CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: tornen a registrar-se quasi mil nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 934 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 402.514 persones.

Per províncies, 58 a Castelló (41.558 en total); 143 a Alacant (149.781 en total); i 733 a València (211.174 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

El repunt en la xifra de contagis, de moment, no s’està traduint en una major pressió hospitalària però sí que es “està seguint molt de prop”, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

“La població més vulnerable són ara els grups d’edat més joves que estan pendents de rebre la vacuna contra la COVID 19. Estem accelerant molt el procés de vacunació d’este grup de la població, però este és un repte col·lectiu que hem d’afrontar amb prudència i responsabilitat. Només si tots remem en la mateixa direcció, aconseguirem aconseguir prompte l’objectiu desitjat, que és la immunitat de grup”, ha apuntat la titular de Sanitat.

Des de l’última actualització s’han registrat 209 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.651 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.059 a Castelló, 149.772 a Alacant i 209.755 a València. El total d’altes no assignades ascendeix a 65.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 127 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 5 d’ells en l’UCI; i 94 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’ha registrat 1 defunció per coronavirus, amb data de defunció en els últims 7 dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.453: 807 a la província de Castelló, 2.846 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 4.877 casos actius, la qual cosa suposa un 1,18% del total de positius.

Dels brots registrats, cinc tenen més de 10 casos associats i tots són d’origen social:

L’Eliana: 18 casos
València: 12 casos
València: 13 casos
Alcàntera de Xúquer: 11 casos
Benicàssim: 40 casos

Respecte a brots anteriors, el de joves que van ser de viatge de fi d’estudis a Mallorca entre el 12 i el 18 de juny té, en estos moments, 102 casos de coronavirus confirmats; el de Salou, 50 casos positius i el de Lloret de Mar, 27.

Vacunació

 

Un total de 2.556.196 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.803.470 persones.

Per províncies: 211.582 a Castelló, 664.893 a Alacant i 926.995 a València.

Esta xifra de persones amb la pauta òptima d’immunització representa el 40,18% del total de la població diana.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.