La Generalitat tanca l’oci nocturn de nou

 

La situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana ha empitjorat molt en les últimes setmanes. Sobretot si es compraren els casos per Coronavirus a la ciutat de València amb a penes uns mesos. Tant la incidència acumulada com l’índex de Covid-19 a les aigües residuals ha augmentat, per tant, el president de la Generalitat, Ximo Puig i la consellera de Sanitat, Ana Barceló, han anunciat noves mesures restrictives.

Puig ha anunciat al Palau de la Generalitat davant els mitjans que tancarà l’oci nocturn a partir d’este dissabte i el tancament es mantindrà efectiu fins al 25 de juliol.

“La incidència s’ha multiplicat per 6, ha passat de 40 casos a 240 per cada 100.000 habitants. Sobretot, s’ha generat una explosió a la franja d’edat dels joves. Els ingressos en centres hospitalaris de menors ja ha començat a fer-se vigent, i tenim la certesa que augmentarà en els pròxims dies, per la qual cosa hem decidit prendre mesures dures”, ha explicat.

Per millorar la situació s’incorporaran 400 rastrejadors, 1600 sanitaris nous de reforç en l’època estival i s’intensificarà els controls policials, però així i tot, les mesures restrictives “són necessàries”.

Noves mesures Coronavirus a partir del 10 de juliol

 

Estes són les noves mesures que ha anunciat el president de la Generalitat:

Tancament de l’oci nocturn: només fins a les 0.00 hores es permetrà que els locals d’oci actuen com a restaurant i cafeteria.

El tancament de l’hostaleria s’avança mitja hora i es limita el nombre de comensals a 6 per taula en interior.

Es redueix l’aforament dels espectacles de 6.000 a 4.000 exterior i de 3.000 a 2.000 a interiors.

Estes mesures i entren en vigor el dissabte a les 0.00 hores i estaran vigents fins al 25 de juliol.

Així mateix, el president ha anunciat una nova ajuda de 4 milions d’euros per a l’oci nocturn que intente pal·liar els efectes.

“Demanarem demà la limitació de l’activitat nocturna entre les 0.00 i les 6.00 del matí de manera selectiva per incidència i positivitat. Esta mesura afectaria 40 municipis, però haurem d’esperar a Tribunal Suprem de Justícia (TSJ).

A més se sol·licitarà la limitació de les reunions socials a 10 persones tant en espais oberts com en reunions socials”, ha explicat. Esta sol·licitud es farà efectiva demà davant el TSJ”, ha avançat.

Finalment, el Consell modificarà demà el decret per considerar el botellón com a falta greu i s’avançarà el límit d’horari per vendre alcohol i pal·liar els efectes de les quedades massives.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.

Deu comunitats en avís per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en risc important

Deu comunitats mantenen avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en nivell taronja per ratxes molt fortes i ones que poden aconseguir els 10 metres.

Les dones continuen entropessant amb vetos en la Setmana Santa malgrat dècades d’avanços

La participació de les dones en la Setmana Santa ha avançat amb confraries mixtes i quadrilles femenines, però persistixen vetos i plets que aconseguixen fins i tot a Estrasburg.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu a Requena

El dispositiu de rescat manté per quart dia consecutiu la busca d'un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, amb mitjans terrestres i drons.

Carlos Mazón evita valorar la seua citació judicial per respecte al procés de la DANA

Carlos Mazón refusa comentar la seua citació com a testimoni per la gestió de la DANA de València de 2024, en la qual van morir 230 persones, al·legant respecte al procés judicial.

El València Basket defén el seu paper de favorit davant el Ensino Lugo en la Copa de la Reina

El València Basket arriba als quarts de final de la Copa de la Reina davant el Ensino Lugo amb l'etiqueta de favorit i l'oportunitat de rescabalar-se després de l'eliminació del passat any. El conjunt taronja busca trobar en el torneig estabilitat i un impuls anímic en una temporada marcada pels alts i baixos.

L’oposició exigix a Mazón que diga la veritat en el seu testifical per la dana

PSPV i Compromís celebren que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la dana i li recorden que està obligat a dir la veritat, mentres PP i Vox demanen respecte a les decisions judicials.

PP i Vox reivindiquen l’alleujament fiscal de les noves deduccions enfront de les acusacions de populisme

El ple de Les Corts debat la convalidació de dos decrets que amplien les deduccions fiscals en la Comunitat Valenciana per gastos sanitaris i de música, mesures que PP i Vox presenten com a alleujament per a la classe mitjana i que l'oposició titlla de populisme fiscal i regal a les rendes altes.