Mor una dona de 40 anys per coronavirus després de donar a llum a dos fetus

 

Una dona de 40 anys va morir este dilluns a l’Hospital Virgen del Rocío de Sevilla després de passar quasi quaranta dies en l’UCI d’este centre sanitari, en el qual va ingressar amb Covid a principis del passat mes d’agost. El seu estat de salut va anar empitjorant malgrat els esforços de tots els professionals sanitaris per salvar la seua vida. La dona havia donat a llum recentment a dos fetus que tampoc van poder tirar avant.

 

No és la primera que mor en este hospital una dona embarassada 

 

La dona no és la primera embarassada amb coronavirus que perd la seua vida en este hospital sevillà després de donar a llum. El mes d’agost passat també va morir una dona, que no estava vacunada contra la COVID-19, a causa d’un tromboembolisme pulmonar massiu, una de les conseqüències per a la salut que està provocant la variant Delta del coronavirus. Va estar ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI), però, desgraciadament, els metges no van poder fer res per salvar la seua vida.

 

Set embarassades hospitalitzades amb Covid a Andalusia

 

En els últims dies, Andalusia ha registrat un total de set embarassades hospitalitzades amb coronavirus, nou menys que fa dos setmanes. De les set embarassades hospitalitzades, 3 estan a Sevilla, 2 a Màlaga i 2 a Granada. La resta de províncies no registra cap ingressada. Per part seua, també es troben ingressades altres sis dones que ja han donat a llum, d’elles, tres es troben en UCI, després de la defunció de la dona de 40 anys.

Del total de les 13 dones ingressades en centres hospitalaris andalusos, una d’elles compta amb pauta completa i una altra amb una pauta parcial de vacunació.

Vacunació en embarassades

 

Llavors menys de la tercera part de les embarassades estaven vacunades; hui la pauta de vacunació en el cas d’estes persones està molt avançada, en percentatges del 65,2 per cent, segons fonts del Servei Andalús de Salut (un 74,5 per cent ha rebut almenys una dosi).

La cinquena ona de la pandèmia, protagonitzada per la variant Delta, s’està mostrant més agressiva que les anteriors variants del coronavirus amb joves i dones embarassades. A mitjan passat mes va haver-hi fins a set hospitalitzades. Diverses d’elles van perdre els bebés que esperaven, encara que la majoria van aconseguir tirar-los avant. Cap d’estes dones estava vacunada contra la malaltia que ha matat fins ara a 85.393 persones a Espanya, segons dades oficials.

«És perillós no vacunar-se, especialment amb esta variant tan contagiosa del virus, però ho és especialment en el cas de les dones embarassades perquè esta malaltia pot matar-les, com ja ha ocorregut en dos ocasions al llarg d’esta cinquena ona», asseguren fonts de l’hospital sevillà. La preocupació per la situació de les gestants contagiades el mes d’agost passat va animar a la Conselleria de Salut a vacunar-les a totes sense cita prèvia.

La Comissió de Salut Pública, del Ministeri de Sanitat, en col·laboració amb la Federació d’Associacions Científic Metgesses Espanyoles (Facme), assegura en un document fet públic a l’agost que «s’ha de prioritzar la vacunació de les dones embarassades pel seu major risc enfront del Covid-19, fomentant estratègies de captació específiques per a dones embarassades», sense consideracions d’edat de la dona ni de setmanes de gestació, com es va plantejar durant els inicis de la campanya de vacunació a Espanya.

El document recorda que la vacuna evita complicacions durant l’embaràs en qualsevol cas, però de manera especial «si existeixen factors de major risc com poden ser obesitat, edat major de 35 anys, hipertensió arterial, diabetis o preeclàmpsia».

Assegura també que «no existeix contraindicació per a la vacunació enfront del Covid en cap trimestre de l’embaràs», i que s’ha de facilitar que les dones embarassades arriben completament vacunades «al període de màxim risc de complicacions per Covid». El Ministeri es refereix a les acaballes del segon trimestre i al tercer trimestre de l’embaràs. Les vacunes triades a Espanya per a les embarassades són Pfizer i Moderna.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.