20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

L’oci nocturn torna a Sitges gràcies a un assaig clínic amb tests i mascaretes

Cinc bars musicals de Sitges han tornat a viure, efímerament, una nit de festa. El conegut com a ‘Carrer del Pecat’ ha estat l’escenari d’un assaig clínic que ha permés que 300 persones pogueren cantar i ballar sense haver de mantenir distància de seguretat. Totes han hagut de superar un test d’antígens i durant tota la nit ha estat indispensable dur posada una mascareta quirúrgica facilitada per l’organització.

De l’experiment, el sector espera evidenciar la seguretat sanitària de pubs i discoteques per accelerar-ne la reobertura. «Estem convençuts que esta nit serà la palanca definitiva per arrencar i demostrar que l’oci nocturn és segur», ha asseverat el president de l’Associació de Bars Musicals del Carrer del Pecat, Damià Orts.

Tot i que prèviament s’esperava la participació de 400 persones, a darrera hora hi ha hagut un centenar de baixes que han reduït la xifra fins als 300 voluntaris que esta nit han accedit als pubs del carrer Primer de Maig, més conegut com a ‘Carrer del Pecat’. Tots han donat negatiu de covid-19 al test d’antígens practicat hores abans, com també ho han fet els 100 membres de l’organització. Així, el cribratge s’ha resolt amb 405 negatius i cap cas positiu.

 

Test d’antígens, higiene de mans i mascareta

Entre els participants, la mitjana d’edat ha estat de 36 anys, segons ha detallat el subdirector general de drogodependències, Joan Colom. L’inscrit més jove tenia 18 anys, mentre que el més gran, 76. Pel que fa al sexe, l’assaig ha buscat la paritat, de manera que el 52% dels assistents han estat homes i el 48%, dones. Salut també ha puntualitzat que el 80% era de Sitges, mentre que la resta procedia d’altres municipis del Garraf, de l’Alt Penedés, del Baix Llobregat o de l’Hospitalet.

Haver de superar un test d’antígens, garantir la higiene de mans i dur mascareta han estat els tres requisits que han hagut de seguir tots els assistents durant la reobertura dels bars d’este dijous. A diferència de les tradicionals recomanacions sanitàries, però, no han hagut de mantenir una distància de seguretat dins el carrer que reuneix els bars musicals, «perquè volem que la nit sigui el més semblant a una nit de festa habitual», han apuntat els organitzadors.

Al voltant de les 23.30 h, l’espai on es concentren els bars Everlasting, Pachito, Rich Monkey, Las Vegas i Blitz ha rebut esglaonadament gent «il·lusionada» per tornar a viure una nit de ball, música i copes que s’ha allargat fins a les 3 h. «Fa un any que no sortim de nit i sembla que siga la primera vegada», explicava l’Esteve, de Vilafranca del Penedés, que veia l’assaig com «una bona oportunitat per provar de quina manera es pot anar de festa».

«Això és increïble, monumental!», exclamava la Celine, de Sitges, que assegurava que la gent jove «necessitava» una nit de pubs oberts. Un entusiasme que compartien la Lorena i l’Anna, dos amigues de Sitges i Sant Pere de Ribes, que s’han retrobat este dijous aprofitant la celebració de l’assaig clínic: «Estem molt contentes de poder sortir en un ambient tan controlat i poder donar suport als locals d’oci».

 

L’oci nocturn sosté part de l’economia local

Des de l’Associació de Bars Musicals, impulsors de l’assaig i membres del Gremi d’Hostaleria de Sitges, han celebrat «la culminació de mesos de treball i de convéncer l’administració que calia fer una prova amb la reobertura de l’oci nocturn». El seu president, Damià Orts, ha augurat l’èxit de l’assaig clínic per accelerar la reobertura de pubs i discoteques.

Un aixecament de persianes que també ha anhelat l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, que ha recordat que l’oci nocturn sosté bona part de l’economia local: «Cal que obrin», ha recalcat, confiant que de la prova del ‘Carrer del Pecat’ en sorgirà un calendari de recuperació de l’activitat nocturna. «Esperem que les dades recopilades contribuïsquen al conjunt de Catalunya», ha assenyalat la regidora de Salut, Elisabet Pérez.

Per analitzar la incidència de la covid-19 en la reobertura efímera d’esta nit, tots els assistents seran citats novament d’aquí a sis dies a Sitges per fer un segon test d’antígens. Els resultats obtinguts en este últim cribratge es compararan amb un grup poblacional de les mateixes característiques que els participants a l’assaig. La previsió és presentar els resultats i conclusions de l’experiment clínic a mitjans de juny.

L’assaig d’este dijous ha estat finançat per l’Ajuntament de Sitges, amb un pressupost d’entre 15.000 i 18.000 euros, segons fonts municipals. La supervisió científica va a càrrec de l’IDIAP Jordi Gol, amb suport del Departament de Salut.

 

 

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.