Les imatges d’anit a Madrid que ja donen la volta al món: Capital del turisme

La ciutat de Madrid s’ha convertit en la capital espanyola de Turisme i ja és el primer destí hoteler de la pandèmia, passant per davant dels tradicionals primers llocs d’aqueixa llista: Canàries, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Andalusia.

Això és el resultat que en les últimes setmanes, la capital s’haja omplit de turistes estrangers —ja que els tancaments perimetrals de les comunitats autònomes impedeixen el turisme nacional— buscant fugir de les restriccions al seu país, i ha portat a situacions que molts no han parat de denunciar pel perill per a la salut pública que comporten.

Probablement, les imatges més polèmiques sobretot este assumpte s’han viscut esta mateixa setmana, a les portes de Setmana Santa, augmentant la preocupació per la possible quarta ona a la qual s’enfrontarà tot el país després de les festes.

Ahir, 26 de març, Espanya va notificar 590 nous morts per coronavirus. A la nit, els carrers de Madrid es van abarrotar de gent bevent, cantant i sense màscara ni distància de seguretat després d’arribar l’hora del toc de queda.

Les imatges gravades en la zona, concretament al carrer d’Espoz i Mina de la capital ja s’han fet virals i acumulen quasi 600.000 reproduccions en tot just unes hores, i això només en Twitter, però en la resta de xarxes socials els usuaris també s’han fet eco d’elles.

Molts lamenten que s’estiguen produint aqueixes imatges mentre la Policia de Madrid no fa res per evitar-ho, ja que les persones que apareixen en elles s’estan saltant totes les normes sanitàries: Moltes d’elles no porten màscara, no hi ha distància de seguretat possible i s’estan saltant el toc de queda sense que a ningú semble importar-li.

Els usuaris critiquen la inacció de les autoritats i posen en el focus a Isabel Díaz Ayuso, a qui acusen de permetre estes situacions per a ‘salvar l’economia’ a costa de vides. En l’informe de Sanitat d’ahir, de les 3.731 persones diagnosticades amb Covid-19 en les 24 hores anteriors, 1.345 eren de la Comunitat de Madrid, un 36% del total; i la incidència acumulada torna a acostar-se als 250 casos per cada 100.000 habitants, considerat el llindar de risc extrem per Sanitat.

Els polítics madrilenys, amb Ayuso i Almeida davant, defensen l’arribada de turistes a la ciutat per a salvar l’economia, especialment després que el Govern central forçara el tancament de totes les autonomies durant les pròximes dos setmanes.

El fantasma de la quarta ona

Molts ja temen que Espanya haja entrat en la quarta ona del coronavirus, especialment algunes regions que fa dies que estan pujant d’incidència, com Madrid. La Comunitat va ser l’última autonomia que va aconseguir baixar de 250 casos per cada 100.000 habitants després de la tercera ona, en part perquè també és la regió amb les mesures restrictives més laxes, i tot apunta al fet que serà la primera a tornar a superar-los. En 10 dies, Madrid ha passat d’una incidència de 222 casos a superar els 240.

Els experts fa setmanes que estan advertint que una quarta ona a hores d’ara podria ser molt pitjor que les anteriors, almenys en nombre de víctimes mortals, ja que els hospitals encara estan plens amb pacients de les anteriors onades. De fet, la quarta ona estaria començant amb xifres de més de 500 morts diaris.

Per aqueix motiu demanen més restriccions i mantenir les que ja hi havia fins ara, ja que mentre més es retarde l’augment d’incidència, gràcies a les vacunes, més possibilitats haurà de salvar més vides. Cal recordar que encara no s’ha arribat a vacunar ni al 50% de la població major de 80 anys, que són els més vulnerables al virus després dels usuaris de residències de gent gran.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.

Pedro Martínez prioritza quedar el més amunt possible i evita fer travesses en l’Eurolliga

Pedro Martínez insistix que el València Basket ha de barallar per acabar el més amunt possible en la fase regular de l'Eurolliga i rebutja triar rival per als quarts de final.

El València Basket tanca la fase regular de l’Eurolliga a Bòsnia amb el treball fet

El València Basket afronta a Bòsnia davant el Dubai un tancament de fase regular de l'Eurolliga sense urgències classificatòries, ja amb el bitllet directe a quarts i avantatge de pista assegurats.

Catalá defén que l’agenda de Marí Olano és pública i es compromet a entregar tota la documentació

María José Catalá assegura que l'agenda del regidor José Marí Olano és pública i reitera que l'Ajuntament entregarà a la Fiscalia Anticorrupció tota la documentació sobre la recol·locació de personal investigada.

Compromís i PSPV rebutgen les explicacions de Catalá i preparen noves accions judicials

Compromís i PSPV qüestionen la defensa de María José Catalá sobre els contractes vinculats al Consorci València 2007 i anuncien noves iniciatives davant la Fiscalia Anticorrupció.