CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: els nous positius ronden ja els 2.000 casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 1.970 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 408.857 persones.

Per províncies, 157 a Castelló (42.102 en total); 221 a Alacant (150.578 en total); i 1.592 a València (216.175 en total). El total de casos no assignats es redueix a 2 després que s’haja reassignat un cas a la província de València.

La meitat dels casos registrats en l’últim mes (49,4%) s’ha produït en joves entre 15 i 29 anys en la Comunitat Valenciana, segons les dades facilitades per Salut Pública.

En este sentit, la franja d’entre 20 i 24 anys és la que major percentatge representa (19,3%), la qual cosa suposa una incidència acumulada de 930 casos per cada 100.000 habitants.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha apuntat que “estes xifres demostren el que hem dit moltes vegades, que la pandèmia encara no ha acabat”.

En esta línia, ha explicat que “hem aconseguit afeblir els efectes més greus del virus, especialment en la població més vulnerable, però encara hem de fer un pas més amb la màxima responsabilitat compartida per a acabar amb ell”.

Des de l’última actualització s’han registrat 518 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 402.666 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.130 a Castelló, 150.067 a Alacant i 210.412 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 246 persones ingressades: 12 a la província de Castelló, 2 pacient en UCI; 29 a la província d’Alacant, 4 d’ells en l’UCI; i 205 a la província de València, 16 d’ells en UCI.

D’altra banda, no s’han registrat defuncions, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia es manté en 7.457: 807 a la província de Castelló, 2.848 en la d’Alacant i 3.802 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 10.198 casos actius, la qual cosa suposa un 2,43% del total de positius.

Dels brots registrats, tres tenen 10 o més casos associats:

Mislata: 13 casos. Àmbit educatiu
Betxí: 10 casos. Origen social
Guadassuar: 10 casos. Origen social

Actualització brolle Benicàssim: S’han comptabilitzat 59 contagis, dels quals 43 són primers casos i 16 casos secundaris (familiars). La majoria de casos s’ha produït en la franja d’edat entre 15 i 25 anys.

Vacunació

 

Un total de 2.700.045 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 1.961.710 persones. Per províncies: 234.211 a Castelló, 707.489 a Alacant i 1.020.010 a València.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.