La ‘Eurocámara’ reclama gratuïtat per als test vinculats al certificat Covid-19

 

La ‘Eurocámara’ ha reclamat que els test per a detectar el coronavirus que estiguen vinculats al nou certificat europeu per a facilitar els viatges dels turistes este estiu siguen gratuïts perquè en l’actualitat són «prohibitius» en alguns Estats membre i això suposa una discriminació entre europeus.

Els eurodiputats han mostrat majoritàriament el seu suport a un certificat que ajude a recuperar el dret fonamental de la lliure circulació, però han demanat garanties per a la protecció de dades i que no l’utilitzaran els governs per a imposar mesures nacionals addicionals.

 

L’objectiu és aconseguir un acord perquè el certificat estiga ja a punt a la fi de juny

 

L’objectiu és aconseguir un acord entre les institucions de la UE a temps perquè el certificat estiga ja a punt a la fi de juny i els treballs tècnics que es desenvolupen en paral·lel per a assegurar la seua interoperabilitat marxen a bon ritme, segons ha dit Reynders en el debat amb els europeus.

Tant l’Executiu comunitari com els Vint-i-set recullen en les seues posicions de negociació que els test han de ser «accessibles» per a tots els europeus, però eviten anar tan lluny com reclamen la ‘Eurocámara’ per a assegurar la seua gratuïtat.

Els eurodiputats reclamen més garanties per a evitar que les dades siguen emmagatzemades en cap base europea i també demanen deixar clar que es tracta d’un instrument «temporal» vinculat exclusivament a la covid 19 i, per tant, quedarà de costat quan es declare el final de la pandèmia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.