La prometedora propietat de la vacuna de Pfizer

Ejemplo de shortcode con estilo
Les companyies productores de la primera vacuna contra el coronavirus aprovada per les agències reguladores estatunidenca i europea, Pfizer i BioNTech, han fet públics els resultats del seu últim assaig clínic amb una troballa prometedora que amplia els coneixements sobre la durada de la immunitat després de la vacunació. Segons les companyies, la immunitat després […]

Les companyies productores de la primera vacuna contra el coronavirus aprovada per les agències reguladores estatunidenca i europea, Pfizer i BioNTech, han fet públics els resultats del seu últim assaig clínic amb una troballa prometedora que amplia els coneixements sobre la durada de la immunitat després de la vacunació.

Segons les companyies, la immunitat després de la segona dosi dura, almenys sis mesos.
«Per a saber si el temps de durada de la immunitat és major, fa falta esperar que passe el temps suficient», assenyalen des de les farmacèutiques.

Efectivitat total del 91%

La vacuna posseeix una efectivitat del 91% contra el desenvolupament de qualsevol símptoma de la malaltia. A més, segons les dades publicades, és 100% eficaç contra malalties greus, segons els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties dels Estats Units. No obstant això, l’Administració de Medicaments i Aliments del gegant nord-americà estima esta eficàcia en un 95,3%.

Els estudis, que han tingut lloc amb més de 46.000 voluntaris, han conclòs amb 927 positius simptomàtics, dels quals 850 havien rebut un placebo i 77 la vacuna BNT182b2. D’ells, a més, 32 van ser casos greus i tots ells pertanyien al grup placebo.

Protecció contra la variant sud-africana

La vacuna també ha mostrat ser eficaç contra una de les variants que més preocupen els especialistes, la B.1.351, més coneguda com a variant sud-africana.

«A Sud-àfrica es van inscriure 800 participants i, d’ells, van donar positiu 9, tots ells del grup placebo, per la qual cosa la vacuna ha mostrat una eficàcia del 100%», expliquen les companyies.

 

100% eficaç en persones d’entre 12 i 15 anys

Els assajos amb la vacuna van incloure estudis amb 2.260 persones d’entre 12 i 15 anys procedents dels Estats Units. Segons les dades publicades, l’eficàcia del fàrmac en este grup d’edat va ser del 100%. Tant és així que alguns països, com Israel, ja contemplen començar la immunització d’estes persones el mes de maig.

La unió de totes estes dades «confirmen l’eficàcia favorable i el perfil de seguretat» de la vacuna de Pfizer/BioNTech, tal com assegura el president i director executiu de Pfizer, Albert Bourla.

Per això, «estem valorant presentar una Sol·licitud de Llicència de Biològics a la FDA dels Estats Units, la qual cosa comportaria una aprovació definitiva del fàrmac», ha finalitzat Bourla.

Últimes notícies

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.