6.8 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Sanitat dona llum verda a les autonomies per a endurir les restriccions per Nadal

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa ha anunciat esta vesprada en una roda de premsa les noves mesures contra el coronavirus en les festes de Nadal.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Illa ha destacat en la seua intervenció la necessitat de prendre mesures per a frenar la nova escalada del virus que s’han localitzat en huit autonomies.

 

Esta situació ha deixat un clima de preocupació elevada per part de tots els consellers de la situació epidemiològica actual just abans que comencen les festes. «Cal prendre mesures en 8 comunitats amb promptitud i agilitat», ha assegurat el titular de Sanitat. 

 

No obstant això, el ministre ha informat que,en l’àmbit estatal, «es manté el pla de Nadal establit». Unes restriccions de Nadal 2020 pel Covid-19 que Salvador Illa ha resumit en una frase: «Este Nadal ens quedem en casa».

 

Ampliar les restriccions de Nadal pel coronavirus

Sanitat ha decidit deixar en mans de les comunitats amb pitjor evolució de la pandèmia restringir encara més les mesures preses que es van acordar el passat 2 de desembre per a controlar els contagis per Nadal. 

 

En este sentit, Salvador Illa ha manifestat que les autonomies podran rebaixar el número màxim de persones en les reunions familiars -ara mateix és de 10-, reduir la mobilitat o limitar l’horari del toc de queda en els dies grans de les festes com la Nit de Nadal, Nadal, Nit de cap d’any i Any Nou.

 

Estes noves restriccions es permetran a aquelles autonomies que «ho consideren oportú» i basant-se en l’evolució del virus, l’arribada de la tercera ona de coronavirus i l’empitjorament de la situació epidemiològica.

 

La situació del territori valencià ha empitjorat

El número de contagis per coronavirus ha augmentat considerablement en el territori valencià en les últimes dos setmanes. De fet, la taxa d’incidència acumulada s’ha incrementat de 194 per 100.000 el 9 de desembre a 239 per cada 100.000 habitants en el dia de hui.

 

El govern valencià és també partidari d’endurir les mesures si els casos de contagi seguixen a l’alça, així com ha passat en altres comunitats. 

 

Tests autodiagnòstics no recomanats

Quant als tests d’autodiagnòstics per a detectar anticossos, el ministre ha insistit que hi ha un acord unànime perquè els metges no prescriguen estes proves.

 

«Estos tests no són adequats per a l’autodiagnòstic. Es recomana la no prescripció d’estos tests. El Covid-19 és una malaltia de declaració obligatòria. El que crega que per usar-los estarà més tranquil, s’enganya», ha assenyalat Illa.

 

 

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.