15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Pujada intensa de positius en la Comunitat Valenciana amb 182 casos casos nous per coronavirus

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total de 1.363.083 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 159.358 a Castelló, 496.751 a Alacant i 706.974 a València. Han rebut les dos dosis 335.281 persones.

A més, s’han notificat 182 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 388.770 persones. Per províncies, 38 a Castelló (39.916 en total); 41 a Alacant (145.902 en total); i 103 a la província de València (202.951 en total). Continua havent-hi un cas sense assignar.

Des de l’última actualització s’han registrat 192 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 389.265 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.160 a Castelló, 145.663 a Alacant i 203.387 a València, a més de 55 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 281 persones ingressades: 35 a la província de Castelló, amb 11 pacients en UCI; 86 a la província d’Alacant, 22 d’ells en l’UCI; i 160 a la província de València, 31 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 7 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.270: 789 a la província de Castelló, 2.767 en la d’Alacant i 3.714 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.703 casos actius, la qual cosa suposa un 0,93% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

En estos moments hi ha casos positius en 5 residències de majors (1 a la província de Castelló, 1 a la província d’Alacant i 3 a la província de València).

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 0
Residents que han mort: 0

Actualització brolles de coronavirus

S’han notificat 9 brots des de l’última actualització:

La Vall d’Uixó: 8 casos. Origen social
• Orihuela: 12 casos. Origen social
Bonrepòs i Mirambell: 4 casos. Origen social
Novelda: 5 casos. Origen social
• Moncada: 4 casos. Origen social
València: 3 casos. Origen social
Sedaví: 5 casos. Àmbit educatiu
Alfafar: 3 casos. Origen laboral
València: S’ha notificat un brot en un col·legi major amb 11 casos confirmats i 31 contactes. S’està procedint a la investigació i a l’aplicació de mesures per al control

 

Últimes notícies

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.