Condemnen a Sanitat per no proveir a metges de suficients equips de protecció contra la covid

 

El Jutjat social número 5 d’Alacant ha condemnat a la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana a indemnitzar a 153 metges amb quantitats que oscil·len entre els 5.000 i els 49.180 euros per no proveir-los de suficients equips de protecció individual durant la primera ona de la pandèmia per Covid-19.

La sentència, que pot ser recorreguda en suplicació davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, estima així parcialment la demanda presentada pel sindicat CESM-CV.

El jutge ha dictaminat que l’incompliment de les mesures de prevenció individual va suposar “un greu risc per a la seguretat i la salut de tots els treballadors sanitaris, especialment per al personal facultatiu, per la seua exposició directa al risc de contagi que ha significat”.

Per aquesta raó, els metges demandants “tenen dret a ser indemnitzats pels danys i perjudicis personals i morals ocasionats”, afig.

La fallada recull que la Conselleria va infringir la seua obligació de protecció “des del coneixement que es tenia de l’existència d’una pandèmia de Covid-19 i, especialment, des de la declaració de l’estat d’alarma”.

En aquesta línia, el jutjat condemna a l’Administració sanitària a dotar als treballadors sanitaris de determinats equips de protecció enfront del coronavirus, inclosos aquells que paren atenció domiciliària.
“Resumint, existeix incompliment de normes de prevenció i aquest incompliment va causar un mal moral o immaterial en perjudici dels treballadors”, assenyala el magistrat, danys entre els quals figuren “el sofriment, l’angoixa, el dolor i l’afectació de les relacions familiars i socials”.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.