13.7 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: 6 morts i 131 nous casos

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 131 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 392.092 persones. Per províncies, 18 a Castelló (40.554 en total); 41 a Alacant (146.878 en total); 71 a València, (204.658 en total); i 1 sense assignar, per la qual cosa el total de casos no assignats ascendeix a 2.

Des de l’última actualització s’han registrat 224 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 394.480 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 41.010 a Castelló, 147.288 a Alacant i 206.126 a València. El total d’altes no assignades ascendeix a 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 160 persones ingressades: 30 a la província de Castelló, amb 3 pacients en UCI; 45 a la província d’Alacant, 8 d’ells en l’UCI; i 85 a la província de València, 28 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.394: 803 a la província de Castelló, 2.822 en la d’Alacant i 3.769 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 1.689 casos actius, la qual cosa suposa un 0,42% del total de positius.

 

Vacunació

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total de 2.151.712 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies: 252.538 a Castelló, 791.955 a Alacant i 1.107.219 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 685.949 persones.

Últimes notícies

61 llevaneu i 6.785 tones de sal per a afrontar la neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana activa un ampli dispositiu davant la borrasca Francis amb 61 llevaneu, més d'un milió de litres de salmorra i 6.785 tones de sal. Es preveuen reforços de Guàrdia Civil i possibles corts si la seguretat ho exigix.

Indonèsia treballarà fins a l’últim dia per a localitzar als tres valencians desapareguts

Indonèsia manté la busca després del naufragi del 26 de desembre amb equips de sonar i bussos. El diumenge s'avalua si s'amplia l'operatiu.

Els agricultors confien en 2026 per a facilitar el relleu generacional amb suport de la UE

El sector demana menys burocràcia, fiscalitat favorable en les transmissions i suport als jóvens. També reclama una PAC sense retallades i regles comercials en igualtat.

El tortell de Reis es reinventa sense perdre la tradició

El tortell de Reis suma farcits com a pastís de formatge o torró, encara que el de nata continua manant. L'alça de la mantega obliga a ajustar preus i grandàries.

Domingo amb pluja en el sud, nevades a cotes baixes i descens de temperatures

Aemet preveu un diumenge hivernal: més inestabilitat en el sud, ruixats forts en l'Estret i neu en cotes baixes per l'entrada d'aire àrtic. Les temperatures descendixen de forma generalitzada, amb gelades a l'interior i vent intens en litorals i Balears.

El Celta atropella al València (4-1) i deixa en el filferro a Corberán

El Celta va véncer 4-1 al València amb màxima eficàcia i aprofitant errors rivals. El resultat acosta als celestes a Europa i compromet a Corberán.

Pepelu admet errors repetits i demana més treball després de la derrota del València en Balaídos

El capità del València va fer autocrítica després de caure en Balaídos: va parlar d'errors que es repetixen i de la necessitat de treballar més. Va reconéixer un penal fallat en el minut 5 que va condicionar el partit.

El Celta atropella al València (4-1) i deixa tocat a Corberán

El Celta va castigar els errors del València amb un 4-1 en Balaídos i s'acosta a la zona europea. L'equip de Corberán seguix sense guanyar fora i augmenta la pressió.