Sanitat dona llum verda a les autonomies per a endurir les restriccions per Nadal

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa ha anunciat esta vesprada en una roda de premsa les noves mesures contra el coronavirus en les festes de Nadal.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Illa ha destacat en la seua intervenció la necessitat de prendre mesures per a frenar la nova escalada del virus que s’han localitzat en huit autonomies.

 

Esta situació ha deixat un clima de preocupació elevada per part de tots els consellers de la situació epidemiològica actual just abans que comencen les festes. «Cal prendre mesures en 8 comunitats amb promptitud i agilitat», ha assegurat el titular de Sanitat. 

 

No obstant això, el ministre ha informat que,en l’àmbit estatal, «es manté el pla de Nadal establit». Unes restriccions de Nadal 2020 pel Covid-19 que Salvador Illa ha resumit en una frase: «Este Nadal ens quedem en casa».

 

Ampliar les restriccions de Nadal pel coronavirus

Sanitat ha decidit deixar en mans de les comunitats amb pitjor evolució de la pandèmia restringir encara més les mesures preses que es van acordar el passat 2 de desembre per a controlar els contagis per Nadal. 

 

En este sentit, Salvador Illa ha manifestat que les autonomies podran rebaixar el número màxim de persones en les reunions familiars -ara mateix és de 10-, reduir la mobilitat o limitar l’horari del toc de queda en els dies grans de les festes com la Nit de Nadal, Nadal, Nit de cap d’any i Any Nou.

 

Estes noves restriccions es permetran a aquelles autonomies que «ho consideren oportú» i basant-se en l’evolució del virus, l’arribada de la tercera ona de coronavirus i l’empitjorament de la situació epidemiològica.

 

La situació del territori valencià ha empitjorat

El número de contagis per coronavirus ha augmentat considerablement en el territori valencià en les últimes dos setmanes. De fet, la taxa d’incidència acumulada s’ha incrementat de 194 per 100.000 el 9 de desembre a 239 per cada 100.000 habitants en el dia de hui.

 

El govern valencià és també partidari d’endurir les mesures si els casos de contagi seguixen a l’alça, així com ha passat en altres comunitats. 

 

Tests autodiagnòstics no recomanats

Quant als tests d’autodiagnòstics per a detectar anticossos, el ministre ha insistit que hi ha un acord unànime perquè els metges no prescriguen estes proves.

 

«Estos tests no són adequats per a l’autodiagnòstic. Es recomana la no prescripció d’estos tests. El Covid-19 és una malaltia de declaració obligatòria. El que crega que per usar-los estarà més tranquil, s’enganya», ha assenyalat Illa.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.