La Generalitat tanca l’oci nocturn de nou

 

La situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana ha empitjorat molt en les últimes setmanes. Sobretot si es compraren els casos per Coronavirus a la ciutat de València amb a penes uns mesos. Tant la incidència acumulada com l’índex de Covid-19 a les aigües residuals ha augmentat, per tant, el president de la Generalitat, Ximo Puig i la consellera de Sanitat, Ana Barceló, han anunciat noves mesures restrictives.

Puig ha anunciat al Palau de la Generalitat davant els mitjans que tancarà l’oci nocturn a partir d’este dissabte i el tancament es mantindrà efectiu fins al 25 de juliol.

«La incidència s’ha multiplicat per 6, ha passat de 40 casos a 240 per cada 100.000 habitants. Sobretot, s’ha generat una explosió a la franja d’edat dels joves. Els ingressos en centres hospitalaris de menors ja ha començat a fer-se vigent, i tenim la certesa que augmentarà en els pròxims dies, per la qual cosa hem decidit prendre mesures dures», ha explicat.

Per millorar la situació s’incorporaran 400 rastrejadors, 1600 sanitaris nous de reforç en l’època estival i s’intensificarà els controls policials, però així i tot, les mesures restrictives «són necessàries».

Noves mesures Coronavirus a partir del 10 de juliol

 

Estes són les noves mesures que ha anunciat el president de la Generalitat:

Tancament de l’oci nocturn: només fins a les 0.00 hores es permetrà que els locals d’oci actuen com a restaurant i cafeteria.

El tancament de l’hostaleria s’avança mitja hora i es limita el nombre de comensals a 6 per taula en interior.

Es redueix l’aforament dels espectacles de 6.000 a 4.000 exterior i de 3.000 a 2.000 a interiors.

Estes mesures i entren en vigor el dissabte a les 0.00 hores i estaran vigents fins al 25 de juliol.

Així mateix, el president ha anunciat una nova ajuda de 4 milions d’euros per a l’oci nocturn que intente pal·liar els efectes.

«Demanarem demà la limitació de l’activitat nocturna entre les 0.00 i les 6.00 del matí de manera selectiva per incidència i positivitat. Esta mesura afectaria 40 municipis, però haurem d’esperar a Tribunal Suprem de Justícia (TSJ).

A més se sol·licitarà la limitació de les reunions socials a 10 persones tant en espais oberts com en reunions socials», ha explicat. Esta sol·licitud es farà efectiva demà davant el TSJ», ha avançat.

Finalment, el Consell modificarà demà el decret per considerar el botellón com a falta greu i s’avançarà el límit d’horari per vendre alcohol i pal·liar els efectes de les quedades massives.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.