Sanitat permetrà obrir les discoteques fins a les 2 de la matinada

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat este dimecres que les discoteques i els locals d’oci nocturn puguen reobrir fins a les 2 de la matinada, ampliable fins a les 3, en els territoris amb baixa incidència del coronavirus. També ha fixat la 1 com a hora màxima de tancament per a bars […]

 

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat este dimecres que les discoteques i els locals d’oci nocturn puguen reobrir fins a les 2 de la matinada, ampliable fins a les 3, en els territoris amb baixa incidència del coronavirus. També ha fixat la 1 com a hora màxima de tancament per a bars i restaurants en tota Espanya, mesures que seran «d’obligat compliment» fins que s’aconseguisca el 70% de població immunitzada.

L’actualització del document d'»Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID-19″ s’ha aprovat sense consens en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. La Comunitat de Madrid, Catalunya, Galícia, Andalusia, País Basc i Múrcia han votat en contra de les propostes de Sanitat en entendre que es tracta d’una invasió de competències.

Això sí, el consum de begudes i aliments, tant en zones interiors com exteriors, es farà assegut en taules, havent d’assegurar-se el manteniment de la deguda distància de seguretat un mínim 1,5 metres entre les cadires de diferents taules.

 

Volta a l’oci nocturn

 

Discoteques i altres locals d’oci nocturn podran reobrir, amb restriccions d’aforament i servei, fins a les 2 de la matinada en les comunitats autònomes en nivell d’alerta 1 o en l’estadi de ‘nova normalitat’, això és, si no superen una incidència acumulada de 50 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies. A més, les autoritats podran ampliar este horari fins a les 3.00 hores, si ho consideren pertinent.

Tampoc es podrà superar el 50 per cent d’aforament màxim a l’interior del local, si bé les terrasses a l’aire lliure d’estos establiments podran ocupar la totalitat de les taules permeses sempre assegurant la distància entre taules abans esmentada.
La comunitat autònoma podrà valorar autoritzar l’obertura de locals d’oci nocturn amb les restriccions que es proposen en el document ‘Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID-19’.
Actualment, es troben en un d’estos dos escenaris les comunitats de Balears, Comunitat Valenciana, Múrcia, Galícia, Extremadura, Navarra i Astúries, encara que l’avanç de la vacunació podria ajudar a controlar la pandèmia pròximament en altres parts del país.

 

Més flexibilitat per a bars i restaurants

 

Bars i restaurants de les zones sense risc epidemiològic podran obrir amb un aforament complet en terrasses i del 50% a l’interior, podent-se consumir en barra. Este es podrà incrementar un 10% si s’apliquen mesures de control del risc de contagis, com una bona ventilació i controls de la qualitat de l’aire.

Com en pubs i discoteques, el màxim de persones per taula serà de 6 en interior i 10 en exterior. Encara que l’obertura s’estén fins a la 1 de la matinada, els bars i restaurants hauran de deixar de servir i acceptar clients a les 24:00 hores.
En els nivells d’alerta 1 a 4 se seguirà el que s’estableix en el document d’“Actuacions de Resposta Coordinada per al control de la transmissió de COVID-19”.

Últimes notícies

Robinson resol un duel vibrant entre Barça i Valencia Basket (98-94)

El Barça ha superat el Valencia Basket per 98-94 en la jornada 9 de l’Euroliga. Justin Robinson ha anotat nou punts en els últims quatre minuts.

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.