CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: els nous positius ronden ja els 2.000 casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 1.970 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 408.857 persones.

Per províncies, 157 a Castelló (42.102 en total); 221 a Alacant (150.578 en total); i 1.592 a València (216.175 en total). El total de casos no assignats es redueix a 2 després que s’haja reassignat un cas a la província de València.

Anuncios

La meitat dels casos registrats en l’últim mes (49,4%) s’ha produït en joves entre 15 i 29 anys en la Comunitat Valenciana, segons les dades facilitades per Salut Pública.

En este sentit, la franja d’entre 20 i 24 anys és la que major percentatge representa (19,3%), la qual cosa suposa una incidència acumulada de 930 casos per cada 100.000 habitants.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha apuntat que “estes xifres demostren el que hem dit moltes vegades, que la pandèmia encara no ha acabat”.

En esta línia, ha explicat que “hem aconseguit afeblir els efectes més greus del virus, especialment en la població més vulnerable, però encara hem de fer un pas més amb la màxima responsabilitat compartida per a acabar amb ell”.

Des de l’última actualització s’han registrat 518 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 402.666 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.130 a Castelló, 150.067 a Alacant i 210.412 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 246 persones ingressades: 12 a la província de Castelló, 2 pacient en UCI; 29 a la província d’Alacant, 4 d’ells en l’UCI; i 205 a la província de València, 16 d’ells en UCI.

D’altra banda, no s’han registrat defuncions, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia es manté en 7.457: 807 a la província de Castelló, 2.848 en la d’Alacant i 3.802 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 10.198 casos actius, la qual cosa suposa un 2,43% del total de positius.

Dels brots registrats, tres tenen 10 o més casos associats:

Mislata: 13 casos. Àmbit educatiu
Betxí: 10 casos. Origen social
Guadassuar: 10 casos. Origen social

Actualització brolle Benicàssim: S’han comptabilitzat 59 contagis, dels quals 43 són primers casos i 16 casos secundaris (familiars). La majoria de casos s’ha produït en la franja d’edat entre 15 i 25 anys.

Vacunació

 

Un total de 2.700.045 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 1.961.710 persones. Per províncies: 234.211 a Castelló, 707.489 a Alacant i 1.020.010 a València.

 

 

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.