7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Les residències valencianes no registren casos positius per primera volta en cinc mesos

 

Les residències del territori valencià no han registrat cap cas positiu de coronavirus en l’actualització d’este dimarts, una situació que no es donava des de feia cinc mesos, segons ha destacat l’Associació Empresarial de Residències i Serveis a Persones Dependents de la Comunitat Valenciana (AERTE).

 

D’eixa manera, segons l’última actualització de la situació sanitària de les residències, des del dilluns no s’ha comunicat cap contagi entre residents ni treballadors, encara que han mort 13 usuaris dels centres. AERTE ha destacat que es tracta del «primer 0 en residents» des de l’1 d’octubre de 2020. Eixe dia, la Conselleria de Sanitat Universal no notificava casos entre treballadors ni residents, i tampoc es van produir morts.

 

L’associació ha ressaltat que el «doble zero» d’este dimarts és una «bona notícia» i espera que «siga el començament d’una nova situació de normalitat i seguretat en els centres. Encara que sabem que continuarà havent casos, esperem que siguen cada volta menys», ha indicat AERTE. A demés, ha indicat que les defuncions «aniran reduint-se a poc a poc, però encara corresponen, en general, a casos de contagis de les últimes setmanes».

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.