Al juny començarà la vacunació massiva de persones menors de 50 d’anys

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha afirmat que «la millor política econòmica és superar la pandèmia» i ha indicat que falten 93 dies per a aconseguir la immunitat de grup contra el coronavirus, per tant, el 70% de la població vacunada.

«Una vegada que la immensa majoria de ciutadans de 70 a 79 anys tinga la pauta completa este mes de maig, al juny, serà el començament d’una vacunació massiva de les persones menors de 50 d’anys», assegura Pedro Sánchez, qui afig que la millor política «internacional i nacional» és la vacunació massiva i que «no és possible la recuperació si no és mitjançant la vacunació massiva».

 

Posada en marxa del Certificat verd digital

 

El president del Govern anuncia que l’objectiu d’Espanya «és operar amb el certificat verd digital abans que finalitze el mes de juny», la qual cosa suposa «una extraordinària notícia per al turisme«.

Països com Itàlia i Grècia han decidit vacunar de manera massiva a tota la població per a reactivar el turisme en estes zones del país. Grècia pretén que a la fi de juny estiguen les 19 illes més grans del país completament immunitzades contra el coronavirus, per a aconseguir-lo utilitzaran la vacuna de Janssen perquè és monodosis i permetrà una major rapidesa per a la immunització.

 

Calendari de vacunació contra el covid-19

 

L’objectiu del Govern d’Espanya és vacunar al 70% abans que finalitze l’estiu i aconseguir així, la immunitat de grup. La vacunació va començar en les residències i amb les persones majors de 80 anys.
Segons el calendari de vacunació, el Ministeri de Salut espera que per a abans de finals d’agost estiga vacunada tota la ciutadania major de 30 anys.

 

Quina dosi s’administra a cada grup d’edat?

 

A Espanya ja compta amb quatre vacunes aprovades. Els sèrums es distribueixen seguint la Fase 2 del pla nacional de vacunació:

Vacuna d’AstraZeneca: Sèrum reservat per a les persones entre 60 i 69 anys. Sanitat encara no ha decidit què fer amb l’administració de la segona dosi d’este vial als menors de 55 anys.

Vacuna de Pfizer: Destinada a persones de 70 anys d’ara en avant i menys de 60 anys (en dos dosis). Qualsevol persona de risc major de 16-18 anys es vacunarà amb Pfizer o Moderna, segons disponibilitat, i de manera paral·lela a la vacunació del grup de 70-79 anys. Els adolescents de risc d’entre 12 i 15 anys també rebran esta vacuna.

Vacuna de Moderna: En principi, igual que Pfizer, es vacunarà als majors de 70 anys amb este vial, i una vegada que estiguen immunitzats, s’administrarà a la resta de població segons disponibilitat.

Vacuna de Janssen: És l’única vacuna monodosi. S’ha començat a vacunar amb este sèrum a les persones entre 50 i 59 anys i també als grans dependents de 70 anys d’ara en avant.

Últimes notícies

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.