Nou gir: Espanya permetrà l’entrada de turistes «sense controls sanitaris» d’aquí 3 dies

Els turistes del Regne Unit i d’una desena de països extracomunitaris més podran viatjar a l’Estat a partir de dilluns sense cap mena de restricció ni control sanitari. Així ho ha anunciat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, des de Fitur, on també ha presentat el Certificat Digital UE Covid-19 que facilitarà els tràmits per a les visites de turistes de la Unió Europea des de l’1 de juliol. Pel que fa a la resta de països, els de la UE catalogats en taronja o més i els de tercers països amb els quals no hi ha llibertat de moviments podran entrar a l’Estat a partir del 7 de juny sempre que presenten una PCR o un certificat de vacunació.

Segons Sánchez, Espanya estarà «encantada» de rebre’ls este estiu. «Són benvinguts al nostre país», ha dit. Sánchez adopta la decisió respecte al Regne Unit de manera unilateral i mentre les autoritats britàniques encara mantenen l’Estat al color taronja del seu semàfor, de manera que si no hi ha canvis els viatgers, hauran d’afrontar una quarantena al seu retorn.

L’anunci de Sánchez ha anat acompanyat d’una ordre ministerial publicada al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) que a més dels turistes del Regne Unit obre les portes també a partir de dilluns als viatgers d’Austràlia, Nova Zelanda, Singapur, Israel, Japó, Ruanda, Corea del Sud, Tailàndia i la Xina. «Tots ells passen a estar a la llista de països segurs i per tant podran entrar al nostre país i no hauran d’afrontar controls sanitaris a la seua arribada a Espanya», ha dit Sánchez. «És a dir que des del pròxim dilluns Espanya estarà encantada, encertadíssima, d’acollir-los, i són benvinguts sense restriccions ni requisits sanitaris».

Turistes nord-americans a partir del 7 de juny

A més, Pedro Sánchez ha avançat que el pròxim 7 de juny es permetrà l’entrada als viatgers de tots els països, sempre que acrediten haver rebut la pauta completa d’una vacuna contra el COVID-19 reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) o l’Agència Europea del Medicament (EMA).

“A partir del 7 de juny, els turistes de tots els països amb els quals no hi haja plena llibertat de moviment, entre els quals es troba els Estats Units, podran entrar a Espanya sempre que compten amb un certificat d’haver rebut la pauta completa de vacunació”, ha indicat Pedro Sánchez.

 

Turistes francesos i alemanys també a partir del 7 de juny

Pel que fa als turistes de països de la UE, Sánchez ha recordat que els dels països catalogats «en verd» pel Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties no han de complir requisits d’entrada. Els que provenen de països catalogats en taronja, vermell i fosc, com és el cas de francesos, alemanys o de la majoria de països de la UE «podran entrar a Espanya amb una PCR d’origen o a partir del 7 de juny amb una pauta completa de vacunació».
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.