Quasi 1.000 estudiants contagiats de coronavirus en el ‘macrobrot’ a Mallorca

 

El ‘macrobrot’ de coronavirus originat a Palma fa dos setmanes durant la celebració de diversos viatges d’estudi d’alumnes de Batxillerat continua la seua expansió al llarg del nostre país i ja són 10 les comunitats afectades, sent el total de positius prop de 1.000.
                                                                             

En concret, la Comunitat de Madrid ha comptabilitzat ja 410 casos; Galícia 70; País Basc 172; Comunitat Valenciana 104; Catalunya 64Murcia en 20; Castella-la Manxa 11 i Aragó 10.

Un 26% de les proves PCR als joves peninsulars que han tingut relació directa o indirecta amb el brot d’un viatge d’estudis a Mallorca han donat positiu, és a dir més de 268 positius.

Dotze dels 268 estudiants que romanen aïllats a Mallorca pel gran brot aparellat als viatges d’estudis han sigut hospitalitzats al llarg de les últimes hores.

10 contagis a familiars a Madrid

 

En eixe sentit, el conseller de Sanitat de la CAM, Enrique Ruíz Escudero, ha explicat este mati en ‘Espejo Público’ que dels 410 positius que hi ha a Madrid, «10 han derivat en contagis familiars«.

«Això ens preocupa, encara que de moment no hi ha hagut cap cas greu o hospitalització, la qual cosa no deixar de ser una bona notícia».

Mentrestant, 249 alumnes segueixen confinats en hotels de Balears, on, vigilats per la policia, estan passant una quarantena forçosa, la qual cosa ha motivat les crítiques de molts pares, que ratllen la mesura de «segrest«.

La consellera balear de Salut, Patricia Gómez, ha assegurat per la seua part que l’aïllament en un hotel pont dels joves peninsulars que estaven de viatge d’estudis a Mallorca és «una qüestió de salut pública» i ha detallat que la xifra s’eleva ja a 249, enfront dels 175 que eren fins al diumenge.

«Hi ha 13 a l’espera de ser traslladats i tres més que van viatjar a la península el dissabte i estan pendents de ser localitzats», ha afegit. Gómez, a més, ha explicat que s’han realitzat un total de 249 test PCR dels quals 62 han donat positiu, 175 negatiu i 12 estan pendents de resultats.

 

Augmenta el risc de rebrot

 

En este context, les dades epidemiològiques en algunes autonomies continuen empitjorant. A Catalunya, per exemple, s’ha notificat un augment del risc de rebrot d’onze punts, fins als 124, amb una velocitat de transmissió d’1,27.

A Galícia, després de quatre dies consecutius d’augment, hi ha 1.451 persones infectades per coronavirus, una dotzena en vigilància intensiva i 36 ingressats en hospitals, encara que en esta comunitat la malaltia encara manté una baixa incidència.

Últimes notícies

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.