La Comunitat Valenciana puja el nivell 2 d’alerta per Covid

Segons les dades de la Cosellería de Sanitat, el nivell de risc d’alerta per Covid en la Comunitat Valenciana ha pujat aquesta setmana al nivell 2 (risc mitjà).

Això és conseqüència de l’augment dels indicadors epidemiològics de transmissió (increment en majors de 60 anys) i gravetat (taxa d’hospitalitzacions a 7 dies per cada 100.000 habitants).

De fet, aquesta setmana la transmissió ha crescut un 55,14% respecte a la setmana anterior, augmentant un 77,85%, sobrepassant la barrera del nivell d’alerta 2. Quant a la gravetat s’ha passat de 13,54 d’hospitalitzacions per cada 100.000 habitants a 18,78, pujant del nivell d’alerta 1 al 2.

Les dades reflecteixen que el 26 de juliol hi havia una incidència acumulada entre majors de 60 anys en 14 dies de 674,86 casos per cada 100.000 habitants, mentre que hui és de 1.029,75, és a dir que quasi s’ha duplicat.

Últimes dades de la Conselleria de Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 8.346 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització. Els nous casos per províncies són 946 a Castelló (181.514 en total), 2.622 a Alacant (508.275 en total) i 4.778 a València (795.654 en total).

D’ells, 4.068 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 513 de Castelló, 1.294 d’Alacant i 2.261 de València.

Els hospitals valencians tenen, actualment 1.192 persones ingressades41 d’elles en l’UCI: 153 a la província de Castelló, 1 en UCI; 410 a la província d’Alacant, 18 d’elles en l’UCI; i 629 a la província de València, 22 en UCI.

S’han notificat 9 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 7 dies. Es tracta de 3 dones d’entre 87 i 98 anys, i 6 homes d’entre 71 i 95 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.547: 1.124 a la província de Castelló, 3.627 en la d’Alacant i 4.796 en la de València.

Últimes notícies

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.

Sergio García afronta Valderrama com un desafiament marcat pel vent

Sergio García ressalta l'exigència del Real Club de Valderrama i advertix que el vent reduïx al mínim el marge d'error en el torneig LIV, on el seu equip arriba molt motivat.

Les màximes freguen els 40 graus a l’interior sud d’Alacant en una jornada de calor intensa

L'interior sud d'Alacant registra màximes pròximes als 40 graus, amb Orihuela i Crevillent al capdavant i valors entre els més alts de tota Espanya.

El Defensor del Poble obri una investigació per l’actuació policial en una protesta docent a València

El Defensor del Poble ha sol·licitat a la Direcció General de la Policia un informe detallat i material audiovisual sobre l'actuació d'un agent que presumptament va agredir a una mestra durant una manifestació de docents a València.

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.