Sanitat permetrà obrir les discoteques fins a les 2 de la matinada

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat este dimecres que les discoteques i els locals d’oci nocturn puguen reobrir fins a les 2 de la matinada, ampliable fins a les 3, en els territoris amb baixa incidència del coronavirus. També ha fixat la 1 com a hora màxima de tancament per a bars […]

 

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat este dimecres que les discoteques i els locals d’oci nocturn puguen reobrir fins a les 2 de la matinada, ampliable fins a les 3, en els territoris amb baixa incidència del coronavirus. També ha fixat la 1 com a hora màxima de tancament per a bars i restaurants en tota Espanya, mesures que seran «d’obligat compliment» fins que s’aconseguisca el 70% de població immunitzada.

L’actualització del document d'»Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID-19″ s’ha aprovat sense consens en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. La Comunitat de Madrid, Catalunya, Galícia, Andalusia, País Basc i Múrcia han votat en contra de les propostes de Sanitat en entendre que es tracta d’una invasió de competències.

Això sí, el consum de begudes i aliments, tant en zones interiors com exteriors, es farà assegut en taules, havent d’assegurar-se el manteniment de la deguda distància de seguretat un mínim 1,5 metres entre les cadires de diferents taules.

 

Volta a l’oci nocturn

 

Discoteques i altres locals d’oci nocturn podran reobrir, amb restriccions d’aforament i servei, fins a les 2 de la matinada en les comunitats autònomes en nivell d’alerta 1 o en l’estadi de ‘nova normalitat’, això és, si no superen una incidència acumulada de 50 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies. A més, les autoritats podran ampliar este horari fins a les 3.00 hores, si ho consideren pertinent.

Tampoc es podrà superar el 50 per cent d’aforament màxim a l’interior del local, si bé les terrasses a l’aire lliure d’estos establiments podran ocupar la totalitat de les taules permeses sempre assegurant la distància entre taules abans esmentada.
La comunitat autònoma podrà valorar autoritzar l’obertura de locals d’oci nocturn amb les restriccions que es proposen en el document ‘Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID-19’.
Actualment, es troben en un d’estos dos escenaris les comunitats de Balears, Comunitat Valenciana, Múrcia, Galícia, Extremadura, Navarra i Astúries, encara que l’avanç de la vacunació podria ajudar a controlar la pandèmia pròximament en altres parts del país.

 

Més flexibilitat per a bars i restaurants

 

Bars i restaurants de les zones sense risc epidemiològic podran obrir amb un aforament complet en terrasses i del 50% a l’interior, podent-se consumir en barra. Este es podrà incrementar un 10% si s’apliquen mesures de control del risc de contagis, com una bona ventilació i controls de la qualitat de l’aire.

Com en pubs i discoteques, el màxim de persones per taula serà de 6 en interior i 10 en exterior. Encara que l’obertura s’estén fins a la 1 de la matinada, els bars i restaurants hauran de deixar de servir i acceptar clients a les 24:00 hores.
En els nivells d’alerta 1 a 4 se seguirà el que s’estableix en el document d’“Actuacions de Resposta Coordinada per al control de la transmissió de COVID-19”.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.