Condemnen a Sanitat per no proveir a metges de suficients equips de protecció contra la covid

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Jutjat social número 5 d’Alacant ha condemnat a la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana a indemnitzar a 153 metges amb quantitats que oscil·len entre els 5.000 i els 49.180 euros per no proveir-los de suficients equips de protecció individual durant la primera ona de la pandèmia per Covid-19. La sentència, que pot […]

 

El Jutjat social número 5 d’Alacant ha condemnat a la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana a indemnitzar a 153 metges amb quantitats que oscil·len entre els 5.000 i els 49.180 euros per no proveir-los de suficients equips de protecció individual durant la primera ona de la pandèmia per Covid-19.

La sentència, que pot ser recorreguda en suplicació davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, estima així parcialment la demanda presentada pel sindicat CESM-CV.

El jutge ha dictaminat que l’incompliment de les mesures de prevenció individual va suposar “un greu risc per a la seguretat i la salut de tots els treballadors sanitaris, especialment per al personal facultatiu, per la seua exposició directa al risc de contagi que ha significat”.

Per aquesta raó, els metges demandants “tenen dret a ser indemnitzats pels danys i perjudicis personals i morals ocasionats”, afig.

La fallada recull que la Conselleria va infringir la seua obligació de protecció “des del coneixement que es tenia de l’existència d’una pandèmia de Covid-19 i, especialment, des de la declaració de l’estat d’alarma”.

En aquesta línia, el jutjat condemna a l’Administració sanitària a dotar als treballadors sanitaris de determinats equips de protecció enfront del coronavirus, inclosos aquells que paren atenció domiciliària.
“Resumint, existeix incompliment de normes de prevenció i aquest incompliment va causar un mal moral o immaterial en perjudici dels treballadors”, assenyala el magistrat, danys entre els quals figuren “el sofriment, l’angoixa, el dolor i l’afectació de les relacions familiars i socials”.
 

Últimes notícies

Sagredo encapçala la candidatura conjunta al Senat per València

PSPV-PSOE, Compromís i Esquerra Unida concorren junts al Senat el 29 de novembre. Juan Antonio Sagredo encapçala la llista per València, amb Isaura Navarro i Jordi Mayor.

AVAMET ha ayudat a seguir les pluges extremes de la dana Adam

La xarxa de 900 estacions d’AVAMET ha permés seguir les pluges de la dana Adam, amb registres de fins a 720 litres per metre quadrat en 24 hores.

Cada persona gasta 351 euros anuals en roba i calçat

Les persones a Espanya gasten uns 351 euros anuals en roba i calçat i compren una mitjana d’onze articles. La compra en línia i de segona mà guanya pes.

Alliberen 22 dones d’una xarxa de tràfic amb ramificacions a València i Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones i ha alliberat 22 dones d’una xarxa de tràfic sexual assentada a Sevilla, amb registres a Alzira i Peníscola.

Tarancón espera omplir el camp davant el Llevant en la Copa del Rei

Tarancón afronta amb expectació la visita del Llevant, dimecres a les 19.00 hores, en una eliminatòria de la Copa del Rei. L’entrenador Jorge Cañete espera un Municipal ple i confia a competir per la sorpresa.

Nacho Pérez ja és el golejador més jove del Llevant en Primera

Nacho Pérez ha fet història amb el Llevant en marcar en Primera amb 18 anys, un mes i 24 dies. El seu gol ha arribat en la derrota per 2-1 davant la Real Sociedad.

Cinc columnes de tractors protestaran a Madrid este dimecres

Cinc columnes de tractors entraran a Madrid este dimecres en una protesta convocada per Asaja, COAG i Unión de Uniones. Les organitzacions reclamen mesures davant dels costos i canvis en la política agrària.

La causa de la dana acumula 71 tomos y 690 declaraciones

La investigación judicial por la gestión de la dana de 2024 reúne 71 tomos, 646 resoluciones y 690 declaraciones. La instrucción está prorrogada hasta abril de 2027.