La Comunitat Valenciana puja el nivell 2 d’alerta per Covid

Segons les dades de la Cosellería de Sanitat, el nivell de risc d’alerta per Covid en la Comunitat Valenciana ha pujat aquesta setmana al nivell 2 (risc mitjà).

Això és conseqüència de l’augment dels indicadors epidemiològics de transmissió (increment en majors de 60 anys) i gravetat (taxa d’hospitalitzacions a 7 dies per cada 100.000 habitants).

De fet, aquesta setmana la transmissió ha crescut un 55,14% respecte a la setmana anterior, augmentant un 77,85%, sobrepassant la barrera del nivell d’alerta 2. Quant a la gravetat s’ha passat de 13,54 d’hospitalitzacions per cada 100.000 habitants a 18,78, pujant del nivell d’alerta 1 al 2.

Les dades reflecteixen que el 26 de juliol hi havia una incidència acumulada entre majors de 60 anys en 14 dies de 674,86 casos per cada 100.000 habitants, mentre que hui és de 1.029,75, és a dir que quasi s’ha duplicat.

Últimes dades de la Conselleria de Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 8.346 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització. Els nous casos per províncies són 946 a Castelló (181.514 en total), 2.622 a Alacant (508.275 en total) i 4.778 a València (795.654 en total).

D’ells, 4.068 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 513 de Castelló, 1.294 d’Alacant i 2.261 de València.

Els hospitals valencians tenen, actualment 1.192 persones ingressades, 41 d’elles en l’UCI: 153 a la província de Castelló, 1 en UCI; 410 a la província d’Alacant, 18 d’elles en l’UCI; i 629 a la província de València, 22 en UCI.

S’han notificat 9 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 7 dies. Es tracta de 3 dones d’entre 87 i 98 anys, i 6 homes d’entre 71 i 95 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.547: 1.124 a la província de Castelló, 3.627 en la d’Alacant i 4.796 en la de València.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.