Una nova estació robotitzada en La Fe permetrà fer 2.000 PCR més al dia

Ejemplo de shortcode con estilo
  El servici de Microbiologia de l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València ha incorporat una estació robotitzada amb la que es podran fer 2.000 PCR més al dia de diagnòstic de coronavirus, fins a unes 3.500 proves.   És una donació de sis empreses (Merlin Properties, Endesa, Banc Santander, Experis de ManPower Group, […]

 

El servici de Microbiologia de l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València ha incorporat una estació robotitzada amb la que es podran fer 2.000 PCR més al dia de diagnòstic de coronavirus, fins a unes 3.500 proves.

 

És una donació de sis empreses (Merlin Properties, Endesa, Banc Santander, Experis de ManPower Group, Línia Directa Asseguradora, Telefónica), al costat de la Fundació Institut d’Investigació Sanitària de Santiago de Compostel·la, la Fundació Professor Novoa Santos i Auren. Diversos donants anònims també han creat un fons per a comprar estes estacions.

 

Fins a l’entrada d’este projecte, en fase pilot i preparat per a activar-se quan siga necessari, La Fe tenia capacitat per a fer 1.500 PCR, encara que ara es fan unes 500 diàries per la menor intensitat de la pandèmia.

 

Els nous ‘robots‘ pretenen donar seguretat, detectar ràpidament els brots i controlar la traçabilitat, sempre en funció de les recomanacions sanitàries. «No es tracta de fer PCR de forma absolutament descontrolada, sinó amb una línia clara», ha afirmat el ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, després de visitar els laboratoris.

 

Es tracta d’una iniciativa de col·laboració públic-privada en la que participen promotors i empreses participants de diversos punts d’Espanya, amb l’objectiu de millorar la sanitat pública valenciana.

 

De fet, esta línia robotitzada per a fer PCR massivament, en la torre A de la Fe, permet incrementar la capacitat per a fer test de la Comunitat Valenciana fins a 14.000 diàries, entre els laboratoris de microbiologia dels hospitals i els centres d’investigació mèdica i universitaris.

 

A ple rendiment, estos ‘Covid-robots’ permeten fer 2.000 proves de PCR al dia perquè s’adapten als protocols del laboratori i poden utilitzar reactius de qualsevol marca comercial, com ha explicat el cap de Microbiologia en La Fe, Jose Luis López Hontangas.

 

Se suma a la tecnologia disponible en l’hospital, amb dos circuits diferents per a proves segons es tracte de mostres urgents o no. Quan el resultat es necessita immediatament, tres equips extrauen l’RNA del virus i es fa la PCR en un procés que dura entre 50 i 70 minuts. Si no és urgent, l’RNA del virus s’extrau en un equipament i després es fa la prova en un altre.

 

L’estació està emmarcada en el projecte ‘Covidrobots’ que impulsen cinc professionals de diversos àmbits: Rocío Martínez, investigadora principal en King’s College London; Andreu Veà, professor i pioner en internet; María Parga, presidenta d’Alastria; Javier Colás, director d’innovació de l’Health Care Institute d’Esade Business School, i Sandra Figaredo com a consultora ‘sènior’ de LLYC.

 

En la presentació, Ximo Puig ha destacat el paper dels ‘robots’ per a reforçar les PCR i ha posat en valor l’esforç dels sanitaris per a contindre la pandèmia, lloant a uns professionals que «han sigut, són i seran fonamentals».

Últimes notícies

Els pressupostos del PP deixen en segon pla la protecció climàtica de La Torre

Pilar Bernabé ha denunciat a La Torre que el PP aparta l’emergència climàtica dels pressupostos. Reclama més prevenció i protecció davant de fenòmens extrems.

Demanen 30 anys de presó per tirotejar un menor per un deute de 2.000 euros

La Fiscalia sol·licita 30 anys de presó per a un home acusat d’intentar matar a tirs un menor a causa d’un deute de 2.000 euros. Un segon processat s’enfronta a una petició de huit anys de presó.

Detenen a Linares un home acusat de corrupció de menors

Un home de 47 anys ha sigut detingut a Linares per obtindre i difondre contingut sexual d’un menor de 12 anys. La investigació continua oberta per localitzar possibles víctimes.

Carlos Cuerpo assumix Transports de manera transitòria després de la dimissió d’Óscar Puente

Sánchez encarrega la cartera al vicepresident primer després que Puente anunciara ahir la seua eixida del Govern

Instructor d’arts marcials, a presó per una agressió greu a Vila-real

Un instructor de K1 i kickboxing ha ingressat a la presó després d’una agressió greu a Vila-real. La víctima, de 32 anys, va patir lesions al cap.

Xixona busca a Brussel·les noves vies per a protegir el torró

Una delegació de Xixona visita Brussel·les els dies 4 i 5 de novembre per conéixer les eines europees que protegixen el torró i altres productes gastronòmics.

El Villarreal encaixa la derrota europea més dura: 0-6

El 0-6 davant del París Saint Germain en la Liga de Campeones és la derrota europea més àmplia de la història del Villarreal.

Tres detinguts a Oriola per intercanviar droga per objectes robats

Una dona i dos hòmens han sigut detinguts a Oriola després de desmantellar dos punts de venda de droga. Els dos punts acceptaven objectes robats a canvi de substàncies.