Regne Unit alça les restriccions a pesar de l’avanç de la variant Delta

 

 

El nombre de morts a causa del covid pot aconseguir els 200 diaris, segons les últimes estimacions del Govern del Regne Unit. Malgrat això i de l’augment de contagis de la variant Delta, el primer ministre britànic, BorisJohnson, ha confirmat l’eliminació a partir del pròxim dilluns de totes les restriccions legals que han anat regint a Anglaterra des del principi de la pandèmia.

Tornarà a reobrir l’oci nocturn i estadis i cinemes i teatres recuperaran el seu aforament. Les autoritats d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del Nord encara no s’han pronunciat.

D’esta manera, partir del pròxim dilluns no hi haurà més restriccions. Johnson ha assegurat que “cal anar a poc a poc”, però ha justificat les mesures assegurant que tancar de nou ara “no està demostrat que tinga efectes positius“.

El primer ministre ha assenyalat en qualsevol cas que “la cautela és absolutament vital”.
“Hem d’assumir la responsabilitat per a no desfer els nostres progressos i continuar protegint el nostre Sistema Nacional de Salut (NHS)”, ha afegit.

 

Sense volta a la vida d’abans

 

En una nova conferència de premsa, el primer ministre britànic va insistir que, amb l’estiu per davant i les escoles tancades, és el millor moment per a reobrir l’activitat, però va demanar repetidament als ciutadans molta cautela, “És absolutament vital que es procedisca amb precaució. La pandèmia no ha conclòs. Simplement no tornarem instantàniament a la vida com era abans”. Johnson espera una “volta gradual” als centres laborals. “El més crucial en estos moments és vacunar-se”, va afegir. “Confie que este pla d’eixida siga irreversible”.

La fi de la distància social i el retorn dels esdeveniments de masses es produeixen quan el nombre de casos supera els 30.000 diaris i la previsió és que poden arribar a 100.000 este estiu. Es dona la paradoxa que el Regne Unit, un dels països en el món amb major nombre de vacunats (86% ha rebut la primera dosi i 66% la pauta completa) és també un amb el major creixement de casos de Delta.

Els britànics vacunats no hauran de fer quarantena en tornar d’Espanya

 

El Govern britànic va anunciar recentment que els ciutadans d’este país amb la pauta completa de vacunació no hauran de fer una quarantena de deu dies quan tornen a Anglaterra, procedents dels països catalogats en ambre (risc mitjà de coronavirus), entre ells Espanya.

L’increment de casos de la variant Delta registrats al Regne Unit en les últimes setmanes respon, segons els experts, als contagis entre joves que encara no estan vacunats o només han rebut la primera de les dos dosis.
El 86,9% de la població adulta al Regne Unit ha rebut la primera dosi i el 65,6% dels adults la segona. Segons les últimes dades oficials, ahir diumenge es van registrar 32.367 nous contagis i altres 34 morts per coronavirus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.