Les set residències valencianes que rebran este diumenge les primeres vacunes contra el coronavirus

 

Este diumenge s’inicia la vacunació contra el coronavirus en el territori valencià. Començarà amb els 800 residents i personal sociosanitari de 7 residències de les tres províncies. D’esta manera, es preveu que a finals del mes de març hi hagen vacunades 188.000 persones d’este primer bloc. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, a partir d’este dilluns i cada setmana arribaran 30.000 dosis al territori valencià. Les vacunes han arribat a les 09.53 hores i només s’administraran a les set residències triades, que són centres que no han tingut brots o que porten 90 dies sense notificar contagis. 

 

Estes set residències són: dos públiques de Burriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), una altra de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), una privada de Sant Vicent del Raspeig, en la mateixa comarca, dos concertades en Torrent, en l’Horta (València) i en Benissanó, en el Camp del Túria (València), i dos municipals en Almassora, en la Plana Alta (Castelló) i en Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València). 

 

Les residències compten amb un equip de dos infermeres per a administrar les vacunes i un metge per si es produixen reaccions adverses.

 

Cada dilluns 30.000 dosis

Cada setmana arribaran al territori valencià 30.000 dosis de la vacuna que es preveu es vagen administrant en 110 residències seleccionades. Després s’administrarà al personal sanitari i a persones amb tercer grau de dependència.

 

De la mateixa manera, es preveu que a mitjan de gener ja s’haja administrat la primera dosi i es començarà a posar als professionals sanitaris i als grans dependents no institucionalitzats. Els residents i treballadors sociosanitaris seran vacunats en les seues residències i els professionals sanitaris en els seus centres.

 

Després de vacunar al primer bloc, en el mes d’abril es preveu començar a posar la vacuna a la població general.

Últimes notícies

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.

El PSPV acusa Catalá de paralitzar la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana

El PSPV ha reclamat a l'alcaldessa María José Catalá que recupere el diàleg amb el CLER València i el veïnat i accelere les obres de reconstrucció de les pedanies afectades per la dana abans de la tardor.

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.