Quasi 45.000 persones de la Comunitat Valenciana han requerit ingrés hospitalari per Covid-19

 

Des de l’inici de la pandèmia, 44.953 persones de la Comunitat Valenciana han requerit ingrés hospitalari a causa del coronavirus, tant en planta com en UCI. En concret, 40.789 han sigut hospitalitzades en planta i 4.164 han hagut de ser ateses en les Unitats de Vigilància intensiva.

Del total de persones que han necessitat ingressar en un hospital en la Comunitat Valenciana, un 57,3% han sigut homes enfront del 42,7% de dones.

En este sentit, el mes que ha tingut major nombre de persones hospitalitzades per coronavirus, ben nous ingressos o persones que ja romanien ingressades, ha sigut el mes de gener. De fet, un terç de les persones que ha requerit ingrés hospitalari durant la pandèmia s’ha produït durant el mes de gener.

Per tant, la tercera ona del coronavirus ha sigut la que ha registrat el major pic d’ingressos hospitalaris.

De fet, en la Comunitat Valenciana, durant el mes de gener, més de 14.000 persones van romandre ingressades en algun moment als hospitals públics valencians. A més, més de 1.500 persones van passar per l’UCI a causa del coronavirus.

Per contra, el mes de juny de l’any 2020 ha sigut el mes amb menor nombre de casos d’hospitalització, 143 persones van haver d’ingressar o romanien ingressades durant aqueix mes. De la mateixa manera, durant aqueix mateix mes, dels pacients amb coronavirus, únicament 21 persones van necessitar atenció en les Unitats de Vigilància intensiva.

Perfil dels pacients hospitalitzats

 

El pacient covid que ha necessitat hospitalització en la Comunitat Valenciana ha anat canviant amb l’evolució de la pandèmia.

En este sentit, quan va començar la pandèmia, les persones majors de 75 anys suposaven el major percentatge del total de persones ingressades amb un 42,9% sobre el total (un 52,1% eren homes). En data de hui, el grup de persones d’esta edat ingressades representa el 14,8% (64,7% homes i 35,3% dones).

No obstant això, l’edat dels pacients que requereixen ingrés hospitalari s’ha reduït i, en estos moments, el major percentatge se situa en les edats compreses entre els 51 i 65 anys, que representen el 36,5%, principalment homes (81%). 

Esta franja d’edat, durant l’inici de la pandèmia, representava el 24,8% dels ingressos per coronavirus (68,9% homes i 31,1% dones).

Finalment, els pacients d’edats compreses entre els 35 i 50 han passat de suposar el 7,5% dels ingressos hospitalaris durant l’inici de la pandèmia al 19,1% que representen actualment. En este cas, els homes continuen sent la gran majoria amb el 95,5% dels casos.

A nivell global, els homes representaven a l’inici de la pandèmia el 59,9% dels ingressos hospitalaris enfront del 40,1% de dones. Actualment, el percentatge d’homes ha augmentat fins al 75,7% i el de dones s’ha reduït al 24,3%.

Últimes notícies

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Morant celebra el nomenament d’Arcadi España com a ministre d’Hisenda i reivindica més pes valencià en el Govern

Diana Morant recolza el salt d'Arcadi España al Ministeri d'Hisenda, destaca la seua gestió prèvia i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana.

Arcadi España, el ministre d’Hisenda que afronta el seu gran port de muntanya

Arcadi España, economista valencià i apassionat del ciclisme, arriba al Ministeri d'Hisenda després d'una llarga trajectòria en la Generalitat i en el Govern central, amb el repte d'encarar els grans desequilibris del finançament autonòmic i els nous comptes públics.

Morant reivindica a Arcadi España com a ministre i un Govern d’Espanya amb més pes valencià

Diana Morant celebra el nomenament d'Arcadi España com a ministre d'Hisenda, destaca la seua trajectòria i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana enfront del Consell del PP i Vox.