Pugen els morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana amb sis noves defuncions

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 1.149 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 532.565 persones.

Els nous casos per províncies són 202 a Castelló (57.675 en total); 357 a Alacant (194.332) i 590 a València (280.557). La xifra de casos no assignats es manté en 1.

D’altra banda, s’han registrat 654 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 525.035 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 56.542 a Castelló, 191.760 a Alacant i 276.677 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 435 persones ingressades, 75 d’elles en l’UCI: 90 a la província de Castelló, 10 en UCI; 145 a la província d’Alacant, 30 d’elles en l’UCI; i 200 a la província de València, 35 en UCI.

S’han registrat sis defuncions per coronavirus des de l’última actualització, persones d’entre 57 i 96 anys, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.923: 872 a la província de Castelló, 3.049 en la d’Alacant i 4.002 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 11.048 casos actius, la qual cosa suposa un 2,03% del total de positius.

Des de l’última actualització, s’han notificat dos brots de 10 o més casos:

• Castelló de la Plana: 14 casos. Àmbit laboral
• Dolores: 11 casos. Àmbit educatiu

Últimes notícies

Citen com a investigats tres responsables de la cooperativa de vivendes d’Alacant

La jutgessa que investiga possibles irregularitats en les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat com a investigats el president, la vicepresidenta i la secretària del consell rector de la cooperativa promotora del complex residencial Les Naus.

Suspenen un desnonament a Benimàmet el primer dia del nou decret d’habitatge

Un jutjat de València ha suspés el desnonament d’una vivenda a Benimàmet el mateix dia que ha entrat en vigor el nou decret llei d’habitatge del Govern espanyol, després del recurs presentat per la defensa de les ocupants i la intervenció del Sindicat de Llogateres.

Sueca culmina en octubre el panteó que honra 54 víctimes del franquisme

Sueca finalitzarà en octubre la construcció d’un panteó de la memòria històrica al cementeri municipal, situat sobre la fosa comuna, per a honrar 54 víctimes del franquisme. El projecte, finançat per la Diputació de València i l’Ajuntament, permetrà soterrar dignament els restos identificats i oferirà un espai estable de record i reparació.

Mor un policia nacional a Alacant atropellat pel cotxe patrulla

La Policia Nacional investiga la mort d un agent a la calle Campo de Mirra, al barri de San Blas d Alacant, presumptament atropellat pel seu propi cotxe patrulla. Els investigadors esperen l autòpsia per a confirmar la hipòtesi principal.

Les Corts guarden silenci per Maricarmen Abascal amb l’absència de Vox

El ple de Les Corts ha guardat un minut de silenci per Maricarmen Abascal, anciana de 87 anys desnonada a València, amb l’absència del grup Vox a l’hemicicle.

Un nou teixit de cotó autodesinfectant reduïx virus i bacteris als hospitals

Investigadors de la UPV i centres associats han creat un teixit de cotó autodesinfectant que elimina bacteris, fongs i virus amb llum visible i manté una elevada activitat després de diversos llavats, validat ja en habitacions de l’Hospital La Fe de València.

Un espectacle de flamenc obri les portes a les persones sordes al Teatre Rialto

L’artista Irene de la Rosa presenta a València 'Antoñita: cuerpo y memoria', una peça de flamenc dissenyada amb la comunitat sorda i FESORD, amb tecnologia i recursos visuals per a fer la dansa accessible.

La Fiscalia demana arxivar la querella contra Juanfran Pérez Llorca per l’entrada del Mundial

La Fiscalia de la Comunitat Valenciana ha sol·licitat inadmetre i arxivar la querella contra el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per una entrada per a la final del Mundial 2026 a Nova York, en no vore indicis penals. L’escrit destaca que la relació entre la invitació i les ajudes de la Generalitat a la RFEF és merament especulativa.