Madrid confirma el primer cas de la variant ómicron a Espanya

 

L’Hospital Gregorio Marañón de Madrid ha confirmat el primer cas de coronavirus amb la variant ómicron a Espanya. Es tracta d’un viatger procedent de Sud-àfrica, tal com ha escrit en el seu compte de Twitter el servei de microbiologia del centre madrileny. «S’ha confirmat hui mateix per seqüenciació. Hem aconseguit posar a punt un procediment ultraràpid que ens permet tindre el resultat en el mateix dia. El pacient es troba bé», han assegurat.

 

Per part seua, la Comunitat de Madrid ha confirmat el primer cas de pacient positiu per COVID-19 amb aquesta variant, segons indica en un comunicat la Conselleria de Salut. Es tracta d’un home de 51 anys que va tornar de Sud-àfrica el passat 28 de novembre amb una escala a Amsterdam.

El positiu va ser detectat mitjançant un garbellat amb test d’antígens realitzat en l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas. El pacient es troba amb símptomes lleus i en aïllament guardant quarantena.

A més, la Direcció General de Salut Pública manté la vigilància epidemiològica dels contactes estrets del vol que va aterrar a Madrid procedent de la capital holandesa.

L’OMS va elevar la nova variant a la categoria «variant preocupant» i els científics consultats reconeixen que podria ser més contagiosa i que podria tindre més facilitat per a evadir la resposta immunitària de l’organisme.

El descobriment d’aquesta variant de coronavirus es va anunciar dijous passat a Sud-àfrica a partir de mostres preses entre el 14 i el 16 de novembre. Al mateix temps, s’havien identificat quatre contagis a Botswana i un a Hong Kong, d’un viatger procedent de Sud-àfrica.

Des del divendres, altres països també han confirmat casos de la variant, entre ells, Israel, Bèlgica, Austràlia, Països Baixos o el Regne Unit. A la llista s’uneix des de hui Espanya.

Encara que de moment hi ha poca informació disponible, molts països han anunciat restriccions primerenques i molt dràstiques entorn dels viatges cap a països del sud d’Àfrica. Mesures que han generat un gran malestar en el continent. L’OMS ha criticat les prohibicions i ha insistit que l’aparició d’aquesta variant recorda que la pandèmia “no ha acabat”.

Últimes notícies

Paiporta tanca l’últim punt d’apilament d’enderrocs de la dana després de retirar 58.400 tones

El tancament de l'últim punt d'apilament a Paiporta posa fi a la segona fase del dispositiu extraordinari de retirada de residus de la dana, amb un fort esforç inversor de la Generalitat.

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo explica que va fitxar pel Reial Madrid per a demostrar-se que seguix capacitat per a liderar a un equip a grans resultats i afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb ambició i equilibri emocional.

El TSJCV avala la doble denominació Castelló/Castelló i rebutja dos recursos

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha desestimat dos recursos contra el canvi de nom del municipi a la seua forma bilingüe Castelló/Castelló, en considerar que la decisió és jurídicament vàlida i no arbitrària.

La Generalitat sospesa recórrer el nou Pla Estatal de Vivenda per invasió de competències i falta de finançament

La Generalitat Valenciana analitza presentar un recurs contra el nou Pla Estatal de Vivenda 2026-2030, que considera tardà, desequilibrat en el finançament i lesiu per a les competències autonòmiques.

Ferrero veu a Alcaraz com una mescla entre Nadal i Federer per la seua creativitat i caràcter

Juan Carlos Ferrero descriu a Carlos Alcaraz com una combinació de Rafa Nadal i Roger Federer per la seua varietat de colps, creativitat i fort caràcter competitiu, i detalla els reptes que va afrontar com el seu entrenador.

Jasikevicius aparca els rècords abans de la Final Four de l’Eurolliga

Sarunas Jasikevicius afronta la Final Four amb Fenerbahce sense pensar en el possible rècord de dos Eurolligues seguides com a jugador i tècnic, centrat només en el treball immediat.