L’oci nocturn torna a Sitges gràcies a un assaig clínic amb tests i mascaretes

Cinc bars musicals de Sitges han tornat a viure, efímerament, una nit de festa. El conegut com a ‘Carrer del Pecat’ ha estat l’escenari d’un assaig clínic que ha permés que 300 persones pogueren cantar i ballar sense haver de mantenir distància de seguretat. Totes han hagut de superar un test d’antígens i durant tota la nit ha estat indispensable dur posada una mascareta quirúrgica facilitada per l’organització.

De l’experiment, el sector espera evidenciar la seguretat sanitària de pubs i discoteques per accelerar-ne la reobertura. «Estem convençuts que esta nit serà la palanca definitiva per arrencar i demostrar que l’oci nocturn és segur», ha asseverat el president de l’Associació de Bars Musicals del Carrer del Pecat, Damià Orts.

Tot i que prèviament s’esperava la participació de 400 persones, a darrera hora hi ha hagut un centenar de baixes que han reduït la xifra fins als 300 voluntaris que esta nit han accedit als pubs del carrer Primer de Maig, més conegut com a ‘Carrer del Pecat’. Tots han donat negatiu de covid-19 al test d’antígens practicat hores abans, com també ho han fet els 100 membres de l’organització. Així, el cribratge s’ha resolt amb 405 negatius i cap cas positiu.

 

Test d’antígens, higiene de mans i mascareta

Entre els participants, la mitjana d’edat ha estat de 36 anys, segons ha detallat el subdirector general de drogodependències, Joan Colom. L’inscrit més jove tenia 18 anys, mentre que el més gran, 76. Pel que fa al sexe, l’assaig ha buscat la paritat, de manera que el 52% dels assistents han estat homes i el 48%, dones. Salut també ha puntualitzat que el 80% era de Sitges, mentre que la resta procedia d’altres municipis del Garraf, de l’Alt Penedés, del Baix Llobregat o de l’Hospitalet.

Haver de superar un test d’antígens, garantir la higiene de mans i dur mascareta han estat els tres requisits que han hagut de seguir tots els assistents durant la reobertura dels bars d’este dijous. A diferència de les tradicionals recomanacions sanitàries, però, no han hagut de mantenir una distància de seguretat dins el carrer que reuneix els bars musicals, «perquè volem que la nit sigui el més semblant a una nit de festa habitual», han apuntat els organitzadors.

Al voltant de les 23.30 h, l’espai on es concentren els bars Everlasting, Pachito, Rich Monkey, Las Vegas i Blitz ha rebut esglaonadament gent «il·lusionada» per tornar a viure una nit de ball, música i copes que s’ha allargat fins a les 3 h. «Fa un any que no sortim de nit i sembla que siga la primera vegada», explicava l’Esteve, de Vilafranca del Penedés, que veia l’assaig com «una bona oportunitat per provar de quina manera es pot anar de festa».

«Això és increïble, monumental!», exclamava la Celine, de Sitges, que assegurava que la gent jove «necessitava» una nit de pubs oberts. Un entusiasme que compartien la Lorena i l’Anna, dos amigues de Sitges i Sant Pere de Ribes, que s’han retrobat este dijous aprofitant la celebració de l’assaig clínic: «Estem molt contentes de poder sortir en un ambient tan controlat i poder donar suport als locals d’oci».

 

L’oci nocturn sosté part de l’economia local

Des de l’Associació de Bars Musicals, impulsors de l’assaig i membres del Gremi d’Hostaleria de Sitges, han celebrat «la culminació de mesos de treball i de convéncer l’administració que calia fer una prova amb la reobertura de l’oci nocturn». El seu president, Damià Orts, ha augurat l’èxit de l’assaig clínic per accelerar la reobertura de pubs i discoteques.

Un aixecament de persianes que també ha anhelat l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, que ha recordat que l’oci nocturn sosté bona part de l’economia local: «Cal que obrin», ha recalcat, confiant que de la prova del ‘Carrer del Pecat’ en sorgirà un calendari de recuperació de l’activitat nocturna. «Esperem que les dades recopilades contribuïsquen al conjunt de Catalunya», ha assenyalat la regidora de Salut, Elisabet Pérez.

Per analitzar la incidència de la covid-19 en la reobertura efímera d’esta nit, tots els assistents seran citats novament d’aquí a sis dies a Sitges per fer un segon test d’antígens. Els resultats obtinguts en este últim cribratge es compararan amb un grup poblacional de les mateixes característiques que els participants a l’assaig. La previsió és presentar els resultats i conclusions de l’experiment clínic a mitjans de juny.

L’assaig d’este dijous ha estat finançat per l’Ajuntament de Sitges, amb un pressupost d’entre 15.000 i 18.000 euros, segons fonts municipals. La supervisió científica va a càrrec de l’IDIAP Jordi Gol, amb suport del Departament de Salut.

 

 

Últimes notícies

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.

Estiu quasi ple als hotels valencians amb Benidorm fregant el ple tècnic

La Comunitat Valenciana ha encetat l estiu amb ocupacions hoteleres per damunt del 80 % de mitjana i Benidorm i València per damunt del 90 %, impulsades sobretot per la demanda internacional i les Hogueres de San Juan.

Picassent estrena el mural 50 de Dones de Ciència amb la neuropediatra Patricia Smeyers

El projecte Dones de Ciència arriba als 50 murals amb una obra al CEIP Sibil·la Mercer de Picassent dedicada a la neuropediatra valenciana Patricia Smeyers, especialista en epilèpsia infantil.

Tanquen temporalment al bany la platja de la Roda d’Altea per contaminació de residus

La platja de la Roda, a Altea, ha quedat tancada temporalment al bany per valors microbiològics per damunt dels màxims admesos en l’aigua.