15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

En el nivell de la nova normalitat per a dos dels vuit indicadors valencians.

 

Dos comunitats autònomes en risc extrem, sis en risc alt, dos en nivell mitjà i altres cinc, entre les quals s’inclou la Comunitat Valenciana, en risc baix. Els indicadors del semàfor del Ministeri de Sanitat mostren una Espanya multicolor que va des del nivell d’alerta 1 al 4. És la imatge de com la pandèmia, en l’anomenada quarta ona, evoluciona de manera molt dispar en cada territori.

El semàfor es va establir el mes de setembre entre les discrepàncies i divergències en les autonomies per saber com avançava en cadascuna d’elles la pandèmia i quines mesures s’havien de posar. Els indicadors són vuit amb fins a cinc paràmetres de risc que busquen oferir una radiografia el més objectivable, extrapolable i comparable a la resta de comunitats.

En el cas valencià, l’autonomia té dos dels vuit indicadors acordats pel Consell Interterritorial en xifres de «nova normalitat». Estos són els de positivitat i l’ocupació de llits covid a l’hospital, un verd/blau clar enmig de grocs, taronges, roig i rojos foscos que alerten que el risc a un nou increment dels contagis continua sent possible.
A més de la Comunitat Valenciana, hi ha altres quatre autonomies que compten amb alguna dada per baix dels paràmetres considerats com a «nova normalitat» i només Galícia i Balears tenen dos d’estos indicadors en nivells mínims: ocupació d’hospitalitzats covid i positivitat en el cas balear (igual que la Comunitat Valenciana) i percentatge de llits d’UCI per covid i positivitat per als gallecs.

 

En estos moments estes són les dades

En estos moments, segons les dades facilitades pel ministeri a final de setmana, el 3% de les proves diagnòstiques realitzades en la Comunitat Valenciana donen un resultat positiu de presència del virus. És un punt per baix del nivell considerat com a «nova normalitat» i es troba quatre punts per sobre de la mitjana estatal. Com més baix és esta dada significa que s’està fent un bon control de la infecció i s’escapen menys asimptomàtics. No hem de baixar la guàrdia.

L’altra dada amb percentatges que semblen escapar-se de moments molt anteriors als drames de la segona i la tercera ona és el de proporció d’hospitalitzats covid sobre el total de llits. En estos moments, segons dades del divendres de la conselleria, hi havia ingressades (sense comptar UCI) 303 persones amb infecció de coronavirus, lluny del pic aconseguit a la fi de gener on se superaven les 4.700 hospitalitzacions. Estes suposen el 1,8% dels llits totals dels centres sanitaris (només millorat per Balears).

Últimes notícies

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.