11.6 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Nou gir: Espanya permetrà l’entrada de turistes «sense controls sanitaris» d’aquí 3 dies

Els turistes del Regne Unit i d’una desena de països extracomunitaris més podran viatjar a l’Estat a partir de dilluns sense cap mena de restricció ni control sanitari. Així ho ha anunciat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, des de Fitur, on també ha presentat el Certificat Digital UE Covid-19 que facilitarà els tràmits per a les visites de turistes de la Unió Europea des de l’1 de juliol. Pel que fa a la resta de països, els de la UE catalogats en taronja o més i els de tercers països amb els quals no hi ha llibertat de moviments podran entrar a l’Estat a partir del 7 de juny sempre que presenten una PCR o un certificat de vacunació.

Segons Sánchez, Espanya estarà «encantada» de rebre’ls este estiu. «Són benvinguts al nostre país», ha dit. Sánchez adopta la decisió respecte al Regne Unit de manera unilateral i mentre les autoritats britàniques encara mantenen l’Estat al color taronja del seu semàfor, de manera que si no hi ha canvis els viatgers, hauran d’afrontar una quarantena al seu retorn.

L’anunci de Sánchez ha anat acompanyat d’una ordre ministerial publicada al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) que a més dels turistes del Regne Unit obre les portes també a partir de dilluns als viatgers d’Austràlia, Nova Zelanda, Singapur, Israel, Japó, Ruanda, Corea del Sud, Tailàndia i la Xina. «Tots ells passen a estar a la llista de països segurs i per tant podran entrar al nostre país i no hauran d’afrontar controls sanitaris a la seua arribada a Espanya», ha dit Sánchez. «És a dir que des del pròxim dilluns Espanya estarà encantada, encertadíssima, d’acollir-los, i són benvinguts sense restriccions ni requisits sanitaris».

Turistes nord-americans a partir del 7 de juny

A més, Pedro Sánchez ha avançat que el pròxim 7 de juny es permetrà l’entrada als viatgers de tots els països, sempre que acrediten haver rebut la pauta completa d’una vacuna contra el COVID-19 reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) o l’Agència Europea del Medicament (EMA).

“A partir del 7 de juny, els turistes de tots els països amb els quals no hi haja plena llibertat de moviment, entre els quals es troba els Estats Units, podran entrar a Espanya sempre que compten amb un certificat d’haver rebut la pauta completa de vacunació”, ha indicat Pedro Sánchez.

 

Turistes francesos i alemanys també a partir del 7 de juny

Pel que fa als turistes de països de la UE, Sánchez ha recordat que els dels països catalogats «en verd» pel Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties no han de complir requisits d’entrada. Els que provenen de països catalogats en taronja, vermell i fosc, com és el cas de francesos, alemanys o de la majoria de països de la UE «podran entrar a Espanya amb una PCR d’origen o a partir del 7 de juny amb una pauta completa de vacunació».
 

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.