Al juny començarà la vacunació massiva de persones menors de 50 d’anys

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha afirmat que “la millor política econòmica és superar la pandèmia” i ha indicat que falten 93 dies per a aconseguir la immunitat de grup contra el coronavirus, per tant, el 70% de la població vacunada.

“Una vegada que la immensa majoria de ciutadans de 70 a 79 anys tinga la pauta completa este mes de maig, al juny, serà el començament d’una vacunació massiva de les persones menors de 50 d’anys”, assegura Pedro Sánchez, qui afig que la millor política “internacional i nacional” és la vacunació massiva i que “no és possible la recuperació si no és mitjançant la vacunació massiva”.

 

Posada en marxa del Certificat verd digital

 

El president del Govern anuncia que l’objectiu d’Espanya “és operar amb el certificat verd digital abans que finalitze el mes de juny”, la qual cosa suposa “una extraordinària notícia per al turisme“.

Països com Itàlia i Grècia han decidit vacunar de manera massiva a tota la població per a reactivar el turisme en estes zones del país. Grècia pretén que a la fi de juny estiguen les 19 illes més grans del país completament immunitzades contra el coronavirus, per a aconseguir-lo utilitzaran la vacuna de Janssen perquè és monodosis i permetrà una major rapidesa per a la immunització.

 

Calendari de vacunació contra el covid-19

 

L’objectiu del Govern d’Espanya és vacunar al 70% abans que finalitze l’estiu i aconseguir així, la immunitat de grup. La vacunació va començar en les residències i amb les persones majors de 80 anys.
Segons el calendari de vacunació, el Ministeri de Salut espera que per a abans de finals d’agost estiga vacunada tota la ciutadania major de 30 anys.

 

Quina dosi s’administra a cada grup d’edat?

 

A Espanya ja compta amb quatre vacunes aprovades. Els sèrums es distribueixen seguint la Fase 2 del pla nacional de vacunació:

Vacuna d’AstraZeneca: Sèrum reservat per a les persones entre 60 i 69 anys. Sanitat encara no ha decidit què fer amb l’administració de la segona dosi d’este vial als menors de 55 anys.

Vacuna de Pfizer: Destinada a persones de 70 anys d’ara en avant i menys de 60 anys (en dos dosis). Qualsevol persona de risc major de 16-18 anys es vacunarà amb Pfizer o Moderna, segons disponibilitat, i de manera paral·lela a la vacunació del grup de 70-79 anys. Els adolescents de risc d’entre 12 i 15 anys també rebran esta vacuna.

Vacuna de Moderna: En principi, igual que Pfizer, es vacunarà als majors de 70 anys amb este vial, i una vegada que estiguen immunitzats, s’administrarà a la resta de població segons disponibilitat.

Vacuna de Janssen: És l’única vacuna monodosi. S’ha començat a vacunar amb este sèrum a les persones entre 50 i 59 anys i també als grans dependents de 70 anys d’ara en avant.

Últimes notícies

Les teràpies CAR-T fan un salt cap a la seua aplicació in vivo i un accés més equitatiu

Les teràpies CAR-T es consoliden com a tractament disruptiu en càncer de la sang i avancen cap a la seua generació in vivo, la qual cosa permetria un accés més àgil i equitatiu per als pacients.

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.