CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: tornen a registrar-se quasi mil nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 934 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 402.514 persones.

Per províncies, 58 a Castelló (41.558 en total); 143 a Alacant (149.781 en total); i 733 a València (211.174 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

El repunt en la xifra de contagis, de moment, no s’està traduint en una major pressió hospitalària però sí que es “està seguint molt de prop”, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

“La població més vulnerable són ara els grups d’edat més joves que estan pendents de rebre la vacuna contra la COVID 19. Estem accelerant molt el procés de vacunació d’este grup de la població, però este és un repte col·lectiu que hem d’afrontar amb prudència i responsabilitat. Només si tots remem en la mateixa direcció, aconseguirem aconseguir prompte l’objectiu desitjat, que és la immunitat de grup”, ha apuntat la titular de Sanitat.

Des de l’última actualització s’han registrat 209 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.651 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.059 a Castelló, 149.772 a Alacant i 209.755 a València. El total d’altes no assignades ascendeix a 65.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 127 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 5 d’ells en l’UCI; i 94 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’ha registrat 1 defunció per coronavirus, amb data de defunció en els últims 7 dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.453: 807 a la província de Castelló, 2.846 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 4.877 casos actius, la qual cosa suposa un 1,18% del total de positius.

Dels brots registrats, cinc tenen més de 10 casos associats i tots són d’origen social:

L’Eliana: 18 casos
València: 12 casos
València: 13 casos
Alcàntera de Xúquer: 11 casos
Benicàssim: 40 casos

Respecte a brots anteriors, el de joves que van ser de viatge de fi d’estudis a Mallorca entre el 12 i el 18 de juny té, en estos moments, 102 casos de coronavirus confirmats; el de Salou, 50 casos positius i el de Lloret de Mar, 27.

Vacunació

 

Un total de 2.556.196 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.803.470 persones.

Per províncies: 211.582 a Castelló, 664.893 a Alacant i 926.995 a València.

Esta xifra de persones amb la pauta òptima d’immunització representa el 40,18% del total de la població diana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL i creu que es perd una oportunitat

El consistori ha lamentat que l'AVL mantinga València amb titlla oberta i retrau que no haja publicat l'informe. Anuncia mesures quan ho conega.

Pérez Llorca defén el model fiscal del Consell i subratlla l’alleujament per a rendes baixes i mitjanes

El Consell ha ampliat els llindars de renda per a accedir a deduccions per gastos sanitaris i activitats esportives. La mesura sumarà 300.000 contribuents i elevarà l'estalvi en 2025 fins prop de 100 milions, amb la recaptació autonòmica a l'alça.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha rebutjat el canvi d'accentuació proposat per l'Ajuntament i ratifica València com a nom oficial. L'informe, aprovat per àmplia majoria, s'enviarà a la Generalitat i desactiva la doble denominació Valéncia/València.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

El ple de l'AVL ha rebutjat la proposta municipal per a canviar l'accent de la ciutat i sosté la forma València. L'informe passa ara a la Generalitat.

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.