En el nivell de la nova normalitat per a dos dels vuit indicadors valencians.

 

Dos comunitats autònomes en risc extrem, sis en risc alt, dos en nivell mitjà i altres cinc, entre les quals s’inclou la Comunitat Valenciana, en risc baix. Els indicadors del semàfor del Ministeri de Sanitat mostren una Espanya multicolor que va des del nivell d’alerta 1 al 4. És la imatge de com la pandèmia, en l’anomenada quarta ona, evoluciona de manera molt dispar en cada territori.

El semàfor es va establir el mes de setembre entre les discrepàncies i divergències en les autonomies per saber com avançava en cadascuna d’elles la pandèmia i quines mesures s’havien de posar. Els indicadors són vuit amb fins a cinc paràmetres de risc que busquen oferir una radiografia el més objectivable, extrapolable i comparable a la resta de comunitats.

En el cas valencià, l’autonomia té dos dels vuit indicadors acordats pel Consell Interterritorial en xifres de «nova normalitat». Estos són els de positivitat i l’ocupació de llits covid a l’hospital, un verd/blau clar enmig de grocs, taronges, roig i rojos foscos que alerten que el risc a un nou increment dels contagis continua sent possible.
A més de la Comunitat Valenciana, hi ha altres quatre autonomies que compten amb alguna dada per baix dels paràmetres considerats com a «nova normalitat» i només Galícia i Balears tenen dos d’estos indicadors en nivells mínims: ocupació d’hospitalitzats covid i positivitat en el cas balear (igual que la Comunitat Valenciana) i percentatge de llits d’UCI per covid i positivitat per als gallecs.

 

En estos moments estes són les dades

En estos moments, segons les dades facilitades pel ministeri a final de setmana, el 3% de les proves diagnòstiques realitzades en la Comunitat Valenciana donen un resultat positiu de presència del virus. És un punt per baix del nivell considerat com a «nova normalitat» i es troba quatre punts per sobre de la mitjana estatal. Com més baix és esta dada significa que s’està fent un bon control de la infecció i s’escapen menys asimptomàtics. No hem de baixar la guàrdia.

L’altra dada amb percentatges que semblen escapar-se de moments molt anteriors als drames de la segona i la tercera ona és el de proporció d’hospitalitzats covid sobre el total de llits. En estos moments, segons dades del divendres de la conselleria, hi havia ingressades (sense comptar UCI) 303 persones amb infecció de coronavirus, lluny del pic aconseguit a la fi de gener on se superaven les 4.700 hospitalitzacions. Estes suposen el 1,8% dels llits totals dels centres sanitaris (només millorat per Balears).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.