Quasi 1.000 estudiants contagiats de coronavirus en el ‘macrobrot’ a Mallorca

 

El ‘macrobrot’ de coronavirus originat a Palma fa dos setmanes durant la celebració de diversos viatges d’estudi d’alumnes de Batxillerat continua la seua expansió al llarg del nostre país i ja són 10 les comunitats afectades, sent el total de positius prop de 1.000.
                                                                             

En concret, la Comunitat de Madrid ha comptabilitzat ja 410 casos; Galícia 70; País Basc 172; Comunitat Valenciana 104; Catalunya 64Murcia en 20; Castella-la Manxa 11 i Aragó 10.

Un 26% de les proves PCR als joves peninsulars que han tingut relació directa o indirecta amb el brot d’un viatge d’estudis a Mallorca han donat positiu, és a dir més de 268 positius.

Dotze dels 268 estudiants que romanen aïllats a Mallorca pel gran brot aparellat als viatges d’estudis han sigut hospitalitzats al llarg de les últimes hores.

10 contagis a familiars a Madrid

 

En eixe sentit, el conseller de Sanitat de la CAM, Enrique Ruíz Escudero, ha explicat este mati en ‘Espejo Público’ que dels 410 positius que hi ha a Madrid, «10 han derivat en contagis familiars«.

«Això ens preocupa, encara que de moment no hi ha hagut cap cas greu o hospitalització, la qual cosa no deixar de ser una bona notícia».

Mentrestant, 249 alumnes segueixen confinats en hotels de Balears, on, vigilats per la policia, estan passant una quarantena forçosa, la qual cosa ha motivat les crítiques de molts pares, que ratllen la mesura de «segrest«.

La consellera balear de Salut, Patricia Gómez, ha assegurat per la seua part que l’aïllament en un hotel pont dels joves peninsulars que estaven de viatge d’estudis a Mallorca és «una qüestió de salut pública» i ha detallat que la xifra s’eleva ja a 249, enfront dels 175 que eren fins al diumenge.

«Hi ha 13 a l’espera de ser traslladats i tres més que van viatjar a la península el dissabte i estan pendents de ser localitzats», ha afegit. Gómez, a més, ha explicat que s’han realitzat un total de 249 test PCR dels quals 62 han donat positiu, 175 negatiu i 12 estan pendents de resultats.

 

Augmenta el risc de rebrot

 

En este context, les dades epidemiològiques en algunes autonomies continuen empitjorant. A Catalunya, per exemple, s’ha notificat un augment del risc de rebrot d’onze punts, fins als 124, amb una velocitat de transmissió d’1,27.

A Galícia, després de quatre dies consecutius d’augment, hi ha 1.451 persones infectades per coronavirus, una dotzena en vigilància intensiva i 36 ingressats en hospitals, encara que en esta comunitat la malaltia encara manté una baixa incidència.

Últimes notícies

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.

Primer diumenge d’agost amb calor intensa a l’interior de València i Alacant

El primer diumenge d’agost arriba amb cels poc nuvolosos i màximes notablement altes a l’interior de València i d’Alacant, segons AEMET.

Mor un jove de 21 anys per una envestida en els bous al carrer de Tírig

Un jove de 21 anys, ingressat des de dijous a l’UCI de l’Hospital General de Castelló després d’una envestida durant els bous al carrer de Tírig, ha mort i l’Ajuntament ha suspés tots els actes oficials de les festes.

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.
FILMOTECA D'ESTIU