En el nivell de la nova normalitat per a dos dels vuit indicadors valencians.

 

Dos comunitats autònomes en risc extrem, sis en risc alt, dos en nivell mitjà i altres cinc, entre les quals s’inclou la Comunitat Valenciana, en risc baix. Els indicadors del semàfor del Ministeri de Sanitat mostren una Espanya multicolor que va des del nivell d’alerta 1 al 4. És la imatge de com la pandèmia, en l’anomenada quarta ona, evoluciona de manera molt dispar en cada territori.

El semàfor es va establir el mes de setembre entre les discrepàncies i divergències en les autonomies per saber com avançava en cadascuna d’elles la pandèmia i quines mesures s’havien de posar. Els indicadors són vuit amb fins a cinc paràmetres de risc que busquen oferir una radiografia el més objectivable, extrapolable i comparable a la resta de comunitats.

En el cas valencià, l’autonomia té dos dels vuit indicadors acordats pel Consell Interterritorial en xifres de «nova normalitat». Estos són els de positivitat i l’ocupació de llits covid a l’hospital, un verd/blau clar enmig de grocs, taronges, roig i rojos foscos que alerten que el risc a un nou increment dels contagis continua sent possible.
A més de la Comunitat Valenciana, hi ha altres quatre autonomies que compten amb alguna dada per baix dels paràmetres considerats com a «nova normalitat» i només Galícia i Balears tenen dos d’estos indicadors en nivells mínims: ocupació d’hospitalitzats covid i positivitat en el cas balear (igual que la Comunitat Valenciana) i percentatge de llits d’UCI per covid i positivitat per als gallecs.

 

En estos moments estes són les dades

En estos moments, segons les dades facilitades pel ministeri a final de setmana, el 3% de les proves diagnòstiques realitzades en la Comunitat Valenciana donen un resultat positiu de presència del virus. És un punt per baix del nivell considerat com a «nova normalitat» i es troba quatre punts per sobre de la mitjana estatal. Com més baix és esta dada significa que s’està fent un bon control de la infecció i s’escapen menys asimptomàtics. No hem de baixar la guàrdia.

L’altra dada amb percentatges que semblen escapar-se de moments molt anteriors als drames de la segona i la tercera ona és el de proporció d’hospitalitzats covid sobre el total de llits. En estos moments, segons dades del divendres de la conselleria, hi havia ingressades (sense comptar UCI) 303 persones amb infecció de coronavirus, lluny del pic aconseguit a la fi de gener on se superaven les 4.700 hospitalitzacions. Estes suposen el 1,8% dels llits totals dels centres sanitaris (només millorat per Balears).

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.