12 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Condemnen a Sanitat per no proveir a metges de suficients equips de protecció contra la covid

 

El Jutjat social número 5 d’Alacant ha condemnat a la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana a indemnitzar a 153 metges amb quantitats que oscil·len entre els 5.000 i els 49.180 euros per no proveir-los de suficients equips de protecció individual durant la primera ona de la pandèmia per Covid-19.

La sentència, que pot ser recorreguda en suplicació davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, estima així parcialment la demanda presentada pel sindicat CESM-CV.

El jutge ha dictaminat que l’incompliment de les mesures de prevenció individual va suposar “un greu risc per a la seguretat i la salut de tots els treballadors sanitaris, especialment per al personal facultatiu, per la seua exposició directa al risc de contagi que ha significat”.

Per aquesta raó, els metges demandants “tenen dret a ser indemnitzats pels danys i perjudicis personals i morals ocasionats”, afig.

La fallada recull que la Conselleria va infringir la seua obligació de protecció “des del coneixement que es tenia de l’existència d’una pandèmia de Covid-19 i, especialment, des de la declaració de l’estat d’alarma”.

En aquesta línia, el jutjat condemna a l’Administració sanitària a dotar als treballadors sanitaris de determinats equips de protecció enfront del coronavirus, inclosos aquells que paren atenció domiciliària.
“Resumint, existeix incompliment de normes de prevenció i aquest incompliment va causar un mal moral o immaterial en perjudici dels treballadors”, assenyala el magistrat, danys entre els quals figuren “el sofriment, l’angoixa, el dolor i l’afectació de les relacions familiars i socials”.
 

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.