La Generalitat Valenciana estudia implantar el passaport covid a l’oci i l’hostaleria

 

La Generalitat Valenciana espera relaxar les restriccions a final de mes de setembre i estudia implantar el denominat passaport Covid per accedir a l’oci i l’hostaleria. 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la bona situació epidemiològica permetrà alleugerir les restriccions a partir del 27 de setembre, quan finalitzen les mesures actuals. Per tant, l’objectiu és «fer un pas decisiu en la normalització» el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Puig ha garantit que s’obrirà un procés de diàleg amb els sectors de l’hostaleria i l’oci per «veure on es pot implantar i en quines condicions» el passaport Covid, que veu com un bon instrument per garantir la seguretat de tots.

De fet, sobre la possibilitat de demanar el passaport Covid en bars i restaurants, Puig ha garantit que estan disposats a dialogar amb este sector i ha recordat que s’ha implantat en molts països d’Europa. «És una solució per obrir més ràpidament i amb menors restriccions, i en este àmbit treballarem», ha assegurat.

En qualsevol cas, ha descartat aplicar-lo de forma singularitzada i ha recordat que la pandèmia no ha acabat i no es poden fer «trampes al solitari»: «No podem pensar que tornem a estar com estàvem perquè hem de portar mastega i hi ha persones que entren cada dia als hospitals«.

 

Passaport covid?

 

El Certificat Covid Digital UE facilita la circulació lliure i segura de la ciutadania dins de la Unió Europea durant la pandèmia de Covid-19. A Espanya s’emeten de tres tipus: certificat de vacunació, certificat de diagnòstic o certificat de recuperació.

El certificat és gratuït, segur i accessible a tota la població. S’obté de manera senzilla -a través de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat-, garanteix la interoperabilitat en tota la Unió Europea i respecta plenament els drets fonamentals, inclosa la protecció de les dades personals.

Per a sol·licitar-ho s’ha d’haver rebut almenys una dosi de la vacuna, haver realitzat alguna prova diagnòstica del Covid o haver passat la malaltia (diagnosticada amb PCR + segons reglament europeu) 180 dies abans de viatjar.
 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.