Els professors i alumnes vacunats no hauran de guardar quarantena

 

Els escolars i docents vacunats enfront de la COVID-19 que hagen estat en contacte estret amb un positiu, no hauran de guardar quarantena. Així s’estableix en la guia d’actuació davant l’aparició de casos de coronavirus en centres educatius aprovada pel Ministeri de Sanitat i les comunitats en la Comissió de Salut Pública.

Això marcarà una diferència considerable respecte al protocol d’actuació que havia de dur-se a terme l’any passat, que estipulava que, en cas que algun membre de la comunitat educativa donara positiu en un test PCR, automàticament tota persona que haguera tingut contacte amb este havia de guardar deu dies de quarantena.

Una vegada passada esta quarantena, els alumnes i professors sense símptomes podrien reincorporar-se a les classes a l’aula.

Quant el sistema de comunicació de la situació en cada centre, el protocol es mantindrà de la mateixa manera. «Per a les diligències, es manté la mateixa estructura de coordinació que havia estat funcionat el curs passat. És a dir, hi haurà un responsable covid en cada centre educatiu que es coordinarà amb la infermera de l’àrea sanitària responsable per a este centre i amb l’equip de salut publica de vigilància de centre educatius».

Els immunitzats hauran de realitzar-se un test ràpid

 

De la mateixa manera, tampoc hauran d’aïllar-se aquells que hagen passat la malaltia en els últims 6 mesos, sempre que compten amb una prova diagnòstica que acredite el contagi.

No obstant això, hi haurà diverses excepcions: aquells contactes estrets de casos vinculats a brots produïts per alguna de les noves variants del virus que fugen a la immunitat de les vacunes i les persones immunodeprimides. En estos casos serà necessari i obligatori el confinament.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.

Mor una dona i tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una dona de 77 anys ha mort i altres tres persones han resultat ferides per inhalació de fum en l'incendi d'una vivenda unifamiliar en Orihuela Costa, el foc de la qual es va originar en la cuina.

La UPV aconseguix reduir fins a un 70% el cagat de taronges i mandarines amb una hormona vegetal

Un equip de la UPV ha demostrat que una aplicació primerenca de l'hormona vegetal 2,4-D reduïx fins a un 70% el cagat en cítrics en reforçar la pell del fruit.