CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: quasi mil nous casos positius

Ejemplo de shortcode con estilo
Des de l’última actualització del dissabte, la Comunitat Valenciana ha notificat 965 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 400.962 persones. Per províncies, 47 a Castelló (41.447 en total); 146 a Alacant (149.502 en total); i […]

Des de l’última actualització del dissabte, la Comunitat Valenciana ha notificat 965 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 400.962 persones.

Per províncies, 47 a Castelló (41.447 en total); 146 a Alacant (149.502 en total); i 772 a València (210.012 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

Un dia més, els casos detectats, insistim que durant les últimes 48 hores, confirmen que el 52% dels contagis corresponen a joves d’entre 15 i 29 anys.

En concret, el 29% dels positius són entre edats compreses entre els 20 i 29 anys, mentre que el 23% es localitza entre els 15 i els 19 anys.

El 13% dels casos són entre els 30 i els 39 anys, mentre que el 14% correspon a la franja d’edat entre els 40 i els 49.

“La relaxació de les mesures de prevenció va lligat a l’augment de la interacció social en grups majors de persones. És el que està provocant l’increment de casos que estem observant”, ha reiterat Herme Vanaclocha, subdirectora d’epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Des de l’última actualització s’han registrat 352 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.230 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.028 a Castelló, 149.629 a Alacant i 209.516 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 126 persones ingressades: 12 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 3 d’ells en l’UCI; i 95 a la província de València, 10 d’ells en UCI.

D’altra banda, no s’han registrat decessos per coronavirus, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia es manté en 7.450: 807 a la província de Castelló, 2.844 en la d’Alacant i 3.799 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.749 casos actius, la qual cosa suposa un 0,91% del total de positius.

Dels brots registrats, quatre tenen 10 o més casos associats:

– Utiel: 10 casos d’entre 4-71 anys. Origen social
– València: 10 casos de 17-23 anys. Origen social
– La Pobla de Vallbona: 21 casos. De 9 a 50 anys. Àmbit educatiu
– Bétera: 31 casos. De 16 i 17 anys. Àmbit social

Vacunació

 

Un total de 2.508.762 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.662.991 persones. Per províncies: 199.504 a Castelló, 609.047 a Alacant i 854.440 a València.

Últimes notícies

El torró de Xixona reivindica nous usos a Brussel·les

Una delegació de Xixona ha portat al Parlamento Europeo receptes amb torró i xocolate per a mostrar que poden anar més enllà del postre nadalenc. També ha demanat suport per a declarar el 7 de novembre dia mundial del torró.

Avaria a Metrovalencia: retards en quatre línies

Una avaria elèctrica ha causat retards en quatre línies de Metrovalencia, al centre de València. La incidència ja s’ha reparat, però encara hi ha demores.

El president d’Adif presenta la dimissió després de reunir-se amb Carlos Cuerpo en plena crisi ferroviària

L’eixida de Luis Pedro Marco de la Peña arriba un dia després de la dimissió d’Óscar Puente i amb la investigació de l’accident d’Urda oberta

Fallas 2027: horaris per als petards i zones lliures a València

Les normes per a les Fallas 2027 a València limitaran els petards de nit, establiran espais sense pirotècnia i prohibiran les parades de mojitos.

Alacant anuncia els Reis Mags i les Carteres Reials de 2027

Nacho Lloret, César Quintanilla i Javier Portillo representaran els Reis Mags en la cavalcada d’Alacant del 5 de gener de 2027. També s’han anunciat les tres Carteres Reials.

Alacant i Castelló, en avís groc per pluges intenses

L’avís groc afecta el litoral sud d’Alacant i el litoral nord de Castelló entre dimecres 4 i dijous 5 de novembre. Les pluges poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

Xixona busca suport europeu per a protegir el torró

Xixona ha demanat suport europeu per a promocionar i protegir el torró. La reunió també ha abordat les dificultats dels xicotets productors i la falta d’ajudes per a la Fira de Nadal de 2026.

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.