Sanitat dona llum verda a les autonomies per a endurir les restriccions per Nadal

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa ha anunciat esta vesprada en una roda de premsa les noves mesures contra el coronavirus en les festes de Nadal.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Illa ha destacat en la seua intervenció la necessitat de prendre mesures per a frenar la nova escalada del virus que s’han localitzat en huit autonomies.

 

Esta situació ha deixat un clima de preocupació elevada per part de tots els consellers de la situació epidemiològica actual just abans que comencen les festes. «Cal prendre mesures en 8 comunitats amb promptitud i agilitat», ha assegurat el titular de Sanitat. 

 

No obstant això, el ministre ha informat que,en l’àmbit estatal, «es manté el pla de Nadal establit». Unes restriccions de Nadal 2020 pel Covid-19 que Salvador Illa ha resumit en una frase: «Este Nadal ens quedem en casa».

 

Ampliar les restriccions de Nadal pel coronavirus

Sanitat ha decidit deixar en mans de les comunitats amb pitjor evolució de la pandèmia restringir encara més les mesures preses que es van acordar el passat 2 de desembre per a controlar els contagis per Nadal. 

 

En este sentit, Salvador Illa ha manifestat que les autonomies podran rebaixar el número màxim de persones en les reunions familiars -ara mateix és de 10-, reduir la mobilitat o limitar l’horari del toc de queda en els dies grans de les festes com la Nit de Nadal, Nadal, Nit de cap d’any i Any Nou.

 

Estes noves restriccions es permetran a aquelles autonomies que «ho consideren oportú» i basant-se en l’evolució del virus, l’arribada de la tercera ona de coronavirus i l’empitjorament de la situació epidemiològica.

 

La situació del territori valencià ha empitjorat

El número de contagis per coronavirus ha augmentat considerablement en el territori valencià en les últimes dos setmanes. De fet, la taxa d’incidència acumulada s’ha incrementat de 194 per 100.000 el 9 de desembre a 239 per cada 100.000 habitants en el dia de hui.

 

El govern valencià és també partidari d’endurir les mesures si els casos de contagi seguixen a l’alça, així com ha passat en altres comunitats. 

 

Tests autodiagnòstics no recomanats

Quant als tests d’autodiagnòstics per a detectar anticossos, el ministre ha insistit que hi ha un acord unànime perquè els metges no prescriguen estes proves.

 

«Estos tests no són adequats per a l’autodiagnòstic. Es recomana la no prescripció d’estos tests. El Covid-19 és una malaltia de declaració obligatòria. El que crega que per usar-los estarà més tranquil, s’enganya», ha assenyalat Illa.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.