En el nivell de la nova normalitat per a dos dels vuit indicadors valencians.

 

Dos comunitats autònomes en risc extrem, sis en risc alt, dos en nivell mitjà i altres cinc, entre les quals s’inclou la Comunitat Valenciana, en risc baix. Els indicadors del semàfor del Ministeri de Sanitat mostren una Espanya multicolor que va des del nivell d’alerta 1 al 4. És la imatge de com la pandèmia, en l’anomenada quarta ona, evoluciona de manera molt dispar en cada territori.

El semàfor es va establir el mes de setembre entre les discrepàncies i divergències en les autonomies per saber com avançava en cadascuna d’elles la pandèmia i quines mesures s’havien de posar. Els indicadors són vuit amb fins a cinc paràmetres de risc que busquen oferir una radiografia el més objectivable, extrapolable i comparable a la resta de comunitats.

En el cas valencià, l’autonomia té dos dels vuit indicadors acordats pel Consell Interterritorial en xifres de «nova normalitat». Estos són els de positivitat i l’ocupació de llits covid a l’hospital, un verd/blau clar enmig de grocs, taronges, roig i rojos foscos que alerten que el risc a un nou increment dels contagis continua sent possible.
A més de la Comunitat Valenciana, hi ha altres quatre autonomies que compten amb alguna dada per baix dels paràmetres considerats com a «nova normalitat» i només Galícia i Balears tenen dos d’estos indicadors en nivells mínims: ocupació d’hospitalitzats covid i positivitat en el cas balear (igual que la Comunitat Valenciana) i percentatge de llits d’UCI per covid i positivitat per als gallecs.

 

En estos moments estes són les dades

En estos moments, segons les dades facilitades pel ministeri a final de setmana, el 3% de les proves diagnòstiques realitzades en la Comunitat Valenciana donen un resultat positiu de presència del virus. És un punt per baix del nivell considerat com a «nova normalitat» i es troba quatre punts per sobre de la mitjana estatal. Com més baix és esta dada significa que s’està fent un bon control de la infecció i s’escapen menys asimptomàtics. No hem de baixar la guàrdia.

L’altra dada amb percentatges que semblen escapar-se de moments molt anteriors als drames de la segona i la tercera ona és el de proporció d’hospitalitzats covid sobre el total de llits. En estos moments, segons dades del divendres de la conselleria, hi havia ingressades (sense comptar UCI) 303 persones amb infecció de coronavirus, lluny del pic aconseguit a la fi de gener on se superaven les 4.700 hospitalitzacions. Estes suposen el 1,8% dels llits totals dels centres sanitaris (només millorat per Balears).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.