Injecten per error a una jove sis dosis de la vacuna Pfizer

Virgínia, una jove italiana de 23 anys va rebre la setmana passada sis dosis de la vacuna Pfizer contra el coronavirus per error.

El diumenge al matí es va presentar a l’hospital, per a rebre la vacuna perquè realitza unes pràctiques com a psicòloga.

Instants després, la jove tenia la cara completament blanca, una pal·lidesa que va espantar la infermera. Per a Virgínia es va iniciar un malson, i per a la infermera un turment amb un lleuger mareig després de ser presa del pànic i explicar-li al metge el seu error.

La infermera va indicar que estava convençuda en què la solució ja estava diluïda. No obstant això, després d’injectar la dosi, va veure que hi havien més xeringues, per la qual cosa encara no estava diluïda.

Un error humà

 

Virginia va passar la nit en observació a l’hospital i la van tractar amb alguns fàrmacs. «Crec que paracetamol», ha dit la jove. L’hospital va obrir una investigació i oficialment s’ha reconegut que es va tractar d’un error a causa de l’esgotament i estrés pel ritme imparable de les vacunacions: «Va ser un error humà, a causa del gran estrés al qual s’han enfrontat els nostres professionals de sanitat en els últims mesos. Va haver-hi falta d’atenció.  No hauria d’haver succeït, però lamentablement succeeixen coses quan treballes».

Virgínia va rebre l’alta este dilluns, però els efectes col·laterals s’han fet notar. Des del llit a la seua casa, acompanyada per la seua mare, advocada, explica: «Estic molt cansada. Però estic viva. Tinc molt dolor en el lloc de la injecció, em fa mal tot el braç i òbviament tinc por. Ara hem de veure què passarà. Els metges no saben exactament quines poden ser les conseqüències, perquè no hi ha un informe.

La jove indica que beu set litres d’aigua al dia, però que pateix una deshidratació profunda.

No presentaré cap denúncia penal, però és obvi que, si tinc conseqüències greus en el futur, algú haurà de respondre segons la llei civil.

Efecte contrari

 

L’incident s’ha comunicat a l’organisme regulador dels medicaments a Itàlia.

Els viròlegs indiquen que l’excés de dosi pot produir en el sistema immune l‘efecte contrari. Estos podrien arribar a produir la cancel·lació de producció d’anticossos, per la qual cosa, hauria de tornar a vacunar-se si es confirma la hipòtesi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.