10.6 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

L’oci nocturn torna a Sitges gràcies a un assaig clínic amb tests i mascaretes

Cinc bars musicals de Sitges han tornat a viure, efímerament, una nit de festa. El conegut com a ‘Carrer del Pecat’ ha estat l’escenari d’un assaig clínic que ha permés que 300 persones pogueren cantar i ballar sense haver de mantenir distància de seguretat. Totes han hagut de superar un test d’antígens i durant tota la nit ha estat indispensable dur posada una mascareta quirúrgica facilitada per l’organització.

De l’experiment, el sector espera evidenciar la seguretat sanitària de pubs i discoteques per accelerar-ne la reobertura. «Estem convençuts que esta nit serà la palanca definitiva per arrencar i demostrar que l’oci nocturn és segur», ha asseverat el president de l’Associació de Bars Musicals del Carrer del Pecat, Damià Orts.

Tot i que prèviament s’esperava la participació de 400 persones, a darrera hora hi ha hagut un centenar de baixes que han reduït la xifra fins als 300 voluntaris que esta nit han accedit als pubs del carrer Primer de Maig, més conegut com a ‘Carrer del Pecat’. Tots han donat negatiu de covid-19 al test d’antígens practicat hores abans, com també ho han fet els 100 membres de l’organització. Així, el cribratge s’ha resolt amb 405 negatius i cap cas positiu.

 

Test d’antígens, higiene de mans i mascareta

Entre els participants, la mitjana d’edat ha estat de 36 anys, segons ha detallat el subdirector general de drogodependències, Joan Colom. L’inscrit més jove tenia 18 anys, mentre que el més gran, 76. Pel que fa al sexe, l’assaig ha buscat la paritat, de manera que el 52% dels assistents han estat homes i el 48%, dones. Salut també ha puntualitzat que el 80% era de Sitges, mentre que la resta procedia d’altres municipis del Garraf, de l’Alt Penedés, del Baix Llobregat o de l’Hospitalet.

Haver de superar un test d’antígens, garantir la higiene de mans i dur mascareta han estat els tres requisits que han hagut de seguir tots els assistents durant la reobertura dels bars d’este dijous. A diferència de les tradicionals recomanacions sanitàries, però, no han hagut de mantenir una distància de seguretat dins el carrer que reuneix els bars musicals, «perquè volem que la nit sigui el més semblant a una nit de festa habitual», han apuntat els organitzadors.

Al voltant de les 23.30 h, l’espai on es concentren els bars Everlasting, Pachito, Rich Monkey, Las Vegas i Blitz ha rebut esglaonadament gent «il·lusionada» per tornar a viure una nit de ball, música i copes que s’ha allargat fins a les 3 h. «Fa un any que no sortim de nit i sembla que siga la primera vegada», explicava l’Esteve, de Vilafranca del Penedés, que veia l’assaig com «una bona oportunitat per provar de quina manera es pot anar de festa».

«Això és increïble, monumental!», exclamava la Celine, de Sitges, que assegurava que la gent jove «necessitava» una nit de pubs oberts. Un entusiasme que compartien la Lorena i l’Anna, dos amigues de Sitges i Sant Pere de Ribes, que s’han retrobat este dijous aprofitant la celebració de l’assaig clínic: «Estem molt contentes de poder sortir en un ambient tan controlat i poder donar suport als locals d’oci».

 

L’oci nocturn sosté part de l’economia local

Des de l’Associació de Bars Musicals, impulsors de l’assaig i membres del Gremi d’Hostaleria de Sitges, han celebrat «la culminació de mesos de treball i de convéncer l’administració que calia fer una prova amb la reobertura de l’oci nocturn». El seu president, Damià Orts, ha augurat l’èxit de l’assaig clínic per accelerar la reobertura de pubs i discoteques.

Un aixecament de persianes que també ha anhelat l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, que ha recordat que l’oci nocturn sosté bona part de l’economia local: «Cal que obrin», ha recalcat, confiant que de la prova del ‘Carrer del Pecat’ en sorgirà un calendari de recuperació de l’activitat nocturna. «Esperem que les dades recopilades contribuïsquen al conjunt de Catalunya», ha assenyalat la regidora de Salut, Elisabet Pérez.

Per analitzar la incidència de la covid-19 en la reobertura efímera d’esta nit, tots els assistents seran citats novament d’aquí a sis dies a Sitges per fer un segon test d’antígens. Els resultats obtinguts en este últim cribratge es compararan amb un grup poblacional de les mateixes característiques que els participants a l’assaig. La previsió és presentar els resultats i conclusions de l’experiment clínic a mitjans de juny.

L’assaig d’este dijous ha estat finançat per l’Ajuntament de Sitges, amb un pressupost d’entre 15.000 i 18.000 euros, segons fonts municipals. La supervisió científica va a càrrec de l’IDIAP Jordi Gol, amb suport del Departament de Salut.

 

 

Últimes notícies

La Fe, primer hospital a Espanya que aconseguix mil ablacions de fibril·lació auricular amb electroporación

La Fe s'ha convertit en el primer centre espanyol a realitzar mil ablacions de fibril·lació auricular amb electroporación, una tècnica que reforça l'eficàcia, la seguretat i l'eficiència del tractament. La fita impulsa assajos clínics i el desenrotllament de nous dispositius.

La impressió 3D impulsa la competitivitat en els productes plàstics amb motles personalitzats

La impressió 3D permet validar peces i motles abans d'invertir en ferramentes definitives, retallant costos i temps. AIMPLAS i InnDIH fan costat a les pimes amb simulació, plastrónica i automatització per a accelerar la seua digitalització.

Domingo estable a Castelló: cels buidats, mínimes en descens i vent a l’alba

La Comunitat Valenciana tindrà temps estable i sec, amb començar el dia més fred. En el nord de Castelló s'esperen ratxes molt fortes de nord-oest a primeres hores.

Gerard Moreno celebra una victòria molt important del Vila-real en el RCDE Stadium

El davanter ha subratllat que el triomf per 0-2 davant l'Espanyol és molt important pel rival i pel camp. El seu gol abans del descans ha encarrilat el partit.

Dos urpades del Vila-real desmunten a l’Espanyol (0-2)

El Vila-real va véncer en el RCDE Stadium amb gols de Gerard Moreno i Moleiro en 14 minuts clau. L'Espanyol va dominar per trams, però va mancar de pegada.

0-2: el Vila-real silencia a l’Espanyol en el RCDE Stadium

El Vila-real va véncer 0-2 a l'Espanyol amb punts de Gerard Moreno (minut 43) i Moleiro (minut 57). Els locals van acumular arribades, però els va faltar pegada davant un rival eficaç.

0-1: Gerard Moreno avança al Vila-real davant l’Espanyol abans del descans

El Vila-real es va avançar amb una miqueta de Gerard Moreno en el minut 43. L'Espanyol va acumular arribades però va fallar en la definició i va veure com el guió canviava al final del primer acte.

Griezmann rescata a l’Atlètic amb un doblet davant el Llevant (3-1)

L'Atlètic va véncer 3-1 al Llevant amb dos gols de Griezmann eixint des de la banqueta. Els canvis de Simeone van inclinar un partit que s'havia igualat a pilota parada.