Igualtat investiga l’origen d’un brot de Covid-19 en un centre de discapacitats psíquics de Carlet

 

Actualtizació 20/10/2020 a les 16.05 hores. La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives investiga l’origen i l’expansió d’un brot de Covid-19 en una residència de discapacitats psíquics de Carlet, en la Ribera (València), com ha indicat este dimarts la titular d’este departament autonòmic, Mónica Oltra.

 

L’administració valenciana pretén saber «per a on ha entrat» el coronavirus a este centre i «per què s’ha expandit» entre els seus residents i treballadors. «Estem investigant per què el brot s’ha expandit d’esta manera», ha afirmat la vicepresidenta, que ha destacat que, «afortunadament, la majoria –de contagiats– són asimptomàtics».

 

D’eixa manera, la responsable autonòmica ha afirmat que «la salut dels residents, el que ens importa ara mateix, no revist gravetat» encara que ha insistit en la necessitat de «saber què ha passat i quina part del protocol ha fallat perquè es contagien tantes persones residents i treballadores».

 

Tanquen el Centre de Dia de Carlet per un centenar de contagis entre els veïns

Este dimecres, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha decidit tancar el Centre de Dia de la localitat de Carlet, en la comarca de la Ribera Alta (València), durant un termini de deu dies.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, esta mesura s’ha decretat a causa d’un centenar de casos actius notificats en este municipi en el període del 2 al 15 de setembre.

 

De la mateixa forma, s’han suspés les visites en les dos residències existents en Carlet durant quinze dies, tant en ‘La Llum’, per a persones amb discapacitat, com la residència d’ancians.

 

D’esta manera, l’Ajuntament de Carlet ha decidit augmentar els esforços per a desinfectar els espais públics i incrementar la seguretat del municipi.

Últimes notícies

Kepler-Karst releva l’advocat de Salomé Pradas en la causa de la DANA

El despatx Kepler-Karst ha substituït l’advocat Eduardo de Urbano pel penalista Pedro Colina, que passa a assumir la defensa de Salomé Pradas en la causa de la DANA que s’instrueix a Catarroja.

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.