Baixen les morts i els positius per coronavirus a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha superat ja el milió de dosis administrades de la vacuna contra la Covid-19 des que el va començar el procés d’immunització a la fi del mes de desembre. La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat de forma “molt positiva” que s’haja aconseguit el milió de dosis administrades perquè “la vacuna continua sent la major esperança per a acabar amb el virus”.

Per això ha volgut agrair “la implicació de la població en general, que ha acudit de manera massiva a la crida de Sanitat per a la vacunació, així com el treball incansable de tot el personal sanitari”.

Fins al moment, s’han administrat un total d’1.040.320 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 122.803 a Castelló, 370.455 a Alacant i 546.774 a València. Han rebut, almenys una dosi, 754.896 persones, i compten amb les dos dosis 285.136 persones.

A més, s’han notificat 173 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 386.945 persones. Per províncies, 19 a Castelló (39.579 en total); 59 en alicante (145.377 en total); i 95 a la província de València (201.988 en total).

Des de l’última actualització s’han registrat 177 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 387.693 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 39.967 a Castelló, 145.173 a Alacant i 202.498 a València, a més de 55 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 377 persones ingressades: 22 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 172 a la província d’Alacant, 33 d’ells en l’UCI; i 183 a la província de València, 33 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.209: 786 a la província de Castelló, 2.741 en la d’Alacant i 3.682 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.512 casos actius, la qual cosa suposa un 0,88% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

Des de l’última actualització, els casos positius en residències de majors es mantenen en 5 (1 a la província d’Alacant i 4 a la província de València).

• Residents nous positius: 1
• Treballadors i treballadores nous positius: 0
• Residents que han mort: 0

En estos moments, no hi ha cap residència sota vigilància activa de control sanitari.

Actualització brots de coronavirus

S’han registrat 6 nous brots des de l’última actualització:

·         Benidorm: 4 casos. Origen social

·         València: 6 casos. Origen social

·         Elche: 4 casos. Àmbit educatiu

·         Albuixech: 4 casos. Origen social

·         Rafelbunyol: 4 casos. Origen social

·         València: 3 casos. Origen social

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.