Anuncios

Mor una dona de 40 anys per coronavirus després de donar a llum a dos fetus

 

Una dona de 40 anys va morir este dilluns a l’Hospital Virgen del Rocío de Sevilla després de passar quasi quaranta dies en l’UCI d’este centre sanitari, en el qual va ingressar amb Covid a principis del passat mes d’agost. El seu estat de salut va anar empitjorant malgrat els esforços de tots els professionals sanitaris per salvar la seua vida. La dona havia donat a llum recentment a dos fetus que tampoc van poder tirar avant.

 

No és la primera que mor en este hospital una dona embarassada 

 

La dona no és la primera embarassada amb coronavirus que perd la seua vida en este hospital sevillà després de donar a llum. El mes d’agost passat també va morir una dona, que no estava vacunada contra la COVID-19, a causa d’un tromboembolisme pulmonar massiu, una de les conseqüències per a la salut que està provocant la variant Delta del coronavirus. Va estar ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI), però, desgraciadament, els metges no van poder fer res per salvar la seua vida.

 

Set embarassades hospitalitzades amb Covid a Andalusia

 

En els últims dies, Andalusia ha registrat un total de set embarassades hospitalitzades amb coronavirus, nou menys que fa dos setmanes. De les set embarassades hospitalitzades, 3 estan a Sevilla, 2 a Màlaga i 2 a Granada. La resta de províncies no registra cap ingressada. Per part seua, també es troben ingressades altres sis dones que ja han donat a llum, d’elles, tres es troben en UCI, després de la defunció de la dona de 40 anys.

Del total de les 13 dones ingressades en centres hospitalaris andalusos, una d’elles compta amb pauta completa i una altra amb una pauta parcial de vacunació.

Vacunació en embarassades

 

Llavors menys de la tercera part de les embarassades estaven vacunades; hui la pauta de vacunació en el cas d’estes persones està molt avançada, en percentatges del 65,2 per cent, segons fonts del Servei Andalús de Salut (un 74,5 per cent ha rebut almenys una dosi).

La cinquena ona de la pandèmia, protagonitzada per la variant Delta, s’està mostrant més agressiva que les anteriors variants del coronavirus amb joves i dones embarassades. A mitjan passat mes va haver-hi fins a set hospitalitzades. Diverses d’elles van perdre els bebés que esperaven, encara que la majoria van aconseguir tirar-los avant. Cap d’estes dones estava vacunada contra la malaltia que ha matat fins ara a 85.393 persones a Espanya, segons dades oficials.

«És perillós no vacunar-se, especialment amb esta variant tan contagiosa del virus, però ho és especialment en el cas de les dones embarassades perquè esta malaltia pot matar-les, com ja ha ocorregut en dos ocasions al llarg d’esta cinquena ona», asseguren fonts de l’hospital sevillà. La preocupació per la situació de les gestants contagiades el mes d’agost passat va animar a la Conselleria de Salut a vacunar-les a totes sense cita prèvia.

La Comissió de Salut Pública, del Ministeri de Sanitat, en col·laboració amb la Federació d’Associacions Científic Metgesses Espanyoles (Facme), assegura en un document fet públic a l’agost que «s’ha de prioritzar la vacunació de les dones embarassades pel seu major risc enfront del Covid-19, fomentant estratègies de captació específiques per a dones embarassades», sense consideracions d’edat de la dona ni de setmanes de gestació, com es va plantejar durant els inicis de la campanya de vacunació a Espanya.

El document recorda que la vacuna evita complicacions durant l’embaràs en qualsevol cas, però de manera especial «si existeixen factors de major risc com poden ser obesitat, edat major de 35 anys, hipertensió arterial, diabetis o preeclàmpsia».

Assegura també que «no existeix contraindicació per a la vacunació enfront del Covid en cap trimestre de l’embaràs», i que s’ha de facilitar que les dones embarassades arriben completament vacunades «al període de màxim risc de complicacions per Covid». El Ministeri es refereix a les acaballes del segon trimestre i al tercer trimestre de l’embaràs. Les vacunes triades a Espanya per a les embarassades són Pfizer i Moderna.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.