9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Quasi 1.000 estudiants contagiats de coronavirus en el ‘macrobrot’ a Mallorca

 

El ‘macrobrot’ de coronavirus originat a Palma fa dos setmanes durant la celebració de diversos viatges d’estudi d’alumnes de Batxillerat continua la seua expansió al llarg del nostre país i ja són 10 les comunitats afectades, sent el total de positius prop de 1.000.
                                                                             

En concret, la Comunitat de Madrid ha comptabilitzat ja 410 casos; Galícia 70; País Basc 172; Comunitat Valenciana 104; Catalunya 64Murcia en 20; Castella-la Manxa 11 i Aragó 10.

Un 26% de les proves PCR als joves peninsulars que han tingut relació directa o indirecta amb el brot d’un viatge d’estudis a Mallorca han donat positiu, és a dir més de 268 positius.

Dotze dels 268 estudiants que romanen aïllats a Mallorca pel gran brot aparellat als viatges d’estudis han sigut hospitalitzats al llarg de les últimes hores.

10 contagis a familiars a Madrid

 

En eixe sentit, el conseller de Sanitat de la CAM, Enrique Ruíz Escudero, ha explicat este mati en ‘Espejo Público’ que dels 410 positius que hi ha a Madrid, “10 han derivat en contagis familiars“.

“Això ens preocupa, encara que de moment no hi ha hagut cap cas greu o hospitalització, la qual cosa no deixar de ser una bona notícia”.

Mentrestant, 249 alumnes segueixen confinats en hotels de Balears, on, vigilats per la policia, estan passant una quarantena forçosa, la qual cosa ha motivat les crítiques de molts pares, que ratllen la mesura de “segrest“.

La consellera balear de Salut, Patricia Gómez, ha assegurat per la seua part que l’aïllament en un hotel pont dels joves peninsulars que estaven de viatge d’estudis a Mallorca és “una qüestió de salut pública” i ha detallat que la xifra s’eleva ja a 249, enfront dels 175 que eren fins al diumenge.

“Hi ha 13 a l’espera de ser traslladats i tres més que van viatjar a la península el dissabte i estan pendents de ser localitzats”, ha afegit. Gómez, a més, ha explicat que s’han realitzat un total de 249 test PCR dels quals 62 han donat positiu, 175 negatiu i 12 estan pendents de resultats.

 

Augmenta el risc de rebrot

 

En este context, les dades epidemiològiques en algunes autonomies continuen empitjorant. A Catalunya, per exemple, s’ha notificat un augment del risc de rebrot d’onze punts, fins als 124, amb una velocitat de transmissió d’1,27.

A Galícia, després de quatre dies consecutius d’augment, hi ha 1.451 persones infectades per coronavirus, una dotzena en vigilància intensiva i 36 ingressats en hospitals, encara que en esta comunitat la malaltia encara manté una baixa incidència.

Últimes notícies

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.