13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Nou gir: Espanya permetrà l’entrada de turistes «sense controls sanitaris» d’aquí 3 dies

Els turistes del Regne Unit i d’una desena de països extracomunitaris més podran viatjar a l’Estat a partir de dilluns sense cap mena de restricció ni control sanitari. Així ho ha anunciat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, des de Fitur, on també ha presentat el Certificat Digital UE Covid-19 que facilitarà els tràmits per a les visites de turistes de la Unió Europea des de l’1 de juliol. Pel que fa a la resta de països, els de la UE catalogats en taronja o més i els de tercers països amb els quals no hi ha llibertat de moviments podran entrar a l’Estat a partir del 7 de juny sempre que presenten una PCR o un certificat de vacunació.

Segons Sánchez, Espanya estarà «encantada» de rebre’ls este estiu. «Són benvinguts al nostre país», ha dit. Sánchez adopta la decisió respecte al Regne Unit de manera unilateral i mentre les autoritats britàniques encara mantenen l’Estat al color taronja del seu semàfor, de manera que si no hi ha canvis els viatgers, hauran d’afrontar una quarantena al seu retorn.

L’anunci de Sánchez ha anat acompanyat d’una ordre ministerial publicada al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) que a més dels turistes del Regne Unit obre les portes també a partir de dilluns als viatgers d’Austràlia, Nova Zelanda, Singapur, Israel, Japó, Ruanda, Corea del Sud, Tailàndia i la Xina. «Tots ells passen a estar a la llista de països segurs i per tant podran entrar al nostre país i no hauran d’afrontar controls sanitaris a la seua arribada a Espanya», ha dit Sánchez. «És a dir que des del pròxim dilluns Espanya estarà encantada, encertadíssima, d’acollir-los, i són benvinguts sense restriccions ni requisits sanitaris».

Turistes nord-americans a partir del 7 de juny

A més, Pedro Sánchez ha avançat que el pròxim 7 de juny es permetrà l’entrada als viatgers de tots els països, sempre que acrediten haver rebut la pauta completa d’una vacuna contra el COVID-19 reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) o l’Agència Europea del Medicament (EMA).

“A partir del 7 de juny, els turistes de tots els països amb els quals no hi haja plena llibertat de moviment, entre els quals es troba els Estats Units, podran entrar a Espanya sempre que compten amb un certificat d’haver rebut la pauta completa de vacunació”, ha indicat Pedro Sánchez.

 

Turistes francesos i alemanys també a partir del 7 de juny

Pel que fa als turistes de països de la UE, Sánchez ha recordat que els dels països catalogats «en verd» pel Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties no han de complir requisits d’entrada. Els que provenen de països catalogats en taronja, vermell i fosc, com és el cas de francesos, alemanys o de la majoria de països de la UE «podran entrar a Espanya amb una PCR d’origen o a partir del 7 de juny amb una pauta completa de vacunació».
 

Últimes notícies

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.