Sánchez assegura que Espanya està “a 100 dies d’aconseguir la immunitat de grup”

Ejemplo de shortcode con estilo
  El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns, durant una visita oficial a Grècia, que l’objectiu del pla de vacunació del Govern és aconseguir la immunitat de grup en un termini de 100 dies. “Estem a només 100 dies d’aconseguir la immunitat de grup, és a dir, d’aconseguir el 70% de la […]

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns, durant una visita oficial a Grècia, que l’objectiu del pla de vacunació del Govern és aconseguir la immunitat de grup en un termini de 100 dies.

“Estem a només 100 dies d’aconseguir la immunitat de grup, és a dir, d’aconseguir el 70% de la població espanyola vacunada i, per tant, immunitzada”, ha assenyalat. “Les dos palanques que tenim per a recuperar l’activitat econòmica són la vacunació i el pla de recuperació”, ha afegit.

Després de felicitar a Grècia pel seu acompliment en el ritme de vacunació, Sánchez ha assegurat que a Espanya les dades també conviden “l’optimisme”. “Ara mateix un terç de la població adulta a Espanya compta ja amb una dosi administrada. La meitat d’aqueix terç de la població adulta ja compta amb una pauta completa i hui ja arribarem als 6 milions d’espanyols amb un grau d’immunitat molt alt. Estem a només 100 dies d’aconseguir l’objectiu que ens havíem marcat”, ha remarcat.

 

“Començant a superar la calamitat”

 

Així mateix, ha defensat que les dades de contagis i l’avanç de la vacunació estan permetent entrar en la fase final de la pandèmia del coronavirus. “Estem començant a superar esta calamitat”, ha asseverat.
Dilluns passat es va complir un altre de les fites de la campanya de vacunació, amb 5 milions de ciutadans immunitzats.

Es tracta del segon objectiu marcat Executiu després d’assegurar que per a la primera setmana de juny seran deu els milions de persones que hauran rebut una pauta vacunal completa

Les dades de Sanitat indiquen que la primera setmana de maig ha suposat un salt exponencial en el nombre de persones que ha rebut la segona dosi -amb una mitjana de més de 214.000 immunitzats al dia-.

Últimes notícies

Valencia Basket remunta 14 punts i guanya a Burgos

El Valencia Basket ha guanyat 93-100 el Recoletas Salud San Pablo Burgos després de remuntar 14 punts en la setena jornada de la Liga Endesa.

Elx continua sense guanyar a casa després del 0-2 del Betis

El conjunt il·licità ha perdut 0-2 davant del Betis al Martínez Valero i encara no ha guanyat com a local esta temporada.

L’Ontinyent 1931 remunta al Torrellano amb tres gols

L’Ontinyent 1931 ha guanyat 1-3 al Torrellano després de remuntar el gol inicial. Carlos Mas n’ha marcat dos.

El València encadena set partits sense guanyar a Mestalla

El València ha perdut 0-3 davant del Real Madrid i acumula set partits sense guanyar a Mestalla. És el pitjor inici local de la seua història i la segona ratxa més llarga com a local.

La campanya de la palla de l’arròs deixa 1.000 tones disponibles

La campanya de 2026 ha arreplegat gratuïtament 1.000 tones de palla de l’arròs en quatre zones productores. La demanda supera la quantitat disponible i ja hi ha llista d’espera.

La Fe trasplanta el cor a un home de 70 anys després d’un any i mig amb assistència mecànica

La Fe ha trasplantat amb èxit un home de 70 anys que havia viscut un any i mig amb assistència ventricular per una insuficiència cardíaca greu. És el segon cas registrat a Espanya en una persona de 70 anys o més.

La dana de 2024 ha elevat un 76 % el risc de part prematur en les zones més danyades

Un estudi de quasi 12.000 naixements ha detectat més prematuritat després de la dana de 2024, sobretot en els municipis amb danys greus.

La vaga general coincidirà amb el debat de la llei del sòl a Les Corts

El ple de novembre de Les Corts abordarà les esmenes de devolució a la llei del sòl, dos decrets llei i el control al president de la Generalitat.