La Generalitat Valenciana estudia implantar el passaport covid a l’oci i l’hostaleria

 

La Generalitat Valenciana espera relaxar les restriccions a final de mes de setembre i estudia implantar el denominat passaport Covid per accedir a l’oci i l’hostaleria. 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la bona situació epidemiològica permetrà alleugerir les restriccions a partir del 27 de setembre, quan finalitzen les mesures actuals. Per tant, l’objectiu és “fer un pas decisiu en la normalització” el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Puig ha garantit que s’obrirà un procés de diàleg amb els sectors de l’hostaleria i l’oci per “veure on es pot implantar i en quines condicions” el passaport Covid, que veu com un bon instrument per garantir la seguretat de tots.

De fet, sobre la possibilitat de demanar el passaport Covid en bars i restaurants, Puig ha garantit que estan disposats a dialogar amb este sector i ha recordat que s’ha implantat en molts països d’Europa. “És una solució per obrir més ràpidament i amb menors restriccions, i en este àmbit treballarem”, ha assegurat.

En qualsevol cas, ha descartat aplicar-lo de forma singularitzada i ha recordat que la pandèmia no ha acabat i no es poden fer “trampes al solitari”: “No podem pensar que tornem a estar com estàvem perquè hem de portar mastega i hi ha persones que entren cada dia als hospitals“.

 

Passaport covid?

 

El Certificat Covid Digital UE facilita la circulació lliure i segura de la ciutadania dins de la Unió Europea durant la pandèmia de Covid-19. A Espanya s’emeten de tres tipus: certificat de vacunació, certificat de diagnòstic o certificat de recuperació.

El certificat és gratuït, segur i accessible a tota la població. S’obté de manera senzilla -a través de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat-, garanteix la interoperabilitat en tota la Unió Europea i respecta plenament els drets fonamentals, inclosa la protecció de les dades personals.

Per a sol·licitar-ho s’ha d’haver rebut almenys una dosi de la vacuna, haver realitzat alguna prova diagnòstica del Covid o haver passat la malaltia (diagnosticada amb PCR + segons reglament europeu) 180 dies abans de viatjar.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.