7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

La Comunitat Valenciana emet a partir de hui el certificat COVID Digital de la Unió Europea

 

La Comunitat Valenciana expedirà a partir d’este dilluns el certificat COVID Digital de la UE en les seues tres variants. El certificat és una proposta de la Unió Europea per a facilitar de manera segura la lliure circulació dels ciutadans a la UE durant la pandèmia de COVID-19. Pretén funcionar com un “fast track” o circuit ràpid a fi d’agilitar els tràmits d’entrada i eixida entre els països de la Unió.

Els països ja poden començar a emetre-ho i utilitzar-ho i estarà disponible en tots els Estats membres de la UE a partir de l’1 de juliol de 2021.

Entre les CCAA preparades per a començar a emetre certificats als seus ciutadans el pròxim 7 de juny està la Comunitat Valenciana. Esta serà la primera data en què ja es podrà posar en circulació este document digital.

L’equip tècnic que forma part de la Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient “ha fet un gran esforç per a posar a la disposició dels valencians i valencianes la possibilitat d’obtindre els Certificats COVID Digital de la UE, vàlids en tots els països de la UE, de manera segura i fiable, en les dos llengües cooficials de la Comunitat i en anglés, i tant de manera presencial com telemàtica en un temps rècord”, ha valorat Blanca Navarro, subdirectora de la direcció general de Promoció de la Salut.

Els certificats s’emetran de manera gratuïta en versió electrònica o en paper, sota petició del ciutadà amb la seua targeta SIP. Podrà sol·licitar-ho a partir del portal de coronavirus, l’App GVA+ Salut o el portal del pacient. Tots ells compleixen amb els criteris de seguretat requerits per l’Agència Espanyola de Protecció de dades. A més, es contempla la possibilitat d’obtenció de certificat presencial a través de la sol·licitud de cita en les agendes de taulell del seu centre de salut.

Tipus de certificat

 

Existeixen tres tipus de certificat dels quals l’acreditació QR es recull de manera digital que contindrà la informació essencial i la signatura digital que li atorga validesa.

Certificat COVID Digital de vacunació: permet acreditar que la persona ha rebut una o dos dosis d’una de les vacunes enfront de la COVID aprovades per la UE. La validesa d’este certificat és de 365 dies després de la data de vacunació.

Certificat COVID Digital de recuperació: acredita de manera digital, en el codi QR que la persona s’ha recuperat de la COVID després d’haver confirmat la seua malaltia mitjançant una prova PCR positiva. Este certificat serà vàlid des de la finalització del període d’aïllament, dia 11 de la prova PCR positiva fins a 180 dies després.

Certificat COVID Digital de proves: ofereix l’acreditació que la persona disposa d’un resultat negatiu d’una prova diagnòstica de COVID, que pot ser PCR o antigen. En el cas de la prova PCR el resultat tindrà una validesa de 72 h i la validesa de la prova d’antigen serà de 48 hores. Per a poder acreditar-se els resultats de les proves d’antígens, no és vàlida qualsevol mena de prova, sinó que ha d’haver-se realitzat amb un dels kits comercials aprovats per la UE.

En viatjar, el titular del Certificat COVID Digital de la UE deu, en principi, quedar exempt de les restriccions a la lliure circulació: els Estats membres hauran d’abstindre’s d’imposar restriccions addicionals de viatge a les persones titulars d’un Certificat COVID Digital de la UE, llevat que estes restriccions siguen necessàries i proporcionades per a salvaguardar la salut pública.

En qualsevol cas, és important que totes les persones se cercioren dels requisits que cada país té per a viatjar.

Últimes notícies

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.