El Clínic de València busca voluntaris per a l’assaig clínic fase III de la vacuna d’HIPRA

 

L’Hospital Clínic de València busca voluntaris per a participar en l’assaig clínic de la fase III de la vacuna contra la Covid-19 d’HIPRA, segons han assenyalat des del centre hospitalari.

Per a participar en l’estudi, els voluntaris han d’haver rebut almenys una vacuna d’AstraZeneca,  Janssen,  Pfizer o Moderna o haver passat la Covid-19 en algun moment.

Les persones interessades han d’emplenar un formulari i enviar un email a evacunacovid_hcv@gva.es. Una vegada es reba l’autorització per a iniciar l’assaig, que està previst per a mediats de gener, es contactarà amb els voluntaris per a explicar-los «amb detall» en què consisteix aquesta fase.

 

 

L’Hospital Clínic de València busca voluntaris per a participar en l’assaig clínic de la fase III de la vacuna contra la Covid-19 d’HIPRA, segons han assenyalat des del centre hospitalari. Per a participar en l’estudi, els voluntaris han d’haver rebut almenys una vacuna d’AstraZeneca, Janssen, Pfizer o Moderna o haver passat la Covid-19 en algun moment. Les persones interessades han d’emplenar un formulari i enviar un email a evacunacovid_hcv@gva.es.

Una vegada es reba l’autorització per a iniciar l’assaig, que està previst per a mediats de gener, es contactarà amb els voluntaris per a explicar-los «amb detall» en què consisteix aquesta fase. Des del centre, recorden que el voluntari és «una figura clau en qualsevol investigació mèdica», ja que permet «seguir avant amb un projecte tan ambiciós com el desenvolupament d’una vacuna contra la Covid-19».

En cas de rebre aquesta autorització, HIPRA iniciarà aquesta fase en la qual necessita 3.000 voluntaris i que es durà a terme en 15 hospitals espanyols i també d’altres països com Portugal i Itàlia, segons les informacions de l’empresa. Així, la previsió és tindre la vacuna en el segon trimestre d’aquest 2022 amb una capacitat de producció de 600 milions de dosis, xifra que podria doblegar en 2023.

L’hospital Clínic ja va participar al novembre en l’estudi d’HIPRA en fase IIb. En aqueix cas, es buscaven voluntàries majors de 18 anys que hagueren rebut la vacuna Comirnaty de Pfizer-BioNTech contra la Covid-19 com a mínim 6 mesos abans.

Llavors, els voluntaris van rebre una dosi de reforç de la nova vacuna en investigació o d’una vacuna ja comercialitzada i se’ls ha fet un seguiment de fins a un any per a conéixer la seua seguretat i la seua resposta (immunitat). L’estudi està sent avaluat pel Comité d’Ètica de l’Hospital Clínic de Barcelona i per l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) amb la participació de diferents hospitals espanyols.

Des del centre, recorden que el voluntari és «una figura clau en qualsevol investigació mèdica«, ja que permet «seguir avant amb un projecte tan ambiciós com el desenvolupament d’una vacuna contra la Covid-19».

En cas de rebre aquesta autorització, HIPRA iniciarà aquesta fase en la qual necessita 3.000 voluntaris i que es durà a terme en 15 hospitals espanyols i també d’altres països com Portugal i Itàlia, segons les informacions de l’empresa. Així, la previsió és tindre la vacuna en el segon trimestre d’aquest 2022 amb una capacitat de producció de 600 milions de dosis, xifra que podria doblegar en 2023.

L’hospital Clínic ja va participar al novembre en l’estudi d’HIPRA en fase IIb. En aqueix cas, es buscaven voluntàries majors de 18 anys que hagueren rebut la vacuna Comirnaty de Pfizer-BioNTech contra la Covid-19 com a mínim 6 mesos abans.

Llavors, els voluntaris van rebre una dosi de reforç de la nova vacuna en investigació o d’una vacuna ja comercialitzada i se’ls ha fet un seguiment de fins a un any per a conéixer la seua seguretat i la seua resposta (immunitat).

L’estudi està sent avaluat pel Comité d’Ètica de l’Hospital Clínic de Barcelona i per l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) amb la participació de diferents hospitals espanyols.
 

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.