CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: tornen a registrar-se quasi mil nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 934 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 402.514 persones.

Per províncies, 58 a Castelló (41.558 en total); 143 a Alacant (149.781 en total); i 733 a València (211.174 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

El repunt en la xifra de contagis, de moment, no s’està traduint en una major pressió hospitalària però sí que es “està seguint molt de prop”, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

“La població més vulnerable són ara els grups d’edat més joves que estan pendents de rebre la vacuna contra la COVID 19. Estem accelerant molt el procés de vacunació d’este grup de la població, però este és un repte col·lectiu que hem d’afrontar amb prudència i responsabilitat. Només si tots remem en la mateixa direcció, aconseguirem aconseguir prompte l’objectiu desitjat, que és la immunitat de grup”, ha apuntat la titular de Sanitat.

Des de l’última actualització s’han registrat 209 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.651 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.059 a Castelló, 149.772 a Alacant i 209.755 a València. El total d’altes no assignades ascendeix a 65.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 127 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 5 d’ells en l’UCI; i 94 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’ha registrat 1 defunció per coronavirus, amb data de defunció en els últims 7 dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.453: 807 a la província de Castelló, 2.846 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 4.877 casos actius, la qual cosa suposa un 1,18% del total de positius.

Dels brots registrats, cinc tenen més de 10 casos associats i tots són d’origen social:

L’Eliana: 18 casos
València: 12 casos
València: 13 casos
Alcàntera de Xúquer: 11 casos
Benicàssim: 40 casos

Respecte a brots anteriors, el de joves que van ser de viatge de fi d’estudis a Mallorca entre el 12 i el 18 de juny té, en estos moments, 102 casos de coronavirus confirmats; el de Salou, 50 casos positius i el de Lloret de Mar, 27.

Vacunació

 

Un total de 2.556.196 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.803.470 persones.

Per províncies: 211.582 a Castelló, 664.893 a Alacant i 926.995 a València.

Esta xifra de persones amb la pauta òptima d’immunització representa el 40,18% del total de la població diana.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.