Els professors i alumnes vacunats no hauran de guardar quarantena

 

Els escolars i docents vacunats enfront de la COVID-19 que hagen estat en contacte estret amb un positiu, no hauran de guardar quarantena. Així s’estableix en la guia d’actuació davant l’aparició de casos de coronavirus en centres educatius aprovada pel Ministeri de Sanitat i les comunitats en la Comissió de Salut Pública.

Això marcarà una diferència considerable respecte al protocol d’actuació que havia de dur-se a terme l’any passat, que estipulava que, en cas que algun membre de la comunitat educativa donara positiu en un test PCR, automàticament tota persona que haguera tingut contacte amb este havia de guardar deu dies de quarantena.

Una vegada passada esta quarantena, els alumnes i professors sense símptomes podrien reincorporar-se a les classes a l’aula.

Quant el sistema de comunicació de la situació en cada centre, el protocol es mantindrà de la mateixa manera. «Per a les diligències, es manté la mateixa estructura de coordinació que havia estat funcionat el curs passat. És a dir, hi haurà un responsable covid en cada centre educatiu que es coordinarà amb la infermera de l’àrea sanitària responsable per a este centre i amb l’equip de salut publica de vigilància de centre educatius».

Els immunitzats hauran de realitzar-se un test ràpid

 

De la mateixa manera, tampoc hauran d’aïllar-se aquells que hagen passat la malaltia en els últims 6 mesos, sempre que compten amb una prova diagnòstica que acredite el contagi.

No obstant això, hi haurà diverses excepcions: aquells contactes estrets de casos vinculats a brots produïts per alguna de les noves variants del virus que fugen a la immunitat de les vacunes i les persones immunodeprimides. En estos casos serà necessari i obligatori el confinament.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.