Sanitat permetrà obrir les discoteques fins a les 2 de la matinada

 

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat este dimecres que les discoteques i els locals d’oci nocturn puguen reobrir fins a les 2 de la matinada, ampliable fins a les 3, en els territoris amb baixa incidència del coronavirus. També ha fixat la 1 com a hora màxima de tancament per a bars i restaurants en tota Espanya, mesures que seran «d’obligat compliment» fins que s’aconseguisca el 70% de població immunitzada.

L’actualització del document d'»Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID-19″ s’ha aprovat sense consens en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. La Comunitat de Madrid, Catalunya, Galícia, Andalusia, País Basc i Múrcia han votat en contra de les propostes de Sanitat en entendre que es tracta d’una invasió de competències.

Això sí, el consum de begudes i aliments, tant en zones interiors com exteriors, es farà assegut en taules, havent d’assegurar-se el manteniment de la deguda distància de seguretat un mínim 1,5 metres entre les cadires de diferents taules.

 

Volta a l’oci nocturn

 

Discoteques i altres locals d’oci nocturn podran reobrir, amb restriccions d’aforament i servei, fins a les 2 de la matinada en les comunitats autònomes en nivell d’alerta 1 o en l’estadi de ‘nova normalitat’, això és, si no superen una incidència acumulada de 50 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies. A més, les autoritats podran ampliar este horari fins a les 3.00 hores, si ho consideren pertinent.

Tampoc es podrà superar el 50 per cent d’aforament màxim a l’interior del local, si bé les terrasses a l’aire lliure d’estos establiments podran ocupar la totalitat de les taules permeses sempre assegurant la distància entre taules abans esmentada.
La comunitat autònoma podrà valorar autoritzar l’obertura de locals d’oci nocturn amb les restriccions que es proposen en el document ‘Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID-19’.
Actualment, es troben en un d’estos dos escenaris les comunitats de Balears, Comunitat Valenciana, Múrcia, Galícia, Extremadura, Navarra i Astúries, encara que l’avanç de la vacunació podria ajudar a controlar la pandèmia pròximament en altres parts del país.

 

Més flexibilitat per a bars i restaurants

 

Bars i restaurants de les zones sense risc epidemiològic podran obrir amb un aforament complet en terrasses i del 50% a l’interior, podent-se consumir en barra. Este es podrà incrementar un 10% si s’apliquen mesures de control del risc de contagis, com una bona ventilació i controls de la qualitat de l’aire.

Com en pubs i discoteques, el màxim de persones per taula serà de 6 en interior i 10 en exterior. Encara que l’obertura s’estén fins a la 1 de la matinada, els bars i restaurants hauran de deixar de servir i acceptar clients a les 24:00 hores.
En els nivells d’alerta 1 a 4 se seguirà el que s’estableix en el document d’“Actuacions de Resposta Coordinada per al control de la transmissió de COVID-19”.

Últimes notícies

Preemergencia per risc d’inundacions en el Magre, Baix Túria i diversos barrancs

Emergències de la Generalitat ha activat la preemergencia hidrològica de nivell groc al Magre, Baix Túria, Poyo-Saleta, Carraixet-Calderona i a la zona de barrancs de l’Albufera. S’insta els ajuntaments a activar els seus plans davant el risc d’inundacions i a reforçar la vigilància en punts crítics.

Paiporta i Aldaia aguanten 60 l/m² en una hora sense danys greus però amb el record de la dana

Paiporta i Aldaia han registrat 60 litres per metre quadrat en una hora sense incidències greus, però amb el temor encara present després de la dana de 2024. Les obres en barrancs, clavegueram i escorrentia han funcionat però els veïns continuen en alerta.

Aemet activa l’avís taronja per pluges intenses a la costa d’Alacant i sud de València

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges de fins a 120 l/m2 en dotze hores a la costa d’Alacant i sud de València, amb altres avisos taronja i grocs per precipitacions i tempestats en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Les fortes pluges col·lapsen el trànsit a València i deixen 85 l/m² en mitja hora a L’Eliana

Les pluges intenses i les tronades han obligat a reduir la velocitat en diverses vies de l’àrea de València i han deixat fins a 85 l/m² en L’Eliana en només mitja hora, amb avís taronja activat per Aemet.

Tancat l’Aeroport de València per inundacions després de fortes pluges

L’Aeroport de València, situat a Manises, ha tancat per inundacions a les instal·lacions després de fortes pluges a la província. Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial d’Inundacions i ha enviat un avís Es-Alert a la població.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen metro i aeroport i tornen la por a la dana

Un front de tempestes molt intenses ha inundat carrers i túnels de València i l’àrea metropolitana, ha obligat a tancar el metro i l’aeroport de Manises i ha fet reviure la por a la dana de 2024, amb prop de 500 incidents però sense danys personals greus fins ara.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen el metro i l’aeroport i reobrin la por a una nova DANA

Un front de tempestes ha descarregat fins a 100 l/m2 en punts de l’Horta i la ciutat de València, amb quasi 500 incidents, talls de túnels, suspensió de classes, tancament temporal del metro i de l’aeroport de Manises i el record encara viu de la DANA de 2024 en municipis com Torrent, Paiporta i Aldaia.

Les fortes tronades obliguen a gestionar 478 incidents a la província de València

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha gestionat 478 incidents per les fortes tronades a la província de València entre les 14.00 i les 23.00 hores, un centenar dels quals a la capital, sense danys personals.