16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La ‘Eurocámara’ reclama gratuïtat per als test vinculats al certificat Covid-19

 

La ‘Eurocámara’ ha reclamat que els test per a detectar el coronavirus que estiguen vinculats al nou certificat europeu per a facilitar els viatges dels turistes este estiu siguen gratuïts perquè en l’actualitat són “prohibitius” en alguns Estats membre i això suposa una discriminació entre europeus.

Els eurodiputats han mostrat majoritàriament el seu suport a un certificat que ajude a recuperar el dret fonamental de la lliure circulació, però han demanat garanties per a la protecció de dades i que no l’utilitzaran els governs per a imposar mesures nacionals addicionals.

 

L’objectiu és aconseguir un acord perquè el certificat estiga ja a punt a la fi de juny

 

L’objectiu és aconseguir un acord entre les institucions de la UE a temps perquè el certificat estiga ja a punt a la fi de juny i els treballs tècnics que es desenvolupen en paral·lel per a assegurar la seua interoperabilitat marxen a bon ritme, segons ha dit Reynders en el debat amb els europeus.

Tant l’Executiu comunitari com els Vint-i-set recullen en les seues posicions de negociació que els test han de ser “accessibles” per a tots els europeus, però eviten anar tan lluny com reclamen la ‘Eurocámara’ per a assegurar la seua gratuïtat.

Els eurodiputats reclamen més garanties per a evitar que les dades siguen emmagatzemades en cap base europea i també demanen deixar clar que es tracta d’un instrument “temporal” vinculat exclusivament a la covid 19 i, per tant, quedarà de costat quan es declare el final de la pandèmia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.