L’oci nocturn torna a Sitges gràcies a un assaig clínic amb tests i mascaretes

Cinc bars musicals de Sitges han tornat a viure, efímerament, una nit de festa. El conegut com a ‘Carrer del Pecat’ ha estat l’escenari d’un assaig clínic que ha permés que 300 persones pogueren cantar i ballar sense haver de mantenir distància de seguretat. Totes han hagut de superar un test d’antígens i durant tota la nit ha estat indispensable dur posada una mascareta quirúrgica facilitada per l’organització.

De l’experiment, el sector espera evidenciar la seguretat sanitària de pubs i discoteques per accelerar-ne la reobertura. «Estem convençuts que esta nit serà la palanca definitiva per arrencar i demostrar que l’oci nocturn és segur», ha asseverat el president de l’Associació de Bars Musicals del Carrer del Pecat, Damià Orts.

Tot i que prèviament s’esperava la participació de 400 persones, a darrera hora hi ha hagut un centenar de baixes que han reduït la xifra fins als 300 voluntaris que esta nit han accedit als pubs del carrer Primer de Maig, més conegut com a ‘Carrer del Pecat’. Tots han donat negatiu de covid-19 al test d’antígens practicat hores abans, com també ho han fet els 100 membres de l’organització. Així, el cribratge s’ha resolt amb 405 negatius i cap cas positiu.

 

Test d’antígens, higiene de mans i mascareta

Entre els participants, la mitjana d’edat ha estat de 36 anys, segons ha detallat el subdirector general de drogodependències, Joan Colom. L’inscrit més jove tenia 18 anys, mentre que el més gran, 76. Pel que fa al sexe, l’assaig ha buscat la paritat, de manera que el 52% dels assistents han estat homes i el 48%, dones. Salut també ha puntualitzat que el 80% era de Sitges, mentre que la resta procedia d’altres municipis del Garraf, de l’Alt Penedés, del Baix Llobregat o de l’Hospitalet.

Haver de superar un test d’antígens, garantir la higiene de mans i dur mascareta han estat els tres requisits que han hagut de seguir tots els assistents durant la reobertura dels bars d’este dijous. A diferència de les tradicionals recomanacions sanitàries, però, no han hagut de mantenir una distància de seguretat dins el carrer que reuneix els bars musicals, «perquè volem que la nit sigui el més semblant a una nit de festa habitual», han apuntat els organitzadors.

Al voltant de les 23.30 h, l’espai on es concentren els bars Everlasting, Pachito, Rich Monkey, Las Vegas i Blitz ha rebut esglaonadament gent «il·lusionada» per tornar a viure una nit de ball, música i copes que s’ha allargat fins a les 3 h. «Fa un any que no sortim de nit i sembla que siga la primera vegada», explicava l’Esteve, de Vilafranca del Penedés, que veia l’assaig com «una bona oportunitat per provar de quina manera es pot anar de festa».

«Això és increïble, monumental!», exclamava la Celine, de Sitges, que assegurava que la gent jove «necessitava» una nit de pubs oberts. Un entusiasme que compartien la Lorena i l’Anna, dos amigues de Sitges i Sant Pere de Ribes, que s’han retrobat este dijous aprofitant la celebració de l’assaig clínic: «Estem molt contentes de poder sortir en un ambient tan controlat i poder donar suport als locals d’oci».

 

L’oci nocturn sosté part de l’economia local

Des de l’Associació de Bars Musicals, impulsors de l’assaig i membres del Gremi d’Hostaleria de Sitges, han celebrat «la culminació de mesos de treball i de convéncer l’administració que calia fer una prova amb la reobertura de l’oci nocturn». El seu president, Damià Orts, ha augurat l’èxit de l’assaig clínic per accelerar la reobertura de pubs i discoteques.

Un aixecament de persianes que també ha anhelat l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, que ha recordat que l’oci nocturn sosté bona part de l’economia local: «Cal que obrin», ha recalcat, confiant que de la prova del ‘Carrer del Pecat’ en sorgirà un calendari de recuperació de l’activitat nocturna. «Esperem que les dades recopilades contribuïsquen al conjunt de Catalunya», ha assenyalat la regidora de Salut, Elisabet Pérez.

Per analitzar la incidència de la covid-19 en la reobertura efímera d’esta nit, tots els assistents seran citats novament d’aquí a sis dies a Sitges per fer un segon test d’antígens. Els resultats obtinguts en este últim cribratge es compararan amb un grup poblacional de les mateixes característiques que els participants a l’assaig. La previsió és presentar els resultats i conclusions de l’experiment clínic a mitjans de juny.

L’assaig d’este dijous ha estat finançat per l’Ajuntament de Sitges, amb un pressupost d’entre 15.000 i 18.000 euros, segons fonts municipals. La supervisió científica va a càrrec de l’IDIAP Jordi Gol, amb suport del Departament de Salut.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.