Les set residències valencianes que rebran este diumenge les primeres vacunes contra el coronavirus

 

Este diumenge s’inicia la vacunació contra el coronavirus en el territori valencià. Començarà amb els 800 residents i personal sociosanitari de 7 residències de les tres províncies. D’esta manera, es preveu que a finals del mes de març hi hagen vacunades 188.000 persones d’este primer bloc. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, a partir d’este dilluns i cada setmana arribaran 30.000 dosis al territori valencià. Les vacunes han arribat a les 09.53 hores i només s’administraran a les set residències triades, que són centres que no han tingut brots o que porten 90 dies sense notificar contagis. 

 

Estes set residències són: dos públiques de Burriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), una altra de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), una privada de Sant Vicent del Raspeig, en la mateixa comarca, dos concertades en Torrent, en l’Horta (València) i en Benissanó, en el Camp del Túria (València), i dos municipals en Almassora, en la Plana Alta (Castelló) i en Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València). 

 

Les residències compten amb un equip de dos infermeres per a administrar les vacunes i un metge per si es produixen reaccions adverses.

 

Cada dilluns 30.000 dosis

Cada setmana arribaran al territori valencià 30.000 dosis de la vacuna que es preveu es vagen administrant en 110 residències seleccionades. Després s’administrarà al personal sanitari i a persones amb tercer grau de dependència.

 

De la mateixa manera, es preveu que a mitjan de gener ja s’haja administrat la primera dosi i es començarà a posar als professionals sanitaris i als grans dependents no institucionalitzats. Els residents i treballadors sociosanitaris seran vacunats en les seues residències i els professionals sanitaris en els seus centres.

 

Després de vacunar al primer bloc, en el mes d’abril es preveu començar a posar la vacuna a la població general.

Últimes notícies

Set dies de paros en TRAM d’Alacant durant les Fogueres i quatre en Metrovalència este juny

Els maquinistes de FGV han convocat un nou cicle de paros entre el 19 i el 30 de juny, amb set jornades en TRAM d’Alacant, que coincidixen amb les Fogueres, i quatre dies en Metrovalència, per a reclamar més seguretat operacional i millores professionals.

Registre policial a la clínica del logopeda assassinat per uns possibles abusos a un menor

Agents d'Homicidis i Policia Científica de la Policia Nacional han registrat la clínica logopèdica de València on un pare ha assassinat el professional que tractava el seu fill de 2 anys, després de sospitar d'uns possibles abusos sexuals al menor.

Simulacre a la platja del Postiguet amb moto aquàtica i dron per a millorar els rescats

El servici de Salvament i Socorrisme i la Unitat de Platges de la Policia Local d'Alacant han provat al Postiguet un protocol de rescat amb moto aquàtica i dron per a comprovar el temps de resposta davant una emergència en l'aigua.

Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que és una il·lusió especial disputar la final de la Lliga Endesa contra el Barça i enfrontar-se a bases com Nico Laprovittola, jugadors que havia seguit per televisió.

El nou trasvasament Tajo-Segura aportarà 120 hectòmetres cúbics en juny i juliol

La Comissió d'Explotació de l'Aqüeducte Tajo-Segura ha autoritzat un nou enviament de 120 hectòmetres cúbics per als mesos de juny i juliol, 60 cada mes, mentres els municipis riberenys critiquen que encara no s'han actualitzat les regles d'explotació.

Els pantans del Xúquer i del Segura perden aigua però resisten millor que la mitjana estatal

Les reserves dels pantans del Xúquer i del Segura han baixat un 0,8 % i un 0,3 % en lúltima setmana, per davall del descens mitjà espanyol del 0,9 %, ambdós per damunt del 50 % de la seua capacitat.

Estudiants de la UMH busquen el podi de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26

Un equip d’estudiants de la UMH d’Elx competirà del 24 al 29 de juny al circuit polonés de Silesia Ring amb el prototip Dátil 26, amb l’objectiu declarat de pujar al podi de la Shell Eco-Marathon Europe and Africa 2026.

Sis de cada deu espanyols gasten uns 20 euros en tapes almenys una volta a la setmana

El 65 % dels espanyols ix de tapes almenys una vegada a la setmana i gasta fins a 20 euros per ocasió. El sector busca ara que el tapeo siga reconegut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.