13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: tornen a registrar-se quasi mil nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 934 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 402.514 persones.

Per províncies, 58 a Castelló (41.558 en total); 143 a Alacant (149.781 en total); i 733 a València (211.174 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

El repunt en la xifra de contagis, de moment, no s’està traduint en una major pressió hospitalària però sí que es “està seguint molt de prop”, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

“La població més vulnerable són ara els grups d’edat més joves que estan pendents de rebre la vacuna contra la COVID 19. Estem accelerant molt el procés de vacunació d’este grup de la població, però este és un repte col·lectiu que hem d’afrontar amb prudència i responsabilitat. Només si tots remem en la mateixa direcció, aconseguirem aconseguir prompte l’objectiu desitjat, que és la immunitat de grup”, ha apuntat la titular de Sanitat.

Des de l’última actualització s’han registrat 209 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.651 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.059 a Castelló, 149.772 a Alacant i 209.755 a València. El total d’altes no assignades ascendeix a 65.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 127 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 5 d’ells en l’UCI; i 94 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’ha registrat 1 defunció per coronavirus, amb data de defunció en els últims 7 dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.453: 807 a la província de Castelló, 2.846 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 4.877 casos actius, la qual cosa suposa un 1,18% del total de positius.

Dels brots registrats, cinc tenen més de 10 casos associats i tots són d’origen social:

L’Eliana: 18 casos
València: 12 casos
València: 13 casos
Alcàntera de Xúquer: 11 casos
Benicàssim: 40 casos

Respecte a brots anteriors, el de joves que van ser de viatge de fi d’estudis a Mallorca entre el 12 i el 18 de juny té, en estos moments, 102 casos de coronavirus confirmats; el de Salou, 50 casos positius i el de Lloret de Mar, 27.

Vacunació

 

Un total de 2.556.196 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.803.470 persones.

Per províncies: 211.582 a Castelló, 664.893 a Alacant i 926.995 a València.

Esta xifra de persones amb la pauta òptima d’immunització representa el 40,18% del total de la població diana.

Últimes notícies

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.