Sanitat permetrà obrir les discoteques fins a les 2 de la matinada

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat este dimecres que les discoteques i els locals d’oci nocturn puguen reobrir fins a les 2 de la matinada, ampliable fins a les 3, en els territoris amb baixa incidència del coronavirus. També ha fixat la 1 com a hora màxima de tancament per a bars […]

 

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat este dimecres que les discoteques i els locals d’oci nocturn puguen reobrir fins a les 2 de la matinada, ampliable fins a les 3, en els territoris amb baixa incidència del coronavirus. També ha fixat la 1 com a hora màxima de tancament per a bars i restaurants en tota Espanya, mesures que seran «d’obligat compliment» fins que s’aconseguisca el 70% de població immunitzada.

L’actualització del document d'»Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID-19″ s’ha aprovat sense consens en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. La Comunitat de Madrid, Catalunya, Galícia, Andalusia, País Basc i Múrcia han votat en contra de les propostes de Sanitat en entendre que es tracta d’una invasió de competències.

Això sí, el consum de begudes i aliments, tant en zones interiors com exteriors, es farà assegut en taules, havent d’assegurar-se el manteniment de la deguda distància de seguretat un mínim 1,5 metres entre les cadires de diferents taules.

 

Volta a l’oci nocturn

 

Discoteques i altres locals d’oci nocturn podran reobrir, amb restriccions d’aforament i servei, fins a les 2 de la matinada en les comunitats autònomes en nivell d’alerta 1 o en l’estadi de ‘nova normalitat’, això és, si no superen una incidència acumulada de 50 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies. A més, les autoritats podran ampliar este horari fins a les 3.00 hores, si ho consideren pertinent.

Tampoc es podrà superar el 50 per cent d’aforament màxim a l’interior del local, si bé les terrasses a l’aire lliure d’estos establiments podran ocupar la totalitat de les taules permeses sempre assegurant la distància entre taules abans esmentada.
La comunitat autònoma podrà valorar autoritzar l’obertura de locals d’oci nocturn amb les restriccions que es proposen en el document ‘Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID-19’.
Actualment, es troben en un d’estos dos escenaris les comunitats de Balears, Comunitat Valenciana, Múrcia, Galícia, Extremadura, Navarra i Astúries, encara que l’avanç de la vacunació podria ajudar a controlar la pandèmia pròximament en altres parts del país.

 

Més flexibilitat per a bars i restaurants

 

Bars i restaurants de les zones sense risc epidemiològic podran obrir amb un aforament complet en terrasses i del 50% a l’interior, podent-se consumir en barra. Este es podrà incrementar un 10% si s’apliquen mesures de control del risc de contagis, com una bona ventilació i controls de la qualitat de l’aire.

Com en pubs i discoteques, el màxim de persones per taula serà de 6 en interior i 10 en exterior. Encara que l’obertura s’estén fins a la 1 de la matinada, els bars i restaurants hauran de deixar de servir i acceptar clients a les 24:00 hores.
En els nivells d’alerta 1 a 4 se seguirà el que s’estableix en el document d’“Actuacions de Resposta Coordinada per al control de la transmissió de COVID-19”.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.