Sánchez assegura que Espanya està “a 100 dies d’aconseguir la immunitat de grup”

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns, durant una visita oficial a Grècia, que l’objectiu del pla de vacunació del Govern és aconseguir la immunitat de grup en un termini de 100 dies.

“Estem a només 100 dies d’aconseguir la immunitat de grup, és a dir, d’aconseguir el 70% de la població espanyola vacunada i, per tant, immunitzada”, ha assenyalat. “Les dos palanques que tenim per a recuperar l’activitat econòmica són la vacunació i el pla de recuperació”, ha afegit.

Després de felicitar a Grècia pel seu acompliment en el ritme de vacunació, Sánchez ha assegurat que a Espanya les dades també conviden “l’optimisme”. “Ara mateix un terç de la població adulta a Espanya compta ja amb una dosi administrada. La meitat d’aqueix terç de la població adulta ja compta amb una pauta completa i hui ja arribarem als 6 milions d’espanyols amb un grau d’immunitat molt alt. Estem a només 100 dies d’aconseguir l’objectiu que ens havíem marcat”, ha remarcat.

 

“Començant a superar la calamitat”

 

Així mateix, ha defensat que les dades de contagis i l’avanç de la vacunació estan permetent entrar en la fase final de la pandèmia del coronavirus. “Estem començant a superar esta calamitat”, ha asseverat.
Dilluns passat es va complir un altre de les fites de la campanya de vacunació, amb 5 milions de ciutadans immunitzats.

Es tracta del segon objectiu marcat Executiu després d’assegurar que per a la primera setmana de juny seran deu els milions de persones que hauran rebut una pauta vacunal completa

Les dades de Sanitat indiquen que la primera setmana de maig ha suposat un salt exponencial en el nombre de persones que ha rebut la segona dosi -amb una mitjana de més de 214.000 immunitzats al dia-.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Afectada d’hepatitis C reviu el cas Maeso en un llibre per a aportar veritat i memòria

Una afectada d'hepatitis C reconstruïx el cas Maeso en un llibre que combina testimoniatge i anàlisi jurídica. L'obra perseguix tancar una etapa i fixar memòria col·lectiva.

Potries, el poble de 1.135 habitants que aspira a ser Capital Europea de la Cultura 2031

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 amb l'objectiu de donar veu al món rural i demostrar que la cultura de qualitat no depén de grans pressupostos. Defendrà el seu projecte l'11 de març amb ampli suport institucional.

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.