Al juny començarà la vacunació massiva de persones menors de 50 d’anys

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha afirmat que «la millor política econòmica és superar la pandèmia» i ha indicat que falten 93 dies per a aconseguir la immunitat de grup contra el coronavirus, per tant, el 70% de la població vacunada.

«Una vegada que la immensa majoria de ciutadans de 70 a 79 anys tinga la pauta completa este mes de maig, al juny, serà el començament d’una vacunació massiva de les persones menors de 50 d’anys», assegura Pedro Sánchez, qui afig que la millor política «internacional i nacional» és la vacunació massiva i que «no és possible la recuperació si no és mitjançant la vacunació massiva».

 

Posada en marxa del Certificat verd digital

 

El president del Govern anuncia que l’objectiu d’Espanya «és operar amb el certificat verd digital abans que finalitze el mes de juny», la qual cosa suposa «una extraordinària notícia per al turisme«.

Països com Itàlia i Grècia han decidit vacunar de manera massiva a tota la població per a reactivar el turisme en estes zones del país. Grècia pretén que a la fi de juny estiguen les 19 illes més grans del país completament immunitzades contra el coronavirus, per a aconseguir-lo utilitzaran la vacuna de Janssen perquè és monodosis i permetrà una major rapidesa per a la immunització.

 

Calendari de vacunació contra el covid-19

 

L’objectiu del Govern d’Espanya és vacunar al 70% abans que finalitze l’estiu i aconseguir així, la immunitat de grup. La vacunació va començar en les residències i amb les persones majors de 80 anys.
Segons el calendari de vacunació, el Ministeri de Salut espera que per a abans de finals d’agost estiga vacunada tota la ciutadania major de 30 anys.

 

Quina dosi s’administra a cada grup d’edat?

 

A Espanya ja compta amb quatre vacunes aprovades. Els sèrums es distribueixen seguint la Fase 2 del pla nacional de vacunació:

Vacuna d’AstraZeneca: Sèrum reservat per a les persones entre 60 i 69 anys. Sanitat encara no ha decidit què fer amb l’administració de la segona dosi d’este vial als menors de 55 anys.

Vacuna de Pfizer: Destinada a persones de 70 anys d’ara en avant i menys de 60 anys (en dos dosis). Qualsevol persona de risc major de 16-18 anys es vacunarà amb Pfizer o Moderna, segons disponibilitat, i de manera paral·lela a la vacunació del grup de 70-79 anys. Els adolescents de risc d’entre 12 i 15 anys també rebran esta vacuna.

Vacuna de Moderna: En principi, igual que Pfizer, es vacunarà als majors de 70 anys amb este vial, i una vegada que estiguen immunitzats, s’administrarà a la resta de població segons disponibilitat.

Vacuna de Janssen: És l’única vacuna monodosi. S’ha començat a vacunar amb este sèrum a les persones entre 50 i 59 anys i també als grans dependents de 70 anys d’ara en avant.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.