2.1 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: tornen a registrar-se quasi mil nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 934 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 402.514 persones.

Per províncies, 58 a Castelló (41.558 en total); 143 a Alacant (149.781 en total); i 733 a València (211.174 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

El repunt en la xifra de contagis, de moment, no s’està traduint en una major pressió hospitalària però sí que es “està seguint molt de prop”, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

“La població més vulnerable són ara els grups d’edat més joves que estan pendents de rebre la vacuna contra la COVID 19. Estem accelerant molt el procés de vacunació d’este grup de la població, però este és un repte col·lectiu que hem d’afrontar amb prudència i responsabilitat. Només si tots remem en la mateixa direcció, aconseguirem aconseguir prompte l’objectiu desitjat, que és la immunitat de grup”, ha apuntat la titular de Sanitat.

Des de l’última actualització s’han registrat 209 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.651 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.059 a Castelló, 149.772 a Alacant i 209.755 a València. El total d’altes no assignades ascendeix a 65.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 127 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 5 d’ells en l’UCI; i 94 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’ha registrat 1 defunció per coronavirus, amb data de defunció en els últims 7 dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.453: 807 a la província de Castelló, 2.846 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 4.877 casos actius, la qual cosa suposa un 1,18% del total de positius.

Dels brots registrats, cinc tenen més de 10 casos associats i tots són d’origen social:

L’Eliana: 18 casos
València: 12 casos
València: 13 casos
Alcàntera de Xúquer: 11 casos
Benicàssim: 40 casos

Respecte a brots anteriors, el de joves que van ser de viatge de fi d’estudis a Mallorca entre el 12 i el 18 de juny té, en estos moments, 102 casos de coronavirus confirmats; el de Salou, 50 casos positius i el de Lloret de Mar, 27.

Vacunació

 

Un total de 2.556.196 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.803.470 persones.

Per províncies: 211.582 a Castelló, 664.893 a Alacant i 926.995 a València.

Esta xifra de persones amb la pauta òptima d’immunització representa el 40,18% del total de la població diana.

Últimes notícies

Indonèsia reprén la busca de l’últim espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de busca van salpar este dimecres des de Labuan Baix per a trobar a l'últim xiquet espanyol desaparegut després del naufragi del 26 de desembre en Komodo. L'operació complix 13 dies i les autoritats decidiran si l'amplien de nou.

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.