La Comunitat Valenciana puja el nivell 2 d’alerta per Covid

Segons les dades de la Cosellería de Sanitat, el nivell de risc d’alerta per Covid en la Comunitat Valenciana ha pujat aquesta setmana al nivell 2 (risc mitjà).

Això és conseqüència de l’augment dels indicadors epidemiològics de transmissió (increment en majors de 60 anys) i gravetat (taxa d’hospitalitzacions a 7 dies per cada 100.000 habitants).

De fet, aquesta setmana la transmissió ha crescut un 55,14% respecte a la setmana anterior, augmentant un 77,85%, sobrepassant la barrera del nivell d’alerta 2. Quant a la gravetat s’ha passat de 13,54 d’hospitalitzacions per cada 100.000 habitants a 18,78, pujant del nivell d’alerta 1 al 2.

Les dades reflecteixen que el 26 de juliol hi havia una incidència acumulada entre majors de 60 anys en 14 dies de 674,86 casos per cada 100.000 habitants, mentre que hui és de 1.029,75, és a dir que quasi s’ha duplicat.

Últimes dades de la Conselleria de Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 8.346 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització. Els nous casos per províncies són 946 a Castelló (181.514 en total), 2.622 a Alacant (508.275 en total) i 4.778 a València (795.654 en total).

D’ells, 4.068 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 513 de Castelló, 1.294 d’Alacant i 2.261 de València.

Els hospitals valencians tenen, actualment 1.192 persones ingressades41 d’elles en l’UCI: 153 a la província de Castelló, 1 en UCI; 410 a la província d’Alacant, 18 d’elles en l’UCI; i 629 a la província de València, 22 en UCI.

S’han notificat 9 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 7 dies. Es tracta de 3 dones d’entre 87 i 98 anys, i 6 homes d’entre 71 i 95 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.547: 1.124 a la província de Castelló, 3.627 en la d’Alacant i 4.796 en la de València.

Últimes notícies

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.