17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Al juny començarà la vacunació massiva de persones menors de 50 d’anys

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha afirmat que “la millor política econòmica és superar la pandèmia” i ha indicat que falten 93 dies per a aconseguir la immunitat de grup contra el coronavirus, per tant, el 70% de la població vacunada.

“Una vegada que la immensa majoria de ciutadans de 70 a 79 anys tinga la pauta completa este mes de maig, al juny, serà el començament d’una vacunació massiva de les persones menors de 50 d’anys”, assegura Pedro Sánchez, qui afig que la millor política “internacional i nacional” és la vacunació massiva i que “no és possible la recuperació si no és mitjançant la vacunació massiva”.

 

Posada en marxa del Certificat verd digital

 

El president del Govern anuncia que l’objectiu d’Espanya “és operar amb el certificat verd digital abans que finalitze el mes de juny”, la qual cosa suposa “una extraordinària notícia per al turisme“.

Països com Itàlia i Grècia han decidit vacunar de manera massiva a tota la població per a reactivar el turisme en estes zones del país. Grècia pretén que a la fi de juny estiguen les 19 illes més grans del país completament immunitzades contra el coronavirus, per a aconseguir-lo utilitzaran la vacuna de Janssen perquè és monodosis i permetrà una major rapidesa per a la immunització.

 

Calendari de vacunació contra el covid-19

 

L’objectiu del Govern d’Espanya és vacunar al 70% abans que finalitze l’estiu i aconseguir així, la immunitat de grup. La vacunació va començar en les residències i amb les persones majors de 80 anys.
Segons el calendari de vacunació, el Ministeri de Salut espera que per a abans de finals d’agost estiga vacunada tota la ciutadania major de 30 anys.

 

Quina dosi s’administra a cada grup d’edat?

 

A Espanya ja compta amb quatre vacunes aprovades. Els sèrums es distribueixen seguint la Fase 2 del pla nacional de vacunació:

Vacuna d’AstraZeneca: Sèrum reservat per a les persones entre 60 i 69 anys. Sanitat encara no ha decidit què fer amb l’administració de la segona dosi d’este vial als menors de 55 anys.

Vacuna de Pfizer: Destinada a persones de 70 anys d’ara en avant i menys de 60 anys (en dos dosis). Qualsevol persona de risc major de 16-18 anys es vacunarà amb Pfizer o Moderna, segons disponibilitat, i de manera paral·lela a la vacunació del grup de 70-79 anys. Els adolescents de risc d’entre 12 i 15 anys també rebran esta vacuna.

Vacuna de Moderna: En principi, igual que Pfizer, es vacunarà als majors de 70 anys amb este vial, i una vegada que estiguen immunitzats, s’administrarà a la resta de població segons disponibilitat.

Vacuna de Janssen: És l’única vacuna monodosi. S’ha començat a vacunar amb este sèrum a les persones entre 50 i 59 anys i també als grans dependents de 70 anys d’ara en avant.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.