Regne Unit alça les restriccions a pesar de l’avanç de la variant Delta

 

 

El nombre de morts a causa del covid pot aconseguir els 200 diaris, segons les últimes estimacions del Govern del Regne Unit. Malgrat això i de l’augment de contagis de la variant Delta, el primer ministre britànic, BorisJohnson, ha confirmat l’eliminació a partir del pròxim dilluns de totes les restriccions legals que han anat regint a Anglaterra des del principi de la pandèmia.

Tornarà a reobrir l’oci nocturn i estadis i cinemes i teatres recuperaran el seu aforament. Les autoritats d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del Nord encara no s’han pronunciat.

D’esta manera, partir del pròxim dilluns no hi haurà més restriccions. Johnson ha assegurat que “cal anar a poc a poc”, però ha justificat les mesures assegurant que tancar de nou ara “no està demostrat que tinga efectes positius“.

El primer ministre ha assenyalat en qualsevol cas que “la cautela és absolutament vital”.
“Hem d’assumir la responsabilitat per a no desfer els nostres progressos i continuar protegint el nostre Sistema Nacional de Salut (NHS)”, ha afegit.

 

Sense volta a la vida d’abans

 

En una nova conferència de premsa, el primer ministre britànic va insistir que, amb l’estiu per davant i les escoles tancades, és el millor moment per a reobrir l’activitat, però va demanar repetidament als ciutadans molta cautela, “És absolutament vital que es procedisca amb precaució. La pandèmia no ha conclòs. Simplement no tornarem instantàniament a la vida com era abans”. Johnson espera una “volta gradual” als centres laborals. “El més crucial en estos moments és vacunar-se”, va afegir. “Confie que este pla d’eixida siga irreversible”.

La fi de la distància social i el retorn dels esdeveniments de masses es produeixen quan el nombre de casos supera els 30.000 diaris i la previsió és que poden arribar a 100.000 este estiu. Es dona la paradoxa que el Regne Unit, un dels països en el món amb major nombre de vacunats (86% ha rebut la primera dosi i 66% la pauta completa) és també un amb el major creixement de casos de Delta.

Els britànics vacunats no hauran de fer quarantena en tornar d’Espanya

 

El Govern britànic va anunciar recentment que els ciutadans d’este país amb la pauta completa de vacunació no hauran de fer una quarantena de deu dies quan tornen a Anglaterra, procedents dels països catalogats en ambre (risc mitjà de coronavirus), entre ells Espanya.

L’increment de casos de la variant Delta registrats al Regne Unit en les últimes setmanes respon, segons els experts, als contagis entre joves que encara no estan vacunats o només han rebut la primera de les dos dosis.
El 86,9% de la població adulta al Regne Unit ha rebut la primera dosi i el 65,6% dels adults la segona. Segons les últimes dades oficials, ahir diumenge es van registrar 32.367 nous contagis i altres 34 morts per coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.