10.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Quasi 1.000 estudiants contagiats de coronavirus en el ‘macrobrot’ a Mallorca

 

El ‘macrobrot’ de coronavirus originat a Palma fa dos setmanes durant la celebració de diversos viatges d’estudi d’alumnes de Batxillerat continua la seua expansió al llarg del nostre país i ja són 10 les comunitats afectades, sent el total de positius prop de 1.000.
                                                                             

En concret, la Comunitat de Madrid ha comptabilitzat ja 410 casos; Galícia 70; País Basc 172; Comunitat Valenciana 104; Catalunya 64Murcia en 20; Castella-la Manxa 11 i Aragó 10.

Un 26% de les proves PCR als joves peninsulars que han tingut relació directa o indirecta amb el brot d’un viatge d’estudis a Mallorca han donat positiu, és a dir més de 268 positius.

Dotze dels 268 estudiants que romanen aïllats a Mallorca pel gran brot aparellat als viatges d’estudis han sigut hospitalitzats al llarg de les últimes hores.

10 contagis a familiars a Madrid

 

En eixe sentit, el conseller de Sanitat de la CAM, Enrique Ruíz Escudero, ha explicat este mati en ‘Espejo Público’ que dels 410 positius que hi ha a Madrid, “10 han derivat en contagis familiars“.

“Això ens preocupa, encara que de moment no hi ha hagut cap cas greu o hospitalització, la qual cosa no deixar de ser una bona notícia”.

Mentrestant, 249 alumnes segueixen confinats en hotels de Balears, on, vigilats per la policia, estan passant una quarantena forçosa, la qual cosa ha motivat les crítiques de molts pares, que ratllen la mesura de “segrest“.

La consellera balear de Salut, Patricia Gómez, ha assegurat per la seua part que l’aïllament en un hotel pont dels joves peninsulars que estaven de viatge d’estudis a Mallorca és “una qüestió de salut pública” i ha detallat que la xifra s’eleva ja a 249, enfront dels 175 que eren fins al diumenge.

“Hi ha 13 a l’espera de ser traslladats i tres més que van viatjar a la península el dissabte i estan pendents de ser localitzats”, ha afegit. Gómez, a més, ha explicat que s’han realitzat un total de 249 test PCR dels quals 62 han donat positiu, 175 negatiu i 12 estan pendents de resultats.

 

Augmenta el risc de rebrot

 

En este context, les dades epidemiològiques en algunes autonomies continuen empitjorant. A Catalunya, per exemple, s’ha notificat un augment del risc de rebrot d’onze punts, fins als 124, amb una velocitat de transmissió d’1,27.

A Galícia, després de quatre dies consecutius d’augment, hi ha 1.451 persones infectades per coronavirus, una dotzena en vigilància intensiva i 36 ingressats en hospitals, encara que en esta comunitat la malaltia encara manté una baixa incidència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La UMH desenrotlla un prototip que automatitza l’unflat en angioplàsties

Intara, creat amb suport del Parc Científic de la UMH per la start-up Valux Medical, regula de manera automàtica la pressió de la pilota en angioplàsties i entra en validació. El dispositiu, basat en IA, apunta a reduir la variabilitat del procediment i a millorar la seguretat del pacient.

Kibet firma la millor marca mundial de l’any en el 10K de Castelló; Schrub i Megan Keith baten rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any 2026. Yann Schrub i Megan Keith van firmar rècords d'Europa; Caroline Makandi va guanyar en dones

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.