9.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Els professors i alumnes vacunats no hauran de guardar quarantena

 

Els escolars i docents vacunats enfront de la COVID-19 que hagen estat en contacte estret amb un positiu, no hauran de guardar quarantena. Així s’estableix en la guia d’actuació davant l’aparició de casos de coronavirus en centres educatius aprovada pel Ministeri de Sanitat i les comunitats en la Comissió de Salut Pública.

Això marcarà una diferència considerable respecte al protocol d’actuació que havia de dur-se a terme l’any passat, que estipulava que, en cas que algun membre de la comunitat educativa donara positiu en un test PCR, automàticament tota persona que haguera tingut contacte amb este havia de guardar deu dies de quarantena.

Una vegada passada esta quarantena, els alumnes i professors sense símptomes podrien reincorporar-se a les classes a l’aula.

Quant el sistema de comunicació de la situació en cada centre, el protocol es mantindrà de la mateixa manera. «Per a les diligències, es manté la mateixa estructura de coordinació que havia estat funcionat el curs passat. És a dir, hi haurà un responsable covid en cada centre educatiu que es coordinarà amb la infermera de l’àrea sanitària responsable per a este centre i amb l’equip de salut publica de vigilància de centre educatius».

Els immunitzats hauran de realitzar-se un test ràpid

 

De la mateixa manera, tampoc hauran d’aïllar-se aquells que hagen passat la malaltia en els últims 6 mesos, sempre que compten amb una prova diagnòstica que acredite el contagi.

No obstant això, hi haurà diverses excepcions: aquells contactes estrets de casos vinculats a brots produïts per alguna de les noves variants del virus que fugen a la immunitat de les vacunes i les persones immunodeprimides. En estos casos serà necessari i obligatori el confinament.

 

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.