10.8 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: Dos brots amb més de 10 casos en persones d’entre 16 i 19 anys

Dels brots registrats este dilluns, hi ha dos amb més de 10 casos: un a Torrevieja (17 casos) i un altre a València (20 casos), tots dos d’origen social. Les persones afectades a Torrevieja tenen una edat mitjana de 16 anys i les de València, 19.

La Comunitat Valenciana ha notificat 190 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 396.920 persones. Per províncies, 10 a Castelló (41.226 en total); 39 a Alacant (148.552 en total); i 141 a València, (207.141 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 118 persones ingressades: 21 a la província de Castelló, 3 pacients en UCI; 28 a la província d’Alacant, 8 d’ells en l’UCI; i 69 a la província de València, 13 d’ells en UCI.

Des de l’última actualització s’han registrat 368 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 398.931 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 41.758 a Castelló, 148.883 a Alacant i 208.233 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Des de l’última actualització no s’han registrat decessos per coronavirus, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia es manté en 7.445: 806 a la província de Castelló, 2.842 en la d’Alacant i 3.797 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 2.011 casos actius, la qual cosa suposa un 0,49% del total de positius.

Vacunació

 

D’altra banda, el 30,3% de la població a vacunar en la Comuitat Valenciana (1.296.683 persones) compta ja amb la pauta completa de vacunació (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen). Per províncies: 157.327 a Castelló, 478.391 a Alacant i 660.965 a València. Per part seua, un total de 2.224.665 persones compten ja amb una dosi, la qual cosa representa el 52,11% de la població que ha de rebre la vacuna contra el coronavirus.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.