12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

La prometedora propietat de la vacuna de Pfizer

Les companyies productores de la primera vacuna contra el coronavirus aprovada per les agències reguladores estatunidenca i europea, Pfizer i BioNTech, han fet públics els resultats del seu últim assaig clínic amb una troballa prometedora que amplia els coneixements sobre la durada de la immunitat després de la vacunació.

Segons les companyies, la immunitat després de la segona dosi dura, almenys sis mesos.
“Per a saber si el temps de durada de la immunitat és major, fa falta esperar que passe el temps suficient”, assenyalen des de les farmacèutiques.

Efectivitat total del 91%

La vacuna posseeix una efectivitat del 91% contra el desenvolupament de qualsevol símptoma de la malaltia. A més, segons les dades publicades, és 100% eficaç contra malalties greus, segons els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties dels Estats Units. No obstant això, l’Administració de Medicaments i Aliments del gegant nord-americà estima esta eficàcia en un 95,3%.

Els estudis, que han tingut lloc amb més de 46.000 voluntaris, han conclòs amb 927 positius simptomàtics, dels quals 850 havien rebut un placebo i 77 la vacuna BNT182b2. D’ells, a més, 32 van ser casos greus i tots ells pertanyien al grup placebo.

Protecció contra la variant sud-africana

La vacuna també ha mostrat ser eficaç contra una de les variants que més preocupen els especialistes, la B.1.351, més coneguda com a variant sud-africana.

“A Sud-àfrica es van inscriure 800 participants i, d’ells, van donar positiu 9, tots ells del grup placebo, per la qual cosa la vacuna ha mostrat una eficàcia del 100%”, expliquen les companyies.

 

100% eficaç en persones d’entre 12 i 15 anys

Els assajos amb la vacuna van incloure estudis amb 2.260 persones d’entre 12 i 15 anys procedents dels Estats Units. Segons les dades publicades, l’eficàcia del fàrmac en este grup d’edat va ser del 100%. Tant és així que alguns països, com Israel, ja contemplen començar la immunització d’estes persones el mes de maig.

La unió de totes estes dades “confirmen l’eficàcia favorable i el perfil de seguretat” de la vacuna de Pfizer/BioNTech, tal com assegura el president i director executiu de Pfizer, Albert Bourla.

Per això, “estem valorant presentar una Sol·licitud de Llicència de Biològics a la FDA dels Estats Units, la qual cosa comportaria una aprovació definitiva del fàrmac”, ha finalitzat Bourla.

Últimes notícies

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.