17.1 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Mor per coronavirus un líder del moviment anti mascaretes amb 30 anys

El líder negacionista Caleb Wallace, de 30 anys, ha mort per coronavirus després de passar un mes ingressat a l’hospital. Així ho ha informat el periòdic local San Angelo Standard-Times i l’agència de notícies AP. Wallace va haver d’acudir a l’hospital després de tractar-se els primers símptomes del virus amb vitamina C, pastilles de zinc i un medicament antiparàsits.

Wallace era conegut per liderar el moviment antimascaretes i en contra de les mesures de prevenció del COVID-19 en l’estat nord-americà de Texas.

El nord-americà va organitzar el passat 4 de juliol de 2020 una protesta en San Angelo, ciutat que pertany a l’estat de Texas. En esta manifestació negacionista, els participants portaven cartells on assenyalaven que estaven en contra de l’ús de les màscares i els tancaments de negocis per a fer front a la pandèmia.

Així mateix, els manifestants van intentar explicar que no hi havia evidències científiques sobre el coronavirus, a més de criticar el tracte de la premsa sobretot el que envolta a la pandèmia.

La seua pressió contra les mesures del coronavirus no va quedar ací. A l’abril d’enguany va escriure una carta al districte escolar de San Angelo exigint que s’anul·lara totes les mesures de prevenció contra la pandèmia del cororonavirus.

La seua dona, Jessica Wallace, ha confirmat la seua defunció en una publicació en ‘GoFundMe‘, una pàgina en la qual buscava donacions econòmiques per a costejar les despeses hospitalàries del seu espòs.

Tal com recollia la publicació, Calleb era pare de tres filles i la seua esposa està embarassada d’una quarta. Després de diverses setmanes intubat en un hospital, la dona s’havia decidit a demanar ajuda en estimar que podria estar entre un i dos mesos en vigilància intensiva i després altres sis mesos de rehabilitació.

Wallace va començar a tindre símptomes de COVID el 26 de juliol, però que es va negar a realitzar-se una prova. En comptes d’acudir a l’hospital va decidir prendre elevades dosis de vitamina C, pastilles de zinc i un medicament contra els paràsits que les autoritats han demanat que no siga utilitzada contra el virus perquè no és efectiu. El 30 de juliol va ser hospitalitzat i el 8 d’agost va haver de ser ingressat en l’UCI i intubat.

El pitjor dels finals arribava per a Calleb el passat 28 d’agost, quan Jessica confirmava que havia mort. En missatges que la dona dedicava als donants, va explicar que Calleb va lluitar per les seues creences i que malgrat ser un “home imperfecte” estimava a la seua família i les seues xiquetes més que a res.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana demana les gravacions de Carlos Mazón en Les Corts i en el Congrés

La instructora ha reclamat a les dos Cambres els vídeos per a incorporar-los a la causa penal i contrastar afirmacions del president sobre crides, informació i morts.

La reserva hídrica del Xúquer es manté en el 49,7% i la del Segura puja al 20,2%

El Xúquer encadena dos setmanes en el 49,7%, mentres el Segura suma mig punt fins al 20,2%. La reserva nacional puja al 53,3% després de noves pluges.

Camarero situa la reconstrucció com a prioritat del pròxim president de la Generalitat

La portaveu del Consell ha assegurat que la prioritat del pròxim president, Juanfran Pérez Llorca, serà continuar la reconstrucció després de la DANA i sostindre l'estabilitat institucional.

Compromís acusa a Mazón de mentir en el Congrés i estudia portar-lo a la Justícia

Compromís ha acusat a Carlos Mazón de mentir en la comissió d'investigació de la DANA en el Congrés i estudia portar-lo als tribunals per fals testimoniatge. PSOE i Sumar han recolzat la necessitat d'esclarir els fets, mentres Podemos remet la decisió a la Mesa de la comissió.

Més de la mitat d’infermeres i fisioterapeutes en la Comunitat patix assetjament sexual i el 85% no ho denuncia

Un sondeig en la Comunitat Valenciana revela que el 51% d'infermeres i fisioterapeutes patix conductes d'assetjament sexual o per raó de sexe. El 85% no denúncia per desconeixement del procediment i falta de confiança en la seua eficàcia.

Tretze golfistes superen la prèvia i completen el quadre del Campionat d’Espanya de golf

Tretze jugadors van accedir des d'una prèvia amb 32 participants i van deixar tancat un quadre de 84 golfistes. Pedro Marín va ser el més destacat i el torneig es disputarà del 20 al 23 de novembre en Mediterrani Golf.

Govern habilita a particulars i associacions a demanar la retirada de símbols franquistes

L'Executiu ha aprovat el decret que crea el catàleg de símbols franquistes i obri la petició de retirada a ciutadans i associacions. La comissió tècnica definirà els elements afectats i actualitzarà el llistat de manera periòdica.

El Atticgo Elx es mesurarà al Gminy Kobierzyce en els octaus de la EHF Copa Europea

El sorteig a Viena va aparellar al Atticgo Elx amb el Gminy Kobierzyce en els octaus de la EHF Copa Europea. L'anada serà a Polònia i la volta a Elx.