La Generalitat Valenciana estudia implantar el passaport covid a l’oci i l’hostaleria

 

La Generalitat Valenciana espera relaxar les restriccions a final de mes de setembre i estudia implantar el denominat passaport Covid per accedir a l’oci i l’hostaleria. 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la bona situació epidemiològica permetrà alleugerir les restriccions a partir del 27 de setembre, quan finalitzen les mesures actuals. Per tant, l’objectiu és “fer un pas decisiu en la normalització” el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Puig ha garantit que s’obrirà un procés de diàleg amb els sectors de l’hostaleria i l’oci per “veure on es pot implantar i en quines condicions” el passaport Covid, que veu com un bon instrument per garantir la seguretat de tots.

De fet, sobre la possibilitat de demanar el passaport Covid en bars i restaurants, Puig ha garantit que estan disposats a dialogar amb este sector i ha recordat que s’ha implantat en molts països d’Europa. “És una solució per obrir més ràpidament i amb menors restriccions, i en este àmbit treballarem”, ha assegurat.

En qualsevol cas, ha descartat aplicar-lo de forma singularitzada i ha recordat que la pandèmia no ha acabat i no es poden fer “trampes al solitari”: “No podem pensar que tornem a estar com estàvem perquè hem de portar mastega i hi ha persones que entren cada dia als hospitals“.

 

Passaport covid?

 

El Certificat Covid Digital UE facilita la circulació lliure i segura de la ciutadania dins de la Unió Europea durant la pandèmia de Covid-19. A Espanya s’emeten de tres tipus: certificat de vacunació, certificat de diagnòstic o certificat de recuperació.

El certificat és gratuït, segur i accessible a tota la població. S’obté de manera senzilla -a través de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat-, garanteix la interoperabilitat en tota la Unió Europea i respecta plenament els drets fonamentals, inclosa la protecció de les dades personals.

Per a sol·licitar-ho s’ha d’haver rebut almenys una dosi de la vacuna, haver realitzat alguna prova diagnòstica del Covid o haver passat la malaltia (diagnosticada amb PCR + segons reglament europeu) 180 dies abans de viatjar.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.