19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: més altes que nous casos en la “nova normalitat”

La Comunitat Valenciana ha notificat 167 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 395.928 persones. Per províncies, 26 a Castelló (41.126 en total); 71 a Alacant (148.250 en total); i 70 a València, (206.551 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 143 persones ingressades: 26 a la província de Castelló, 6 pacients en UCI; 34 a la província d’Alacant, 7 d’ells en l’UCI; i 83 a la província de València, 15 d’ells en UCI.

Des de l’última actualització s’han registrat 182 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 398.000 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 41.604 a Castelló, 148.553 a Alacant i 207.786 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

D’altra banda, s’ha registrat una defunció per coronavirus amb data de defunció en els últims 7 dies, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.442: 805 a la província de Castelló, 2.841 en la d’Alacant i 3.796 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 1.953 casos actius, la qual cosa suposa un 0,48% del total de positius.

 

Vacunació

 

Un total de 2.060.918 persones compten ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.110.537 persones. Per províncies: 136.552 a Castelló, 403.883 a Alacant i 570.102 a València.

Últimes notícies

Generalitat i Xirivella habilitaran sòl segur per a quasi 4.000 vivendes després de la DANA

La Generalitat i l'Ajuntament de Xirivella activaran un PEUR per a urbanitzar sòl no inundable i alçar quasi 4.000 vivendes després de la DANA de 2024. El pla prioritza seguretat, agilitat i cooperació institucional.

Viviendea destinarà 12 milions a una promoció de 109 vivendes en Malilla, València

La plataforma ha assegurat 12 milions per a alçar una torre de 20 altures amb 109 pisos d'1 a 4 dormitoris en Malilla, amb 87 garatges i 64 trasters. El pla es recolza en la seua tecnologia per a ajustar el disseny a la demanda i preveu arrancar obres després de la llicència.

Els positius per pallola pugen a 22 en dos empreses del mateix edifici a Alacant

Els casos confirmats ascendixen a 22 després d'analitzar 30 sospites en dos companyies del mateix edifici d'Alacant. Salut Pública activa aïllament, vacunació i reforç de vigilància.

Cano defén un turisme de qualitat que impulse el talent femení

La consellera Marián Cano ha destacat este dijous l'aposta del Consell per un turisme de qualitat i una sostenibilitat social que impulsen el talent femení. El sector suposa entorn del 16% del PIB valencià, més de 300.000 ocupacions i 12,5 milions de visitants internacionals amb un gasto superior a 16.000 milions.

La consellera ha reclamat planificació per a garantir la cobertura de les noves places de jutges

La titular de Justícia ha reclamat al Ministeri una planificació seriosa i coherent que assegure la cobertura real de les noves places de jutges en la Comunitat Valenciana. Ha lligat l'ampliació de la planta a recursos, coordinació i estàndards d'accés exigents.

Felip VI i Pérez Llorca tracten el pla de recuperació, inversions i estabilitat política

El rei va rebre a la Zarzuela al president valencià per a revisar l'avanç del Pla Endavant després de la dana, les inversions previstes i l'estabilitat política. La reunió, de prop d'una hora, va incloure agenda cultural i esportiva i una anomenada als acords.

504 incidents per vent en 24 hores en la Comunitat Valenciana i criden a extremar la precaució

La Generalitat ha gestionat 504 incidències per vent en un dia, amb la majoria a la província de València. Seguixen actius avisos taronja i groc i el risc extrem d'incendis.

L’aeroport d’Alacant-Elx firma un gener històric amb 1,1 milions de passatgers

L'aeroport d'Alacant-Elx va registrar 1.106.689 passatgers al gener, un 4,7% més que en 2025. L'impuls internacional i l'augment de vols van sostindre l'alça.