Les set residències valencianes que rebran este diumenge les primeres vacunes contra el coronavirus

 

Este diumenge s’inicia la vacunació contra el coronavirus en el territori valencià. Començarà amb els 800 residents i personal sociosanitari de 7 residències de les tres províncies. D’esta manera, es preveu que a finals del mes de març hi hagen vacunades 188.000 persones d’este primer bloc. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, a partir d’este dilluns i cada setmana arribaran 30.000 dosis al territori valencià. Les vacunes han arribat a les 09.53 hores i només s’administraran a les set residències triades, que són centres que no han tingut brots o que porten 90 dies sense notificar contagis. 

 

Estes set residències són: dos públiques de Burriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), una altra de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), una privada de Sant Vicent del Raspeig, en la mateixa comarca, dos concertades en Torrent, en l’Horta (València) i en Benissanó, en el Camp del Túria (València), i dos municipals en Almassora, en la Plana Alta (Castelló) i en Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València). 

 

Les residències compten amb un equip de dos infermeres per a administrar les vacunes i un metge per si es produixen reaccions adverses.

 

Cada dilluns 30.000 dosis

Cada setmana arribaran al territori valencià 30.000 dosis de la vacuna que es preveu es vagen administrant en 110 residències seleccionades. Després s’administrarà al personal sanitari i a persones amb tercer grau de dependència.

 

De la mateixa manera, es preveu que a mitjan de gener ja s’haja administrat la primera dosi i es començarà a posar als professionals sanitaris i als grans dependents no institucionalitzats. Els residents i treballadors sociosanitaris seran vacunats en les seues residències i els professionals sanitaris en els seus centres.

 

Després de vacunar al primer bloc, en el mes d’abril es preveu començar a posar la vacuna a la població general.

Últimes notícies

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.

Arranca agost a la Comunitat Valenciana amb tronades, granís i molta calor a l’interior de València

El primer dia d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb ruixats i tronades localment fortes en el nord de Castelló, sud de València i Alacant, i amb temperatures màximes molt altes a l’interior valencià.

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.
FILMOTECA D'ESTIU