Quasi 1.000 estudiants contagiats de coronavirus en el ‘macrobrot’ a Mallorca

 

El ‘macrobrot’ de coronavirus originat a Palma fa dos setmanes durant la celebració de diversos viatges d’estudi d’alumnes de Batxillerat continua la seua expansió al llarg del nostre país i ja són 10 les comunitats afectades, sent el total de positius prop de 1.000.
                                                                             

En concret, la Comunitat de Madrid ha comptabilitzat ja 410 casos; Galícia 70; País Basc 172; Comunitat Valenciana 104; Catalunya 64Murcia en 20; Castella-la Manxa 11 i Aragó 10.

Un 26% de les proves PCR als joves peninsulars que han tingut relació directa o indirecta amb el brot d’un viatge d’estudis a Mallorca han donat positiu, és a dir més de 268 positius.

Dotze dels 268 estudiants que romanen aïllats a Mallorca pel gran brot aparellat als viatges d’estudis han sigut hospitalitzats al llarg de les últimes hores.

10 contagis a familiars a Madrid

 

En eixe sentit, el conseller de Sanitat de la CAM, Enrique Ruíz Escudero, ha explicat este mati en ‘Espejo Público’ que dels 410 positius que hi ha a Madrid, «10 han derivat en contagis familiars«.

«Això ens preocupa, encara que de moment no hi ha hagut cap cas greu o hospitalització, la qual cosa no deixar de ser una bona notícia».

Mentrestant, 249 alumnes segueixen confinats en hotels de Balears, on, vigilats per la policia, estan passant una quarantena forçosa, la qual cosa ha motivat les crítiques de molts pares, que ratllen la mesura de «segrest«.

La consellera balear de Salut, Patricia Gómez, ha assegurat per la seua part que l’aïllament en un hotel pont dels joves peninsulars que estaven de viatge d’estudis a Mallorca és «una qüestió de salut pública» i ha detallat que la xifra s’eleva ja a 249, enfront dels 175 que eren fins al diumenge.

«Hi ha 13 a l’espera de ser traslladats i tres més que van viatjar a la península el dissabte i estan pendents de ser localitzats», ha afegit. Gómez, a més, ha explicat que s’han realitzat un total de 249 test PCR dels quals 62 han donat positiu, 175 negatiu i 12 estan pendents de resultats.

 

Augmenta el risc de rebrot

 

En este context, les dades epidemiològiques en algunes autonomies continuen empitjorant. A Catalunya, per exemple, s’ha notificat un augment del risc de rebrot d’onze punts, fins als 124, amb una velocitat de transmissió d’1,27.

A Galícia, després de quatre dies consecutius d’augment, hi ha 1.451 persones infectades per coronavirus, una dotzena en vigilància intensiva i 36 ingressats en hospitals, encara que en esta comunitat la malaltia encara manté una baixa incidència.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.