Sánchez assegura que Espanya està “a 100 dies d’aconseguir la immunitat de grup”

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns, durant una visita oficial a Grècia, que l’objectiu del pla de vacunació del Govern és aconseguir la immunitat de grup en un termini de 100 dies.

“Estem a només 100 dies d’aconseguir la immunitat de grup, és a dir, d’aconseguir el 70% de la població espanyola vacunada i, per tant, immunitzada”, ha assenyalat. “Les dos palanques que tenim per a recuperar l’activitat econòmica són la vacunació i el pla de recuperació”, ha afegit.

Després de felicitar a Grècia pel seu acompliment en el ritme de vacunació, Sánchez ha assegurat que a Espanya les dades també conviden “l’optimisme”. “Ara mateix un terç de la població adulta a Espanya compta ja amb una dosi administrada. La meitat d’aqueix terç de la població adulta ja compta amb una pauta completa i hui ja arribarem als 6 milions d’espanyols amb un grau d’immunitat molt alt. Estem a només 100 dies d’aconseguir l’objectiu que ens havíem marcat”, ha remarcat.

 

“Començant a superar la calamitat”

 

Així mateix, ha defensat que les dades de contagis i l’avanç de la vacunació estan permetent entrar en la fase final de la pandèmia del coronavirus. “Estem començant a superar esta calamitat”, ha asseverat.
Dilluns passat es va complir un altre de les fites de la campanya de vacunació, amb 5 milions de ciutadans immunitzats.

Es tracta del segon objectiu marcat Executiu després d’assegurar que per a la primera setmana de juny seran deu els milions de persones que hauran rebut una pauta vacunal completa

Les dades de Sanitat indiquen que la primera setmana de maig ha suposat un salt exponencial en el nombre de persones que ha rebut la segona dosi -amb una mitjana de més de 214.000 immunitzats al dia-.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat posarà llançadores d’Albal a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat reforçarà Metrobús i posarà en marxa llançadores entre Albal, Torrent Avinguda i La Torre per a connectar als viatgers de Rodalia durant les mascletaes. El servici cobrirà la franja en la qual els trens només arribaran fins a Albal, amb eixides aproximades de 13.10 a 14.40.

València demana concretar les mesures per a portar C-1 i C-2 de Rodalia a l’Estació del Nord

València s'ha mostrat disposada a estudiar que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l'Estació del Nord, però ha exigit mesures concretes i un informe del CNP. El Consistori ha recordat els 105 atesos de l'any passat i ha demanat reunions tècniques encara no celebrades.

Tellado acusa a Sánchez de centrar-se en les misèries del seu Govern i no donar mesures davant la guerra

El secretari general del PP ha retret al Govern la seua tardança davant el conflicte a Orient Mitjà i ha detallat un paquet fiscal i energètic per a contindre preus.

PP lamenta la polèmica i PSPV demana garanties per l’accés amb tren a València en la mascletà

La interrupció parcial de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord per la mascletà ha deslligat retrets entre Govern i Ajuntament. PP, PSPV, Compromís i Vox han fixat posicions i reclamen solucions sense renunciar a la seguretat.

Alabés i Vila-real es juguen permanència i Champions en el debut de Quique Sánchez Flores

Mendizorroza obri la jornada 28 amb un dol d'objectius oposats: l'Alabés busca oxigen per a la salvació i el Vila-real vol afermar-se en la zona Champions.

Bernabé proposa que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l’Estació del Nord de València

Pilar Bernabé ha oferit que Renfe habilite l'arribada de les línies C-1 i C-2 a València Nord si l'Ajuntament el recolza tècnicament. Defén un operatiu ja provat amb eixides per Bailèn i Alacant i una reducció d'afluència en hores crítiques.

L’aeroport d’Alacant bat rècord al febrer amb 1,2 milions de passatgers i 8.002 vols

La terminal d'Alacant-Elx Miguel Hernández va registrar una mica més de 1,2 milions de viatgers al febrer (+5,3% interanual) i una xifra històrica de 8.002 operacions. L'internacional va créixer un 7,3% i va compensar la caiguda del 7,5% del trànsit nacional

Agricultura ha invertit 26,4 milions a Chiva pels danys de la dana

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 26,4 milions a Chiva entre ajudes directes i obres per a recuperar vivers, regadius, parcel·les i camins danyats per la dana. Les actuacions continuen en marxa i la xifra final d'inversió pot augmentar.