Mor una dona de 40 anys per coronavirus després de donar a llum a dos fetus

 

Una dona de 40 anys va morir este dilluns a l’Hospital Virgen del Rocío de Sevilla després de passar quasi quaranta dies en l’UCI d’este centre sanitari, en el qual va ingressar amb Covid a principis del passat mes d’agost. El seu estat de salut va anar empitjorant malgrat els esforços de tots els professionals sanitaris per salvar la seua vida. La dona havia donat a llum recentment a dos fetus que tampoc van poder tirar avant.

 

No és la primera que mor en este hospital una dona embarassada 

 

La dona no és la primera embarassada amb coronavirus que perd la seua vida en este hospital sevillà després de donar a llum. El mes d’agost passat també va morir una dona, que no estava vacunada contra la COVID-19, a causa d’un tromboembolisme pulmonar massiu, una de les conseqüències per a la salut que està provocant la variant Delta del coronavirus. Va estar ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI), però, desgraciadament, els metges no van poder fer res per salvar la seua vida.

 

Set embarassades hospitalitzades amb Covid a Andalusia

 

En els últims dies, Andalusia ha registrat un total de set embarassades hospitalitzades amb coronavirus, nou menys que fa dos setmanes. De les set embarassades hospitalitzades, 3 estan a Sevilla, 2 a Màlaga i 2 a Granada. La resta de províncies no registra cap ingressada. Per part seua, també es troben ingressades altres sis dones que ja han donat a llum, d’elles, tres es troben en UCI, després de la defunció de la dona de 40 anys.

Del total de les 13 dones ingressades en centres hospitalaris andalusos, una d’elles compta amb pauta completa i una altra amb una pauta parcial de vacunació.

Vacunació en embarassades

 

Llavors menys de la tercera part de les embarassades estaven vacunades; hui la pauta de vacunació en el cas d’estes persones està molt avançada, en percentatges del 65,2 per cent, segons fonts del Servei Andalús de Salut (un 74,5 per cent ha rebut almenys una dosi).

La cinquena ona de la pandèmia, protagonitzada per la variant Delta, s’està mostrant més agressiva que les anteriors variants del coronavirus amb joves i dones embarassades. A mitjan passat mes va haver-hi fins a set hospitalitzades. Diverses d’elles van perdre els bebés que esperaven, encara que la majoria van aconseguir tirar-los avant. Cap d’estes dones estava vacunada contra la malaltia que ha matat fins ara a 85.393 persones a Espanya, segons dades oficials.

«És perillós no vacunar-se, especialment amb esta variant tan contagiosa del virus, però ho és especialment en el cas de les dones embarassades perquè esta malaltia pot matar-les, com ja ha ocorregut en dos ocasions al llarg d’esta cinquena ona», asseguren fonts de l’hospital sevillà. La preocupació per la situació de les gestants contagiades el mes d’agost passat va animar a la Conselleria de Salut a vacunar-les a totes sense cita prèvia.

La Comissió de Salut Pública, del Ministeri de Sanitat, en col·laboració amb la Federació d’Associacions Científic Metgesses Espanyoles (Facme), assegura en un document fet públic a l’agost que «s’ha de prioritzar la vacunació de les dones embarassades pel seu major risc enfront del Covid-19, fomentant estratègies de captació específiques per a dones embarassades», sense consideracions d’edat de la dona ni de setmanes de gestació, com es va plantejar durant els inicis de la campanya de vacunació a Espanya.

El document recorda que la vacuna evita complicacions durant l’embaràs en qualsevol cas, però de manera especial «si existeixen factors de major risc com poden ser obesitat, edat major de 35 anys, hipertensió arterial, diabetis o preeclàmpsia».

Assegura també que «no existeix contraindicació per a la vacunació enfront del Covid en cap trimestre de l’embaràs», i que s’ha de facilitar que les dones embarassades arriben completament vacunades «al període de màxim risc de complicacions per Covid». El Ministeri es refereix a les acaballes del segon trimestre i al tercer trimestre de l’embaràs. Les vacunes triades a Espanya per a les embarassades són Pfizer i Moderna.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.