Sanitat començarà a citar als menors de 60 que van rebre la primera dosi d’AstraZeneca

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública enviarà des de demà la citació per a administrar, a partir de la setmana que ve, la segona dosi de la vacunació a les persones menors de 60 anys que van rebre la primera dosi d’immunització amb AstraZeneca.

La citació es realitzarà a través de SMS i en ella s’oferirà una segona dosi amb Pfizer. No obstant això, a la persona contactada se li comunicarà com procedir davant la seua decisió de rebutjar esta vacuna com a segona dosi. En eixe cas, tornarà a ser citat per a ser vacunat amb AstraZeneca.

Este procediment està alineat amb l’acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com segona dosi, així com amb la decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca.

Es recorda la importància de tindre actualitzats les dades de contacte en la targeta SIP. Este tràmit es pot realitzar a través del següent enllaç:

http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

 

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.