15.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Baixen les morts i els positius per coronavirus a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha superat ja el milió de dosis administrades de la vacuna contra la Covid-19 des que el va començar el procés d’immunització a la fi del mes de desembre. La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat de forma “molt positiva” que s’haja aconseguit el milió de dosis administrades perquè “la vacuna continua sent la major esperança per a acabar amb el virus”.

Per això ha volgut agrair “la implicació de la població en general, que ha acudit de manera massiva a la crida de Sanitat per a la vacunació, així com el treball incansable de tot el personal sanitari”.

Fins al moment, s’han administrat un total d’1.040.320 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 122.803 a Castelló, 370.455 a Alacant i 546.774 a València. Han rebut, almenys una dosi, 754.896 persones, i compten amb les dos dosis 285.136 persones.

A més, s’han notificat 173 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 386.945 persones. Per províncies, 19 a Castelló (39.579 en total); 59 en alicante (145.377 en total); i 95 a la província de València (201.988 en total).

Des de l’última actualització s’han registrat 177 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 387.693 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 39.967 a Castelló, 145.173 a Alacant i 202.498 a València, a més de 55 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 377 persones ingressades: 22 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 172 a la província d’Alacant, 33 d’ells en l’UCI; i 183 a la província de València, 33 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.209: 786 a la província de Castelló, 2.741 en la d’Alacant i 3.682 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.512 casos actius, la qual cosa suposa un 0,88% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

Des de l’última actualització, els casos positius en residències de majors es mantenen en 5 (1 a la província d’Alacant i 4 a la província de València).

Residents nous positius: 1
Treballadors i treballadores nous positius: 0
Residents que han mort: 0

En estos moments, no hi ha cap residència sota vigilància activa de control sanitari.

Actualització brots de coronavirus

S’han registrat 6 nous brots des de l’última actualització:

·         Benidorm: 4 casos. Origen social

·         València: 6 casos. Origen social

·         Elche: 4 casos. Àmbit educatiu

·         Albuixech: 4 casos. Origen social

·         Rafelbunyol: 4 casos. Origen social

·         València: 3 casos. Origen social

Últimes notícies

Compromís acusa a Salomé Pradas de seguir el guió de les mentides del PP en ‘Salvats’

Compromís considera que l'entrevista de Salomé Pradas en 'Salvats' respon a una estratègia judicial per a eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i critica l'ús del Es-Alert, l'ajuda de la UME i el paper del Cecopi.

Novembre tanca amb 81 morts en les carreteres, 6 menys que al novembre de 2024

Al novembre s'han registrat 76 sinistres mortals i 81 morts en les carreteres espanyoles, 6 menys que un any abans. La mobilitat ha crescut un 5,49% fins a 36,4 milions de viatges i augmenten les víctimes entre usuaris vulnerables.

El tàndem Iborra-Del Moral dirigirà al Llevant esta setmana: ni interins ni definitius

Pablo Sánchez va confirmar que Álvaro Del Moral i Vicente Iborra prendran les regnes del Llevant en Copa i Lliga esta setmana. La decisió sobre la banqueta definitiva continua oberta.

Desmantellada la primera cèl·lula de The Base a Espanya amb tres detinguts a Castelló

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a tres integrants de la primera cèl·lula de The Base detectada a Espanya. Un ha ingressat a la presó i s'han confiscat armes, material tàctic i propaganda.

Zulima Pérez no ha contestat a la petició de Mus de reunir-se per la interinitat del Consell

La comissionada per a la reconstrucció després de la dana ha rebut dos cartes de Vicente Martínez Mus per a reunir-se, però no ha respost en persistir la interinitat del Consell. Ha qüestionat la gestió de l'Executiu autonòmic i ha demanat esperar a la investidura del nou president.

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la dana podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu rematar en 2026 les 17 actuacions d'emergència després de la dana del 29 d'octubre de 2024. El pla més ampli aspira a tindre la majoria de projectes en execució en 2030.

Calero s’acomiada del Llevant convençut que anava a salvar a l’equip i sense retrets al club

Julián Calero ha dit adeu al Llevant defenent que anava a salvar a l'equip i acceptant la decisió del club sense retrets. Deixa al conjunt a tres punts de la salvació després de l'ascens recent.

Rovira se’n va anar a Alacant el 29-O per la falsa tranquil·litat que atribuïx al Govern

El conseller d'Educació en funcions ha defés el seu desplaçament en plena DANA al·legant motius personals i una sensació de calma que li va traslladar la Delegació del Govern. Ha insistit que Educació no decidix tancar col·legis i que, amb dades completes de Aemet i la CHJ, s'hauria quedat a València.