6.3 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: quasi mil nous casos positius

Des de l’última actualització del dissabte, la Comunitat Valenciana ha notificat 965 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 400.962 persones.

Per províncies, 47 a Castelló (41.447 en total); 146 a Alacant (149.502 en total); i 772 a València (210.012 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

Un dia més, els casos detectats, insistim que durant les últimes 48 hores, confirmen que el 52% dels contagis corresponen a joves d’entre 15 i 29 anys.

En concret, el 29% dels positius són entre edats compreses entre els 20 i 29 anys, mentre que el 23% es localitza entre els 15 i els 19 anys.

El 13% dels casos són entre els 30 i els 39 anys, mentre que el 14% correspon a la franja d’edat entre els 40 i els 49.

“La relaxació de les mesures de prevenció va lligat a l’augment de la interacció social en grups majors de persones. És el que està provocant l’increment de casos que estem observant”, ha reiterat Herme Vanaclocha, subdirectora d’epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Des de l’última actualització s’han registrat 352 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.230 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.028 a Castelló, 149.629 a Alacant i 209.516 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 126 persones ingressades: 12 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 3 d’ells en l’UCI; i 95 a la província de València, 10 d’ells en UCI.

D’altra banda, no s’han registrat decessos per coronavirus, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia es manté en 7.450: 807 a la província de Castelló, 2.844 en la d’Alacant i 3.799 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.749 casos actius, la qual cosa suposa un 0,91% del total de positius.

Dels brots registrats, quatre tenen 10 o més casos associats:

Utiel: 10 casos d’entre 4-71 anys. Origen social
València: 10 casos de 17-23 anys. Origen social
La Pobla de Vallbona: 21 casos. De 9 a 50 anys. Àmbit educatiu
Bétera: 31 casos. De 16 i 17 anys. Àmbit social

Vacunació

 

Un total de 2.508.762 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.662.991 persones. Per províncies: 199.504 a Castelló, 609.047 a Alacant i 854.440 a València.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.