21.7 C
València
Divendres, 31 octubre, 2025

Sanitat dona llum verda a les autonomies per a endurir les restriccions per Nadal

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa ha anunciat esta vesprada en una roda de premsa les noves mesures contra el coronavirus en les festes de Nadal.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Illa ha destacat en la seua intervenció la necessitat de prendre mesures per a frenar la nova escalada del virus que s’han localitzat en huit autonomies.

 

Esta situació ha deixat un clima de preocupació elevada per part de tots els consellers de la situació epidemiològica actual just abans que comencen les festes. «Cal prendre mesures en 8 comunitats amb promptitud i agilitat», ha assegurat el titular de Sanitat. 

 

No obstant això, el ministre ha informat que,en l’àmbit estatal, «es manté el pla de Nadal establit». Unes restriccions de Nadal 2020 pel Covid-19 que Salvador Illa ha resumit en una frase: «Este Nadal ens quedem en casa».

 

Ampliar les restriccions de Nadal pel coronavirus

Sanitat ha decidit deixar en mans de les comunitats amb pitjor evolució de la pandèmia restringir encara més les mesures preses que es van acordar el passat 2 de desembre per a controlar els contagis per Nadal. 

 

En este sentit, Salvador Illa ha manifestat que les autonomies podran rebaixar el número màxim de persones en les reunions familiars -ara mateix és de 10-, reduir la mobilitat o limitar l’horari del toc de queda en els dies grans de les festes com la Nit de Nadal, Nadal, Nit de cap d’any i Any Nou.

 

Estes noves restriccions es permetran a aquelles autonomies que «ho consideren oportú» i basant-se en l’evolució del virus, l’arribada de la tercera ona de coronavirus i l’empitjorament de la situació epidemiològica.

 

La situació del territori valencià ha empitjorat

El número de contagis per coronavirus ha augmentat considerablement en el territori valencià en les últimes dos setmanes. De fet, la taxa d’incidència acumulada s’ha incrementat de 194 per 100.000 el 9 de desembre a 239 per cada 100.000 habitants en el dia de hui.

 

El govern valencià és també partidari d’endurir les mesures si els casos de contagi seguixen a l’alça, així com ha passat en altres comunitats. 

 

Tests autodiagnòstics no recomanats

Quant als tests d’autodiagnòstics per a detectar anticossos, el ministre ha insistit que hi ha un acord unànime perquè els metges no prescriguen estes proves.

 

«Estos tests no són adequats per a l’autodiagnòstic. Es recomana la no prescripció d’estos tests. El Covid-19 és una malaltia de declaració obligatòria. El que crega que per usar-los estarà més tranquil, s’enganya», ha assenyalat Illa.

 

 

Últimes notícies

Pradas assegura que va informar a Mazón de la gestió del Cecopi i de l’enviament del Es-Alert durant la DANA

La exconsellera d'Interior ha sostingut que va mantindre al president Carlos Mazón al punt de totes les gestions del Cecopi el dia de la DANA, inclòs l'enviament del Es-Alert a la província de València.

La Mesa de la comissió de la dana fixa l’agenda de l’11 de novembre amb la citació de Mazón pendent

La Mesa es reunirà el dilluns 3 de novembre per a tancar els compareixents del 11N. L'eventual anomenada a Carlos Mazón seguix en l'aire a l'espera de decisió.

Barrachina defén a Mazón per la DANA i reclama equilibri en les responsabilitats

Barrachina ha defés l'actuació de Carlos Mazón durant la DANA i ha reclamat un repartiment equilibrat de responsabilitats entre administracions. Ha contraposat la presència del president amb l'absència de membres del Govern central i ha detallat l'avanç d'ajudes i obres pendents.

La jutgessa requerix a la periodista que va menjar amb Mazón el tiquet de l’aparcament per a acreditar els temps

La magistrada que investiga la dana ha demanat a Maribel Vilaplana el tiquet d'entrada i eixida del pàrquing de la Glorieta per a acreditar quant temps va estar amb Carlos Mazón. En el mateix acte, rebutja ara com ara tornar a citar a la exconsellera Salomé Pradas.

La jutgessa requerix a la periodista que va menjar amb Mazón el tiquet de l’aparcament

La jutgessa que investiga la dana ha demanat a Maribel Vilaplana que presente el tiquet de l'aparcament i altres suports que acrediten quant temps va passar amb Carlos Mazón el dia de la catàstrofe. Haurà d'aportar-los en la seua declaració prevista per a dilluns que ve.

La Comunitat Valenciana va superar la mitjana nacional en qualitat de vida en 2024

La Comunitat Valenciana va aconseguir 102,27 punts en el IMCV 2024, 0,80 per damunt de la mitjana espanyola. Va destacar en governança i drets bàsics.

Morant titlla de teatre la reflexió de Mazón i demana la seua dimissió i eleccions

Diana Morant ha qualificat de teatre els dies de reflexió anunciats per Carlos Mazón després dels esbroncs en el funeral per les víctimes de la DANA. Ha reclamat la seua dimissió i una convocatòria electoral, descartant la moció de censura per la majoria de PP i Vox.

Bolaños creu que Mazón no té futur polític i dubte si dimitirà o serà apartat pel PP

Félix Bolaños ha assegurat que Carlos Mazón no té futur polític i ha plantejat com a única incògnita si dimitirà, si ho apartarà el PP o si ho faran els valencians.