9.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Per què puc tindre covid encara que done negatiu en un test d’antígens?

El test d’antígens torna a ser un dels productes més demandats en les farmàcies. Això és pel fet que, en les últimes setmanes, torna a haver-hi gent que té un o diversos símptomes típics de covid -febre, tos, congestió nasal, dolors musculars i de cap…- però, quan es fan una prova a casa, el resultat és negatiu.

Aquest es coneix com la positivitat retardada, és a dir no sempre un negatiu significa que no s’estiga contagiat del COVID-19. Les noves variants estan generant que, encara que es tinguen tots els símptomes —tos, febre i/o congestió nasal—els autotest no reflecteixen el diagnòstic. Això provoca que molts donen inicialment per descartat el contagi de coronavirus, però al cap de pocs dies, després de repetir la prova, ix positiva.
La clau és que detectar una certa quantitat de virus, donarà resultats negatius en els primers dies, abans que incremente la càrrega viral. És a dir que les noves variants del coronavirus, s’amaguen durant uns dies. Els test d’antígens de les farmàcies, són sensibles a una càrrega viral determinada, per la qual cosa si s’acurta el període d’incubació i els símptomes es manifesten abans, aqueixa càrrega viral encara no serà prou alta per a ser detectada en aquesta prova.

El perill de la positivitat retardada és que, entre el primer i segon test d’antígens, la persona ha continuat fent vida normal, la qual cosa podria ajudar a crear noves cadenes de transmissió del virus. Alguns experts destaquen a més que aquest fenomen pot “descol·locar” les previsions i “mentir” sobre la incidència del COVID-19.

Per aquesta raó, és recomanable que, encara que es done negatiu en les proves, es prenguen les precaucions pròpies d’una persona contagiada de covid fins que es descarte per complet.
Però, per què succeeix això? En primer lloc, l’arribada de noves variants de covid -especialment aquelles que sorgeixen d’ómicron, com la BA.2 i la BA.5- provoca que canvien els períodes d’incubació, ja que són més contagioses però menys letals.

Incubació d’alpha i delta

Així, si el període d’incubació de la variant alpha era en mitjana de cinc a sis dies i aqueix període va disminuir a quatre dies durant l’ona de la variant delta, amb ómicron el període entre la invasió viral i l’arribada dels símptomes es va reduir encara més i és de tan sols tres dies, segons informacions de l’agència de seguretat sanitària del Regne Unit.

Resumint: si abans una persona tardava quasi una setmana a desenvolupar els símptomes típics del covid, ara aqueix procés és molt més ràpid i pot desenvolupar-los després de només un dia del contagi.

La recomanació, doncs, és la mateixa: amb els símptomes típics del covid -febre, tos, congestió nasal, dolors musculars i de cap- convé extremar les precaucions i evitar el contacte directe amb altres persones, per a evitar el contagi. Així mateix, convé portar màscara. Encara que la persona s’haja fet la prova en els primers dies amb resultat negatiu.

Un període d’incubació d’entre 5 i 7 dies és normalment suficient per a la majoria de les persones, per la qual cosa, si s’ha fet la prova el primer o segon dia de símptomes i el resultat ha sigut negatiu, convé repetir-lo novament entre el tercer i el cinqué dia.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.