Mor una dona de 40 anys per coronavirus després de donar a llum a dos fetus

 

Una dona de 40 anys va morir este dilluns a l’Hospital Virgen del Rocío de Sevilla després de passar quasi quaranta dies en l’UCI d’este centre sanitari, en el qual va ingressar amb Covid a principis del passat mes d’agost. El seu estat de salut va anar empitjorant malgrat els esforços de tots els professionals sanitaris per salvar la seua vida. La dona havia donat a llum recentment a dos fetus que tampoc van poder tirar avant.

 

No és la primera que mor en este hospital una dona embarassada 

 

La dona no és la primera embarassada amb coronavirus que perd la seua vida en este hospital sevillà després de donar a llum. El mes d’agost passat també va morir una dona, que no estava vacunada contra la COVID-19, a causa d’un tromboembolisme pulmonar massiu, una de les conseqüències per a la salut que està provocant la variant Delta del coronavirus. Va estar ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI), però, desgraciadament, els metges no van poder fer res per salvar la seua vida.

 

Set embarassades hospitalitzades amb Covid a Andalusia

 

En els últims dies, Andalusia ha registrat un total de set embarassades hospitalitzades amb coronavirus, nou menys que fa dos setmanes. De les set embarassades hospitalitzades, 3 estan a Sevilla, 2 a Màlaga i 2 a Granada. La resta de províncies no registra cap ingressada. Per part seua, també es troben ingressades altres sis dones que ja han donat a llum, d’elles, tres es troben en UCI, després de la defunció de la dona de 40 anys.

Del total de les 13 dones ingressades en centres hospitalaris andalusos, una d’elles compta amb pauta completa i una altra amb una pauta parcial de vacunació.

Vacunació en embarassades

 

Llavors menys de la tercera part de les embarassades estaven vacunades; hui la pauta de vacunació en el cas d’estes persones està molt avançada, en percentatges del 65,2 per cent, segons fonts del Servei Andalús de Salut (un 74,5 per cent ha rebut almenys una dosi).

La cinquena ona de la pandèmia, protagonitzada per la variant Delta, s’està mostrant més agressiva que les anteriors variants del coronavirus amb joves i dones embarassades. A mitjan passat mes va haver-hi fins a set hospitalitzades. Diverses d’elles van perdre els bebés que esperaven, encara que la majoria van aconseguir tirar-los avant. Cap d’estes dones estava vacunada contra la malaltia que ha matat fins ara a 85.393 persones a Espanya, segons dades oficials.

«És perillós no vacunar-se, especialment amb esta variant tan contagiosa del virus, però ho és especialment en el cas de les dones embarassades perquè esta malaltia pot matar-les, com ja ha ocorregut en dos ocasions al llarg d’esta cinquena ona», asseguren fonts de l’hospital sevillà. La preocupació per la situació de les gestants contagiades el mes d’agost passat va animar a la Conselleria de Salut a vacunar-les a totes sense cita prèvia.

La Comissió de Salut Pública, del Ministeri de Sanitat, en col·laboració amb la Federació d’Associacions Científic Metgesses Espanyoles (Facme), assegura en un document fet públic a l’agost que «s’ha de prioritzar la vacunació de les dones embarassades pel seu major risc enfront del Covid-19, fomentant estratègies de captació específiques per a dones embarassades», sense consideracions d’edat de la dona ni de setmanes de gestació, com es va plantejar durant els inicis de la campanya de vacunació a Espanya.

El document recorda que la vacuna evita complicacions durant l’embaràs en qualsevol cas, però de manera especial «si existeixen factors de major risc com poden ser obesitat, edat major de 35 anys, hipertensió arterial, diabetis o preeclàmpsia».

Assegura també que «no existeix contraindicació per a la vacunació enfront del Covid en cap trimestre de l’embaràs», i que s’ha de facilitar que les dones embarassades arriben completament vacunades «al període de màxim risc de complicacions per Covid». El Ministeri es refereix a les acaballes del segon trimestre i al tercer trimestre de l’embaràs. Les vacunes triades a Espanya per a les embarassades són Pfizer i Moderna.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.