Quasi 45.000 persones de la Comunitat Valenciana han requerit ingrés hospitalari per Covid-19

Ejemplo de shortcode con estilo
  Des de l’inici de la pandèmia, 44.953 persones de la Comunitat Valenciana han requerit ingrés hospitalari a causa del coronavirus, tant en planta com en UCI. En concret, 40.789 han sigut hospitalitzades en planta i 4.164 han hagut de ser ateses en les Unitats de Vigilància intensiva. Del total de persones que han necessitat ingressar en […]

 

Des de l’inici de la pandèmia, 44.953 persones de la Comunitat Valenciana han requerit ingrés hospitalari a causa del coronavirus, tant en planta com en UCI. En concret, 40.789 han sigut hospitalitzades en planta i 4.164 han hagut de ser ateses en les Unitats de Vigilància intensiva.

Del total de persones que han necessitat ingressar en un hospital en la Comunitat Valenciana, un 57,3% han sigut homes enfront del 42,7% de dones.

En este sentit, el mes que ha tingut major nombre de persones hospitalitzades per coronavirus, ben nous ingressos o persones que ja romanien ingressades, ha sigut el mes de gener. De fet, un terç de les persones que ha requerit ingrés hospitalari durant la pandèmia s’ha produït durant el mes de gener.

Per tant, la tercera ona del coronavirus ha sigut la que ha registrat el major pic d’ingressos hospitalaris.

De fet, en la Comunitat Valenciana, durant el mes de gener, més de 14.000 persones van romandre ingressades en algun moment als hospitals públics valencians. A més, més de 1.500 persones van passar per l’UCI a causa del coronavirus.

Per contra, el mes de juny de l’any 2020 ha sigut el mes amb menor nombre de casos d’hospitalització, 143 persones van haver d’ingressar o romanien ingressades durant aqueix mes. De la mateixa manera, durant aqueix mateix mes, dels pacients amb coronavirus, únicament 21 persones van necessitar atenció en les Unitats de Vigilància intensiva.

Perfil dels pacients hospitalitzats

 

El pacient covid que ha necessitat hospitalització en la Comunitat Valenciana ha anat canviant amb l’evolució de la pandèmia.

En este sentit, quan va començar la pandèmia, les persones majors de 75 anys suposaven el major percentatge del total de persones ingressades amb un 42,9% sobre el total (un 52,1% eren homes). En data de hui, el grup de persones d’esta edat ingressades representa el 14,8% (64,7% homes i 35,3% dones).

No obstant això, l’edat dels pacients que requereixen ingrés hospitalari s’ha reduït i, en estos moments, el major percentatge se situa en les edats compreses entre els 51 i 65 anys, que representen el 36,5%, principalment homes (81%). 

Esta franja d’edat, durant l’inici de la pandèmia, representava el 24,8% dels ingressos per coronavirus (68,9% homes i 31,1% dones).

Finalment, els pacients d’edats compreses entre els 35 i 50 han passat de suposar el 7,5% dels ingressos hospitalaris durant l’inici de la pandèmia al 19,1% que representen actualment. En este cas, els homes continuen sent la gran majoria amb el 95,5% dels casos.

A nivell global, els homes representaven a l’inici de la pandèmia el 59,9% dels ingressos hospitalaris enfront del 40,1% de dones. Actualment, el percentatge d’homes ha augmentat fins al 75,7% i el de dones s’ha reduït al 24,3%.

Últimes notícies

Dos policies de Calp reanimen una bebé de deu mesos

Dos agents han reanimat una bebé de deu mesos que estava inconscient i sense respirar al carrer Llibertat de Calp. La xiqueta ha sigut traslladada a l’Hospital Comarcal de Dénia.

Les ONG valencianes reclamen mesures per a prevenir noves danes

Les ONG valencianes demanen polítiques eficaces de prevenció i mitigació, dos anys després de la dana de 2024 i amb nous episodis d’inundacions.

44 agents nous reforcen la vigilància de les carreteres valencianes

La Guàrdia Civil ha incorporat 44 agents al Sector de Trànsit de la Comunitat Valenciana. Vigilaran carreteres i investigaran sinistres viaris.

Sis de cada deu docents es mobilitzarien un dia per setmana al novembre

El 60 % dels 3.841 docents enquestats està disposat a mobilitzar-se un dia per setmana al novembre. La consulta també avalua una proposta de vagues i manifestacions.

14 candidatures al Congrés i 6 al Senat per València el 29-N

Els electors de la província de València podran triar entre 14 candidatures al Congrés i 6 al Senat el 29 de novembre. Les llistes definitives es publicaran en el BOE el 3 de novembre.

Les màximes baixen amb força a València i hi pot haver tempestes al sud

Les màximes baixaran este dimecres, especialment a València, mentre que poden caure ruixats amb tempesta al litoral sud. Dijous hi haurà pocs canvis i boires a l’interior.

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.