Igualtat restringix les eixides de les residències per a protegir als residents

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha acordat restringir les eixides ordinàries de les persones usuàries de les residències de persones majors i de persones amb diversitat funcional i salut mental, una vegada valorada la situació actual de la pandèmia del Covid-19 i amb l’objectiu de protegir als centres de l’entorn de contagi. […]

 

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha acordat restringir les eixides ordinàries de les persones usuàries de les residències de persones majors i de persones amb diversitat funcional i salut mental, una vegada valorada la situació actual de la pandèmia del Covid-19 i amb l’objectiu de protegir als centres de l’entorn de contagi.

 

H recull la resolució de la Conselleria publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que actualitza les mesures vigents en els centres residencials i d’atenció diürna per a salvaguardar l’estat de salut de les persones usuàries, atés que en el cas de les persones majors es tracta del col·lectiu més vulnerable al coronavirus.

 

Les eixides ordinàries, sense pernoctació, queden restringides a partir del nivell d’alarma 1 en el cas de les persones majors i a partir del nivell 2 per a les persones amb diversitat funcional. Per a les eixides vacacionals només es permetran per un període igual o superior als 7 dies. Totes estes mesures quedaran restringides en el cas de conseguir el nivell d’alarma 4.

 

Respecte a les mesures d’higiene i prevenció, es procurarà la vacunació enfront de la grip i el Covid-19 de les persones treballadores dels centres residencials i diürns tant d’atenció a persones majors com a persones amb diversitat funcional o trastorn mental greu.

 

Tornada al centre i visites

S’ha establit que per a les eixides vacacionals les persones residents només podran fer-ho durant un període igual o superior a 7 dies, i romandran en una casa que estiga lliure de contagi i amb persones sense simptomatologia compatible amb el coronavirus. I no s’hauran de produir trobades i contactes amb persones d’altres grups de convivència.

 

Per a la tornada al centre serà necessària una PCR negativa dins de les 72 hores prèvies a l’ingrés i romandrà durant un període de 10 dies en aïllament preventiu. En cap cas es procedirà al reingrés d’una persona que presente símptomes compatibles amb la malaltia, havent-se de que procedir en el seu entorn familiar de la mateixa manera que està determinat per a la població general.

 

En el cas de les visites, es permeten només en centres lliures de Covid–19 sempre amb cita prèvia, d’una duració màxima d’una hora i com a mínim una volta a la setmana, tot amb la finalitat de facilitar la relació familiar.

Últimes notícies

SUS al futbol base de diumenge a València i Alacant per l’alerta roja

La Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana ha suspés tots els partits oficials i amistosos d’este diumenge a València i Alacant per l’alerta roja d’AEMET. A Castelló només es jugaran els encontres que no impliquen desplaçaments des d’altres províncies.

València Basket i UCAM es juguen seguir el ritme dels grans en l’ACB

València Basket rep diumenge l’UCAM Murcia en la quarta jornada de la Lliga Endesa, ambdós amb un balanç d’una victòria i dues derrotes i la necessitat d’enganxar-se al grup capdavanter.

Uribes demana a Tebas que es disculpe amb el Reial Madrid per la seua comparació amb el nazisme

El president del CSD, José Manuel Rodríguez Uribes, considera terrible que Javier Tebas haja comparat Real Madrid TV amb la propaganda nazi i li reclama disculpes públiques al club blanc, a més d’haver ordenat analitzar possibles responsabilitats disciplinàries.

València tancarà parcs i suspendrà les activitats a l’aire lliure per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València suspendrà este diumenge totes les activitats a l’aire lliure, tancarà parcs, jardins i cementeris i reforçarà els servicis d’emergència per l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes i fenòmens costaners.

Mor un home en una planta de formigó de Castalla en bolcar una retroexcavadora

Un treballador de 67 anys ha mort en una planta de formigó de Castalla després de bolcar una retroexcavadora i quedar atrapat. Bombers del parc d'Ibi han acudit a la zona amb diversos mitjans per a atendre l'emergència.

Aemet activa l’avís roig diumenge al sud de València i nord d’Alacant per pluges extremes

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges diumenge al litoral sud de València i al nord d’Alacant, amb acumulats de fins a 300 l/m2 en 24 hores.

El Palau de la Música bat rècord d’abonats amb un 23 % més en la temporada 2026/27

El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.