529 contagis nous i 5 morts per coronavirus en les últimes hores en territori valencià

 

El territori valencià ha patit el major brot per coronavirus fins hui amb els casos positius dels alumnes de la Universitat Politècnica de València. La consellera de Sanitat, Ana Barceló ha assegurat este dilluns, 5 d’octubre, en una roda de premsa que s’han detectat 529 casos nous de coronavirus detectats amb proves PCR.

 

Dels 529 casos registrats per Sanitat, Barceló ha confirmat que 120 casos positius s’han produït a causa del brot ocasionat per la festa il·legal organitzada en València. D’altra banda, 5 persones han mort en les últimes hores per coronavirus en el territori valencià, 1.661 víctimes de la pandèmia en total.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha explicat que dels 529 casos decretats, 51 s’han diagnosticat en la província de Castelló, 197 en la d’Alacant i 291 en la província de València

 

Des de què començà la pandèmia, en el territori valencià, s’han confirmat 43.020 casos amb una prova PCR. Cal recordar que la Conselleria, en este recompte total i en l’anunci dels nous casos diaris, només té en compte els confirmats amb proves PCR —les més fiables— i no amb tests d’anticossos —coneguts com a tests ràpids—.

 

Respecte als ingressos hospitalaris, ha pujat el número total d’ingressos. Ara com ara, continuen ingressades 424 persones, 22 més que des de l´última actualització. D’elles, 60 es troben ingressades en UCI. Respecte de les altes, 1.105 persones s’han recuperat en les últimes hores i, en total, 45.255 pacients han superat la malaltia.

 

No obstant això, ara per ara, hi ha casos actius en 36 residències de majors, quatre més que el passat divendres, 2 d’octubre: 2 en Castelló, 10 en la província d’Alacant i 24 en la de València.

 

A demés, també hi ha casos en 3 residències de persones amb diversitat funcional: 0 en Castelló, 1 en Alacant i 2 en València; i en 3 centres de menors: 0 en Castelló, 1 en Alacant i 2 en València. En referència als centres que es troben baix la vigilància activa del personal sanitari, n’hi ha 7: 1 en Castelló, 1 en la província d’Alacant i 5 en la de València.

 

Casos de coronavirus per províncies: 43.020

  • Castelló: 41 nous (4.691 en total).
  • Alacant: 197 nous (14.402 en total).
  • València: 291 nous (23.920 en total).
  • Sense assignar: 1 nou (7 en total).

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.661

  • Castelló: 1 nou (247 en total).
  • Alacant: 3 nous (577 en total).
  • València: 1 nou (837 en total).

 

Casos i morts per departaments de salut

A continuació, els casos totals detallats en els 24 departaments de salut, per ordre alfabètic, en què està dividit el territori valencià. Les dades mostren tres xifres: les PCR positives totals des de l’inici de la pandèmia, les PCR positives en els últims 14 dies i els morts totals des de l’inici de la pandèmia.

 

  • Alacant Hospital General: 2.301 | 332 | 69
  • Alcoi: 876 | 137 | 120
  • Castelló: 2.422 | 344 | 92
  • Dénia: 1.349 | 74 | 28
  • Elda: 1.329 | 267 | 59
  • Elx: 1.337 | 273 | 14
  • Elx – Crevillent: 1.062 | 169 | 19
  • Gandia: 1.222 | 110 | 33
  • La Marina Baixa: 1.872 | 110 | 114
  • La Plana: 1.456 | 210 | 112
  • La Ribera: 1.753 | 211 | 41
  • Manises: 1.721 | 150 | 76
  • Orihuela: 1.206 | 218 | 28
  • Requena: 659 | 38 | 78
  • Sagunt: 891 | 138 | 45
  • Sant Joan d’Alacant: 1.721 | 212 | 51
  • Torrevieja: 1.350 | 113 | 75
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 2.467 | 251 | 71
  • València Clínic – La Malva-Rosa: 3.038 | 429 | 98
  • València Dr. Peset: 3.626 | 314 | 87
  • València hospital General: 3.867 | 336 | 153
  • València La Fe: 3.195 | 250 | 114
  • Vinaròs: 662 | 73 | 29
  • Xàtiva – Ontinyent: 1.638 | 226 | 55
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El juí a Rafa Mir per presumpta agressió sexual es fixa per al 28 de maig

L'Audiència Provincial de València ha assenyalat el 28 de maig per al juí a Rafa Mir i Pablo Jara per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, amb una forta petició de pena per part de la Fiscalia i la defensa reclamant la lliure absolució.

Elx busca la salvació recolzat en els dols directes i un calendari favorable

L'Elx s'aferra als enfrontaments directes i a un calendari amb rivals sense pressió per a sumar almenys 10 punts en les set jornades restants i assegurar la permanència.

Atracament a un banc a Benetússer amb les netejadores emmanillades

La Guàrdia Civil investiga l'atracament a una sucursal bancària a Benetússer, on tres hòmens encaputxats van accedir per un butró i van emmanillar a les empleades de la neteja.

Catalá sosté la legalitat de l’Ajuntament després de l’obertura de diligències per prevaricació

María José Catalá assegura que la investigació de la Fiscalia Anticorrupció per presumpta prevaricació i tràfic d'influències és un tràmit habitual i defén la transparència en la recol·locació de personal de l'extint Consorci València 2007.

Anticorrupció obri una investigació a l’alcaldessa de València i a la presidenta del Port per presumpta trama de col·locacions

La Fiscalia Anticorrupció investiga a l'alcaldessa de València, a la presidenta del Port i a altres càrrecs i funcionaris per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en processos de selecció de personal denunciats per Compromís i la IGAE.

Cinc dels sis tècnics citats no acudixen a la comissió per les vivendes públiques d’Alacant

Cinc dels sis tècnics municipals citats a la comissió que investiga l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan no han comparegut, generant crítiques de l'oposició per falta de transparència i accés a la documentació.

PHotoESPAÑA 2026 aposta per una mirada femenina i experimental amb més de 300 artistes

PHotoESPAÑA 2026 reunix l'obra de més de 300 artistes en prop de cent exposicions amb una marcada perspectiva femenina i una forta vocació experimental. Madrid és l'epicentre d'un festival que s'estén per altres ciutats espanyoles i arriba fins a Asunción.

Bernabé vincula la investigació al Consorci València 2007 amb la mala gestió que, assegura, torna amb el PP

Pilar Bernabé recorda el rescat del Consorci València 2007 i la condonació de 400 milions mentres lamenta que la Fiscalia investigue de nou possibles irregularitats en la gestió sota l'actual govern municipal.