Mor una dona de 40 anys per coronavirus després de donar a llum a dos fetus

 

Una dona de 40 anys va morir este dilluns a l’Hospital Virgen del Rocío de Sevilla després de passar quasi quaranta dies en l’UCI d’este centre sanitari, en el qual va ingressar amb Covid a principis del passat mes d’agost. El seu estat de salut va anar empitjorant malgrat els esforços de tots els professionals sanitaris per salvar la seua vida. La dona havia donat a llum recentment a dos fetus que tampoc van poder tirar avant.

 

No és la primera que mor en este hospital una dona embarassada 

 

La dona no és la primera embarassada amb coronavirus que perd la seua vida en este hospital sevillà després de donar a llum. El mes d’agost passat també va morir una dona, que no estava vacunada contra la COVID-19, a causa d’un tromboembolisme pulmonar massiu, una de les conseqüències per a la salut que està provocant la variant Delta del coronavirus. Va estar ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI), però, desgraciadament, els metges no van poder fer res per salvar la seua vida.

 

Set embarassades hospitalitzades amb Covid a Andalusia

 

En els últims dies, Andalusia ha registrat un total de set embarassades hospitalitzades amb coronavirus, nou menys que fa dos setmanes. De les set embarassades hospitalitzades, 3 estan a Sevilla, 2 a Màlaga i 2 a Granada. La resta de províncies no registra cap ingressada. Per part seua, també es troben ingressades altres sis dones que ja han donat a llum, d’elles, tres es troben en UCI, després de la defunció de la dona de 40 anys.

Del total de les 13 dones ingressades en centres hospitalaris andalusos, una d’elles compta amb pauta completa i una altra amb una pauta parcial de vacunació.

Vacunació en embarassades

 

Llavors menys de la tercera part de les embarassades estaven vacunades; hui la pauta de vacunació en el cas d’estes persones està molt avançada, en percentatges del 65,2 per cent, segons fonts del Servei Andalús de Salut (un 74,5 per cent ha rebut almenys una dosi).

La cinquena ona de la pandèmia, protagonitzada per la variant Delta, s’està mostrant més agressiva que les anteriors variants del coronavirus amb joves i dones embarassades. A mitjan passat mes va haver-hi fins a set hospitalitzades. Diverses d’elles van perdre els bebés que esperaven, encara que la majoria van aconseguir tirar-los avant. Cap d’estes dones estava vacunada contra la malaltia que ha matat fins ara a 85.393 persones a Espanya, segons dades oficials.

«És perillós no vacunar-se, especialment amb esta variant tan contagiosa del virus, però ho és especialment en el cas de les dones embarassades perquè esta malaltia pot matar-les, com ja ha ocorregut en dos ocasions al llarg d’esta cinquena ona», asseguren fonts de l’hospital sevillà. La preocupació per la situació de les gestants contagiades el mes d’agost passat va animar a la Conselleria de Salut a vacunar-les a totes sense cita prèvia.

La Comissió de Salut Pública, del Ministeri de Sanitat, en col·laboració amb la Federació d’Associacions Científic Metgesses Espanyoles (Facme), assegura en un document fet públic a l’agost que «s’ha de prioritzar la vacunació de les dones embarassades pel seu major risc enfront del Covid-19, fomentant estratègies de captació específiques per a dones embarassades», sense consideracions d’edat de la dona ni de setmanes de gestació, com es va plantejar durant els inicis de la campanya de vacunació a Espanya.

El document recorda que la vacuna evita complicacions durant l’embaràs en qualsevol cas, però de manera especial «si existeixen factors de major risc com poden ser obesitat, edat major de 35 anys, hipertensió arterial, diabetis o preeclàmpsia».

Assegura també que «no existeix contraindicació per a la vacunació enfront del Covid en cap trimestre de l’embaràs», i que s’ha de facilitar que les dones embarassades arriben completament vacunades «al període de màxim risc de complicacions per Covid». El Ministeri es refereix a les acaballes del segon trimestre i al tercer trimestre de l’embaràs. Les vacunes triades a Espanya per a les embarassades són Pfizer i Moderna.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla