Al juny començarà la vacunació massiva de persones menors de 50 d’anys

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha afirmat que “la millor política econòmica és superar la pandèmia” i ha indicat que falten 93 dies per a aconseguir la immunitat de grup contra el coronavirus, per tant, el 70% de la població vacunada.

“Una vegada que la immensa majoria de ciutadans de 70 a 79 anys tinga la pauta completa este mes de maig, al juny, serà el començament d’una vacunació massiva de les persones menors de 50 d’anys”, assegura Pedro Sánchez, qui afig que la millor política “internacional i nacional” és la vacunació massiva i que “no és possible la recuperació si no és mitjançant la vacunació massiva”.

 

Posada en marxa del Certificat verd digital

 

El president del Govern anuncia que l’objectiu d’Espanya “és operar amb el certificat verd digital abans que finalitze el mes de juny”, la qual cosa suposa “una extraordinària notícia per al turisme“.

Països com Itàlia i Grècia han decidit vacunar de manera massiva a tota la població per a reactivar el turisme en estes zones del país. Grècia pretén que a la fi de juny estiguen les 19 illes més grans del país completament immunitzades contra el coronavirus, per a aconseguir-lo utilitzaran la vacuna de Janssen perquè és monodosis i permetrà una major rapidesa per a la immunització.

 

Calendari de vacunació contra el covid-19

 

L’objectiu del Govern d’Espanya és vacunar al 70% abans que finalitze l’estiu i aconseguir així, la immunitat de grup. La vacunació va començar en les residències i amb les persones majors de 80 anys.
Segons el calendari de vacunació, el Ministeri de Salut espera que per a abans de finals d’agost estiga vacunada tota la ciutadania major de 30 anys.

 

Quina dosi s’administra a cada grup d’edat?

 

A Espanya ja compta amb quatre vacunes aprovades. Els sèrums es distribueixen seguint la Fase 2 del pla nacional de vacunació:

Vacuna d’AstraZeneca: Sèrum reservat per a les persones entre 60 i 69 anys. Sanitat encara no ha decidit què fer amb l’administració de la segona dosi d’este vial als menors de 55 anys.

Vacuna de Pfizer: Destinada a persones de 70 anys d’ara en avant i menys de 60 anys (en dos dosis). Qualsevol persona de risc major de 16-18 anys es vacunarà amb Pfizer o Moderna, segons disponibilitat, i de manera paral·lela a la vacunació del grup de 70-79 anys. Els adolescents de risc d’entre 12 i 15 anys també rebran esta vacuna.

Vacuna de Moderna: En principi, igual que Pfizer, es vacunarà als majors de 70 anys amb este vial, i una vegada que estiguen immunitzats, s’administrarà a la resta de població segons disponibilitat.

Vacuna de Janssen: És l’única vacuna monodosi. S’ha començat a vacunar amb este sèrum a les persones entre 50 i 59 anys i també als grans dependents de 70 anys d’ara en avant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Arranca a Orihuela la Senda del Poeta més reivindicativa i polèmica

La Senda del Poeta dedicada a Miguel Hernández comença a Orihuela marcada per la retirada de fons de l'IVAJ, un reforç del suport estatal i un fort pols polític i memorialista.

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.