Sánchez assegura que Espanya està “a 100 dies d’aconseguir la immunitat de grup”

Ejemplo de shortcode con estilo
  El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns, durant una visita oficial a Grècia, que l’objectiu del pla de vacunació del Govern és aconseguir la immunitat de grup en un termini de 100 dies. “Estem a només 100 dies d’aconseguir la immunitat de grup, és a dir, d’aconseguir el 70% de la […]

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns, durant una visita oficial a Grècia, que l’objectiu del pla de vacunació del Govern és aconseguir la immunitat de grup en un termini de 100 dies.

“Estem a només 100 dies d’aconseguir la immunitat de grup, és a dir, d’aconseguir el 70% de la població espanyola vacunada i, per tant, immunitzada”, ha assenyalat. “Les dos palanques que tenim per a recuperar l’activitat econòmica són la vacunació i el pla de recuperació”, ha afegit.

Després de felicitar a Grècia pel seu acompliment en el ritme de vacunació, Sánchez ha assegurat que a Espanya les dades també conviden “l’optimisme”. “Ara mateix un terç de la població adulta a Espanya compta ja amb una dosi administrada. La meitat d’aqueix terç de la població adulta ja compta amb una pauta completa i hui ja arribarem als 6 milions d’espanyols amb un grau d’immunitat molt alt. Estem a només 100 dies d’aconseguir l’objectiu que ens havíem marcat”, ha remarcat.

 

“Començant a superar la calamitat”

 

Així mateix, ha defensat que les dades de contagis i l’avanç de la vacunació estan permetent entrar en la fase final de la pandèmia del coronavirus. “Estem començant a superar esta calamitat”, ha asseverat.
Dilluns passat es va complir un altre de les fites de la campanya de vacunació, amb 5 milions de ciutadans immunitzats.

Es tracta del segon objectiu marcat Executiu després d’assegurar que per a la primera setmana de juny seran deu els milions de persones que hauran rebut una pauta vacunal completa

Les dades de Sanitat indiquen que la primera setmana de maig ha suposat un salt exponencial en el nombre de persones que ha rebut la segona dosi -amb una mitjana de més de 214.000 immunitzats al dia-.

Últimes notícies

Avaria a Metrovalencia: retards en quatre línies

Una avaria elèctrica ha causat retards en quatre línies de Metrovalencia, al centre de València. La incidència ja s’ha reparat, però encara hi ha demores.

El president d’Adif presenta la dimissió després de reunir-se amb Carlos Cuerpo en plena crisi ferroviària

L’eixida de Luis Pedro Marco de la Peña arriba un dia després de la dimissió d’Óscar Puente i amb la investigació de l’accident d’Urda oberta

Fallas 2027: horaris per als petards i zones lliures a València

Les normes per a les Fallas 2027 a València limitaran els petards de nit, establiran espais sense pirotècnia i prohibiran les parades de mojitos.

Alacant anuncia els Reis Mags i les Carteres Reials de 2027

Nacho Lloret, César Quintanilla i Javier Portillo representaran els Reis Mags en la cavalcada d’Alacant del 5 de gener de 2027. També s’han anunciat les tres Carteres Reials.

Alacant i Castelló, en avís groc per pluges intenses

L’avís groc afecta el litoral sud d’Alacant i el litoral nord de Castelló entre dimecres 4 i dijous 5 de novembre. Les pluges poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

Xixona busca suport europeu per a protegir el torró

Xixona ha demanat suport europeu per a promocionar i protegir el torró. La reunió també ha abordat les dificultats dels xicotets productors i la falta d’ajudes per a la Fira de Nadal de 2026.

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.

Demanen set anys de presó per una agressió sexual a Alacant

La Fiscalía ha sol·licitat set anys de presó per a un voluntari d’una associació LGTBI+ acusat d’agredir sexualment un migrant senegalés. El judici s’ha celebrat a Alacant.