9.7 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Comença la vacunació de persones de 59 a 51 anys

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar en els pròxims set dies 279.189 dosis de les quatre vacunes que ja estan autoritzades en el mercat europeu.

De Pfiezer, la major quantitat es destinarà a persones de 59-51 anys (113.875 dosis en total). S’inclou una reserva per a completar la vacunació dels majors de 66 anys. Part d’estes dosis es destinaran també a les persones amb condicions d’alt risc. El total de dosi d’esta farmacèutica que s’utilitzaran esta setmana és de 203.844 dosis.

De Moderna s’inocularan 50.340 dosis, de les quals, la major part, també seran per al col·lectiu de 59-51 anys (persones nascudes entre 1962 i 1970). Part d’estes dosis (8.600) es destinaran també a les persones amb condicions d’alt risc.

De Janssen, la Generalitat Valenciana distribuirà 15.005 monodosis en els grans centres de vacunació i els seus destinataris seran les persones del mateix col·lectiu de nascuts/as entre 1962 i 1970 (de 59-51 anys).

Astrazeneca, s’utilitzarà per a primeres dosis en persones de 65 a 60 anys (nascudes entre 1956 i 1961) per a completar la vacunació d’este grup d’edat.

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en este enllaç.

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web.

Si encara així persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.