Anuncios

La Generalitat Valenciana estudia implantar el passaport covid a l’oci i l’hostaleria

 

La Generalitat Valenciana espera relaxar les restriccions a final de mes de setembre i estudia implantar el denominat passaport Covid per accedir a l’oci i l’hostaleria. 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la bona situació epidemiològica permetrà alleugerir les restriccions a partir del 27 de setembre, quan finalitzen les mesures actuals. Per tant, l’objectiu és “fer un pas decisiu en la normalització” el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Anuncios

Puig ha garantit que s’obrirà un procés de diàleg amb els sectors de l’hostaleria i l’oci per “veure on es pot implantar i en quines condicions” el passaport Covid, que veu com un bon instrument per garantir la seguretat de tots.

De fet, sobre la possibilitat de demanar el passaport Covid en bars i restaurants, Puig ha garantit que estan disposats a dialogar amb este sector i ha recordat que s’ha implantat en molts països d’Europa. “És una solució per obrir més ràpidament i amb menors restriccions, i en este àmbit treballarem”, ha assegurat.

En qualsevol cas, ha descartat aplicar-lo de forma singularitzada i ha recordat que la pandèmia no ha acabat i no es poden fer “trampes al solitari”: “No podem pensar que tornem a estar com estàvem perquè hem de portar mastega i hi ha persones que entren cada dia als hospitals“.

 

Passaport covid?

 

El Certificat Covid Digital UE facilita la circulació lliure i segura de la ciutadania dins de la Unió Europea durant la pandèmia de Covid-19. A Espanya s’emeten de tres tipus: certificat de vacunació, certificat de diagnòstic o certificat de recuperació.

El certificat és gratuït, segur i accessible a tota la població. S’obté de manera senzilla -a través de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat-, garanteix la interoperabilitat en tota la Unió Europea i respecta plenament els drets fonamentals, inclosa la protecció de les dades personals.

Per a sol·licitar-ho s’ha d’haver rebut almenys una dosi de la vacuna, haver realitzat alguna prova diagnòstica del Covid o haver passat la malaltia (diagnosticada amb PCR + segons reglament europeu) 180 dies abans de viatjar.
 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios