L’oci nocturn torna a Sitges gràcies a un assaig clínic amb tests i mascaretes

Cinc bars musicals de Sitges han tornat a viure, efímerament, una nit de festa. El conegut com a ‘Carrer del Pecat’ ha estat l’escenari d’un assaig clínic que ha permés que 300 persones pogueren cantar i ballar sense haver de mantenir distància de seguretat. Totes han hagut de superar un test d’antígens i durant tota la nit ha estat indispensable dur posada una mascareta quirúrgica facilitada per l’organització.

De l’experiment, el sector espera evidenciar la seguretat sanitària de pubs i discoteques per accelerar-ne la reobertura. «Estem convençuts que esta nit serà la palanca definitiva per arrencar i demostrar que l’oci nocturn és segur», ha asseverat el president de l’Associació de Bars Musicals del Carrer del Pecat, Damià Orts.

Tot i que prèviament s’esperava la participació de 400 persones, a darrera hora hi ha hagut un centenar de baixes que han reduït la xifra fins als 300 voluntaris que esta nit han accedit als pubs del carrer Primer de Maig, més conegut com a ‘Carrer del Pecat’. Tots han donat negatiu de covid-19 al test d’antígens practicat hores abans, com també ho han fet els 100 membres de l’organització. Així, el cribratge s’ha resolt amb 405 negatius i cap cas positiu.

 

Test d’antígens, higiene de mans i mascareta

Entre els participants, la mitjana d’edat ha estat de 36 anys, segons ha detallat el subdirector general de drogodependències, Joan Colom. L’inscrit més jove tenia 18 anys, mentre que el més gran, 76. Pel que fa al sexe, l’assaig ha buscat la paritat, de manera que el 52% dels assistents han estat homes i el 48%, dones. Salut també ha puntualitzat que el 80% era de Sitges, mentre que la resta procedia d’altres municipis del Garraf, de l’Alt Penedés, del Baix Llobregat o de l’Hospitalet.

Haver de superar un test d’antígens, garantir la higiene de mans i dur mascareta han estat els tres requisits que han hagut de seguir tots els assistents durant la reobertura dels bars d’este dijous. A diferència de les tradicionals recomanacions sanitàries, però, no han hagut de mantenir una distància de seguretat dins el carrer que reuneix els bars musicals, «perquè volem que la nit sigui el més semblant a una nit de festa habitual», han apuntat els organitzadors.

Al voltant de les 23.30 h, l’espai on es concentren els bars Everlasting, Pachito, Rich Monkey, Las Vegas i Blitz ha rebut esglaonadament gent «il·lusionada» per tornar a viure una nit de ball, música i copes que s’ha allargat fins a les 3 h. «Fa un any que no sortim de nit i sembla que siga la primera vegada», explicava l’Esteve, de Vilafranca del Penedés, que veia l’assaig com «una bona oportunitat per provar de quina manera es pot anar de festa».

«Això és increïble, monumental!», exclamava la Celine, de Sitges, que assegurava que la gent jove «necessitava» una nit de pubs oberts. Un entusiasme que compartien la Lorena i l’Anna, dos amigues de Sitges i Sant Pere de Ribes, que s’han retrobat este dijous aprofitant la celebració de l’assaig clínic: «Estem molt contentes de poder sortir en un ambient tan controlat i poder donar suport als locals d’oci».

 

L’oci nocturn sosté part de l’economia local

Des de l’Associació de Bars Musicals, impulsors de l’assaig i membres del Gremi d’Hostaleria de Sitges, han celebrat «la culminació de mesos de treball i de convéncer l’administració que calia fer una prova amb la reobertura de l’oci nocturn». El seu president, Damià Orts, ha augurat l’èxit de l’assaig clínic per accelerar la reobertura de pubs i discoteques.

Un aixecament de persianes que també ha anhelat l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, que ha recordat que l’oci nocturn sosté bona part de l’economia local: «Cal que obrin», ha recalcat, confiant que de la prova del ‘Carrer del Pecat’ en sorgirà un calendari de recuperació de l’activitat nocturna. «Esperem que les dades recopilades contribuïsquen al conjunt de Catalunya», ha assenyalat la regidora de Salut, Elisabet Pérez.

Per analitzar la incidència de la covid-19 en la reobertura efímera d’esta nit, tots els assistents seran citats novament d’aquí a sis dies a Sitges per fer un segon test d’antígens. Els resultats obtinguts en este últim cribratge es compararan amb un grup poblacional de les mateixes característiques que els participants a l’assaig. La previsió és presentar els resultats i conclusions de l’experiment clínic a mitjans de juny.

L’assaig d’este dijous ha estat finançat per l’Ajuntament de Sitges, amb un pressupost d’entre 15.000 i 18.000 euros, segons fonts municipals. La supervisió científica va a càrrec de l’IDIAP Jordi Gol, amb suport del Departament de Salut.

 

 

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.