Regne Unit alça les restriccions a pesar de l’avanç de la variant Delta

 

 

El nombre de morts a causa del covid pot aconseguir els 200 diaris, segons les últimes estimacions del Govern del Regne Unit. Malgrat això i de l’augment de contagis de la variant Delta, el primer ministre britànic, BorisJohnson, ha confirmat l’eliminació a partir del pròxim dilluns de totes les restriccions legals que han anat regint a Anglaterra des del principi de la pandèmia.

Tornarà a reobrir l’oci nocturn i estadis i cinemes i teatres recuperaran el seu aforament. Les autoritats d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del Nord encara no s’han pronunciat.

D’esta manera, partir del pròxim dilluns no hi haurà més restriccions. Johnson ha assegurat que “cal anar a poc a poc”, però ha justificat les mesures assegurant que tancar de nou ara “no està demostrat que tinga efectes positius“.

El primer ministre ha assenyalat en qualsevol cas que “la cautela és absolutament vital”.
“Hem d’assumir la responsabilitat per a no desfer els nostres progressos i continuar protegint el nostre Sistema Nacional de Salut (NHS)”, ha afegit.

 

Sense volta a la vida d’abans

 

En una nova conferència de premsa, el primer ministre britànic va insistir que, amb l’estiu per davant i les escoles tancades, és el millor moment per a reobrir l’activitat, però va demanar repetidament als ciutadans molta cautela, “És absolutament vital que es procedisca amb precaució. La pandèmia no ha conclòs. Simplement no tornarem instantàniament a la vida com era abans”. Johnson espera una “volta gradual” als centres laborals. “El més crucial en estos moments és vacunar-se”, va afegir. “Confie que este pla d’eixida siga irreversible”.

La fi de la distància social i el retorn dels esdeveniments de masses es produeixen quan el nombre de casos supera els 30.000 diaris i la previsió és que poden arribar a 100.000 este estiu. Es dona la paradoxa que el Regne Unit, un dels països en el món amb major nombre de vacunats (86% ha rebut la primera dosi i 66% la pauta completa) és també un amb el major creixement de casos de Delta.

Els britànics vacunats no hauran de fer quarantena en tornar d’Espanya

 

El Govern britànic va anunciar recentment que els ciutadans d’este país amb la pauta completa de vacunació no hauran de fer una quarantena de deu dies quan tornen a Anglaterra, procedents dels països catalogats en ambre (risc mitjà de coronavirus), entre ells Espanya.

L’increment de casos de la variant Delta registrats al Regne Unit en les últimes setmanes respon, segons els experts, als contagis entre joves que encara no estan vacunats o només han rebut la primera de les dos dosis.
El 86,9% de la població adulta al Regne Unit ha rebut la primera dosi i el 65,6% dels adults la segona. Segons les últimes dades oficials, ahir diumenge es van registrar 32.367 nous contagis i altres 34 morts per coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.