11.6 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Madrid confirma el primer cas de la variant ómicron a Espanya

 

L’Hospital Gregorio Marañón de Madrid ha confirmat el primer cas de coronavirus amb la variant ómicron a Espanya. Es tracta d’un viatger procedent de Sud-àfrica, tal com ha escrit en el seu compte de Twitter el servei de microbiologia del centre madrileny. “S’ha confirmat hui mateix per seqüenciació. Hem aconseguit posar a punt un procediment ultraràpid que ens permet tindre el resultat en el mateix dia. El pacient es troba bé”, han assegurat.

 

Per part seua, la Comunitat de Madrid ha confirmat el primer cas de pacient positiu per COVID-19 amb aquesta variant, segons indica en un comunicat la Conselleria de Salut. Es tracta d’un home de 51 anys que va tornar de Sud-àfrica el passat 28 de novembre amb una escala a Amsterdam.

El positiu va ser detectat mitjançant un garbellat amb test d’antígens realitzat en l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas. El pacient es troba amb símptomes lleus i en aïllament guardant quarantena.

A més, la Direcció General de Salut Pública manté la vigilància epidemiològica dels contactes estrets del vol que va aterrar a Madrid procedent de la capital holandesa.

L’OMS va elevar la nova variant a la categoria “variant preocupant” i els científics consultats reconeixen que podria ser més contagiosa i que podria tindre més facilitat per a evadir la resposta immunitària de l’organisme.

El descobriment d’aquesta variant de coronavirus es va anunciar dijous passat a Sud-àfrica a partir de mostres preses entre el 14 i el 16 de novembre. Al mateix temps, s’havien identificat quatre contagis a Botswana i un a Hong Kong, d’un viatger procedent de Sud-àfrica.

Des del divendres, altres països també han confirmat casos de la variant, entre ells, Israel, Bèlgica, Austràlia, Països Baixos o el Regne Unit. A la llista s’uneix des de hui Espanya.

Encara que de moment hi ha poca informació disponible, molts països han anunciat restriccions primerenques i molt dràstiques entorn dels viatges cap a països del sud d’Àfrica. Mesures que han generat un gran malestar en el continent. L’OMS ha criticat les prohibicions i ha insistit que l’aparició d’aquesta variant recorda que la pandèmia “no ha acabat”.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.