En el nivell de la nova normalitat per a dos dels vuit indicadors valencians.

 

Dos comunitats autònomes en risc extrem, sis en risc alt, dos en nivell mitjà i altres cinc, entre les quals s’inclou la Comunitat Valenciana, en risc baix. Els indicadors del semàfor del Ministeri de Sanitat mostren una Espanya multicolor que va des del nivell d’alerta 1 al 4. És la imatge de com la pandèmia, en l’anomenada quarta ona, evoluciona de manera molt dispar en cada territori.

El semàfor es va establir el mes de setembre entre les discrepàncies i divergències en les autonomies per saber com avançava en cadascuna d’elles la pandèmia i quines mesures s’havien de posar. Els indicadors són vuit amb fins a cinc paràmetres de risc que busquen oferir una radiografia el més objectivable, extrapolable i comparable a la resta de comunitats.

En el cas valencià, l’autonomia té dos dels vuit indicadors acordats pel Consell Interterritorial en xifres de «nova normalitat». Estos són els de positivitat i l’ocupació de llits covid a l’hospital, un verd/blau clar enmig de grocs, taronges, roig i rojos foscos que alerten que el risc a un nou increment dels contagis continua sent possible.
A més de la Comunitat Valenciana, hi ha altres quatre autonomies que compten amb alguna dada per baix dels paràmetres considerats com a «nova normalitat» i només Galícia i Balears tenen dos d’estos indicadors en nivells mínims: ocupació d’hospitalitzats covid i positivitat en el cas balear (igual que la Comunitat Valenciana) i percentatge de llits d’UCI per covid i positivitat per als gallecs.

 

En estos moments estes són les dades

En estos moments, segons les dades facilitades pel ministeri a final de setmana, el 3% de les proves diagnòstiques realitzades en la Comunitat Valenciana donen un resultat positiu de presència del virus. És un punt per baix del nivell considerat com a «nova normalitat» i es troba quatre punts per sobre de la mitjana estatal. Com més baix és esta dada significa que s’està fent un bon control de la infecció i s’escapen menys asimptomàtics. No hem de baixar la guàrdia.

L’altra dada amb percentatges que semblen escapar-se de moments molt anteriors als drames de la segona i la tercera ona és el de proporció d’hospitalitzats covid sobre el total de llits. En estos moments, segons dades del divendres de la conselleria, hi havia ingressades (sense comptar UCI) 303 persones amb infecció de coronavirus, lluny del pic aconseguit a la fi de gener on se superaven les 4.700 hospitalitzacions. Estes suposen el 1,8% dels llits totals dels centres sanitaris (només millorat per Balears).

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.