13.7 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Nou gir: Espanya permetrà l’entrada de turistes «sense controls sanitaris» d’aquí 3 dies

Els turistes del Regne Unit i d’una desena de països extracomunitaris més podran viatjar a l’Estat a partir de dilluns sense cap mena de restricció ni control sanitari. Així ho ha anunciat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, des de Fitur, on també ha presentat el Certificat Digital UE Covid-19 que facilitarà els tràmits per a les visites de turistes de la Unió Europea des de l’1 de juliol. Pel que fa a la resta de països, els de la UE catalogats en taronja o més i els de tercers països amb els quals no hi ha llibertat de moviments podran entrar a l’Estat a partir del 7 de juny sempre que presenten una PCR o un certificat de vacunació.

Segons Sánchez, Espanya estarà «encantada» de rebre’ls este estiu. «Són benvinguts al nostre país», ha dit. Sánchez adopta la decisió respecte al Regne Unit de manera unilateral i mentre les autoritats britàniques encara mantenen l’Estat al color taronja del seu semàfor, de manera que si no hi ha canvis els viatgers, hauran d’afrontar una quarantena al seu retorn.

L’anunci de Sánchez ha anat acompanyat d’una ordre ministerial publicada al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) que a més dels turistes del Regne Unit obre les portes també a partir de dilluns als viatgers d’Austràlia, Nova Zelanda, Singapur, Israel, Japó, Ruanda, Corea del Sud, Tailàndia i la Xina. «Tots ells passen a estar a la llista de països segurs i per tant podran entrar al nostre país i no hauran d’afrontar controls sanitaris a la seua arribada a Espanya», ha dit Sánchez. «És a dir que des del pròxim dilluns Espanya estarà encantada, encertadíssima, d’acollir-los, i són benvinguts sense restriccions ni requisits sanitaris».

Turistes nord-americans a partir del 7 de juny

A més, Pedro Sánchez ha avançat que el pròxim 7 de juny es permetrà l’entrada als viatgers de tots els països, sempre que acrediten haver rebut la pauta completa d’una vacuna contra el COVID-19 reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) o l’Agència Europea del Medicament (EMA).

“A partir del 7 de juny, els turistes de tots els països amb els quals no hi haja plena llibertat de moviment, entre els quals es troba els Estats Units, podran entrar a Espanya sempre que compten amb un certificat d’haver rebut la pauta completa de vacunació”, ha indicat Pedro Sánchez.

 

Turistes francesos i alemanys també a partir del 7 de juny

Pel que fa als turistes de països de la UE, Sánchez ha recordat que els dels països catalogats «en verd» pel Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties no han de complir requisits d’entrada. Els que provenen de països catalogats en taronja, vermell i fosc, com és el cas de francesos, alemanys o de la majoria de països de la UE «podran entrar a Espanya amb una PCR d’origen o a partir del 7 de juny amb una pauta completa de vacunació».
 

Últimes notícies

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.

David Cantero, millor esportista 2025 del Projecte FER després d’un any d’èxits

El triatleta valencià va ser triat millor esportista 2025 del Projecte FER en la gala nadalenca. La decisió va premiar la seua plata a Austràlia i l'or al Brasil.