Els professors i alumnes vacunats no hauran de guardar quarantena

 

Els escolars i docents vacunats enfront de la COVID-19 que hagen estat en contacte estret amb un positiu, no hauran de guardar quarantena. Així s’estableix en la guia d’actuació davant l’aparició de casos de coronavirus en centres educatius aprovada pel Ministeri de Sanitat i les comunitats en la Comissió de Salut Pública.

Això marcarà una diferència considerable respecte al protocol d’actuació que havia de dur-se a terme l’any passat, que estipulava que, en cas que algun membre de la comunitat educativa donara positiu en un test PCR, automàticament tota persona que haguera tingut contacte amb este havia de guardar deu dies de quarantena.

Una vegada passada esta quarantena, els alumnes i professors sense símptomes podrien reincorporar-se a les classes a l’aula.

Quant el sistema de comunicació de la situació en cada centre, el protocol es mantindrà de la mateixa manera. «Per a les diligències, es manté la mateixa estructura de coordinació que havia estat funcionat el curs passat. És a dir, hi haurà un responsable covid en cada centre educatiu que es coordinarà amb la infermera de l’àrea sanitària responsable per a este centre i amb l’equip de salut publica de vigilància de centre educatius».

Els immunitzats hauran de realitzar-se un test ràpid

 

De la mateixa manera, tampoc hauran d’aïllar-se aquells que hagen passat la malaltia en els últims 6 mesos, sempre que compten amb una prova diagnòstica que acredite el contagi.

No obstant això, hi haurà diverses excepcions: aquells contactes estrets de casos vinculats a brots produïts per alguna de les noves variants del virus que fugen a la immunitat de les vacunes i les persones immunodeprimides. En estos casos serà necessari i obligatori el confinament.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les places en vivendes turístiques baixen amb força a València i Alacant

Exceltur atribueix el descens a la finestreta única digital i al major control sobre l’oferta turística

Hisenda actualitzarà prompte Renda Web amb les noves deduccions valencianes

Les deduccions per salut, esport i formació musical encara no es poden aplicar i l’Agència Tributària recomana esperar abans de presentar la declaració

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.