Madrid confirma el primer cas de la variant ómicron a Espanya

 

L’Hospital Gregorio Marañón de Madrid ha confirmat el primer cas de coronavirus amb la variant ómicron a Espanya. Es tracta d’un viatger procedent de Sud-àfrica, tal com ha escrit en el seu compte de Twitter el servei de microbiologia del centre madrileny. “S’ha confirmat hui mateix per seqüenciació. Hem aconseguit posar a punt un procediment ultraràpid que ens permet tindre el resultat en el mateix dia. El pacient es troba bé”, han assegurat.

 

Per part seua, la Comunitat de Madrid ha confirmat el primer cas de pacient positiu per COVID-19 amb aquesta variant, segons indica en un comunicat la Conselleria de Salut. Es tracta d’un home de 51 anys que va tornar de Sud-àfrica el passat 28 de novembre amb una escala a Amsterdam.

El positiu va ser detectat mitjançant un garbellat amb test d’antígens realitzat en l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas. El pacient es troba amb símptomes lleus i en aïllament guardant quarantena.

A més, la Direcció General de Salut Pública manté la vigilància epidemiològica dels contactes estrets del vol que va aterrar a Madrid procedent de la capital holandesa.

L’OMS va elevar la nova variant a la categoria “variant preocupant” i els científics consultats reconeixen que podria ser més contagiosa i que podria tindre més facilitat per a evadir la resposta immunitària de l’organisme.

El descobriment d’aquesta variant de coronavirus es va anunciar dijous passat a Sud-àfrica a partir de mostres preses entre el 14 i el 16 de novembre. Al mateix temps, s’havien identificat quatre contagis a Botswana i un a Hong Kong, d’un viatger procedent de Sud-àfrica.

Des del divendres, altres països també han confirmat casos de la variant, entre ells, Israel, Bèlgica, Austràlia, Països Baixos o el Regne Unit. A la llista s’uneix des de hui Espanya.

Encara que de moment hi ha poca informació disponible, molts països han anunciat restriccions primerenques i molt dràstiques entorn dels viatges cap a països del sud d’Àfrica. Mesures que han generat un gran malestar en el continent. L’OMS ha criticat les prohibicions i ha insistit que l’aparició d’aquesta variant recorda que la pandèmia “no ha acabat”.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.