Injecten per error a una jove sis dosis de la vacuna Pfizer

Virgínia, una jove italiana de 23 anys va rebre la setmana passada sis dosis de la vacuna Pfizer contra el coronavirus per error.

El diumenge al matí es va presentar a l’hospital, per a rebre la vacuna perquè realitza unes pràctiques com a psicòloga.

Instants després, la jove tenia la cara completament blanca, una pal·lidesa que va espantar la infermera. Per a Virgínia es va iniciar un malson, i per a la infermera un turment amb un lleuger mareig després de ser presa del pànic i explicar-li al metge el seu error.

La infermera va indicar que estava convençuda en què la solució ja estava diluïda. No obstant això, després d’injectar la dosi, va veure que hi havien més xeringues, per la qual cosa encara no estava diluïda.

Un error humà

 

Virginia va passar la nit en observació a l’hospital i la van tractar amb alguns fàrmacs. «Crec que paracetamol», ha dit la jove. L’hospital va obrir una investigació i oficialment s’ha reconegut que es va tractar d’un error a causa de l’esgotament i estrés pel ritme imparable de les vacunacions: «Va ser un error humà, a causa del gran estrés al qual s’han enfrontat els nostres professionals de sanitat en els últims mesos. Va haver-hi falta d’atenció.  No hauria d’haver succeït, però lamentablement succeeixen coses quan treballes».

Virgínia va rebre l’alta este dilluns, però els efectes col·laterals s’han fet notar. Des del llit a la seua casa, acompanyada per la seua mare, advocada, explica: «Estic molt cansada. Però estic viva. Tinc molt dolor en el lloc de la injecció, em fa mal tot el braç i òbviament tinc por. Ara hem de veure què passarà. Els metges no saben exactament quines poden ser les conseqüències, perquè no hi ha un informe.

La jove indica que beu set litres d’aigua al dia, però que pateix una deshidratació profunda.

No presentaré cap denúncia penal, però és obvi que, si tinc conseqüències greus en el futur, algú haurà de respondre segons la llei civil.

Efecte contrari

 

L’incident s’ha comunicat a l’organisme regulador dels medicaments a Itàlia.

Els viròlegs indiquen que l’excés de dosi pot produir en el sistema immune l‘efecte contrari. Estos podrien arribar a produir la cancel·lació de producció d’anticossos, per la qual cosa, hauria de tornar a vacunar-se si es confirma la hipòtesi.

Últimes notícies

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.

El Valencia Basket es prepara per a una nit especial amb el retorn de Jean Montero

Xavi Albert admet que la visita d'Olympiacos serà especial pel retorn de Jean Montero al Roig Arena, però demana centrar-se en la potent ofensiva grega i en el rebot ofensiu, clau segons el tècnic.

El Valencia Basket vol mantindre el ple de triomfs en l’Eurolliga davant l’Olympiacos de Montero

El Valencia Basket rep este dimarts l’Olympiacos al Roig Arena amb l’objectiu d’aconseguir la cinquena victòria seguida en Eurolliga i en el primer gran retorn de Jean Montero, ídol recent de l’afició taronja.

Vila-real s’agarra a La Ceràmica per estrenar-se en la Champions contra el Nàpols

Villarreal i Nàpols arriben a La Ceràmica obligats a guanyar en la segona jornada de la Champions, encara sense punts al grup. Les baixes condicionen els dos equips en un duel marcat per la necessitat i per un historial europeu equilibrat.

Canvi en l’Eldense de Messi: García Montañés assumix la presidència i Rosas manté el càrrec

L’Eldense, propietat de Leo Messi, ha anunciat el seu nou organigrama: l’advocat Pablo García Montañés és el nou president, mentres que Mario Rosas continuà com a director general i rostre executiu del club.

El PSPV alerta d’un augment del 325 % en ecografies derivades a la sanitat privada

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha denunciat que el Consell ha incrementat un 325 % les ecografies derivades a centres privats entre 2022 i 2025. La diputada acusa el PP de desviar recursos de la sanitat pública a la privada mentre continuen creixent les llistes d’espera.

Dani Raba s’estrena com a golejador amb el Valencia en Lliga any i mig després

Dani Raba ha marcat el seu primer gol amb el Valencia CF en l’empat a El Sardinero contra el Racing, el seu primer en Lliga en any i mig. El tant, al minut 2, és també el més matiner del club en els últims anys.

El València vol fer bo a Mestalla el punt d’El Sardinero

José Luis Gayà i Dani Raba coincidixen que el València ha de fer bo el punt sumat davant el Racing amb dos triomfs seguits a Mestalla contra Athletic i Villarreal.