La ‘Eurocámara’ reclama gratuïtat per als test vinculats al certificat Covid-19

 

La ‘Eurocámara’ ha reclamat que els test per a detectar el coronavirus que estiguen vinculats al nou certificat europeu per a facilitar els viatges dels turistes este estiu siguen gratuïts perquè en l’actualitat són “prohibitius” en alguns Estats membre i això suposa una discriminació entre europeus.

Els eurodiputats han mostrat majoritàriament el seu suport a un certificat que ajude a recuperar el dret fonamental de la lliure circulació, però han demanat garanties per a la protecció de dades i que no l’utilitzaran els governs per a imposar mesures nacionals addicionals.

 

L’objectiu és aconseguir un acord perquè el certificat estiga ja a punt a la fi de juny

 

L’objectiu és aconseguir un acord entre les institucions de la UE a temps perquè el certificat estiga ja a punt a la fi de juny i els treballs tècnics que es desenvolupen en paral·lel per a assegurar la seua interoperabilitat marxen a bon ritme, segons ha dit Reynders en el debat amb els europeus.

Tant l’Executiu comunitari com els Vint-i-set recullen en les seues posicions de negociació que els test han de ser “accessibles” per a tots els europeus, però eviten anar tan lluny com reclamen la ‘Eurocámara’ per a assegurar la seua gratuïtat.

Els eurodiputats reclamen més garanties per a evitar que les dades siguen emmagatzemades en cap base europea i també demanen deixar clar que es tracta d’un instrument “temporal” vinculat exclusivament a la covid 19 i, per tant, quedarà de costat quan es declare el final de la pandèmia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.