10.7 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

La Generalitat Valenciana estudia implantar el passaport covid a l’oci i l’hostaleria

 

La Generalitat Valenciana espera relaxar les restriccions a final de mes de setembre i estudia implantar el denominat passaport Covid per accedir a l’oci i l’hostaleria. 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la bona situació epidemiològica permetrà alleugerir les restriccions a partir del 27 de setembre, quan finalitzen les mesures actuals. Per tant, l’objectiu és “fer un pas decisiu en la normalització” el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Puig ha garantit que s’obrirà un procés de diàleg amb els sectors de l’hostaleria i l’oci per “veure on es pot implantar i en quines condicions” el passaport Covid, que veu com un bon instrument per garantir la seguretat de tots.

De fet, sobre la possibilitat de demanar el passaport Covid en bars i restaurants, Puig ha garantit que estan disposats a dialogar amb este sector i ha recordat que s’ha implantat en molts països d’Europa. “És una solució per obrir més ràpidament i amb menors restriccions, i en este àmbit treballarem”, ha assegurat.

En qualsevol cas, ha descartat aplicar-lo de forma singularitzada i ha recordat que la pandèmia no ha acabat i no es poden fer “trampes al solitari”: “No podem pensar que tornem a estar com estàvem perquè hem de portar mastega i hi ha persones que entren cada dia als hospitals“.

 

Passaport covid?

 

El Certificat Covid Digital UE facilita la circulació lliure i segura de la ciutadania dins de la Unió Europea durant la pandèmia de Covid-19. A Espanya s’emeten de tres tipus: certificat de vacunació, certificat de diagnòstic o certificat de recuperació.

El certificat és gratuït, segur i accessible a tota la població. S’obté de manera senzilla -a través de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat-, garanteix la interoperabilitat en tota la Unió Europea i respecta plenament els drets fonamentals, inclosa la protecció de les dades personals.

Per a sol·licitar-ho s’ha d’haver rebut almenys una dosi de la vacuna, haver realitzat alguna prova diagnòstica del Covid o haver passat la malaltia (diagnosticada amb PCR + segons reglament europeu) 180 dies abans de viatjar.
 

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.