La ‘Eurocámara’ reclama gratuïtat per als test vinculats al certificat Covid-19

 

La ‘Eurocámara’ ha reclamat que els test per a detectar el coronavirus que estiguen vinculats al nou certificat europeu per a facilitar els viatges dels turistes este estiu siguen gratuïts perquè en l’actualitat són “prohibitius” en alguns Estats membre i això suposa una discriminació entre europeus.

Els eurodiputats han mostrat majoritàriament el seu suport a un certificat que ajude a recuperar el dret fonamental de la lliure circulació, però han demanat garanties per a la protecció de dades i que no l’utilitzaran els governs per a imposar mesures nacionals addicionals.

 

L’objectiu és aconseguir un acord perquè el certificat estiga ja a punt a la fi de juny

 

L’objectiu és aconseguir un acord entre les institucions de la UE a temps perquè el certificat estiga ja a punt a la fi de juny i els treballs tècnics que es desenvolupen en paral·lel per a assegurar la seua interoperabilitat marxen a bon ritme, segons ha dit Reynders en el debat amb els europeus.

Tant l’Executiu comunitari com els Vint-i-set recullen en les seues posicions de negociació que els test han de ser “accessibles” per a tots els europeus, però eviten anar tan lluny com reclamen la ‘Eurocámara’ per a assegurar la seua gratuïtat.

Els eurodiputats reclamen més garanties per a evitar que les dades siguen emmagatzemades en cap base europea i també demanen deixar clar que es tracta d’un instrument “temporal” vinculat exclusivament a la covid 19 i, per tant, quedarà de costat quan es declare el final de la pandèmia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.