Sanitat administra 9,4 milions de dosis de vacuna contra la COVID-19

Els centres dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública van atendre l’any passat quasi 50 milions de consultes, 8,6 milions de consultes externes, més de 2 milions d’urgències, quasi 400.000 ingressos, més de 26.700 parts i prop de 309.000 intervencions quirúrgiques.

Aquests són algunes de les dades que registra l’Avanç de la Memòria de Gestió de 2021 de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, any en què el pressupost d’aquest departament (7.530,06 milions d’euros) es va incrementar un 11% respecte a 2020 i va suposar el 39,54% del pressupost de la Generalitat.

En aquest sentit, el conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha destacat que l’activitat “s’ha vist extraordinàriament tensada a conseqüència de la pandèmia del coronavirus. Pese al fort impacte de la crisi sanitària, la xarxa assistencial i els seus professionals han demostrat, una vegada més, la seua extraordinària capacitat de resposta per a resistir a la pressió a la qual s’han vist sotmesos, especialment en els moments més durs, així com per a planificar i executar una campanya de vacunació que ha sigut modèlica“.

En concret, l’activitat assistencial en Atenció Primària, el nombre de consultes en Centres de Salut i Consultoris auxiliars de la Comunitat Valenciana per a Medicina Familiar i Comunitària, Pediatria, Infermeria i Matrones ascendeix a un total de 49.051.504 consultes ateses. El 96,89% de les consultes s’han realitzat telefònicament, per videotelefonada o en el centre de salut de manera presencial. Per part seua, les consultes a domicili han representat 3,11% del total de consultes ateses.

En concret, en 2021 el total de consultes en Medicina Familiar i Comunitària (MFC) ascendeix a 22.949.635, mentre que la de consultes de Pediatria és de 3.944.143.

Especialitzada

En Atenció Especialitzada, en l’any passat es van atendre més de 8,6 milions de Consultes Externes. En concret, l’any passat es van atendre 3.313.989 primeres consultes i 5.311.095 successives.

Respecte a les consultes de Salut Mental, es van registrar 1.239.580 en 2021 i els ingressos hospitalaris van ascendir a 399.184, dels quals 26,2% van ser programats i 73,77% urgents.

Així mateix, es van registrar un total de 26.725 parts i 27.113 nounats vius. Del total de parts, 20.301 van ser vaginals i 6.424 cesàries.

Urgències i Intervencions quirúrgiques

Quant a les intervencions quirúrgiques, es van realitzar 308.690 operacions. D’elles, el 85,41% van ser programades i la resta urgents.

Els hospitals van atendre 2.066.820 urgències (mitjana diària 5.662 urgències), de les quals el 13,51% van requerir ingrés.

Vacunació “modèlica”: 9,4 milions de dosis administrades

Des que el 27 de desembre de 2020 començara la campanya de vacunació contra la COVID-19 en la Comunitat Valenciana, en 2021 es va administrar la pauta completa d’immunització a 4.242.773 persones i es van inocular un total de 9.433.334 dosis.

Per laboratoris, es van administrar 6,6 milions de dosis de Pfizer-BioNTech (el 70,7% del total); 1,5 de Moderna-Lonza (16,3%); un milió d’AstraZeneca (10,6%) i més de 221.000 dosis de la vacuna de Janssen (2,4%).

Per al titular de Sanitat, “en la Comunitat Valenciana comptem amb uns equips de professionals extraordinaris que van estar hores i hores vacunant per a poder protegir a tota la població que va entendre que el millor antídot enfront de la COVID-19 era la vacuna“.

Podem parlar d’èxit gràcies a la suma d’esforços -ha continuat el conseller- la dels professionals, els equips de vacunació, que van ser reconeguts amb l’alta distinció de la Generalitat, i la de la ciutadania, que va entendre que aquest repte era col·lectiu, era el repte de tots“.

La Conselleria va seguir una estratègia que va consistir a prioritzar la protecció dels grups més vulnerables en començar amb les persones majors i els grups de major risc, així com respectar sempre la vacunació per grups d’edat.

En aquest sentit, cal destacar que la Comunitat Valenciana és la que aconsegueix majors cobertures de vacunació en tots els grups d’edat. Gràcies a tot això, “podem dir que la Comunitat Valenciana està per damunt de la mitjana de la resta d’Espanya en cobertura de població vacunada” ha afegit Miguel Mínguez.

Donació i Trasplantament d’Òrgans i teixits

En 2021 també destaca l’activitat de donació i trasplantament d’òrgans i teixits als hospitals de la Comunitat Valenciana, que durant l’any passat ha augmentat malgrat les dificultats relacionades amb la pandèmia. En concret, 254 persones van donar els seus òrgans i es van realitzar 516 trasplantaments.

Això ha sigut possible gràcies al fet que durant l’any 2021, el 86,4% de les famílies valencianes van dir sí a la donació -un percentatge superior a la mitjana nacional que se situa en el 83% – i a la gran faena realitzada pels professionals malgrat la pandèmia.

La taxa de donació s’ha situat en 50,3 donants per milió de població (pmp) enfront de la taxa de 2020, fixada en 39 pmp, i per damunt de la mitjana nacional que s’ha situat en 40,2 pmp.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ontinyent registra un terratrémol de magnitud 3,5 sentit en tot el municipi

Ontinyent ha registrat un terratrémol de magnitud 3,5, sentit en tot el municipi, dins d'una sèrie de huit sismes en poques hores que han despertat a part de la població.

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.