Condemnen a Sanitat per no proveir a metges de suficients equips de protecció contra la covid

 

El Jutjat social número 5 d’Alacant ha condemnat a la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana a indemnitzar a 153 metges amb quantitats que oscil·len entre els 5.000 i els 49.180 euros per no proveir-los de suficients equips de protecció individual durant la primera ona de la pandèmia per Covid-19.

La sentència, que pot ser recorreguda en suplicació davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, estima així parcialment la demanda presentada pel sindicat CESM-CV.

El jutge ha dictaminat que l’incompliment de les mesures de prevenció individual va suposar “un greu risc per a la seguretat i la salut de tots els treballadors sanitaris, especialment per al personal facultatiu, per la seua exposició directa al risc de contagi que ha significat”.

Per aquesta raó, els metges demandants “tenen dret a ser indemnitzats pels danys i perjudicis personals i morals ocasionats”, afig.

La fallada recull que la Conselleria va infringir la seua obligació de protecció “des del coneixement que es tenia de l’existència d’una pandèmia de Covid-19 i, especialment, des de la declaració de l’estat d’alarma”.

En aquesta línia, el jutjat condemna a l’Administració sanitària a dotar als treballadors sanitaris de determinats equips de protecció enfront del coronavirus, inclosos aquells que paren atenció domiciliària.
“Resumint, existeix incompliment de normes de prevenció i aquest incompliment va causar un mal moral o immaterial en perjudici dels treballadors”, assenyala el magistrat, danys entre els quals figuren “el sofriment, l’angoixa, el dolor i l’afectació de les relacions familiars i socials”.
 

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.