Els professors i alumnes vacunats no hauran de guardar quarantena

 

Els escolars i docents vacunats enfront de la COVID-19 que hagen estat en contacte estret amb un positiu, no hauran de guardar quarantena. Així s’estableix en la guia d’actuació davant l’aparició de casos de coronavirus en centres educatius aprovada pel Ministeri de Sanitat i les comunitats en la Comissió de Salut Pública.

Això marcarà una diferència considerable respecte al protocol d’actuació que havia de dur-se a terme l’any passat, que estipulava que, en cas que algun membre de la comunitat educativa donara positiu en un test PCR, automàticament tota persona que haguera tingut contacte amb este havia de guardar deu dies de quarantena.

Una vegada passada esta quarantena, els alumnes i professors sense símptomes podrien reincorporar-se a les classes a l’aula.

Quant el sistema de comunicació de la situació en cada centre, el protocol es mantindrà de la mateixa manera. «Per a les diligències, es manté la mateixa estructura de coordinació que havia estat funcionat el curs passat. És a dir, hi haurà un responsable covid en cada centre educatiu que es coordinarà amb la infermera de l’àrea sanitària responsable per a este centre i amb l’equip de salut publica de vigilància de centre educatius».

Els immunitzats hauran de realitzar-se un test ràpid

 

De la mateixa manera, tampoc hauran d’aïllar-se aquells que hagen passat la malaltia en els últims 6 mesos, sempre que compten amb una prova diagnòstica que acredite el contagi.

No obstant això, hi haurà diverses excepcions: aquells contactes estrets de casos vinculats a brots produïts per alguna de les noves variants del virus que fugen a la immunitat de les vacunes i les persones immunodeprimides. En estos casos serà necessari i obligatori el confinament.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guillem Sorolla-Recaredo gana el premi La Ciència als Falles de la UPV amb ‘Eureka’

La comissió Guillem Sorolla-Recaredo ha sigut la guanyadora del premi La Ciència als Falles per la falla infantil 'Eureka'. Sainetero Arniches i J.J. Setciències-Port aconseguixen el segon i tercer premi.

El cost laboral va pujar un 1,9% en la Comunitat Valenciana en el 4T de 2025, fins a 2.984,48 €

El cost laboral en la Comunitat Valenciana va pujar un 1,9% en el quart trimestre de 2025, fins a 2.984,48 € per treballador i mes. La pujada va ser menor que la mitjana nacional (+3,8%), amb salaris a l'alça i altres costos impulsats per les cotitzacions.

Detingut per sostraure material pirotècnic de la seua empresa per a vendre-ho a la botiga de la seua dona

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 48 anys per sostraure productes pirotècnics de l'empresa en la qual treballava. Es van intervindre 62.694 articles a la botiga de la seua esposa i s'investiga el destí del material defectuós.

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.