Quan caduca el passaport covid?

 

El Certificat Digital Covid Europeu, o més conegut com a ‘passaport Covid’, s’ha convertit en un document fonamental a causa d’aquests durs temps de pandèmia. Es pot accedir a ell i descarregar-li-ho si la persona compta amb la pauta completa de la vacuna contra el coronavirus, i permet viatjar entre els 27 països membres de la Unió Europea. Va començar a funcionar el passat 1 de juliol.

 

Però té data de caducitat? Així és. I quan caduca?

 

A partir de l’1 de febrer de 2022, el passaport covid passarà de tindre 12 mesos de validesa a 9, segons ho va aprovar el passat 21 de desembre la Comissió Europea.

270 dies de validesa per a tots aquells amb dos dosis o una dosi de la vacuna contra la COVID-19 de Johnson &Johnson. Una vegada transcórrega aquest temps perquè el passaport continue sent vàlid, la persona haurà d’haver rebut la dosi addicional.

És una decisió que té com a fi incentivar als ciutadans a posar-se la tercera vacuna contra la COVID-19. Per això, la Unió Europea dona tres mesos més del termini estimat per a rebre la dosi de record i mantindre, així, la validesa del document.

El passaport Covid certifica a través d’un codi QR si una persona ha rebut la pauta completa, ha passat la malaltia o té una prova negativa.

Marcarà qui pot viatjar

 

Només el passaport covid marcarà qui pot viatjar i qui no. A partir del pròxim 1 de febrer de 2022, si un ciutadà vol viatjar, haurà de tindre en compte el que se li sol·licita per a poder fer-ho:

 Si té la pauta de vacunació completa, deurà, abans de complir 9 mesos de l’última burxada, rebre una dosi de reforç per a ampliar la validesa del certificat digital.

 Si ha passat el Covid-19, se li concedeix el passaport Covid com un certificat de recuperació i té una validesa de 6 mesos.

 En el cas de realitzar-se una prova PCR o d’antígens, se li concedeix un passaport covid temporal 72 hores o 48 hores, respectivament.

A partir d’ara només se li podrà exigir PCR i quarantena als quals no tinguen aqueix passaport covid en vigor. Una nova decisió d’aquesta nova fase actual de la pandèmia, en la qual estem aprenent a conviure amb el virus.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Bernabé reivindica Malilla com a exemple de polítiques del PSPV i acusa el PP de fer negoci amb la vivenda

Pilar Bernabé defén que Malilla exemplifica les polítiques de barri del PSPV a València i acusa el PP de castigar la zona, frenar el Corredor Verd i convertir la vivenda en un negoci.

Troben en Becerreá a la menor desapareguda a València gràcies a un operatiu de la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha localitzat en un pis de Becerreá a una menor desapareguda a València, després d'un dispositiu de busca recolzat en la investigació operativa i la col·laboració veïnal.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint dades sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV mantindrà la pressió sobre el Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.

Casa 47 impulsa 44 noves vivendes de lloguer assequible en l’antiga Caserna d’Enginyers de València

Casa 47 encarrega la redacció del projecte per a construir 44 vivendes de lloguer assequible en l'àmbit de l'antiga Caserna d'Enginyers de València, que preveu un total de 438 pisos protegits.

Morant acusa el PP d’assumir el marc ideològic de l’extrema dreta en els seus pactes amb Vox

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta i denúncia els pactes amb Vox i les crítiques de Catalá al procés de regularització d'immigrants.

Morant retrau a Pérez Llorca que no la cride per a parlar de finançament autonòmic

Diana Morant considera que a Juanfran Pérez Llorca no li interessa cridar-la per a tractar la reforma del finançament autonòmic i defén el model que reconeix l'infrafinançament valencià.

Bustinduy advertix a PP, Vox i Junts que seran responsables si cau la pròrroga de lloguers

Pablo Bustinduy alerta que el rebuig al decret que prorroga els contractes de lloguer pot expulsar a centenars de milers de famílies de les seues vivendes i disparar les rendes.

La Generalitat impulsa a l’octubre la trobada juvenil en homenatge a Miguel Hernández

La Generalitat celebrarà a l'octubre la trobada cultural La joventut del poeta, homenatge a Miguel Hernández, per a acostar la seua obra al públic jove després de substituir la tradicional Senda del Poeta.