La Generalitat tanca l’oci nocturn de nou

 

La situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana ha empitjorat molt en les últimes setmanes. Sobretot si es compraren els casos per Coronavirus a la ciutat de València amb a penes uns mesos. Tant la incidència acumulada com l’índex de Covid-19 a les aigües residuals ha augmentat, per tant, el president de la Generalitat, Ximo Puig i la consellera de Sanitat, Ana Barceló, han anunciat noves mesures restrictives.

Puig ha anunciat al Palau de la Generalitat davant els mitjans que tancarà l’oci nocturn a partir d’este dissabte i el tancament es mantindrà efectiu fins al 25 de juliol.

“La incidència s’ha multiplicat per 6, ha passat de 40 casos a 240 per cada 100.000 habitants. Sobretot, s’ha generat una explosió a la franja d’edat dels joves. Els ingressos en centres hospitalaris de menors ja ha començat a fer-se vigent, i tenim la certesa que augmentarà en els pròxims dies, per la qual cosa hem decidit prendre mesures dures”, ha explicat.

Per millorar la situació s’incorporaran 400 rastrejadors, 1600 sanitaris nous de reforç en l’època estival i s’intensificarà els controls policials, però així i tot, les mesures restrictives “són necessàries”.

Noves mesures Coronavirus a partir del 10 de juliol

 

Estes són les noves mesures que ha anunciat el president de la Generalitat:

Tancament de l’oci nocturn: només fins a les 0.00 hores es permetrà que els locals d’oci actuen com a restaurant i cafeteria.

El tancament de l’hostaleria s’avança mitja hora i es limita el nombre de comensals a 6 per taula en interior.

Es redueix l’aforament dels espectacles de 6.000 a 4.000 exterior i de 3.000 a 2.000 a interiors.

Estes mesures i entren en vigor el dissabte a les 0.00 hores i estaran vigents fins al 25 de juliol.

Així mateix, el president ha anunciat una nova ajuda de 4 milions d’euros per a l’oci nocturn que intente pal·liar els efectes.

“Demanarem demà la limitació de l’activitat nocturna entre les 0.00 i les 6.00 del matí de manera selectiva per incidència i positivitat. Esta mesura afectaria 40 municipis, però haurem d’esperar a Tribunal Suprem de Justícia (TSJ).

A més se sol·licitarà la limitació de les reunions socials a 10 persones tant en espais oberts com en reunions socials”, ha explicat. Esta sol·licitud es farà efectiva demà davant el TSJ”, ha avançat.

Finalment, el Consell modificarà demà el decret per considerar el botellón com a falta greu i s’avançarà el límit d’horari per vendre alcohol i pal·liar els efectes de les quedades massives.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.

Catalá critica a Renfe per no habilitar autobusos des d’Albal durant la mascletà

Catalá ha criticat que Renfe no habilite autobusos des d'Albal durant la mascletà després del desviament temporal de Rodalia entre el 13 i el 19 de març. Delegació del Govern ha defés la mesura per seguretat i ha descartat els busos per falta de capacitat.

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.