14.1 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana emet a partir de hui el certificat COVID Digital de la Unió Europea

 

La Comunitat Valenciana expedirà a partir d’este dilluns el certificat COVID Digital de la UE en les seues tres variants. El certificat és una proposta de la Unió Europea per a facilitar de manera segura la lliure circulació dels ciutadans a la UE durant la pandèmia de COVID-19. Pretén funcionar com un “fast track” o circuit ràpid a fi d’agilitar els tràmits d’entrada i eixida entre els països de la Unió.

Els països ja poden començar a emetre-ho i utilitzar-ho i estarà disponible en tots els Estats membres de la UE a partir de l’1 de juliol de 2021.

Entre les CCAA preparades per a començar a emetre certificats als seus ciutadans el pròxim 7 de juny està la Comunitat Valenciana. Esta serà la primera data en què ja es podrà posar en circulació este document digital.

L’equip tècnic que forma part de la Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient “ha fet un gran esforç per a posar a la disposició dels valencians i valencianes la possibilitat d’obtindre els Certificats COVID Digital de la UE, vàlids en tots els països de la UE, de manera segura i fiable, en les dos llengües cooficials de la Comunitat i en anglés, i tant de manera presencial com telemàtica en un temps rècord”, ha valorat Blanca Navarro, subdirectora de la direcció general de Promoció de la Salut.

Els certificats s’emetran de manera gratuïta en versió electrònica o en paper, sota petició del ciutadà amb la seua targeta SIP. Podrà sol·licitar-ho a partir del portal de coronavirus, l’App GVA+ Salut o el portal del pacient. Tots ells compleixen amb els criteris de seguretat requerits per l’Agència Espanyola de Protecció de dades. A més, es contempla la possibilitat d’obtenció de certificat presencial a través de la sol·licitud de cita en les agendes de taulell del seu centre de salut.

Tipus de certificat

 

Existeixen tres tipus de certificat dels quals l’acreditació QR es recull de manera digital que contindrà la informació essencial i la signatura digital que li atorga validesa.

Certificat COVID Digital de vacunació: permet acreditar que la persona ha rebut una o dos dosis d’una de les vacunes enfront de la COVID aprovades per la UE. La validesa d’este certificat és de 365 dies després de la data de vacunació.

Certificat COVID Digital de recuperació: acredita de manera digital, en el codi QR que la persona s’ha recuperat de la COVID després d’haver confirmat la seua malaltia mitjançant una prova PCR positiva. Este certificat serà vàlid des de la finalització del període d’aïllament, dia 11 de la prova PCR positiva fins a 180 dies després.

Certificat COVID Digital de proves: ofereix l’acreditació que la persona disposa d’un resultat negatiu d’una prova diagnòstica de COVID, que pot ser PCR o antigen. En el cas de la prova PCR el resultat tindrà una validesa de 72 h i la validesa de la prova d’antigen serà de 48 hores. Per a poder acreditar-se els resultats de les proves d’antígens, no és vàlida qualsevol mena de prova, sinó que ha d’haver-se realitzat amb un dels kits comercials aprovats per la UE.

En viatjar, el titular del Certificat COVID Digital de la UE deu, en principi, quedar exempt de les restriccions a la lliure circulació: els Estats membres hauran d’abstindre’s d’imposar restriccions addicionals de viatge a les persones titulars d’un Certificat COVID Digital de la UE, llevat que estes restriccions siguen necessàries i proporcionades per a salvaguardar la salut pública.

En qualsevol cas, és important que totes les persones se cercioren dels requisits que cada país té per a viatjar.

Últimes notícies

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.

Abascal qualifica de ‘estafa’ que el PP accepte les seues propostes a València i Guardiola les rebutge a Extremadura

Abascal ha avançat que Vox defendrà a Extremadura la mateixa agenda que en altres regions i ha titllat de 'estafa' que el PP l'accepte a València i la negue allí. També ha retret a Feijóo que no presente una moció de censura i preferisca convocar manifestacions.

El PP designa a Mazón com a portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts i cobrarà 634 euros més al mes

El PP ha designat a Carlos Mazón portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts, un càrrec amb un plus de 634,27 euros mensuals, prop de 8.879,78 a l'any. L'oposició ha criticat el nomenament i recorda que la comissió no aborda temes legislatius i no s'ha reunit en dos anys i mig.

La criminalitat puja un 2,3% en el tercer trimestre en la Comunitat Valenciana

La criminalitat ha pujat un 2,3% en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre respecte al mateix període de l'any anterior. Baixen diversos robatoris i homicidis consumats, però la cibercriminalidad creix amb força.

PP i Vox rebutgen la proposta de Zona de Baixes Emissions de l’oposició a València

El ple extraordinari ha rebutjat la moció de Compromís i PSPV per a implantar la ZBE en considerar-la inviable. L'oposició alerta de pèrdua d'ajudes i riscos per a la salut pública.

La causa de la dana incorporarà dos vídeos de l’entrada de Mazón al Centre d’Emergències

El jutjat de Catarroja afegirà a la causa penal dos gravacions que registren l'arribada de Carlos Mazón al CCE el 29 d'octubre. La diligència també comunica les transcripcions de dos testimonis i la personació de la defensa de Salomé Pradas.

Agricultura extrema la vigilància per la pesta porcina africana i el sector demana controlar el senglar

La Comunitat Valenciana intensifica la prevenció després del brot a Catalunya, sense casos detectats en el seu territori. El sector reclama més control del senglar.