Sanitat permetrà obrir les discoteques fins a les 2 de la matinada

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat este dimecres que les discoteques i els locals d’oci nocturn puguen reobrir fins a les 2 de la matinada, ampliable fins a les 3, en els territoris amb baixa incidència del coronavirus. També ha fixat la 1 com a hora màxima de tancament per a bars […]

 

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat este dimecres que les discoteques i els locals d’oci nocturn puguen reobrir fins a les 2 de la matinada, ampliable fins a les 3, en els territoris amb baixa incidència del coronavirus. També ha fixat la 1 com a hora màxima de tancament per a bars i restaurants en tota Espanya, mesures que seran «d’obligat compliment» fins que s’aconseguisca el 70% de població immunitzada.

L’actualització del document d'»Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID-19″ s’ha aprovat sense consens en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. La Comunitat de Madrid, Catalunya, Galícia, Andalusia, País Basc i Múrcia han votat en contra de les propostes de Sanitat en entendre que es tracta d’una invasió de competències.

Això sí, el consum de begudes i aliments, tant en zones interiors com exteriors, es farà assegut en taules, havent d’assegurar-se el manteniment de la deguda distància de seguretat un mínim 1,5 metres entre les cadires de diferents taules.

 

Volta a l’oci nocturn

 

Discoteques i altres locals d’oci nocturn podran reobrir, amb restriccions d’aforament i servei, fins a les 2 de la matinada en les comunitats autònomes en nivell d’alerta 1 o en l’estadi de ‘nova normalitat’, això és, si no superen una incidència acumulada de 50 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies. A més, les autoritats podran ampliar este horari fins a les 3.00 hores, si ho consideren pertinent.

Tampoc es podrà superar el 50 per cent d’aforament màxim a l’interior del local, si bé les terrasses a l’aire lliure d’estos establiments podran ocupar la totalitat de les taules permeses sempre assegurant la distància entre taules abans esmentada.
La comunitat autònoma podrà valorar autoritzar l’obertura de locals d’oci nocturn amb les restriccions que es proposen en el document ‘Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID-19’.
Actualment, es troben en un d’estos dos escenaris les comunitats de Balears, Comunitat Valenciana, Múrcia, Galícia, Extremadura, Navarra i Astúries, encara que l’avanç de la vacunació podria ajudar a controlar la pandèmia pròximament en altres parts del país.

 

Més flexibilitat per a bars i restaurants

 

Bars i restaurants de les zones sense risc epidemiològic podran obrir amb un aforament complet en terrasses i del 50% a l’interior, podent-se consumir en barra. Este es podrà incrementar un 10% si s’apliquen mesures de control del risc de contagis, com una bona ventilació i controls de la qualitat de l’aire.

Com en pubs i discoteques, el màxim de persones per taula serà de 6 en interior i 10 en exterior. Encara que l’obertura s’estén fins a la 1 de la matinada, els bars i restaurants hauran de deixar de servir i acceptar clients a les 24:00 hores.
En els nivells d’alerta 1 a 4 se seguirà el que s’estableix en el document d’“Actuacions de Resposta Coordinada per al control de la transmissió de COVID-19”.

Últimes notícies

El Constitucional dona via lliure al futur de les cases de Babilònia

José Luis Sáez ha celebrat la decisió del Tribunal Constitucional contra la llei valenciana que buscava protegir les cases de la platja de Babilònia. Els veïns, en canvi, han anunciat que continuaran lluitant per mantindre-les.

David Ferrer anunciarà dilluns l’equip espanyol per a Bolonya

David Ferrer donarà a conéixer dilluns els convocats d’Espanya per a la Final 8 de la Copa Davis, del 24 al 29 de novembre. Serà la seua última llista com a capità.

La Comunitat Valenciana supera la media estatal en calidad de vida

La Comunitat Valenciana ha arribat als 102,74 punts en l’Indicador Multidimensional de Qualitat de Vida de 2025. Se situa per damunt de la mitjana estatal i és una de les autonomies que més ha avançat.

33.350 valencians esperen atenció del sistema de dependència

33.350 persones de la Comunitat Valenciana continuen en la llista d’espera de dependència. A Espanya, el temps mitjà és de 314 dies, molt per damunt del màxim legal de 180.

Les ajudes al cinema valencià no restringixen el contingut de les obres

La Comunitat Valenciana destina 6,7 milions d’euros a ajudes audiovisuals sense limitar el contingut de les obres. Els documentals sobre tradicions vives poden optar a 395.000 euros.

Quatre detinguts per huit robatoris de coure en parcs eòlics de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens per la presumpta relació amb huit robatoris de cable de coure en parcs eòlics de Castelló. Els danys s’acosten als 420.000 euros.

Un sustrato de posidonia mejora el sabor y el aroma del tomate

La Universidad de Alicante ha creado un sustrato agrícola con restos de posidonia que mejora el sabor y el aroma del tomate. El método evita aditivos químicos y se fabrica en cinco días.

Detenen a Elx un fugitiu neerlandés per una estafa d’1,3 milions

Un home de 71 anys ha sigut detingut a Elx per una estafa de més d’1,3 milions d’euros i el blanqueig de prop de 890.000 euros. Els fets investigats van ocórrer entre 2007 i 2014.