La Comunitat Valenciana emet a partir de hui el certificat COVID Digital de la Unió Europea

 

La Comunitat Valenciana expedirà a partir d’este dilluns el certificat COVID Digital de la UE en les seues tres variants. El certificat és una proposta de la Unió Europea per a facilitar de manera segura la lliure circulació dels ciutadans a la UE durant la pandèmia de COVID-19. Pretén funcionar com un “fast track” o circuit ràpid a fi d’agilitar els tràmits d’entrada i eixida entre els països de la Unió.

Els països ja poden començar a emetre-ho i utilitzar-ho i estarà disponible en tots els Estats membres de la UE a partir de l’1 de juliol de 2021.

Entre les CCAA preparades per a començar a emetre certificats als seus ciutadans el pròxim 7 de juny està la Comunitat Valenciana. Esta serà la primera data en què ja es podrà posar en circulació este document digital.

L’equip tècnic que forma part de la Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient “ha fet un gran esforç per a posar a la disposició dels valencians i valencianes la possibilitat d’obtindre els Certificats COVID Digital de la UE, vàlids en tots els països de la UE, de manera segura i fiable, en les dos llengües cooficials de la Comunitat i en anglés, i tant de manera presencial com telemàtica en un temps rècord”, ha valorat Blanca Navarro, subdirectora de la direcció general de Promoció de la Salut.

Els certificats s’emetran de manera gratuïta en versió electrònica o en paper, sota petició del ciutadà amb la seua targeta SIP. Podrà sol·licitar-ho a partir del portal de coronavirus, l’App GVA+ Salut o el portal del pacient. Tots ells compleixen amb els criteris de seguretat requerits per l’Agència Espanyola de Protecció de dades. A més, es contempla la possibilitat d’obtenció de certificat presencial a través de la sol·licitud de cita en les agendes de taulell del seu centre de salut.

Tipus de certificat

 

Existeixen tres tipus de certificat dels quals l’acreditació QR es recull de manera digital que contindrà la informació essencial i la signatura digital que li atorga validesa.

Certificat COVID Digital de vacunació: permet acreditar que la persona ha rebut una o dos dosis d’una de les vacunes enfront de la COVID aprovades per la UE. La validesa d’este certificat és de 365 dies després de la data de vacunació.

Certificat COVID Digital de recuperació: acredita de manera digital, en el codi QR que la persona s’ha recuperat de la COVID després d’haver confirmat la seua malaltia mitjançant una prova PCR positiva. Este certificat serà vàlid des de la finalització del període d’aïllament, dia 11 de la prova PCR positiva fins a 180 dies després.

Certificat COVID Digital de proves: ofereix l’acreditació que la persona disposa d’un resultat negatiu d’una prova diagnòstica de COVID, que pot ser PCR o antigen. En el cas de la prova PCR el resultat tindrà una validesa de 72 h i la validesa de la prova d’antigen serà de 48 hores. Per a poder acreditar-se els resultats de les proves d’antígens, no és vàlida qualsevol mena de prova, sinó que ha d’haver-se realitzat amb un dels kits comercials aprovats per la UE.

En viatjar, el titular del Certificat COVID Digital de la UE deu, en principi, quedar exempt de les restriccions a la lliure circulació: els Estats membres hauran d’abstindre’s d’imposar restriccions addicionals de viatge a les persones titulars d’un Certificat COVID Digital de la UE, llevat que estes restriccions siguen necessàries i proporcionades per a salvaguardar la salut pública.

En qualsevol cas, és important que totes les persones se cercioren dels requisits que cada país té per a viatjar.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.