Injecten per error a una jove sis dosis de la vacuna Pfizer

Ejemplo de shortcode con estilo
Virgínia, una jove italiana de 23 anys va rebre la setmana passada sis dosis de la vacuna Pfizer contra el coronavirus per error. El diumenge al matí es va presentar a l’hospital, per a rebre la vacuna perquè realitza unes pràctiques com a psicòloga. Instants després, la jove tenia la cara completament blanca, una pal·lidesa que va […]

Virgínia, una jove italiana de 23 anys va rebre la setmana passada sis dosis de la vacuna Pfizer contra el coronavirus per error.

El diumenge al matí es va presentar a l’hospital, per a rebre la vacuna perquè realitza unes pràctiques com a psicòloga.

Instants després, la jove tenia la cara completament blanca, una pal·lidesa que va espantar la infermera. Per a Virgínia es va iniciar un malson, i per a la infermera un turment amb un lleuger mareig després de ser presa del pànic i explicar-li al metge el seu error.

La infermera va indicar que estava convençuda en què la solució ja estava diluïda. No obstant això, després d’injectar la dosi, va veure que hi havien més xeringues, per la qual cosa encara no estava diluïda.

Un error humà

 

Virginia va passar la nit en observació a l’hospital i la van tractar amb alguns fàrmacs. «Crec que paracetamol», ha dit la jove. L’hospital va obrir una investigació i oficialment s’ha reconegut que es va tractar d’un error a causa de l’esgotament i estrés pel ritme imparable de les vacunacions: «Va ser un error humà, a causa del gran estrés al qual s’han enfrontat els nostres professionals de sanitat en els últims mesos. Va haver-hi falta d’atenció.  No hauria d’haver succeït, però lamentablement succeeixen coses quan treballes».

Virgínia va rebre l’alta este dilluns, però els efectes col·laterals s’han fet notar. Des del llit a la seua casa, acompanyada per la seua mare, advocada, explica: «Estic molt cansada. Però estic viva. Tinc molt dolor en el lloc de la injecció, em fa mal tot el braç i òbviament tinc por. Ara hem de veure què passarà. Els metges no saben exactament quines poden ser les conseqüències, perquè no hi ha un informe.

La jove indica que beu set litres d’aigua al dia, però que pateix una deshidratació profunda.

No presentaré cap denúncia penal, però és obvi que, si tinc conseqüències greus en el futur, algú haurà de respondre segons la llei civil.

Efecte contrari

 

L’incident s’ha comunicat a l’organisme regulador dels medicaments a Itàlia.

Els viròlegs indiquen que l’excés de dosi pot produir en el sistema immune l‘efecte contrari. Estos podrien arribar a produir la cancel·lació de producció d’anticossos, per la qual cosa, hauria de tornar a vacunar-se si es confirma la hipòtesi.

Últimes notícies

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.