• Actualment, el 61,6% de valencians a vacunar, gairebé 2,8 milions de persones, té ja a l’almenys una dosi.

• I gairebé un de cada dos valencians té ja la pauta completa.

• Esta setmana estarem a prop dels 5 milions de vacunes administrades.

 

 Ximo Puig afirma que «Gràcies al Pla de Vacunació»

 

• Anem a avançar en una setmana la immunització de les persones entre 20 i 29 anys, que arrencarà a la primera setmana d’agost.

• Esta setmana tindran almenys la primera dosi totes les persones entre 40 i 49 anys, la franja d’edat més nombrosa.

• També entre esta setmana i la que ve s’administraran les 210.000 dosis d’AstraZeneca pendents per a les persones entre 60 i 65 anys.

• I pel que fa als valencians entre 30 i 39 anys: hauran rebut a l’almenys una dosi a finals d’este mes de juliol.

«Mentre accelerem el procés de vacunació, seguirem enfortint el sistema sanitari i adaptant-nos a l’evolució de la pandèmia», afegeix, Ximo Puig

 

• Anem a contractar 450 rastrejadors per reforçar el seguiment dels casos i alleujar la càrrega de treball dels equips d’atenció primària.

• Anem a incorporar a 50 rastrejadors de l’Exèrcit.

• A més, es fixaran dispositius centralitzats de testeig per descongestionar els centres de salut.

«A estos recursos s’afegeixen els 7.300 nous contractes del Pla de Vacances i de reforç d’estiu, dels quals prop de 2.000 es destinaran als centres d’atenció primària».

A més, «s’han renovat 6.053 contractes Covid, dels quals 2.146 són d’atenció primària. Tot el personal d’infermeria, 900 professionals, ha sigut renovat».

Últimes notícies

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.