Igualtat restringix les eixides de les residències per a protegir als residents

 

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha acordat restringir les eixides ordinàries de les persones usuàries de les residències de persones majors i de persones amb diversitat funcional i salut mental, una vegada valorada la situació actual de la pandèmia del Covid-19 i amb l’objectiu de protegir als centres de l’entorn de contagi.

 

H recull la resolució de la Conselleria publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que actualitza les mesures vigents en els centres residencials i d’atenció diürna per a salvaguardar l’estat de salut de les persones usuàries, atés que en el cas de les persones majors es tracta del col·lectiu més vulnerable al coronavirus.

 

Les eixides ordinàries, sense pernoctació, queden restringides a partir del nivell d’alarma 1 en el cas de les persones majors i a partir del nivell 2 per a les persones amb diversitat funcional. Per a les eixides vacacionals només es permetran per un període igual o superior als 7 dies. Totes estes mesures quedaran restringides en el cas de conseguir el nivell d’alarma 4.

 

Respecte a les mesures d’higiene i prevenció, es procurarà la vacunació enfront de la grip i el Covid-19 de les persones treballadores dels centres residencials i diürns tant d’atenció a persones majors com a persones amb diversitat funcional o trastorn mental greu.

 

Tornada al centre i visites

S’ha establit que per a les eixides vacacionals les persones residents només podran fer-ho durant un període igual o superior a 7 dies, i romandran en una casa que estiga lliure de contagi i amb persones sense simptomatologia compatible amb el coronavirus. I no s’hauran de produir trobades i contactes amb persones d’altres grups de convivència.

 

Per a la tornada al centre serà necessària una PCR negativa dins de les 72 hores prèvies a l’ingrés i romandrà durant un període de 10 dies en aïllament preventiu. En cap cas es procedirà al reingrés d’una persona que presente símptomes compatibles amb la malaltia, havent-se de que procedir en el seu entorn familiar de la mateixa manera que està determinat per a la població general.

 

En el cas de les visites, es permeten només en centres lliures de Covid19 sempre amb cita prèvia, d’una duració màxima d’una hora i com a mínim una volta a la setmana, tot amb la finalitat de facilitar la relació familiar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Catorze jóvens, cinc d’ells menors, investigats per càntics racistes i desordes a Alginet

La Guàrdia Civil investiga a catorze persones, entre elles cinc menors, per amenaces, càntics racistes i danys al mobiliari urbà a Alginet, a les quals se'ls atribuïxen delictes d'odi i desordes públics.

Els bombers contenen dos incendis industrials en desballestaments d’Onda

Els bombers treballen en l'extinció de dos incendis industrials en desballestaments i una empresa de palets a Onda, ja continguts però encara actius, després d'una nit d'intensa intervenció.

Mosquera advertix abans de les semifinals: L’Atlètic li ho deixarà tot i nosaltres més

Cristhian Mosquera repassa la seua primera temporada en l'Arsenal, valora el repte de les semifinals de Champions davant l'Atlètic de Madrid i subratlla que l'equip està preparat per a barallar per Premier i Lliga de Campions fins al final.

Ábalos es prepara per a declarar en el Suprem acusat de corrupció pels contractes de màscares

José Luis Ábalos afronta esta setmana la seua primera declaració davant el Tribunal Suprem després de cinc mesos a la presó preventiva per presumpta corrupció en contractes de màscares durant la pandèmia.

Els agents de l’UCO defenen davant el Suprem la seua investigació a Ábalos

Una desena d'agents de l'UCO exposa en el Tribunal Suprem els informes que apunten al paper de José Luis Ábalos en la presumpta trama de comissions per contractes de màscares.

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.