31.7 C
València
Divendres, 18 juliol, 2025

Regne Unit alça les restriccions a pesar de l’avanç de la variant Delta

 

- Advertisement -Telegram València Diari

 

El nombre de morts a causa del covid pot aconseguir els 200 diaris, segons les últimes estimacions del Govern del Regne Unit. Malgrat això i de l’augment de contagis de la variant Delta, el primer ministre britànic, BorisJohnson, ha confirmat l’eliminació a partir del pròxim dilluns de totes les restriccions legals que han anat regint a Anglaterra des del principi de la pandèmia.

Tornarà a reobrir l’oci nocturn i estadis i cinemes i teatres recuperaran el seu aforament. Les autoritats d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del Nord encara no s’han pronunciat.

D’esta manera, partir del pròxim dilluns no hi haurà més restriccions. Johnson ha assegurat que “cal anar a poc a poc”, però ha justificat les mesures assegurant que tancar de nou ara “no està demostrat que tinga efectes positius“.

El primer ministre ha assenyalat en qualsevol cas que “la cautela és absolutament vital”.
“Hem d’assumir la responsabilitat per a no desfer els nostres progressos i continuar protegint el nostre Sistema Nacional de Salut (NHS)”, ha afegit.

 

Sense volta a la vida d’abans

 

En una nova conferència de premsa, el primer ministre britànic va insistir que, amb l’estiu per davant i les escoles tancades, és el millor moment per a reobrir l’activitat, però va demanar repetidament als ciutadans molta cautela, “És absolutament vital que es procedisca amb precaució. La pandèmia no ha conclòs. Simplement no tornarem instantàniament a la vida com era abans”. Johnson espera una “volta gradual” als centres laborals. “El més crucial en estos moments és vacunar-se”, va afegir. “Confie que este pla d’eixida siga irreversible”.

La fi de la distància social i el retorn dels esdeveniments de masses es produeixen quan el nombre de casos supera els 30.000 diaris i la previsió és que poden arribar a 100.000 este estiu. Es dona la paradoxa que el Regne Unit, un dels països en el món amb major nombre de vacunats (86% ha rebut la primera dosi i 66% la pauta completa) és també un amb el major creixement de casos de Delta.

Els britànics vacunats no hauran de fer quarantena en tornar d’Espanya

 

El Govern britànic va anunciar recentment que els ciutadans d’este país amb la pauta completa de vacunació no hauran de fer una quarantena de deu dies quan tornen a Anglaterra, procedents dels països catalogats en ambre (risc mitjà de coronavirus), entre ells Espanya.

L’increment de casos de la variant Delta registrats al Regne Unit en les últimes setmanes respon, segons els experts, als contagis entre joves que encara no estan vacunats o només han rebut la primera de les dos dosis.
El 86,9% de la població adulta al Regne Unit ha rebut la primera dosi i el 65,6% dels adults la segona. Segons les últimes dades oficials, ahir diumenge es van registrar 32.367 nous contagis i altres 34 morts per coronavirus.

Últimes notícies

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.

Incendi forestal a Ibi elevat per temperatures de 37 graus i humitat de l’11 per cent

L'incendi forestal a Ibi, Alacant, s'intensifica a causa de temperatures extremes de 37 graus i molt baixa humitat, amb suport aeri i ajuda militar per al seu control.

Incendi a Ibi: Temperatures de 37 graus i 11% d’humitat aviven les flames

Un incendi forestal a Ibi (Alacant) s'intensifica a causa de temperatures de 37 graus i humitat de solo l'11%, amb la participació de mitjans aeris i l'UME.

El PSPV reforça el seu compromís feminista i contra els discursos d’odi en el seu Comité Nacional

El PSPV-PSOE celebra el seu Comité Nacional amb més de 350 participants per a enfortir la seua aposta feminista i combatre els discursos d'odi, reafirmant el seu defensa de l'Estat de Benestar valencià.

Per a que comuniquem millor

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana parla sobre la forma correcta d'utilitzar 'per a que'

Pròrroga fins a cap d’any de reforços judicials en jutjats afectats per la DANA en la Comunitat Valenciana

Els reforços en els jutjats de Torrent, Requena i Catarroja afectats per la DANA s'estenen fins a finals de 2025 per a afrontar la gestió judicial de la catàstrofe.

L’UME s’unix per a combatre l’incendi forestal a Ibi, Alacant

Nou mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, incloent-hi la Unitat Militar d'Emergències, estan treballant per a controlar l'incendi forestal en la zona rural d'Ibi, Alacant.

La Fundació Xirivella Soriano destaca el paper com a art essencial en la seua mostra ‘Una vida de paper’

La Fundació Xirivella Soriano de València presenta 'Una vida de paper', una exposició amb més de 60 obres que reivindica el paper com mig artístic rellevant des dels anys 50 fins hui.