CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: quasi mil nous casos positius

Des de l’última actualització del dissabte, la Comunitat Valenciana ha notificat 965 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 400.962 persones.

Per províncies, 47 a Castelló (41.447 en total); 146 a Alacant (149.502 en total); i 772 a València (210.012 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

Un dia més, els casos detectats, insistim que durant les últimes 48 hores, confirmen que el 52% dels contagis corresponen a joves d’entre 15 i 29 anys.

En concret, el 29% dels positius són entre edats compreses entre els 20 i 29 anys, mentre que el 23% es localitza entre els 15 i els 19 anys.

El 13% dels casos són entre els 30 i els 39 anys, mentre que el 14% correspon a la franja d’edat entre els 40 i els 49.

“La relaxació de les mesures de prevenció va lligat a l’augment de la interacció social en grups majors de persones. És el que està provocant l’increment de casos que estem observant”, ha reiterat Herme Vanaclocha, subdirectora d’epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Des de l’última actualització s’han registrat 352 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.230 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.028 a Castelló, 149.629 a Alacant i 209.516 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 126 persones ingressades: 12 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 3 d’ells en l’UCI; i 95 a la província de València, 10 d’ells en UCI.

D’altra banda, no s’han registrat decessos per coronavirus, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia es manté en 7.450: 807 a la província de Castelló, 2.844 en la d’Alacant i 3.799 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.749 casos actius, la qual cosa suposa un 0,91% del total de positius.

Dels brots registrats, quatre tenen 10 o més casos associats:

Utiel: 10 casos d’entre 4-71 anys. Origen social
València: 10 casos de 17-23 anys. Origen social
La Pobla de Vallbona: 21 casos. De 9 a 50 anys. Àmbit educatiu
Bétera: 31 casos. De 16 i 17 anys. Àmbit social

Vacunació

 

Un total de 2.508.762 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.662.991 persones. Per províncies: 199.504 a Castelló, 609.047 a Alacant i 854.440 a València.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.