Les imatges d’anit a Madrid que ja donen la volta al món: Capital del turisme

Ejemplo de shortcode con estilo
La ciutat de Madrid s’ha convertit en la capital espanyola de Turisme i ja és el primer destí hoteler de la pandèmia, passant per davant dels tradicionals primers llocs d’aqueixa llista: Canàries, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Andalusia. Això és el resultat que en les últimes setmanes, la capital s’haja omplit de turistes estrangers —ja […]

La ciutat de Madrid s’ha convertit en la capital espanyola de Turisme i ja és el primer destí hoteler de la pandèmia, passant per davant dels tradicionals primers llocs d’aqueixa llista: Canàries, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Andalusia.

Això és el resultat que en les últimes setmanes, la capital s’haja omplit de turistes estrangers —ja que els tancaments perimetrals de les comunitats autònomes impedeixen el turisme nacional— buscant fugir de les restriccions al seu país, i ha portat a situacions que molts no han parat de denunciar pel perill per a la salut pública que comporten.

Probablement, les imatges més polèmiques sobretot este assumpte s’han viscut esta mateixa setmana, a les portes de Setmana Santa, augmentant la preocupació per la possible quarta ona a la qual s’enfrontarà tot el país després de les festes.

Ahir, 26 de març, Espanya va notificar 590 nous morts per coronavirus. A la nit, els carrers de Madrid es van abarrotar de gent bevent, cantant i sense màscara ni distància de seguretat després d’arribar l’hora del toc de queda.

Les imatges gravades en la zona, concretament al carrer d’Espoz i Mina de la capital ja s’han fet virals i acumulen quasi 600.000 reproduccions en tot just unes hores, i això només en Twitter, però en la resta de xarxes socials els usuaris també s’han fet eco d’elles.

Molts lamenten que s’estiguen produint aqueixes imatges mentre la Policia de Madrid no fa res per evitar-ho, ja que les persones que apareixen en elles s’estan saltant totes les normes sanitàries: Moltes d’elles no porten màscara, no hi ha distància de seguretat possible i s’estan saltant el toc de queda sense que a ningú semble importar-li.

Els usuaris critiquen la inacció de les autoritats i posen en el focus a Isabel Díaz Ayuso, a qui acusen de permetre estes situacions per a ‘salvar l’economia’ a costa de vides. En l’informe de Sanitat d’ahir, de les 3.731 persones diagnosticades amb Covid-19 en les 24 hores anteriors, 1.345 eren de la Comunitat de Madrid, un 36% del total; i la incidència acumulada torna a acostar-se als 250 casos per cada 100.000 habitants, considerat el llindar de risc extrem per Sanitat.

Els polítics madrilenys, amb Ayuso i Almeida davant, defensen l’arribada de turistes a la ciutat per a salvar l’economia, especialment després que el Govern central forçara el tancament de totes les autonomies durant les pròximes dos setmanes.

El fantasma de la quarta ona

Molts ja temen que Espanya haja entrat en la quarta ona del coronavirus, especialment algunes regions que fa dies que estan pujant d’incidència, com Madrid. La Comunitat va ser l’última autonomia que va aconseguir baixar de 250 casos per cada 100.000 habitants després de la tercera ona, en part perquè també és la regió amb les mesures restrictives més laxes, i tot apunta al fet que serà la primera a tornar a superar-los. En 10 dies, Madrid ha passat d’una incidència de 222 casos a superar els 240.

Els experts fa setmanes que estan advertint que una quarta ona a hores d’ara podria ser molt pitjor que les anteriors, almenys en nombre de víctimes mortals, ja que els hospitals encara estan plens amb pacients de les anteriors onades. De fet, la quarta ona estaria començant amb xifres de més de 500 morts diaris.

Per aqueix motiu demanen més restriccions i mantenir les que ja hi havia fins ara, ja que mentre més es retarde l’augment d’incidència, gràcies a les vacunes, més possibilitats haurà de salvar més vides. Cal recordar que encara no s’ha arribat a vacunar ni al 50% de la població major de 80 anys, que són els més vulnerables al virus després dels usuaris de residències de gent gran.

Últimes notícies

Arrestada a Alacant una parella per vendre gorres falses a les xarxes

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona, de 33 i 37 anys, acusats de vendre centenars de gorres falsificades d’una marca coneguda a través de dos perfils en xarxes socials. En el registre de la vivenda vinculada als sospitosos s’han intervingut 614 gorres i material per a la seua distribució.

Aemet alerta de fins a 400 l/m² de pluja entre el sud de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat un avís per pluges torrencials que poden deixar entre 300 i 400 l/m² al litoral i prelitoral del sud de València i nord d’Alacant, amb descens de temperatures i vent molt intens al Golf de València.

Xàbia supera els 100 litres de pluja en només 12 hores

Xàbia ha registrat 103,6 litres per metre quadrat en 12 hores, el valor més alt de la xarxa d’Avamet, amb altres municipis de València i Alacant també molt afectats per les pluges intenses.

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.