18.1 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

529 contagis nous i 5 morts per coronavirus en les últimes hores en territori valencià

 

El territori valencià ha patit el major brot per coronavirus fins hui amb els casos positius dels alumnes de la Universitat Politècnica de València. La consellera de Sanitat, Ana Barceló ha assegurat este dilluns, 5 d’octubre, en una roda de premsa que s’han detectat 529 casos nous de coronavirus detectats amb proves PCR.

 

Dels 529 casos registrats per Sanitat, Barceló ha confirmat que 120 casos positius s’han produït a causa del brot ocasionat per la festa il·legal organitzada en València. D’altra banda, 5 persones han mort en les últimes hores per coronavirus en el territori valencià, 1.661 víctimes de la pandèmia en total.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha explicat que dels 529 casos decretats, 51 s’han diagnosticat en la província de Castelló, 197 en la d’Alacant i 291 en la província de València

 

Des de què començà la pandèmia, en el territori valencià, s’han confirmat 43.020 casos amb una prova PCR. Cal recordar que la Conselleria, en este recompte total i en l’anunci dels nous casos diaris, només té en compte els confirmats amb proves PCR —les més fiables— i no amb tests d’anticossos —coneguts com a tests ràpids—.

 

Respecte als ingressos hospitalaris, ha pujat el número total d’ingressos. Ara com ara, continuen ingressades 424 persones, 22 més que des de l´última actualització. D’elles, 60 es troben ingressades en UCI. Respecte de les altes, 1.105 persones s’han recuperat en les últimes hores i, en total, 45.255 pacients han superat la malaltia.

 

No obstant això, ara per ara, hi ha casos actius en 36 residències de majors, quatre més que el passat divendres, 2 d’octubre: 2 en Castelló, 10 en la província d’Alacant i 24 en la de València.

 

A demés, també hi ha casos en 3 residències de persones amb diversitat funcional: 0 en Castelló, 1 en Alacant i 2 en València; i en 3 centres de menors: 0 en Castelló, 1 en Alacant i 2 en València. En referència als centres que es troben baix la vigilància activa del personal sanitari, n’hi ha 7: 1 en Castelló, 1 en la província d’Alacant i 5 en la de València.

 

Casos de coronavirus per províncies: 43.020

  • Castelló: 41 nous (4.691 en total).
  • Alacant: 197 nous (14.402 en total).
  • València: 291 nous (23.920 en total).
  • Sense assignar: 1 nou (7 en total).

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.661

  • Castelló: 1 nou (247 en total).
  • Alacant: 3 nous (577 en total).
  • València: 1 nou (837 en total).

 

Casos i morts per departaments de salut

A continuació, els casos totals detallats en els 24 departaments de salut, per ordre alfabètic, en què està dividit el territori valencià. Les dades mostren tres xifres: les PCR positives totals des de l’inici de la pandèmia, les PCR positives en els últims 14 dies i els morts totals des de l’inici de la pandèmia.

 

  • Alacant Hospital General: 2.301 | 332 | 69
  • Alcoi: 876 | 137 | 120
  • Castelló: 2.422 | 344 | 92
  • Dénia: 1.349 | 74 | 28
  • Elda: 1.329 | 267 | 59
  • Elx: 1.337 | 273 | 14
  • Elx – Crevillent: 1.062 | 169 | 19
  • Gandia: 1.222 | 110 | 33
  • La Marina Baixa: 1.872 | 110 | 114
  • La Plana: 1.456 | 210 | 112
  • La Ribera: 1.753 | 211 | 41
  • Manises: 1.721 | 150 | 76
  • Orihuela: 1.206 | 218 | 28
  • Requena: 659 | 38 | 78
  • Sagunt: 891 | 138 | 45
  • Sant Joan d’Alacant: 1.721 | 212 | 51
  • Torrevieja: 1.350 | 113 | 75
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 2.467 | 251 | 71
  • València Clínic – La Malva-Rosa: 3.038 | 429 | 98
  • València Dr. Peset: 3.626 | 314 | 87
  • València hospital General: 3.867 | 336 | 153
  • València La Fe: 3.195 | 250 | 114
  • Vinaròs: 662 | 73 | 29
  • Xàtiva – Ontinyent: 1.638 | 226 | 55

Últimes notícies

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.

Montero nega que el nou model de gestió pretenga trossejar l’Agència Tributària

Montero ha negat que el nou model de gestió tributària busque 'trossejar l'Agència Tributària' i ha defés un treball en xarxa per a millorar el servici i el control del frau.

Rovira acusa a Montero de no aportar dades noves sobre el finançament autonòmic

Rovira ha criticat que la reunió del CPFF no haja servit per a concretar la reforma del finançament autonòmic. Reivindica un fons transitori per a la Comunitat Valenciana.

El Burgos somia i el València s’aferra a la Copa en un dol inèdit

El València arriba al Plantio en plena crisi i busca en la Copa del Rei el passe a quarts i un reforç anímic. El Burgos apunta a una nit històrica davant la seua aficion.

La jutgessa convoca per quarta vegada a l’excap de gabinet de Mazón per a analitzar el seu mòbil

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha citat per quarta vegada a José Manuel Cuenca per a revisar el telèfon que va usar el 29 d'octubre de 2024. Un tècnic de la Generalitat participarà en la inserció de la seua SIM per a intentar recuperar i acarar missatges.