9 C
València
Dissabte, 29 novembre, 2025

Quasi 45.000 persones de la Comunitat Valenciana han requerit ingrés hospitalari per Covid-19

 

Des de l’inici de la pandèmia, 44.953 persones de la Comunitat Valenciana han requerit ingrés hospitalari a causa del coronavirus, tant en planta com en UCI. En concret, 40.789 han sigut hospitalitzades en planta i 4.164 han hagut de ser ateses en les Unitats de Vigilància intensiva.

Del total de persones que han necessitat ingressar en un hospital en la Comunitat Valenciana, un 57,3% han sigut homes enfront del 42,7% de dones.

En este sentit, el mes que ha tingut major nombre de persones hospitalitzades per coronavirus, ben nous ingressos o persones que ja romanien ingressades, ha sigut el mes de gener. De fet, un terç de les persones que ha requerit ingrés hospitalari durant la pandèmia s’ha produït durant el mes de gener.

Per tant, la tercera ona del coronavirus ha sigut la que ha registrat el major pic d’ingressos hospitalaris.

De fet, en la Comunitat Valenciana, durant el mes de gener, més de 14.000 persones van romandre ingressades en algun moment als hospitals públics valencians. A més, més de 1.500 persones van passar per l’UCI a causa del coronavirus.

Per contra, el mes de juny de l’any 2020 ha sigut el mes amb menor nombre de casos d’hospitalització, 143 persones van haver d’ingressar o romanien ingressades durant aqueix mes. De la mateixa manera, durant aqueix mateix mes, dels pacients amb coronavirus, únicament 21 persones van necessitar atenció en les Unitats de Vigilància intensiva.

Perfil dels pacients hospitalitzats

 

El pacient covid que ha necessitat hospitalització en la Comunitat Valenciana ha anat canviant amb l’evolució de la pandèmia.

En este sentit, quan va començar la pandèmia, les persones majors de 75 anys suposaven el major percentatge del total de persones ingressades amb un 42,9% sobre el total (un 52,1% eren homes). En data de hui, el grup de persones d’esta edat ingressades representa el 14,8% (64,7% homes i 35,3% dones).

No obstant això, l’edat dels pacients que requereixen ingrés hospitalari s’ha reduït i, en estos moments, el major percentatge se situa en les edats compreses entre els 51 i 65 anys, que representen el 36,5%, principalment homes (81%). 

Esta franja d’edat, durant l’inici de la pandèmia, representava el 24,8% dels ingressos per coronavirus (68,9% homes i 31,1% dones).

Finalment, els pacients d’edats compreses entre els 35 i 50 han passat de suposar el 7,5% dels ingressos hospitalaris durant l’inici de la pandèmia al 19,1% que representen actualment. En este cas, els homes continuen sent la gran majoria amb el 95,5% dels casos.

A nivell global, els homes representaven a l’inici de la pandèmia el 59,9% dels ingressos hospitalaris enfront del 40,1% de dones. Actualment, el percentatge d’homes ha augmentat fins al 75,7% i el de dones s’ha reduït al 24,3%.

Últimes notícies

Condemnen a 5 anys a un avi per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys de presó a un home de 83 anys per agredir sexualment a la seua neta entre 2009 i 2015. La pena inclou 15.000 euros d'indemnització, allunyament i veto per a treballar amb menors.

El 40% d’Espanya està en procés de desertificació, segons el primer atles del territori

El primer atles de la desertificació confirma que l'activitat humana impulsa l'avanç del fenomen i localitza les àrees més afectades. L'estudi busca orientar decisions públiques amb mapes i dades comparables.

Abascal obri la porta a fer costat a Pérez Llorca si el seu discurs confirma el rebuig al pacte verd i migratori

Abascal ha indicat que Vox recolzarà la investidura de Juanfran Pérez Llorca si, després de llegir íntegrament el seu discurs, es confirmen les línies que ja ha vist. Cita el rebuig al pacte verd i al migratori, la rebaixa fiscal i la retallada de 'subvencions ideològiques' com a claus.

Sarabia elogia a Bordalás i perfila un Elx-Getafe de dols i segones jugades

El tècnic de l'Elx va destacar el mèrit de Bordalás i va anticipar un xoc dur davant el Getafe, amb focus en segones jugades i màxima atenció al tram final.

Baldoví titlla a Pérez Llorca de regent provisional i diu que ha aprovat l’examen de Vox

El síndic de Compromís ha acusat el candidat del PP d'alinear-se amb Vox i de sostindre's només per a conservar el poder. Ha reclamat eleccions i ha detallat propostes pròpies.

Morant qüestiona el perdó de Pérez Llorca a les víctimes de la dana i acusa encobriment a Mazón

Morant s'ha preguntat per què Pérez Llorca demana perdó a les víctimes de la dana i ha titllat la investidura de 'fake', alineada amb Vox i amb Mazón.

Baldoví exigix a Pérez Llorca demanar l’acta a Mazón si vol disculpar-se per la dana

Baldoví ha retret a Pérez Llorca un discurs gris i ha lligat qualsevol perdó a les víctimes de la dana al fet que demane l'acta de Mazón. També ha denunciat un pacte ocult amb Vox i ha demanat eleccions.

Gomar dona per fet que el Nou Mestalla serà seu i ho situa entre els millors del Mundial 2030

Gomar va donar per fet la seu del Nou Mestalla per a 2030, va elogiar l'avanç de les obres i va restar importància a la reunió tècnica amb RFEF i FIFA, encara sense designació oficial.